- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 oktober, 2008 at 10:33 #622926Anonym anvandareMemberAmohn wrote:Länge sedan du uppdaterade.
Inga bilder på nya frisyren hellerJo men jag har ju inte direkt kört något hårt styrkepass de senaste två månaderna p.g.a. att intresset hamnat på kampsporten nu. :up:
Jag kör mest högreps-träning (15-20 reps) varvat med Muay Thai-träningen. Stora muskler (lågreps-träning) blir, som vi alla vet, bara fyllda med arg mjölksyra och det funkar inte när man ska bli uthållig. Inte för mig iaf.
Men jag kan bjuda på ett PB ändå. 5×5(20) Benlyft (Mitt eget schema där jag kör: mitten, höger, mitten och vänster. Mao 100 benlyft med 4 korta pauser mellan).
I de andra övningarna har jag gått ner i vikt och ökat repetitionerna.
Bantat ner styrkepassen till tre pass i veckan där jag kör två övningar / muskelgrupp förutom vader och lår. Vaderna har fått rejält med stryk på Thai-träningen så min högervad har fått något ”ajaj”. Går hos sjukgymnast och tränar vaderna en timme / vecka där + att jag kör ett program dagligen hemma för att stärka och bygga upp vaderna.
Låren får sin del under träningarna på klubben. Lördagspassen brukar innebära mycket härlig fys.Som ni märker så har jag övergått från att bygga stora muskler till att bygga mig en kroppslig krigsmaskin. :ph34r:
Och jag kan bara säga att roligare än så här har jag inte haft det på länge.Ny bild är kommen, men endast med kläderna på.
Nakenbilder får ni lite senare… 😮24 oktober, 2008 at 13:02 #622927Anonym anvandareMemberLåter bra som fan det där, förutom med vaden.
Jag blir bra sugen på att köra igång Muay Thai.Jo, stora muskler behöver mycket syre Jag varierar oftast mellan tunga set och högreps beroende på hur jag mår mentalt Är jag för tillfället nöjd med storleken så kör jag på med högreps. Men det är jobbigt att bygga uthålliga stora muskler.
Sugen på att lira biljard i helgen?
24 oktober, 2008 at 20:14 #622928Anonym anvandareMemberAmohn wrote:Sugen på att lira biljard i helgen?Japp men jag är en väldigt upptagen man den här helgen. :yikes:
Ska till Sthlm imorn och titta fighting på hög nivå. Söndag blir ett återbesök till Sthlm för att hälsa på syster.
En annan dag?24 oktober, 2008 at 20:18 #622929Anonym anvandareMemberFortfarande hungrig… Att man aldrig kan mätta den här kroppen.
Åt för 1,5 timmar sen… Och det var inget litet lass.24 oktober, 2008 at 21:46 #622930Anonym anvandareMemberOfan är det en gala?
Ok, jag och frankfurth drar nog en repa i biljardhallen.
Men det är lika bra att du inte är med eftersom jag alltid får spöDu måste hälsa henne + familj.
25 oktober, 2008 at 08:49 #622931Anonym anvandareMemberAmohn wrote:Ofan är det en gala?Ok, jag och frankfurth drar nog en repa i biljardhallen.
Men det är lika bra att du inte är med eftersom jag alltid får spöDu måste hälsa henne + familj.
Japp! [http://www.superiorchallenge.com/index.php http://www.superiorchallenge.com/index.php%5D
Ska bli fett. Kommer att sitta på sjätte raden. :pop:Det får jag med, sen ibland får jag tokspel och lyckas vinna.
Som bowling ungefär.Det ska jag göra!
Ah, Snart dags för fyspass på klubben.
28 oktober, 2008 at 20:10 #622932Anonym anvandareMemberI brist på annat att göra så slängde jag ihop ett litet hemmapass.
Vadövningarna och Benresningarna ingår i mitt sjukgymprogram så dom kör jag varje dag oavsett vad jag gör i övrigt. Resten blev bara bonus idag.
Och ja, jag har en rosa yogamatta hemma (att köra knogarna direkt mot parketten är lite för ”die hard” för mig än så länge).
Om någon har någon mer kul hemmaövning, utan redskap, att ge tips om: tveka inte! Gimme gimme gimme!!20 x Armhävningar på knogarna
20 x Situps
20 x Benböj
x350 x ”Bordet”
20 x Armhävningar på knogarna
20 x Situps
20 x Benböj20 Benresningar x 5 / ben
20 x Situps
20 x Benböj
50 x ”Bordet”Dra sig fram med tårna 6 meter (Testa det här, det är skitkul och man ser ganska kul ut med.)
20 x Situps
20 x Benböj
50 x ”Bordet”20 x Vadresning i trappa x 5
30 x ”Nackresning”
30 x ”Nacken åt sidorn” (Örat mot axeln)
30 x ”Titta åt sidorna” (Hakan mot axeln)
-Paus
20 x ”Nackresning”
-Paus
20 x ”Nacken åt sidorn” (Örat mot axeln)
-Paus
20 x ”Titta åt sidorna” (Hakan mot axeln)
Alla dessa nack-övningar utförs liggande på golvet utan att vila huvet mot marken förutom där jag skrivit paus!Sen stretching! :up:
Lite dagsfärska (mörka) bilder på min kropp:
[img=http://bodybilder.hinreich.net/081028-ben.JPG][img=http://bodybilder.hinreich.net/081028-vad.JPG][img=http://bodybilder.hinreich.net/081028-rygg.JPG][img=http://bodybilder.hinreich.net/081028-krabba.JPG]4 november, 2008 at 21:41 #622933Anonym anvandareMemberJag skriver summorna över det jag gjort. Blir så mycket ordbajsande annars.
180 armhävningar (fördelat på 20 reps / set)
180 situps (fördelat på 20 reps / set)
180 benböj (fördelat på 20 reps / set)
60 x 3 nackövningar (fördelat på 30 reps / set)
75 ryggresningar (fördelat på 25 reps / set)
100 vadresningar (fördelat på 20 reps / set)Innan det hela så hoppade jag hopprep. Jag är total nybörjare på det, men det känns som att det går framåt. Jag blev varm iaf.
Skönt pass med endast kroppen som vikt. Me likes!
Och efter passet kom det bästa: Jag känner mig stark.11 mars, 2009 at 10:49 #622934Anonym anvandareMemberJa då var det dags att skriva lite igen då.
Har kört på rätt hårt med både thaiboxning och MMA. Det har gett resultat som fan.
Morgonvikt på 65 kg och kvällsvikt på c:a 68 kg. Känns riktigt bra. Ska försöka komma upp till 67 kg i morgonvikt, vilket är nästa mål.
Kroppen känns stark och ser ut precis som jag vill. :up:
[img=http://bodybilder.hinreich.net/090228-1.jpg]Nu återstår att se hur lång tid det tar att bygga upp 2 kg muskler.11 mars, 2009 at 10:55 #622935Anonym anvandareMemberHar inte följt din dagbok innan men när jag läste ditt intro blev jag grymt impad på vilken förändring du gjort i ditt liv! Kommer definitivt fortsätta läsa!
11 mars, 2009 at 11:02 #622936Anonym anvandareMemberKul att man kan göra intryck via nätet!
Tack så mycket.11 mars, 2009 at 18:37 #622937Anonym anvandareMemberVälkommen tillbaka!
Ser riktigt najs ut på bilden! :up:11 mars, 2009 at 19:22 #622938Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Välkommen tillbaka!
Ser riktigt najs ut på bilden! :up:Tackarns!
Jafan man gör så gott man kan. :whistle:
Ska bli kul att köra lite styrka nu så man kommer upp de där två kilona. Det brukar vara viktgräns runt 67 kg på tävlingar.25 mars, 2009 at 21:55 #622939Anonym anvandareMemberVar och justerades lite hos en kiropraktor idag.
Jag har under en längre tid haft problem med mitt vänsterknä och har även haft problem med ljumsken på höger sida. Jag har inte kunnat springa längre stunder eftersom det blivit överansträngt runt knäskålen på vänsterbenet. Det har hämmat mig i min konditionsträning och gjort mig sur på min kropp.
Nu har jag fått svar på det.
Det visade sig att allt är pga att höften på höger sida har suttit fel på något vis. Mitt högerben har varit lite längre än vänsterbenet, vilket har gjort att vänsterbenet har försökt kompensera det hela. Inte konstigt att jag haft stora problem med vänstervaden i form av överansträngning (vilket resulterat i att jag inte kunnat träna ordentligt under många veckor).
Kiropraktorn fixade det snabbt och smärtfritt. Återbesök om två veckor så får vi se om den sitter där den ska.
Tänk om jag kan slippa använda knästödet nu? Tänk om jag kan springa som vanligt folk utan att få ont i flera dagar? Oooh jag längtar till nästa träning! :up:Skickar upp en armbild.. Vaderna ska ni få se inom några dagar.
[img=http://bodybilder.hinreich.net/armet-090301.jpg]25 mars, 2009 at 22:01 #622940Anonym anvandareMemberHoppas det reder upp sej!
Jag fick just veta att mina korsryggsproblem som jag haft sen i somras berodde på sneda magmusklernas fästen på ryggsidan och inte alls ryggen eller benen som jag och många andra trott!
Hur går det med tränandet då? Länge sen du redovisat nåt gympass!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.