Vägen mot nya mål

Home Forums Dagböcker Vägen mot nya mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 169 total)
  • Author

Fint pass idag. Knäböjen gick fint lasta på 10 kg mer än förra passet så det rör sig rätt raskt framåt. Kände mig även pigg i de övriga övningarna. Lasta på i allt även om det blev lite tugnt i sista bensparken. Ett gött pass helt enkelt. Hoppas det känns fint i benen imorgon :)

Idag spenderade jag dagen på stan. Hittade lite kläder ett par g-star braller, en lee-tröja, ett par fingerlösa vantar och ett armband, ja och inte att förglömma 3 par strumpor… :) Har även syndat med en gigantisk chokladbiscvi..hmmm.. hur det nu stavas. Nu är det sängdags och imorrn är det armar som ska ha sitt!

Pumpade biccar och triccar idag. Tog rätt fint. Ådrorna börja skymta lite lätt vilket känns nice. Men long way to go still. Nu ska det käkas innan sovdags!

Igår försökte jag bredda ryggen lite. Var ett fint ryggpass ökade i en del övningar och fick rätt bra kontakt. Idag hörde jag bröst innan jobbet. Han inte med axlar. Ett ok pass bänken var godkänt, pec dec höjde jag lite på och cable flyesen tog bra i brösten. Hoppas på lite träningsvärk med lite tur. Imorgon bär det av till den gamla studentstaden med bland annat ett besök på gamla gymmet inplanerat. Sen lite fest på det också.. inte fel

SÅ var man hemma efter helgen. Kom hem igår och då blev det gott käk och mumsig glass till efterrätt. Helgen var bra. Träffade mycket nya människor och snackade om allt mellan himmel och jord. Passet på gamla gymmet var skoj. Trivdes verkligen där. stort, öppet och luftigt med bra grejer. Blev ett ryggpass och instruerade min kompis lite så det blev ett väldigt strikt pass från min sida vilket var bra. Fick bra kontakt. Idag är det sol och härligt Har varit ute på en promenad i skogen vilket kändes riktigt friskt och härligt. Imorgon blir det ett hååårt pass då jag vilat relativt mycket i helgen. DOck kanske lite lite mat då man varit bortrest men det får man leva med :)

Första passet efter helgen idag. Gick riktigt fint. Höjde på bänken, pressa ur pecdec och cable flyes. Tog som attan i pecsen och fick nice pump. Lite snabbt xlar efter detta. Tycker det börjar märkas lite i spegeln nu med vilket inte heller är fel. Bara att fortsätta såhär. Det känns bra att helgen inte förstörde någon heller utan den var lugn. Hungern har också gått upp ett snäpp… det är bra på ett sätt men samtidigt blir det ju dyrare när man ska vräka i sig mer mat :) Sovdags nu!

Inte mycket att rapportera idag. Ett helt ok och bra armpass, varken mer eller mindre. Blir inte många rader skrivna här idag :)

Körde lite träning under arbetsdagen idag. Ben på programmet. Det gick rätt nice. Lastade på 10 kg mer på knäböjen idag. Efter det benpress med ett ben i taget. Höjning även där. Sedan benspark, tog fint på framsidan. Sen blev det lite stående enbenscurl med lite mer på magasinet än förra gången. Sist men inte minst fick vaderna lite stryk.

Sammanfattat gick benpasset bra. Går mest frammåt där. Skoj skoj. Nu har även hungern nått en ny nivå… käkar min normala portion och känner mig fortfarande hungrig. Både bra och dåligt, lätt att käka mer men dyrare matkonto :) Sen är det jobbigt när man är bortbjuden och man får hålla igen för att inte äta upp hälften av maten =)

Ha det gött alla som bemödar sig mat att läsa min hittils relativt händelselösa dagbok. Längre fram kommer jag lägga in lite bilder och sånt. Blir mer intressant ju närmare mitt mål jag kommer.

Kan bjuda på lite stats från passet iaf.

Knäböj: 90*6
    100*7
    100*7
    Benpress ett ben: 76*8
    78.3*6
    78.3*6
    Benspark isolateral: 50*6
    50*6
    Stående enbenscurl: 60*6
    60*6
    65*5
    StåendeVadpress: 110*8
    130*6
    130*6

Körde rygg idag. Passet kändes bra. Börjar få upp stabiliteten i kroppen. Marklyften är mer stabila och har fått mer styrka där. Fortfarande a long way to go men det går iaf hela tiden frammåt. Smällde i mig 3 st stora hemmagjorda burgare till middag idag. Känns som om aptiten snudd på är omättlig vilket ger en indikation på att man blir större och den kräver mer. Finnemang. Tränar lite oftare på dagtid nu vilket leder till att folk kommer fram och ber om träningstips viket jag iof tycker är skoj. Dock var det lite fler i gymmet idag så jag fick vänta lite fast inte överdrivet länge.

Längtar till kvällens bröstpass efter stängning. Har massor med frustration och mindre bra känslor som jag vill ta ut på vikterna. Har en hyresvärd som är minst sagt jobbig som tur var flyttar vi snart. Räknar dagarna kan jag säga… men fan vad stången ska pressas ikväll! Bläää! En mindre bra dag idag alltså… fast i övrigt är det bra. Träningen flyter på fint och det mesta annat är inte att klaga på heller. Synd att det finns puckon som ska dra ned humöret lite. Men men… små bekymmer egentligen :)

Passet igår gick bra. Ökade några rep och fick grym kontakt mot slutet. Skönt att det hela tiden går frammåt. Ikväll blir det ben hoppas på ett lika bra pass där.

Benpass avklarat idag. Höjde på knäböjen och reppen flöt på bra. Dock blev benpressarna efter det väldigt tunga… kanske körde lite slut på dem i böjen. Resten av passet gick som vanligt. Nu e det sovdags då jag ska upp tidigt och köra pass innan jobbet. Hare gött!

Körde armar idag. Första övningen med sittande hantelcurl kändes seg. Gick bättre med hammer och stångcurl. Triceps pulldown med rep gick fint. Efter det enarms triccar och slutligen dips. Sov bara 5 timmar idag och kände mg trött i morse. Kanske därför inledningen av passet kändes tungt och segt. Får trycka i mig lite extra käk idag ifall det har med kosten att göra.

Dagens ryggpass gick segt. Kändes tungt och lite småslitet. Hoppas detta beror på att jag gått upp tidigt och sovit lite 2 dar i rad. Brukar sova längre än 5 timmar per natt annars. Ska testa att käka lite mer nu helgen och vila ut lite i hopp om att prestera på topp på söndag.

Tillbaka efter helgen på jobbet och som tidigare var jag lite seg och presterade inte på topp innan helgen. Detta pga för lite sömn trodde jag och det var mest troligt så också. I helgen har jag sovit mer och dagens bröstpass gick frammåt rep och vktmässigt vilket kändes bra. Höjde eller ökade rep på alla övningar vilket kändes guld efter det lilla ”bakslaget” tidigare. Kroppsvikten står nånstans runt 73-74 på mina 167 sm just nu skulle jag tippa,dock inte vägt mig exakt.

Väntar spännt på hur morgondagens benpass kommer att gå. *gäsp* Är dock fortfarande lite trött och kommer att jobba ganska mycket framöver. Så det blir mer än heltid. Ser inte fram emot det då jag är lite ”trött” även om kroppen är rätt pigg.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.