Vägen mot nya mål

Home Forums Dagböcker Vägen mot nya mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 169 total)
  • Author

Då var sommaren över! (eller ne lite kvar på den, men i avseende upphörandet av sommarens slapphet och starten på höstens hårda slit :) )

Tänkte testa på det här med träningsdagbok och se om det kan ge lite extra sporre och eventuellt vara av intresse för andra.

Lite Basic info :

Längd: 167 cm
    Vikt: 67 kilo

Tanken med denna dagbok är att på något sätt markera starten mot ett mål jag har att tävla i CBB inom 2 år. Har tränat av och till sen 95 men mer eller mindre seriöst och längre uppehåll där emellan. Mer seriöst har jag tränat i drygt 16 månader men nu under sommaren har det inte blivit lika optimalt som jag velat.

Här kommer mitt första träningspass efter semestern.

Ryggpass

Chins: KV*18
    KV+12,5kg *8
    KV+13,75kg*6

T-bar rodd: 70*6
    72,5*6
    75*6

Latsdrag med V-stång: 85*6
    90*6
    90*5 (greppet dog.. blir trött i nyperna när man inte tränat på ett tag :)

Shrugs med stång: 110*10
    112,5*8
    115*8

Testade att sänka ned stången och köra lite mark har en gammal skada i ryggen så inte kört det på väldigt länge. Körde aldrig mig slut utan bara kände på vikten och utförandet. 105*6

Det var början på höstens träning och förhoppningsvis några kilo muslkler till :)

Bifogar några bilder på dags oformen för att se vart det startade. (E kass kvalite och ljus, I know :) )

Roligt att du ville starta en träningsjournal!
    Lägg gärna upp lite fler bilder, exempelvis helkropps
    med några av de obligatoriska poseringarna, vilket
    gör det lite lättare att få bättre grepp om hur
    din fysik ser ut. Ålder kan också vara intressant att
    veta. Hoppas att din gamla ryggskada håller sig
    borta framöver.

Nu är det bara att träna hårt, äta massor med mat
    och ha roligt! Stort lycka till med din framtida
    tävlingssatsning! Ge järnet!

Ganbatte ne! :emo-thumb
    (Av ditt användarnamn att döma, så tänkte jag att det
    kunde passa sig med lite japanska här och där…)

Mvh
    ~/Katti

KUL, kör hårt! /Berggren

Katti wrote:
    Roligt att du ville starta en träningsjournal!
    Lägg gärna upp lite fler bilder, exempelvis helkropps
    med några av de obligatoriska poseringarna, vilket
    gör det lite lättare att få bättre grepp om hur
    din fysik ser ut. Ålder kan också vara intressant att
    veta. Hoppas att din gamla ryggskada håller sig
    borta framöver.

Nu är det bara att träna hårt, äta massor med mat
    och ha roligt! Stort lycka till med din framtida
    tävlingssatsning! Ge järnet!

Ganbatte ne! :emo-thumb
    (Av ditt användarnamn att döma, så tänkte jag att det
    kunde passa sig med lite japanska här och där…)

Mvh
    ~/Katti

Ja jag ska försöka få upp lite fler och bättre bilder framöver, kan redan nu säga att benen släpar efter ryggskadan är där jag har mest att lägga på. Ja just det ja.. kan ju vara intressant med ålder också :) Är 28 år fyllda så känner att man bör ådstakomma nått vetting med träningen innan man inträder i det magiska 30-talet :)

Domo arrigato gozaimas!

superberggren wrote:
    KUL, kör hårt! /Berggren

Tack! Ska göra mitt bästa :)

Ja sommaren är så gott som ÖVER:(
    Har tid till träning nu då, lycka till:) :up:

Marina N wrote:
    Ja sommaren är så gott som ÖVER:(
    Har tid till träning nu då, lycka till:) :up:

Tack så mycket :)

Då har man kört första bröst/axelpasset för hösten. Bröstet är min svagaste muskelgrupp enligt mig själv. Bortsett från ben då som jag knappt kört nått på länge.

Hantelpress 6*36kg
    5*36kg
    2*39kg (Kände bara att jag var tvungen o känna lite på dem.. tungt var det :) )

Hantelflyes 7*26
    5*26
    5*26

Cable från nedre trissorna (inte koll på vad den heter)
    6*45kg
    5*45kg

Cableflyes stående från övre trissorna.
    6*45kg

Dags för axlar.

Press i maskin. 5*45kg (kändes toksegt.. lite slut efter bröstpasset)
    5*45kg
    5*45kg

Hantellyft åt sidan
    12*19kg
    10*19kg
    8*19kg

Baksida axlar i maskin
    65*6
    65*5
    65*5

Kändes tungt men inte så mycket annat att förvänta efter sommaren med lite träning och långt ifrån optimal kost :) Känner mig taggad och hoppas på stora framsteg inom framförallt bröst, biceps och ben.

Ingen tripp til gymmet idag tyvärr. Glömde bort att de stänger tidigt.

LIte om mitt upplägg. Kör 3-1-3. Tränar 3, vilar 1, tränar 3. vad gäller styrketräning.

Förutom det har jag kört lite löpning 2 ggr i veckan tidigare men nu har jag inte kört det på ett tag. Kanske kommer igång med det sen, men det är mest när jag vill minska underhudsfettet. Nu är jag i en period då jag vill lägga på mig och därför känns det mindre motiverat.

Min uppdelning av muskelgrupper ser ut på följande sätt: Dag1 Rygg, Dag2 Bröst/axlar, Dag3 Ben/vader, Dag4 Biceps/Triceps

Hemma efter första riktiga ben/vadpasset på typ 2 år. Kändes som när man var helt grön ungefär, verkligen som att börja om från början. Men skoj att börja köra det seriöst framöver och fördelen med att börja om e att vikterna nog raskt kommer kiva uppåt vilket aldrig e fel :)

Började med lite hacklift för att sfa för ryggen lite och känna efter.
    Hacklift:
    6*90
    6*110
    6*130
    13*150
    (JA som sagt.. inte mycket krut i beneb men inte förväntat mig nått annat heller. Körde lite lugnt ochså då det e första passet.)

Utfall med stång:
    6*50
    6*60
    5*65
    (Här var det tekniken och balansen som begränsade mest, Ett tag sen sist som sagt :) )

Benspark:
    6*45
    6*50
    7*55

Sittande lårcurl.
    6*45
    6*50
    6*55

Liggande lårcurl:
    6*45
    6*50
    4*55 (blir osäker på vikten nu… ej säker på om det var 55 eller 60 det slutade på.. får kolla nästa gång)

Stående vadpress.
    8*90
    7*120
    7*120

Sittande vadpress:
    8*50
    7*50
    7*50

Fan vad gött det känns nu även om man känner sig klen. Kände inte av ryggen nått heller vilket känns bra. Hoppas det håller i sig i takt med att belastningen ökar. Nu e det tonfisk o pasta som ska pressas i sig

Ser bra ut men fundera bara på en sak, vore det inte bättre att köra ben dagen efter du vilat då du är piggast så att säga?

Lycka till:)

Macke89 wrote:
    Ser bra ut men fundera bara på en sak, vore det inte bättre att köra ben dagen efter du vilat då du är piggast så att säga?

Jo finns helt klart fördelar med det. Blev så den här veckan eftersom det inte blev nån träning i förrgår. Men sen kör jag ju 3-1-3 med rullande schema vilket innebär att det varierar vilken muskelgrupp som jag kör efter vilodagen och på så vis får alla muskler möjlighet att köras ”utvilade. Sen har jag lagt ben och rygg med en dags mellanrum för att ge benen möjlighet att vila lite även de dagar då rygg ligger först och ben sist. Det är min filosofi iaf :)

Macke89 wrote:

Glömde tacka för lyckönskningan också :)

Dags för dagens inlägg.

Idag var det biceps/triceps som stod på schemat.

Sittande hantelcurl:
    6*19
    6*21
    5*21

Stående hammercurl:(väldigt långsam nedsänkning)
    6*21
    5*21
    5*21

Stånde EZ-stångscurl:
    7*45
    6*47,5
    6*47,5

Triceps pulldown med rep.
    6*40
    7*40
    3*45

Scullcrusher
    6*45
    5*47,5
    4*47,5

Enhandspulldown i cable.
    7*40
    6*40
    4*45+ 21 dips*kv utan vila.

Kändes rätt bra i armarna idag. Blev blev lite trött i greppet men detta beror mest på att träningen under somamren inte varit så intensiv. Därmed var första cykeln avklarad, känns gött. Får hoppas på att resultaten kommer månaderna framöver :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.