- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 april, 2009 at 10:59 #613801Anonym anvandareMember
Så har man fått några träingspass under bältet igen efter magsjukan. Hade tappat lite men katastrofalt mycket. Ryggen kändes bäst. Har också börjar komma i ordning och på plats på nya stället och snart är den intensiva jobbperioden över. Ser fram emot alborg då jag är ledig 5 dar! Sköönt ska det bli. I övrigt ser träningen ut som vanligt bortsett från de 2,2 milen jag cyklar varje jobbdag. Måste få upp kaloriintaget lite för at kompensera.
That’s all for now!
15 april, 2009 at 10:20 #613802Anonym anvandareMemberSå har man varit klantig… cuklade hem från jobbet igår sent. Mörkt var det. Gick bra att cykla de första 11 km. Men sen när jag var framme vid gården och den krökta guppiga grusvägen… då tyckte jag att det var lite töntigt att kliva av som vanligt så jag bestämde mig att flyga över styret och skrapa upp knät. en lite skråma i ansiktet och slutligen stuka kögerhanden… jepp that’s the cool thing to do!
Mindre genomtänkt i efterhand då det var mörkt, har bara frambroms och vägen som sagt är riktigt hems där. Men så går det när man cyklar för snabbt för sin egen förmåga och trafikförhålalnden
Blir inget pass idag då min hand gör för ont för att belasta men hoppas det känns bättre imorrn. KAn inte riktigt sluta den hårt heller… jaja får skylla mig själv helt enkelt!
19 april, 2009 at 10:34 #613803Anonym anvandareMemberJobbdag idag. Innan dess blev det 11 km cykling och ett snabbt ryggpass. Kände mig inte jättestark men hade bra intensitet. Kände dock av stukningen i handen då jag körde shrugs. Bröstpasset för några dar sen påverkades märkbart av samma skada. Hoppas det hinner bli ännu bättre till nästa börstpass. Körde bara 1 set bänk då smärtan begränsade mig bytte ut de övriga setten mot en pressmaskin. Nu har man precis njutit av en gainomax!
Ha det gött i vårsolen ni som har lyxen att vara ledig idag!
19 april, 2009 at 10:48 #613804Anonym anvandareMemberSe till att du inte överanstränger handleden bara, jag har haft skador i handlederna och de är inte roliga om de sitter kvar ett tag… Var rak i handleden när du kör! Lycka till!
19 april, 2009 at 11:11 #613805Anonym anvandareMemberTack för tipsen. SOom tur var känns det här inte som nån allvarlig skada. Kommer nog försvinna helt relativt snart. Dock har jag också skadat handleden rätt kraftigt när jag var yngre under en streetbasket turnering. Det satt i i flera månader och kunde inte alls köra bänk överhuvudtaget då. Nu är det bara någon lättare stukning pga klantigt cyklande i mörker
Staffan_STB wrote:Se till att du inte överanstränger handleden bara, jag har haft skador i handlederna och de är inte roliga om de sitter kvar ett tag… Var rak i handleden när du kör! Lycka till!20 april, 2009 at 12:42 #613806Anonym anvandareMemberIdag har det avverkats cykling 11 km och ett armpass direkt efteråt. Gick riktigt bra trots att nog cyklingen gör att man inte är helt utvilad till passet. Dock känns det som den ökande konditionen förbättrar uthålligheten i musklerna så jag reppar lite mer. Rätt bra pass överlag. Dock kände jag av handleden idag med, störde inte så mycket förrutom vid enhands cable med handflatorna innåt.. ajaj.. så jag fick köra omvänt.
22 april, 2009 at 19:11 #613807Anonym anvandareMemberIdag var det bröst/axlar. Kändes bättre i handleden då jag körde bänk. Fortfarande svagare än inna magsjukan på just bänk men det kommer väl. Dessutom väger jag nog mindre nu också så den relativa styrkan har nog inte minskat. PAsset tog riktigt fint i bröstet kände direkt att det fått precis vad det behöver. Axlarna gick bättre. HAr blivit lite starkare där, inte fel inte. Har försökt trycka i mig lite extra mat idag för att kompensera för kaloriåtgången. Längtar redan till middag.. färsk tortelini med svamp och kalkonsås till.. mumma!! Fasen.. nu blev jag bara mer hungrig när jag tänkte på det..
23 april, 2009 at 09:45 #613808Anonym anvandareMemberHärligt väder idag. Har varit ute ock kånkat vatten och pellets idag på min vilodag från träningen. Senare idag ska jag hjälpa ”svärfar” med båten. Riktigt nice nu när temperaturen ökar.. helt klart en injektion av positivitet i kroppen.
HAr varit dåligt med bilder, tänkte bättra mig lite där. Slängde upp mobilen i morse i badrummet dock utan obligatoriska poser. Får lägga upp mer sän som avslöjar mer av hela fysiken. Men men.. bättre än inget kanske? Sen måste jag ju komma med bortförklaringar om mycket underhudsfett etc man har som är standard vid bild postande
23 april, 2009 at 17:29 #613809Anonym anvandareMemberNajs! En riktig kamelpuckel där, haha! :emo-thumb
23 april, 2009 at 18:12 #613810Anonym anvandareMemberRiktig vette fasen.. en liten bula iaf.. kan allt får bli större tycker jag
hannav86 wrote:Najs! En riktig kamelpuckel där, haha! :emo-thumb24 april, 2009 at 17:13 #613811Anonym anvandareMemberHärligt väder idag och hela helgen ska det tydligen bli! Tyvärr är det jobb för mig alla dessa dagar.. mindre skoj. Idag har jag iaf efter min vanliga cykeltur dragit ett ryggpass. Som alltid tar ju förmodligen cykligen lite krut från styrkepasset så ser fram emot när jag får möjlighet att köra pass utvilad och inte 5 min efter cyklingen. Inte helt optimalt om man vill kräma på lite mer ordentligt. Men hyffsat pass trots det.
Chins kv+15 kg * 8
chins kv+15 kg *5Roddmaskin ( annan än den jag brukar köra)
85*7
85*7Pulldowns med v-stång
101,5 *6
101,5* 5
101,5 *5Shrugs
117,5 *9
117,5 *7Längtar till valborg och 5 dar ledigt! Ska bli guld. Sen funderar jag på om man ska testa böra lite kreatin samtidigt som man börjar med deffen för att behålla lite styrka och volym…. Inte kört en kreakur sen i gymnasiet. Vad säger folk om detta?
25 april, 2009 at 10:08 #613812Anonym anvandareMemberArbetsdag innomhus som tidigare nämnt och vädret är kanon… hmm. HAr pumpat armar idag. Tyvärr gick passet inge vidare kände mig trött och ”bräcklig” orkade inte lika mycket som normalt. Beror förmodligen på för lite vätska då jag cyklade i värmen och kanske lite för lite kalorier. Får kompensera idag med att trycka i mig lite mer käk och se till att dricka lite mer nu när det är varmt. Detta eviga meck med kosten
26 april, 2009 at 16:26 #613813Anonym anvandareMemberFörmiddan har spenderats med krattande och diverse annat trädgårdsarbete. Efter det blev det cykeltur till jobbet där jag drog på lite extra då jag idag har vilodag från gymmet. Flåset har blivit mycket bättre nu och jag börjar komma mer och mer i form även på konditionsplanet, vilket gör att jag känner mig mer ”spänstig” och energifylld.
27 april, 2009 at 12:48 #613814Anonym anvandareMemberDagens bröst/axelpass avklarat efter cyklingen. Som vanligt är det svårt att utvärdera passet då jag numera cyklar precis innan och inte är helt utvilad. Hyffsat pass. Svagare i bänk men resten av passet gick bra. Fick bra kontakt med bröstet och axlarna kändes riktigt fint. Lite starkare än vanligt där. Måste inhandla lite mer kosttillskott då prottet är helt slut nu, sen ska jag inhandla lite kreatin och testa med det. Var lääääänge sen jag körde det sist.
27 april, 2009 at 12:51 #613815Anonym anvandareMemberDu kämpar på bra, svårt att hinna med allt nu när trädgården ska ha sin tid med. Kör på
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.