- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2007 at 23:41 #613711Anonym anvandareMember
Hantelpress 7*36kg
6*36kg
5*36kgHantelflyes 8*26
5*29
4*29Cable från nedre trissorna
7*45kg
5*45kgCable från övre trissorna.
5*50kgAxlar.
Press i maskin. 7*45kg
6*45kg
5*45kgHantellyft åt sidan
11*21kg
8*21kg
7*21kgBaksida axlar i maskin
65*6
70*5
70*418 oktober, 2007 at 23:32 #613712Anonym anvandareMemberNice armpass idag. Tror jag har ett fint paket med träningsvärk som väntar.. mums!
Sittande hantelcurl:
8*21
6*21
1*23+2*20 (Oj blev mer heavy än väntat )Stående hammercurl
7*21
6*21
5*21Stånde EZ-stångscurl:
6*47,5
6*47,5
4*50Triceps pulldown med rep.
8*40
6*45
6*45( Och där blev triceps helt slutkörd)Scullcrusher
6*47,5
5*47,5
4*47,5Enhandspulldown i cable.
8*40
6*45
5*45+ 17 dips*kv utan vila20 oktober, 2007 at 17:22 #613713Anonym anvandareMemberChins: KV+12,5*9
KV+13,75kg *7
KV+15kg*6T-bar rodd: 72,5*6
75*6
76,5*5Latsdrag med V-stång: 95*6 (greppet dog så blev dragremmar efter det)
95*7
95*7Shrugs med stång:
115*8
120*9
122,5*8Marklyft:
65*6
85*6
105*614 november, 2007 at 13:38 #613714Anonym anvandareMemberHej igen! Blir inte mycket skrivande i dagboken nu. Har mest blivit underhållsträning senaste veckorna då jag är mitt uppe i att byta stad och åker mycket mellan de två. Försöker träna så ofta jag har möjlighet till, ligger fortfarande på 71 kg på mina 167 cm. I januari är jag klar med flyttandet och är då på samma ort hela tiden, då blir det hårdare och framförallt mer konsekvent träning.
Styrkemässigt ligger jag på samma nivå och det är skönt att man iaf inte tappar nått även om träningen inte är optimal just nu. Nu blir det två veckor då jag kan träna som jag brukar vilket känns skönt, passa på att köra riktigt hårt och stressa musklerna lite.
En liten positiv ego boost är att en del plagg nu har ”krympit” så att de är på gränsen att vara eller är för små. Inte helt fel när man drar på sig en skjorta man haft tidigare och märker att den nästan inte går över armarna längre och om man skulle sträcka sig fram för häftigt i den skulle ryggen spräckas Rent volymmässigt har jag ökat en del senaste tiden fram till de senaste veckorna då den lugna träningen gjort att man stått relativt still.
26 november, 2007 at 10:55 #613715Anonym anvandareMemberLänge sen jag skrev, här är iaf gårdagens ryggpass
Chins: KV+12,5*8
KV+13,75kg *6
KV+15 kg*5Stångrodd: 80*8
85*8
90*8 (dragremmar på sista)Latsdrag med V-stång: 95*7
95*7
100*5 (dragremmar på sista för greppet)Shrugs med stång:
115*8
120*10
120*8Ryggresningar med vikt
60*6
65*6
70*65 januari, 2009 at 10:41 #613716Anonym anvandareMemberHej igen!
Dags att liva upp dagboken efter en lång tids inaktivitet. Har varit lite upp och ned med tränandet senaste tiden. Paradoxalt nog har jag under mit uppehåll från dagboken börjat jobba på ett gym… så i början ville man bara hem och tanken på att stanna kvar efter jobbet och träna kändes som att stanna kvar och jobba…. typ. Sedan flyttade jag ut på landet från att ha bott mitt i stan och det tog ett tag att komma in i rutiner med pendling och träning.
Men som allt är det bara bortförklaringar och nu har jag börjat träna mer seriöst igen sen 2 veckor tillbaka.
Har satt upp ett mål för mig att vara i bättre form än jag någonsin varit då jag fyller 30 vilket äri slutet av juli. Min plan är att lägga på mig massa fram till maj och sedan i maj till och med juli öka kardion och dieta för att få upp konditionen och droppa bf.
Känner mig oerhört taggad och känns som jag är mig själv igen nu när träningsdosen har ökats till det normala.
5 januari, 2009 at 10:57 #613717Anonym anvandareMemberIdag blev det ett kort pass före jobbet. Framsida ben. Inledde med knäböj, testade ett sett med frontböj som jag ej gjort tidigare. Känner att jag måste strecha lite för att få upp smidigheten för just dem. Efter det blev det benpress och slutligen benspark. Rätt ”lugnt” pass framföralt på böjarna.
6 januari, 2009 at 10:57 #613718Anonym anvandareMemberI dag var det armar på schemat. Alltid lika skönt att träna innan jobbet då gymmet är helt tomt. Tog finfint i biccar och triccar idag. Känner att jag kan börja köra lite hårdare nu när jag kommit över de första 2 veckorna av mer diciplinerad träning. Styrkan börjar också komma tillbaka lite smått. Kändes ok i spegeln med tanke på ”uppehållet” Lite vener som poppade ut… känns som en bra start och bådar gått för målet om 6,5 månader.
PS. Gainomax banan är så jääävla gott! Som någon skrev i en anna tråd… proteindrinkar smakar aldrig lite bra som ”gainers”.. milkshake-varning på gainon”
Idag är det dessutom kort dag på jobbet slutar redan 14.30.. åååh så skööönt! Blir o käka nått gott med tjejen ikväll…. hmm.. vad ska man handla… någon som kanske har nått tips?
7 januari, 2009 at 23:49 #613719Anonym anvandareMemberVila på schemat idag. Ser redan fram emot morgondagens pass.. blir ett lite kortare bröstpass innan jobbet. Börjar tidigt idag så det blir att hoppa upp 05.30 för att hinna träna. Ser fram emot ledigheten senare. Ska bli sååå skönt! Nu är det sängen som väntar.. ska bara sörpla i mig lite jordgubbs protein innan man sluter ögonen.
PS. Längtar till sommaren och våren… sol , värme… nej hetta!
8 januari, 2009 at 10:34 #613720Anonym anvandareMemberImorse blev det alltså träning innan jobbet. Bussen var lite sen (som vanligt)… denna gång körde de iaf inte fel… Därför blev passet halverat. körde bara bröst. Kändes ok på första övninge bänk men sedan på pec dec och cable cross märkte jag att jag blivit lite starkare. Nu sitter jag och väntar på att få inte lite lunch.. är grymt hungrig idag. Blir att be om en extra stor portion
Såg att Martin Kjellström ska tävla på Iron Man Pro. Skoj att en svensk visar uppp sig rejälv internationellt. Även olympia blir spännande. Massa har ju grabben iaf
9 januari, 2009 at 18:42 #613721Anonym anvandareMemberDå sitter man här o väntar på att arbetsdagen skall vara slut så att man får glida in i gymmet och lyfta lite vikter. Idag är det ryggen som ska få sitt. Sitter och smaskar i mig 2mackor med grovt bröd, sallad,tomat, kalkon och ost nu. Det jobbiga med att ha börjat träna mer seriöst nu igen är att man måste trycka i sig en massa mat. fast idag är jag iof hungrig så det går rätt lätt
Sen missar jag ju Magnus Samuelssons dansdebut idag…. hade faktiskt varit roligt att se.. han är nog inte den mest graciösa. Fast lyften lär han inte direkt ha nått problem med. Danstjejerna är ju inte direkt några tungviktare heller.
Funderar även över om jag skall börja med det som jag hittills hållit mig ifrån… börja blogga…
10 januari, 2009 at 00:14 #613722Anonym anvandareMemberDÅ var det sängdags snart. Ryggpasset är nu avklarat och det kändes bra, höjde lite. Förra passet körde jag mark som jag inte kört sen uppehållet. Testade på en vikt, orkade inte 1 rep, sänkte vikt.. orkade inte en rep. sänkte lite till och körde några. Kändes lite jobbigt att jag var svagare än jag trodde. Men nu idag så blev det det omvända höjde och höjde och drog en 8 på slutet och hade orkat betydligt fler men tog det lite lugnt då jag inte kört det på ett tag innan dess.
Härligt att ordningen är återställd, jag är svag nu efter ”uppehållet” men skönt att veta att förra passet nog bara berodde på några konstiga omständigheter och att jag inte blivit superklen
Imorrn ska man upp tidigt igen, träning inna jobbet med ben på menyn. Ska bli härligt!
10 januari, 2009 at 09:03 #613723Anonym anvandareMemberGaaah är så less! Jädra buss har havererat så får vänta på nästa buss vilket innebär att ja INTE hinner träna i lugn och ro innan jobbat utan att jag kommer dit efter min arbetsdags början och har fått ringa en kollega som tar den tiden! Usch.. tycker inte om bussbolaget är jämt en massa strul!
10 januari, 2009 at 23:52 #613724Anonym anvandareMemberHärligt benpass idag. Åt dock kanske lite tätt inpå.. var nära att komma upp lite när jag körde benpressar. Rätt trött idag.. ska bli skönt med ledighet nu. Vila upp sig lite för o kunna köra hårt nästa vecka.
11 januari, 2009 at 14:15 #613725Anonym anvandareMemberFasen vad det blåser idag.. vila från styrkan idag. Hade tänkt ta en långpromenad men attans vilken blåst… får se hur det känns när man tar sig ut. Måste ju röra lite på sig trots allt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.