- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2009 at 12:22 #613771Anonym anvandareMemberHagetzu wrote:Visst ät det gött känslan man får efter passet med drinken i handen. Som att få lön.
Har du hittat nån telefon som du fastnat för än?Mmm det är guld! Speciellt när gainomaxen smakar som milkshake i förhållande till andra saker man drar i sig
Det lutar åt en nokia 5800 då jag är ute efter en media mobil med touch funktion och stor skärm. Annars är ju Sony Ericsson C905 en rätt nice ”vanlig” telefon med en riktigt bra kamera. Det är svårt det där.. velar fram och tillbaka. En Htc touch hd var jag inne på ett tag men den är snäppet dyrare och ska vara lite ”seg” som många windowsmobiler.
7 mars, 2009 at 12:38 #613772Anonym anvandareMemberLåter som om du kollat runt en del. Själv börjar jag tröttna på min K770i. Har ett par polare på jobbet som snurrar runt med mobiler som har skärmar stora som handflator. En bra kombination mp3, skärmstorlek och minne vore bra då den lilla skärm jag har på min mobil mest irriterar när surfar med den.
Hur lägger du upp din träning annars, verkar flitig i ditt gymmande.
7 mars, 2009 at 12:58 #613773Anonym anvandareMemberJag är definitivt i behov av ny mobil då min är runt 6-7 år gammal. Ett under att den funkar överhuvudtaget dock med an massa skavanker
Som det ser ut nu så har jag upplägg med 4 dar: Bröst/axlar, Rygg, Biceps/Triceps, Ben/Vader och lägger in mage lite då och då. Har kört enligt 3-1-3. Alltså träna 3 dar, vila 1, träna 3 och så vidare. Dock bor jag nu en bit utanför stan så jag får anpassa träningen till arbetstiderna lite vilket resulterar i att jag nu går mycket på känsla. Ibland blir det vila i fler än 1 dar på raken och blirnd blir det träning med än 3 i följd. När jag känner mig seg seg och sliten vilar jag mer och äter mer, känner jag mig pigg kör jag på.
Kör uppbyggnad just nu, försöker lägga på mig så mycket muskler jag kan fram till maj/ juni och börjar då en deff. När jag börjar deffen beror på hur mycket fett jag har att göra mig av med. Mitt första mål nu är att ara i min bästa form hittils när jag fyller år i slutet av juli. Funkar bra som sporre.
Själv då? Hur ser upplägget ut för din träning och har du nått mål?
7 mars, 2009 at 13:52 #613774Anonym anvandareMemberJag tränar alla dagar utan lördagar. Är jag trött och sliten vilar jag klart men inte inträffat än.
Måndag: Axlar Tisdag: Mage, vader Onsdag: Bröst Torsdag: Armar Fredag: Rygg Lördag: Vila Söndag: Ben
Mitt mål är att om ett par år ställa upp i nån av nybörjartävlingarna som finns runt om i landet. Detta året blir det bara till att träna och lägga på mig så mycket som möjligt utan att bli ”fet”.
Känns som om jag ligger ok till och ännu mer så efter ett snack jag hade med en kille som tävlat innan. Målvikten ligger väl på runt 115 kg innan deff och då ska jag försöka hålla ok form och jag måste nog hamna där om jag ska få en balans mellan allt. Sen blir det att testa en minideff för att se hur jag reagerar och hur jag ska lägga mig för att det ska bli så bra som möjligt.Vad gäller gym så tränar jag i min egna källare vilket för mig bara har varit positivt.
Tycker du verkar ha en sund inställning till tränandet och hoppas att allt går bra för dig. Vad är annars ditt kortsiktiga och långsiktiga mål?
7 mars, 2009 at 14:46 #613775Anonym anvandareMemberAh ok jag hajjar. Det är fördelen med att dela upp kroppen på så många dar att man kan köra på lite vilodagar då kroppen ändå får tid att återhämta dig. Du är en rätt tung kille, kikade lite i din journal och rediga vikter du kör med. Det kommer säkert gå kanon när du beslutar dig för att ställa upp och tävla. Det är ju altid lite trixigt med dietandet och tömmandet innan tävling som man måste få kläm på i början. Där till allt med färg, poseringsbyxor, poserande mm. Lycka till när det är dags iaf!
Ah nice med eget källargym. Jag håller faktiskt också på att kika runt efter lite gymprylar för att bygga upp ett litet gym där hemma om så man alltid har möjlighet att träna lite även om det strular sig.Dock får det vänta tills vi köper eget hus innan det blir större investering maskiner etc.
Ja som jag nände mitt superkortsiktiga mål nu är att nå bästa formen hittils i slutet av juli. Rent styrkemässigt har jag som första mål att träna med 100 i bänk. Mark har jag inga direkta mål annat än hålla mig hel och öka vikterna nu till att börja med. Vad gäller knäböj är mitt nästa mål att träna på 120.
Långsiktigt så liknar ditt mål mitt. Jag skulle vilja ställa upp i BB -70 alternativt CBB. Men det målet ligger lite i bakgrunden då jag annars blir för ”stressad” och får lätt lite prestationsångest som tar bort det roliga från träningen. Tar det sakta och makligt och riktar in mig på de första målen till att börja med.
Försöker hålla min inställning på en proffsig men avslappnad nivå. Träna seriöst, äta bra och vila men inte låta det ta överhand och må dåligt om man någongång inte kan träna eller äta optimalt.
Hagetzu wrote:Jag tränar alla dagar utan lördagar. Är jag trött och sliten vilar jag klart men inte inträffat än.
Måndag: Axlar Tisdag: Mage, vader Onsdag: Bröst Torsdag: Armar Fredag: Rygg Lördag: Vila Söndag: Ben
Mitt mål är att om ett par år ställa upp i nån av nybörjartävlingarna som finns runt om i landet. Detta året blir det bara till att träna och lägga på mig så mycket som möjligt utan att bli ”fet”.
Känns som om jag ligger ok till och ännu mer så efter ett snack jag hade med en kille som tävlat innan. Målvikten ligger väl på runt 115 kg innan deff och då ska jag försöka hålla ok form och jag måste nog hamna där om jag ska få en balans mellan allt. Sen blir det att testa en minideff för att se hur jag reagerar och hur jag ska lägga mig för att det ska bli så bra som möjligt.Vad gäller gym så tränar jag i min egna källare vilket för mig bara har varit positivt.
Tycker du verkar ha en sund inställning till tränandet och hoppas att allt går bra för dig. Vad är annars ditt kortsiktiga och långsiktiga mål?
8 mars, 2009 at 10:41 #613776Anonym anvandareMemberDagens pass är lagt till historien. Biceps/Triceps på menyn. Det gick riktigt bra speciellt då jag körde rygg igår och även det tar lite på biccarna. Styrkemässigt kändes det fint och fick bra känsla speciellt i triccarna. Har försökt få i mig lite mer mat nu och det verkar göra sitt. Mindre sliten idag än förra armpasset.
Redovisning av passet
Sittande hantelcurl.
22*9
22*7
22*4Stående Hammercurl ( väldigt långsam excentrisk fas)
22*5
22*4Stående curl med ez stång:(långsam excentrisk fas)
42,5*8
45*5Triceps pulldowns med rep:
49*6
49*5
49*4Triceps enarms pulldown:
24*6
24*5
24*4Dips
kv+15 kg * 12Fasen vad hungrig man är konstant nuförtiden.. måste gå på matjakt..
11 mars, 2009 at 07:46 #613777Anonym anvandareMemberGårdagens pass bestod av ben och vader. Ett kort och effektivt pass. Kändes fint i benen. Nu blir det frukost!
PS. Fasen vad det snöar… det ska ju bli vår!
12 mars, 2009 at 08:28 #613778Anonym anvandareMemberDags att avhandla gårdagens bröst/axelpass. Kändes bra och stabilt inget ofantligt framsteg men ändock lite, framförallt fick jag bra kontakt och pump i pecsen. De börjar även växa lite vilket är bra då jag själv tyckt att de är bland de saker som behöver växa lite och nu har de gjort det också. Fortsätter det såhär kan det bli nått i framtiden kanske.
Hade inget att elda med igår så det var svinkallt i morse när man vakna. Blir att elda extra varmt ikväll för att kompensera. Jobbar massor dessa dar, blir runt 20 h övertid denna vecka. Får se hur slut man är i helgen. SKönt med lite ledighet. Måste öka mitt kalori intag lite för att behålla ökningarna i vikt och styrka framöver.
Och en lite hälsning till min flickväns lilla ögonsten. Hoppas du har det bra vart än du är eller inte är.
12 mars, 2009 at 13:12 #613779Anonym anvandareMemberHmm elda.. det är intressant det där. Har själv varit lat nån gång då familjen inte varit hemma och smygit runt i 15 grader, härligt man förbannarf sig själv i de situationerna. Gött att passet blev bra, finns inget som slår en bra pump, vi vet ju alla vad Arnold tycker om det.
13 mars, 2009 at 09:03 #613780Anonym anvandareMemberNe ingen höjdare när man går och huttrar inomhus.. möjligtvis kunde det ju vara ett alternativ när man dietar. Får kroppen arbeta för att hålla temperaturen och gör av med nån extra kalori Pump is the shit.. så är det bara
Hagetzu wrote:Hmm elda.. det är intressant det där. Har själv varit lat nån gång då familjen inte varit hemma och smygit runt i 15 grader, härligt man förbannarf sig själv i de situationerna. Gött att passet blev bra, finns inget som slår en bra pump, vi vet ju alla vad Arnold tycker om det.13 mars, 2009 at 09:09 #613781Anonym anvandareMemberI morse blev det rygg. Kortpass innan jobbet så det blev effektivt och några skippade sett.
Funderar på att köra ett pass till lite senare idag då jag kommer vila i några dar sendan. Nackdelen är att jag skulel köra armar i så fall och kan känan mig lite slut efter ryggen. Får gå på feeling och känna hur kroppen känns lite senare.
Chins kv+10kg* 10
kv+15kg*4Rodd i maskin: 86*6
86*6Cable ulldowns med V grepp: 98*6
98*6Marklyft: Körde 2 sett med vikter som inte är värt att lägga till historien då jag hade lite känningar i ryggen.
Shrugs: 115*10
115*813 mars, 2009 at 11:37 #613782Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:Shrugs: 115*10
115*8Feta shrugs! Det var ett tag sen jag körde dem…:devil: Äntligen fredag
13 mars, 2009 at 12:06 #613783Anonym anvandareMemberTack, shrugs har jag väl alltid haft rätt lätt för vilket gör att det är den enda övning jag tar det lite lugnt med för att inte dra iväg för mycket med trapzen i förhållande till resten av fysiken så kör sällan fullt ut på shrugs men det är helt klart en favorit
Staffan_STB wrote:Feta shrugs! Det var ett tag sen jag körde dem…:devil: Äntligen fredag17 mars, 2009 at 14:03 #613784Anonym anvandareMemberSå var man tillbaka på jobbet efter att ha vilat helgen och måndag. Hade planerat att äta lite extra i helgen men det blev inte riktigt så.. kanske till och med ätit lite mindre. Får se hur kvällens bröst/axelpass går. Har inga stora förväntningar där men är grymt sugen på att köra hårt då jag vilat.
Idag var för övrigt första dagen på länge som det kändes som om våren är påväg.. sol och lite vart… ska bli så gott när temperaturen stiger. Är definitivt en vår/somamr människa!
18 mars, 2009 at 08:26 #613785Anonym anvandareMemberIgår blev det bröst hann ej med axlar. Kände mig hängig och seg i kroppen och inte ätit som jag velat i helgen men trots det gick det riktigt bra. Körde betydligt fler reps. Börjar tydligen synas på pattarna nu också då min sambo börjat klämma på dem och kommentera att de blivit ”stora”. Allt är relativt.. själv tycker jag inte det men de har iaf växt lite.
I morse blev det armar. Inte lika bra pass där men det var tidigt på morgonen och samma sak idag, var seg i kroppen. Ok pass men inte mycket mer
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.