Vägen mot Klenespelen ’09!

Home Forums Dagböcker Vägen mot Klenespelen ’09!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 114 total)
  • Author
    Posts
  • #559798

    Idag är det dags för det 4:e MM2K-passet i bänken.. Det börjar redan bli rätt tungt. Fast det är ju bara för att man är så jävla klen det.. :S 3×4 på 85 kg. Vi får se. Det är ju fan bara att ta i det!

    Morgonvikt: 88,5. :(

    #559799

    Gårdagens pass (30/6): Bröst, triceps

    Bänk: 65/4, 75/4, 85/4, 85/4, 85/4, 105/N, 105/N
    Sned hantelpress: 26/12, 28,5/8, 28,5/7+1

    Dips: kv/22, kv/15, kv/12
    Liggande tri.press från pannan: 33/7, 28/8, 28/8

    Det räcker så. Känns väldigt bra i både brösten och tricepsen idag. Fast det kanske har att göra med att jag var ute på sjön och tog mig en simtur modell längre.

    Nu är det snart dags för rygg/biceps. Får se hur det går, det råkade visst bli en del öl och whiskey ute på öö:n igår. :whistle:

    #559800

    Dagens Pass: Rygg, mage, biceps

    Chins: kv/10, kv/10, kv/7
    enarms hantelrodd: 31/12, 31/10, 31/10
    Onvänd Pec-Deck: 40/12, 40/12, 40/12
    Marklyft: 60/12, 100/8 (PB)

    Supersetade:
    Muslim: 48,75/12, 43,75/16, 43,75/15
    Bicurl stång: 30/12, 30/10, 30/8

    sisådär pass. Chinsen går inte så bra för tillfället.. Men det kommer väl..

    Gott att höra att JoeyK har skaffat sig gymkort. Väntar med spänning på att han ska skriva in lite pass här också!

    Nu ska jag åka och trycka en kebabrulle!!! :whistle:

    #559801

    Har nu varit lite wild and crazy och kastat bort en stor summa pengar på ett onödigt gymkort. Men men har man pengar iöverflö och inget annat att lägga det på så…

    Veckan har startats upp med (förutom den sedvanliga egenkroppsträningen) två pass löpning ( håll i hatten) och ett gympass. Där jag mäktade med 5 chins :what:

    N u väntar ytterligare ett löppass så här på morgonkvisten.

    Taktiklen just nu är att gå ner till 55kg och sen dominera er i dips och chins . Puuss på er så länge

    #559802

    grym musik [http://open.spotify.com/user/joeyk5/playlist/5NFxaNAYVeNl7U0v3HWdtd] 8)

    Precis avslutat en löprunda och ska bege mig ner till beachen och lira lite beachvolley. Blir tufft då musklerna värker efter mitt första gympass igår

    #559803

    HAr nu avverkat mitt andra pass som bestod av marklyft, benböj och lite magövningar. Är hemskt kass på magövningar (även om jag ahr träningsvärk idag), kan ni ge lite tips om bra magövningar som inte är alltför komplicerade. Tjippohoj nu ska jag klättra

    #559804

    Joey säger att det är fusk att inte skriva ner sina resultat, så här är mina två senaste pass!

    30/6: Bröst, triceps

    Bänk (MM2K med max på 75kg): 45/4, 55/4, 65/4, 65/4, 65/4, 80/N, 80/N
    Lutande hantelpress: 20/8, 20/8, 20/10 (hade oväntat ökat i den här övningen)

    Dips: kv/22, kv/20, kv/16
    Djup tricepspress med Z-stång: 33/5+1, 28/8, 28/6

    Duktigt slut i triceps efter det här passet, men hade rätt ok värk i pecsen också.

    1/7: Rygg, mage

    Chins: kv/10, kv/9, kv/8 (totalt 27 st, PB)
    Enarms hantelrodd: 25/8, 25/8, 25/8

    Omvänd pecdeck: 35/10, 35/8, 35/8

    Superset:
    Bicurl stång: 30/8, 30/8, 30/8
    Muslim: 41,25/16, 41,25/14, 41,25/10

    Marklyftet fick jag hoppa över det här passet. Har haft ont i nedre delen av ryggen ett tag nu, så det funkade inte. Tror det beror på tjejens värdelösa madrass! Får sova hemma ett tag och se om det hjälper. In other news har det varit ungefär 70 grader varmt den senaste tiden, plus att jag jobbar 4 nätter i veckan, så mat och sömnkvaliten är inte på topp. Trots det tycker jag att jag presterar helt ok, så när jag väl börjar äta som folk igen kommer vi nog se en ökning modell brutal mastodont! :D

    Nöjd nu, Killer? :rtfm:

    #559805
    Melf wrote:
    Bänk (MM2K med max på 75kg): 45/4, 55/4, 65/4, 65/4, 65/4, 80/N, 80/N
    Lutande hantelpress: 20/8, 20/8, 20/10 (hade oväntat ökat i den här övningen)

    Dips: kv/22, kv/20, kv/16
    Djup tricepspress med Z-stång: 33/5+1, 28/8, 28/6

    Chins: kv/10, kv/9, kv/8 (totalt 27 st, PB)
    Enarms hantelrodd: 25/8, 25/8, 25/8

    Omvänd pecdeck: 35/10, 35/8, 35/8

    Muslim: 41,25/16, 41,25/14, 41,25/10

    Nöjd nu, Killer? :rtfm:

    Hit detta är djupt oroväckande, ska till ett mirakel om inte jag ska komma sist känns det som, damnit…
    Varför kör du abra med kroppsvikt i dips din gök?

    Vad är muslim för någon övning?

    JAJA nuska jag iaf vila tror det är nyckeln till att plocka er, era monster!

    dagens mattips, idag frukost:

    -hårdmacka/or med tonfiskröra (en burk tonfisk blandas med 2dl mini creme fraiche och finhackadrödlök smat lite salt och mkt peppar) el med ägg.
    Havregrynsgröt med krossade linfrön, till gröten lättmjölk och skivad banan som substitut för sylt.

    #559806
    joeyk wrote:
    Varför kör du abra med kroppsvikt i dips din gök?

    Jag kör bara med kroppsvikt för att vi just gjort om hur vi tränar. Innan körde vi ben och triceps, och då började vi alltid med dips. Då var de helt utvilade, så det var helt ok att hänga på sig en 20-kilos och göra tolvor. Nu kör vi dock dips efter bänk, så triceps har varit lite trötta. Nästa gång blir det däremot viktbälte, för som du ser gick det rätt bra sist! Jag funderar på en femma eller en tia. Förmodligen blir det en tia.

    Jag har iofs en tanke med att köra nåt eget ihopsnickrat MM2K-liknande dipsprogram inför Klenespelen. Heart har uttryckt sitt intresse när det gäller lågintensiv träning ett tag framöver, så han nappar säkert!

    joeyk wrote:
    Vad är muslim för någon övning?

    Det är en svinbra magövning Heart kom med. Vi döpte den till muslim, för ingen av oss visste vad den hette egentligen. Namnet kommer ifrån att det ser ut som om man ber när man kör den, lite fyndigt! Vi kopplar på ett rep på en kabelmaskin, sätter oss på knä och håller repet i huvudhöjd framåtlutade 90 grader, typ. Sen böjer vi oss framåt tills pannan tar i marken, ungefär. Lite krångligt att förklara, men du är ändå för klen för den övningen. :|

    #559807

    Kanske denna? [http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html%5D

    btw! lycka till med träningen :up:

    #559808
    finnej wrote:
    Kanske denna? [http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html%5D

    btw! lycka till med träningen :up:

    Ja! Den är det! Fast killen i animationen utför den bättre än jag gjort hittills. Tack för länken!

    #559809
    Melf wrote:
    Ja! Den är det! Fast killen i animationen utför den bättre än jag gjort hittills. Tack för länken!

    Det roliga är att jag snappade upp den övningen för jag visste att joey körde den och gillade den skarpt. Så man kan säga att cirkeln är sluten. :)

    Nu sitter jag och käkar frukost efter en timmes morgonpromenad. Blir havregrynsgröt, 2 st omega-3-kapslar och en liten proteindrink. Och snart bär det av till gymet. Målsättningen nu är att gå ner X antal kilo inför klene. Kanske så många som 5! :)

    Frågan är, bör man starta en kreatinkur samtidigt som man börjar på en ”deff”?!

    #559810
    Heart wrote:
    Blir havregrynsgröt, 2 st omega-3-kapslar och en liten proteindrink.

    Frågan är, bör man starta en kreatinkur samtidigt som man börjar på en ”deff”?![/B]

    Du behöver all hjälp du kan få så bara att tugga i sig

    Dagens pass som blir #3 i ordningen

    Bröst
    Liggande rak hantelpress : 3 x 10 23.8kg
    Lutande orak hantelpress : 3 x 10 21,2kg
    Pec Dec : 10,9,6 40kg

    Biceps
    hantelcurls stående : 3 x 10 13,6kg
    bicepscurls dragmaskin : 10, 10, 8 45kg

    Helt ok intensivt pass som kanske inte skrämmer er ur skinnet men men, Björnen har vaknat så håll i hatten barn!!!

    Härnäst väntar ett löppass imorgon tror jag och kanske en jäger eller två. Pööss

    edit: lutande

    #559811
    joeyk wrote:
    LuKtande orak hantelpress : 3 x 10 21,2kg

    Inte duschat på ett tag eller? Och vad är en orak hantelpress? :frust:

    För mig blev det inget pass idag men det blir i desto hårdare i morgon istället! :emo-thumb

    #559812

    Nämen har du redan börjat med ” näää det blir inge,örker inte, sitter hemma och tittar på tv-shop istället” attityden! haha jag verkar ha överskattat dig, trodde den först skulle komma om ett par veckor..

    Walk in the park

    Heart wrote:
    Och vad är en orak hantelpress?

    hmmm lutande med fem hack på Ablico duo. döööhhhhöö

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.