Vägen mot målet

Home Forums Dagböcker Vägen mot målet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 159 total)
  • Author
    Undertaker wrote:
    Hoppas det reder upp sej!

Jag fick just veta att mina korsryggsproblem som jag haft sen i somras berodde på sneda magmusklernas fästen på ryggsidan och inte alls ryggen eller benen som jag och många andra trott!

Hur går det med tränandet då? Länge sen du redovisat nåt gympass!

Ajfan. Lät inget kul det där.. Varit långvarigt? Kommer du få bukt med det?

Tränandet går bra. Kör på bra med Thaiboxningen och MMA-träningarna (6 pass / vecka).
    Så snart jag är klar med min lägenhet (renovering och allt möjligt pillande och piffande) så ska jag börja köra gym på förmiddagen. Ska bli guld att bygga upp sig lite mer. Jag måste ju upp några kilon nu när jag tappat fett. :whistle:

se bra ut :D

Hinreich wrote:
    Ajfan. Lät inget kul det där.. Varit långvarigt? Kommer du få bukt med det?

Tränandet går bra. Kör på bra med Thaiboxningen och MMA-träningarna (6 pass / vecka).
    Så snart jag är klar med min lägenhet (renovering och allt möjligt pillande och piffande) så ska jag börja köra gym på förmiddagen. Ska bli guld att bygga upp sig lite mer. Jag måste ju upp några kilon nu när jag tappat fett. :whistle:

Jodå, nu då jag vet var problemet är så går det ju att behandla!
    Strechning och massage som gäller.

Undertaker wrote:
    Jodå, nu då jag vet var problemet är så går det ju att behandla!
    Strechning och massage som gäller.

Skönt det. :up:
    För mig gäller det stretching med. Måste vara noga med att stretcha ut höftpartiet.

Och så har man dragit på sig en förkylning.. Hoppas det blir en kortvarig variant.

villle8 wrote:
    se bra ut :D

Tackar! :)

Jahaja. Då var revbenet trasigt då.. Vet inte om det är brutet eller om det bara är en spricka. Ont gör det iaf. Det är på högra ryggsidan. Långt ner.. Rekommenderar INTE att göra illa dom!

Ska försöka hitta några bra övningar jag kan köra ändå. Tips uppskattas!

Meeeen! Klant gubbe.

Elofsson wrote:
    Meeeen! Klant gubbe.

Det sker så lätt när man köttar. :nod

Var och tittade på när de andra i MMA-gruppen körde fyspass. Fan va sugen man blir…
    Testade att sparka lite. Högersparkar går bra i vilken höjd som helst, men vänster funkar bara med lowkicks, sen river det till i ryggen. Slag går bra.
    Funderar på att köra lite teknik på Muay Thai-passet på lördag.
    Det verkar bara vara brosk/muskel-bristning, men vi får se vad röntgenplåten visar imorgon (eller på måndag).
    Doktorn sa brutet, kiropraktorn tror det är brosk/muskel-bristning eller spricka.
    Vi får se vem som har rätt… :what:

Hur som helst så kommer det att bli bra till slut. Jag är sjukt peppad och positiv!

Kiropraktorn hade rätt på sin första gissning: brosk-bristning! Inget brutet, allt såg bra ut. Nu ska jag bara bli av med den värsta värken sen jävlar ska det mosas igen! :)

Tjena Henke!

Ser ut att gå skitbra för dig! Vi gick tillsammans i nybörjargruppen Muay Thai i höstas.. Men jag slutade tyvärr.. Hur går det för dig?

Peace

Jeff

Mannet wrote:
    Tjena Henke!

Ser ut att gå skitbra för dig! Vi gick tillsammans i nybörjargruppen Muay Thai i höstas.. Men jag slutade tyvärr.. Hur går det för dig?

Peace

Jeff

Ahaa. Du ville köra på med styrketräning istället för thai? Jag kan inte riktigt placera dig.
    Fan det är guld att köra MMA! Thaiboxningen går sisodär. Hittar inte riktigt ”hem” där som jag gör i MMA’n..
    Får se när jag drar igång och börjar bygga upp lite muskler. Är lite slö av att köra kampsport 6 pass / vecka just nu. ;)

Har börjat gymma igen! Äntligen. :)
    Känns skitbra. Har börjat köra likadant pass som ni kan se här: [http://video.google.com/videoplay?docid=3224902600571518938 Randy Couture training]
    Passen är inriktade på konditionsträning för musklerna. Eftersom jag inte längre är ute efter att få stora muskler, utan mest inne på att få funktionella muskler för MMA, så känns det som att det här passet passar mig.
    Ska bli kul att se vad det blir för resultat om några veckor.
    Jag kör 6 st set. Startar med 22,5 kg (liten skivstång med fasta vikter på) och ökar 2,5 kg på vardera av de fyra första seten. De två sista plockar jag bort vardera 2,5 kg / set.
    Svettigt värre. Men sjukt skönt! :up:

Härlig träningsvärk i ben och röv idag. Även känning i skuldror. Skön känsla.
    Imorn blir det på’t igen. :)

Härligt att du gymmar igen Henke!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 159 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.