Vägen mot målet

Home Forums Dagböcker Vägen mot målet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 159 total)
  • Author
    Undertaker wrote:
    Misstänker att det kan vara angivet i pounds, och då är det ca 35kg

Jag vet inte vad jag ska tro om den där maskinen nu.

Det här med pushdowns.

Ju fler hjul som vajern går igenom från viktmagasinet till handtaget desto lättare blir motståndet. Det brukar finnas en station med en fast övre trissa någonstans på gymet, som inte går att sänka. Det brukar då inte finnas någon nedre trissa alls på den platsen. Den är betydligt tyngre än de i cablecross-stationen.

Prova att göra vajer-bicepscurl i roddstationen med samma vikt som du använder i cc ska du se att det är omöjligt =)

Fast ni kanske redan har detta i beräkning?

Det är därför det är så svårt, tycker jag, att kunna jämföra vikter mellan varandra på vajerövningar, man vet inte vilken station folk använder osv. Underligt det där hur dom märker upp vikterna iaf.

I cc:n kan man göra puchdowns med fullt mag och det står att det är ..vad, 60-70kg?
    Försök med det i den fasta trissan.. =)

Amohn wrote:
    Det här med pushdowns.

Ju fler hjul som vajern går igenom från viktmagasinet till handtaget desto lättare blir motståndet. Det brukar finnas en station med en fast övre trissa någonstans på gymet, som inte går att sänka. Det brukar då inte finnas någon nedre trissa alls på den platsen. Den är betydligt tyngre än de i cablecross-stationen.

Prova att göra vajer-bicepscurl i roddstationen med samma vikt som du använder i cc ska du se att det är omöjligt =)

Fast ni kanske redan har detta i beräkning?

Jag får helt enkelt bara vara glad över att jag ökar och ge fan i vikternas inskrift?
    Det måste ju finnas något mer exakt, men jag ska prova någon med fast trissa.
    Man vill ju inte gå runt o tro att man är stark i onödan. :p

Dina triceps sitter där dom ska!
    Du kan gott glädjas =)

Jag hejar på dej mannen!

Amohn wrote:
    Dina triceps sitter där dom ska!
    Du kan gott glädjas =)

Jafan. Jag får vara glad för att dom växer på rätt ställe. :)

Det är bra, jag håller tummarna för dej!! Det låter som om du har ordnat upp ditt liv ganska bra och eftersom du har både jobb och träning just nu kan det nog bara gå framåt. Tänk på
    att varje dag är det en ny strid som ska utkämpas=)

Greven595 wrote:
    Jag hejar på dej mannen!

Tackarns.

Greven595 wrote:
    Det är bra, jag håller tummarna för dej!! Det låter som om du har ordnat upp ditt liv ganska bra och eftersom du har både jobb och träning just nu kan det nog bara gå framåt. Tänk på
    att varje dag är det en ny strid som ska utkämpas=)

Ja så är det. Det är ”bara” att kämpa på.
    Jag har kommit otroligt långt redan nu.

Chins
    KV: 3×12 (Var riktigt kämpigt den sista repsen.)

Latsdrag med smalt grepp
    67 kg: 3×8 (Sjukt skön kontakt idag. Sved riktigt fint. )

Shrugs
    57,5 kg: 3×8

Rodd i kabelmaskin (smalt grepp)
    67 kg: 3×8

Enarmshantelrodd
    30 kg: 3×8

Cable Standing Cross Row
    30 kg: 2×8
    25 kg: 1×8

Ryggresning i maskin

124 kg: 1×8
    126,5 kg: 1×8
    131 kg: 1×8 (pb)

Jodå. Skönt idag igen. Varje pass är ett bra pass för varenda gång är jag på gymmet och gör slut på mina mukkler. :)

Jag var med mr. Amohn på ett pass igår kväll. Var riktigt kul att se ett annat gym och testa lite andra maskiner. Och för den delen kunna lufta lite tankar under passets gång.
    Provade på bänkpress och klarade c:a sex reps på 70 kg, två gånger. Innan det så körde jag några reps på 50 kg för att känna av stången.
    Måste säga att jag gillar Hantelpressen mer. Den ger mig bättre kontakt, vilket jag gillar. Bänkpressen tog mer på armarna hur jag än gjorde. ”Du måste ge det mer tid och lära dig tekniken” kanske ni tycker? Men jag kör vidare med mina hantlar. Jag gillar att få träna upp individuell styrka och balans. Och för den delen så tror jag inte att Bänkpressen ger mig större bröst jämfört med Hantelpress. Bevisa motsatsen för mig, så kanske jag ger det en chans till. ;)
    Testade även lite andra magmaskiner och en annan form av bänkpress. Man ligger och har ett individuellt handtag för varje bröst. Den fick jag fin kontakt med. Så den varianten skulle jag kunna köra OM den fanns på det gym jag tränar på nu.

Sen kom jag fram till att det spelar ingen större roll vilka övningar jag gör för de olika muskelgrupperna, eller hur mycket jag försöker skynda på min utveckling med speciella övningar eller att jaga tyngre vikter hela tiden. Jag kommer ändå växa på rätt vis så länge jag kör vidare.
    Jag är mitt eget facit. Att jämför mig själv från dag ett när jag började köra seriöst och idag, så ser man att jag utvecklats otroligt mycket. Och det på c:a 7 månader.

@Undertaker
    Jag jämförde vikter med fast trissa (ang. tricepsövningen) och jag ligger runt 38 kg verkar det som. Inte illa pinkat ändå. :)
    Man blir lite less, i allmänhet, när vikter på ena gymmet inte överensstämmer med ett annat. Men det är väl så det ska vara kanske..

Idag är det vila. Imorgon är det ben och axlar. :)

Benpress
    KV: 3×15 /ben (pb)

Benspark
    45 kg: 3×8 / ben

Sittande lårcurls
    45 kg: 3×8 / ben

Vadpress
    115 kg: 3×10 (pb)

Sittande hantelpress i maskin
    45 kg: 3×8 / arm

Hantellyft åt sidan
    9 kg: 3×8

Cable standing cross row

Det gick riktigt bra idag. Skönt flyt. Jag blev t om svettig. :)

Har varit sjukt hungrig hela kvällen, trots att jag ätit bra. Så det blev lite extra med en protein-shake.. Snart dags för fruktstund. :p

Liggande tricepspress med hantlar
    15 kg: 3×10 (pb – Eftersom 17,5 kg-hantlarna var svåra att bemästra så drar jag på med lite fler reps. )

Pushdowns
    (Använde en maskin med fast trissa. Blev lite bättre då tycker jag. )
    35 kg: 1×8
    37,5: 1×8
    40 kg: 1×8

Omvända pushdowns (Samma som ovan)
    30 kg: 1×8
    27,5 kg: 1×8 (Inbillade mig att det var för tungt med 30 kg, men kom fram till att det var falskt alarm.)
    30 kg: 1×8

Hantelcurls
    17,5 kg: 3×6 (Sakta och koncentrerade.)

Omvända curls med skivstång
    25 kg: 3×8 (Fick sån sjukt skön kramp i muskeln efter sista repsen så jag trodde jag skulle tappa stången i marken.)

Höga bicepscurls i kabelmaskin

Crunches i maskin
    76,5 kg: 3×8

Benlyft (Mitt egna lilla schema. Finns beskrivet tidigare i dagboken.)
    KV: 3×5 (Sen var hela jag slut.)

Ja… Det gick ju bra idag med. :whistle:

Chins
    KV: 3×12

Latsdrag bakom huvet
    67 kg: 3×8 (Har börjat variera latsdragsvarianterna.)

Drag till hakan med smalt grepp
    57,5 kg: 3×8

Rodd i kabelmaskin (smalt grepp)
    67 kg: 3×8

Enarmshantelrodd
    30 kg: 3×8 (Näst-nästa vecka blir det 32,5 kg’s hantlar OM jag inte hittar ett annat gym att leka på under den tid som friskis bygger om.)

Cable Standing Cross Row

Ryggresning i maskin
    Testade en ny ställning idag så det blev mest letande efter var det tog bäst.
    De sista 8-10 repsen hamnade på 103,5 kg med sjukt skön kontakt.
    Tidigare så har benen varit med och hjälpt till mycket, men nu ska det bli slut på det. :)

Alla pass är bra pass. :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 159 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.