- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2010 at 22:26 #340000Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Grattis till knäböjen! Det gör mycket då man har någon som passar. Jag och Filip tränade alltid tillsammans förr. Det var då vi började på SATS som vi slutade med det, mest för att någon måste vara hemma med Hampus. Men jag saknar att ha någon att pussas med mellan övningarna
Hoppas att du skämtar?
Eller så är vi bara helt jävla oromantiska mot varandra.
Vi pratar inte ens under de pass vi kör mer än ”2 till” eller ”LÄTT”. :up:19 oktober, 2010 at 22:29 #340001Anonym anvandareMemberVilka styrkeframsteg!
Sen är det väldigt kul att du lägger ut mått o bilder, kul att fälja från vecka till vecka!
Jag blir så sugen på att köra på för fullt igen!!!!20 oktober, 2010 at 08:50 #340002Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Grattis till knäböjen! Det gör mycket då man har någon som passar. Jag och Filip tränade alltid tillsammans förr. Det var då vi började på SATS som vi slutade med det, mest för att någon måste vara hemma med Hampus. Men jag saknar att ha någon att pussas med mellan övningarnafaogel wrote:Hoppas att du skämtar?
Vi pratar inte ens under de pass vi kör mer än ”2 till” eller ”LÄTT”. :up:Ja Heidi, du fick ditt svar hur det är när vi tränar ihop iallafall
Oromatiskt eller inte, man blir mer fokuserad på vad man är där för att göra. Så för min del är det bara positivt.
Pussas kan jag göra med honom resten av kvällen20 oktober, 2010 at 08:55 #340003Anonym anvandareMemberSam wrote:Jag brukar också göra omelett/äggröra med olika smaker philadelphia – visst är det väl snuskigt gott!Btw
Det är helt ok att ta bilen hem efter gymmet.
Själv håller jag på och sliter ut hissen – oavsett vilken kroppsdel som är slitenSå sjukt gott!
Hade helt missat det fram till att min egen mästerkock fixade det till mig en kväll. And now it is here to stay!Tack för tillåtselsen rotfrukten! :emo-thumb
Pixi wrote:Vilka styrkeframsteg!
Sen är det väldigt kul att du lägger ut mått o bilder, kul att fälja från vecka till vecka!
Jag blir så sugen på att köra på för fullt igen!!!!Tack så otroligt mkt! Riktigt roligt att höra!
Jag väntar med spänning på att följa din dagbok igen, så fort det passar in i ditt liv igen såklart! Jag kommer inte missa dig20 oktober, 2010 at 09:15 #340004Anonym anvandareMemberBlev ingen morgonpromenad igår. Bestämde mig för att låta benen återhämta sig så mycket som möjligt efter måndagens pass. Eller ja, iallafall fram till cardion efter styrkepasset
Annars idag gällde bröst-, triceps- och magträning!
Fri bänkpress
20 kg*15, 30 kg*15, 35 kg*10, 40 kg*6, 40 kg*6, 30 kg*10Sned bröstpress i friviktsmaskin
10 kg*12, 15 kg*10, 15 kg*10Sned hantelpress
11 kg*12, 11 kg*12, 11 kg*12Plana hantelflyes
9,5 kg*12, 9,5 kg*12, 9,5 kg*12Sittande hantelpress bakom huvudet
11 kg*15, 11 kg*15, 11 kg*15Pushdown (Dropset)
15 kg*8, 15 kg*8, 15 kg*8Crunches i friviktsmaskin
15 st, 10 kg*15, 10 kg*15Crunches på snedbänk
15 st, 15 st, 15 stEfteråt blev det som vanligt 60 minuters promenad i backe. Rätt motiverande denna gången med bra musik på gymmet som jag inte brukar träna till och en massa lustiga tomtar bland vikterna :ph34r:
20 oktober, 2010 at 09:20 #340005Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Hoppas att du skämtar?
Vi pratar inte ens under de pass vi kör mer än ”2 till” eller ”LÄTT”. :up:Haha, slappna av lite. Tror inte att vi var mindre fokuserade på träningen för att vi snackade lite mellan övningarna. Då vi körde så slog vi och skrek på varandra Men visst, vi är inte lika ”inzane” som du är. Och alla vet ju att man inte bygger lika bra då man har lite kul också..
20 oktober, 2010 at 11:08 #340006Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Haha, slappna av lite. Tror inte att vi var mindre fokuserade på träningen för att vi snackade lite mellan övningarna. Då vi körde så slog vi och skrek på varandra Men visst, vi är inte lika ”inzane” som du är. Och alla vet ju att man inte bygger lika bra då man har lite kul också..Jag lovar att lyfta på hatten den dagen någon böjer pers minuten efter man stått och pussats på träningen. Du kan man verkligen tagga fort.
Jag har då aldrig fått beskåda detta dock..
Och vad är roligare än just ett personbästa när man är på GYMET? :emo-thumb.20 oktober, 2010 at 11:59 #340007Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Jag lovar att lyfta på hatten den dagen någon böjer pers minuten efter man stått och pussats på träningen. Du kan man verkligen tagga fort.
Och vad är roligare än just ett personbästa när man är på GYMET? :emo-thumb.Jag har hört att de med väl utvecklad simultan förmåga klarar av att förena passionerat nöje med passionerad nytta, vilket som skall räknas till vad har dock inte framkommit
20 oktober, 2010 at 15:16 #340008Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Jag lovar att lyfta på hatten den dagen någon böjer pers minuten efter man stått och pussats på träningen. Du kan man verkligen tagga fort.
Och vad är roligare än just ett personbästa när man är på GYMET? :emo-thumb.Det var ju inte så att vi stod med tungan i varandras hals i flera minuter, mer ”grattis till pb” och en puss på det Träningen gick kanon då jag tränade med Filip, just för att han fick mig att tagga till.
21 oktober, 2010 at 08:54 #340009Anonym anvandareMemberGårdagen handlade bara om cardio, och inget annat!
Började dagen med en 82 minuters morgonpromenad. Har haft den tiden nu de senaste gångerna så det är bara klappa sig på axeln och komma fram till att man hittat en lagom lång morgonrunda! :emo-thumb
Min underbara vän pulsklockan talade om för mig efter avslutat pass att jag lyckats bränna 441 kcal, med en genomsnittspuls på 115 och en maxpuls 167. Frågan är, hur korrekt är detta?En stillasittande arbetsdag på det, sen hem för att ladda om för mer cardio. Planen var en lång powerwalk i ett mysigt Helsingborg, men där fick jag se mig besegrad. Det regnade och allt var allmänt kasst. Så åkte istället till gymmet och drog av 30 minuter på en äldre stepmaskin och sen 30 minuters promenad på bandet i backe. Vad är det man säger, variation förnöjer? Knappast…
Idag ska man äntligen tillbaka till gymmet. Och på schemat står det rygg och biceps samt cardio (i vanlig ordning) :up:
21 oktober, 2010 at 12:54 #340010Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Började dagen med en 82 minuters morgonpromenad. Har haft den tiden nu de senaste gångerna så det är bara klappa sig på axeln och komma fram till att man hittat en lagom lång morgonrunda! :emo-thumb
Min underbara vän pulsklockan talade om för mig efter avslutat pass att jag lyckats bränna 441 kcal, med en genomsnittspuls på 115 och en maxpuls 167. Frågan är, hur korrekt är detta?Det borde väl stämma ganska bra eller? Om man kan ställa in ålder, vikt och sådana saker Jag borde köpa nytt batteri till min pulsklocka. Hur kan det vara så svårt :frust:
21 oktober, 2010 at 13:24 #340011Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Min underbara vän pulsklockan talade om för mig efter avslutat pass att jag lyckats bränna 441 kcal, med en genomsnittspuls på 115 och en maxpuls 167. Frågan är, hur korrekt är detta?Om du har en ”bra” pulsklocka och ställt in den efter din maxpuls så bör det ligga ganska närma sanningen
21 oktober, 2010 at 16:28 #340012Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Det borde väl stämma ganska bra eller? Om man kan ställa in ålder, vikt och sådana saker Jag borde köpa nytt batteri till min pulsklocka. Hur kan det vara så svårt :frust:Sam wrote:Om du har en ”bra” pulsklocka och ställt in den efter din maxpuls så bör det ligga ganska närma sanningenJag har ställt in den efter ålder, kön, vikt och längd. Mer än så kan jag inte pilla runt med den Så det är bara att hålla tummarna att man verkligen bränner det som den säger… :happy:
21 oktober, 2010 at 16:30 #340013Anonym anvandareMemberDags att tagga till…
Dags för ryggträning!22 oktober, 2010 at 08:37 #340014Anonym anvandareMemberOch rygg, det blev det fan och med!
Men innan jag kom till gymmet sen! Helsingborg är en enda stor byggarbetsplats känns det som. Vart man än kör stöter man på minst ett vägarbete :frust:Hur som helst, körde rygg idag, på ett annat ställe, så det blev lite att känna på maskinerna då vikter aldrig är samma på olika gym… Kändes kanon dock
Sittande rodd
30 kg*15, 40 kg*12, 40 kg*12, 45 kg*10, 45 kg*10Latsdrag
35 kg*12, 40 kg*10, 45 kg*8Sittande rodd i friviktsmaskin
30 kg*10, 30 kg*10, 30 kg*10Hantelrodd
21 kg*8, 21 kg*8, 21 kg*8Hantelcurl
11 kg*8, 11 kg*8, 11 kg*8Stångcurl Dropset
15 kg*15, 15 kg*15, 15 kg*15Avslutade, som sig bör, men en 60 minuters promenad på bandet i backe, med 413 kcal brända! Tjoho!
Efter det var det raka vägen hem, för att få veta att jag inte har någon som kan ta min lägenhet i andrahand nu när jag själv ska flytta! Helvete! :frust: Hoppas det löser sig under helgen….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.