Vägen mot nya mål

Home Forums Dagböcker Vägen mot nya mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 169 total)
  • Author

Sitter på jobbet med hääärlig träningsvärk i pattarna och begynnande i biceps, hur härligt som helst. Snart blir det tidig lunch.. hmmm.. vad ska man beställa?

Senare blir det att köra lite Krumping, ska bli riktigt skoj. På med baggy pantsen en rag över huvet och kepsen på sne och ton med attityd :) Sen är jag ledig imorrn! Ska bli guuld! Blir att jobba 25 h övertid runt påsk så måste ladda batterierna lite!

Gårdagen var riktigt skoj, krumpade på och efter det drog jag ett snabbt ryggpass som kändes bra. Det mesta kändes väldigt lätt och jag kände mig stabil och pigg i kroppen. Har tagit en långpromenad med sambon i vårsolen vilket behövdes. Ladda kroppen med lite solenergi :)

Vilket härligt väder idag! RIktigt härligt. Kombinerade sol och friska luften med lite vardags”cardio”. Kånkade och bar 60 balar hö på 25kg styck och slutgiltigen skruvade jag lös broddar på en av hästarna där vissa satt som berget. Första verktyget böjde sig så fick byta till lite bättre härdade saker. Blev med andra ord lite styrketräning för armarna och nyperna med.

Nu ska jag slappa och trycka i mig lite extra kalorier i forma av naturgodis. Guttigt!

Tjaba!

Då har man klämt en gainomax och avverkat dagens pass som bestod av bröst/axar. Gick finfint ökningar på reps i bänk och höjning av vikter i några andra övningar. Blir att öka vikten på bänken till nästa pass. Skoj att köra bänk igen som jag inte kört sen jag typ gick första året på gymnasiet eller nått. Tycker jag har fått bättre kontakt med bröstet och därmed också ett bättre resultat rent volymmässigt. Den muskelgrupp jag varit minst nöjd med men som växer mest just nu.

Nu börjar tiden med + på kalorikontot bli allt mindre kvar av. Har ej bestämt mig för näår jag ska börja dieta ännu. Beror på hur mycket man har att ta bort när det närmar sig. Gäler att passa på att njuta av allt gott nu… har en cupcake som jag ska smaska i mig lite senare :)

Igår blev det ett armpass. Shit vilket pass. Kände mig riktigt stark. Måste ha kommit över en platå. Vikterna jag brukar köra med kändes jättelätta. Hur guld som helst! Har inte hänt sådär jättemycket styrekmässigt med armarna tidigare utan pyttesteg frammåt. RIktigt nöjd med det passet faktiskt och det förgyllde gårdagen för mig.

Sittande hantelcurl 22*9(hade orkat en till)
    22*7
    24,5*3

Hammercurl 22*7 (väldigt långsam excentrisk fas)
    22*6

Ez-stång curl 45*6 (väldigt långsam excentrisk fas)
    45*7

Pulldown med rep 49*7
    49*6
    49*6

Enarms cable pulldowns: 24*8
    26*4

Dips +20 kg *11

Idag ska det bäras saltsäckar också.. :) Over and out!

Igår kördes det ben. Ett helt ok pass minimala ökningar dock märkbar ökning på baksida lår. Hökde en del på lårcurl och även vadpress. Hungrig som ett djur är jag nu också… blir att beställa mat tidigt idag!

Då var man på jobbet igen. Gårdagens ledighet utnyttjades til att flyttpacka. Det närmar sig nu, inte många dar kvar. Sen är man närmare stan och kan börja cykla till jobbet 11 km istället för strax under 4 mil. Det passar också bra inför deffen, förena nytta med nytta så att säga. Sparar pengar, får kondis och cardio påväg till jobbet.

Ikväll blir det ryggpass!

Kvällens ryggpass kändes fint förrutom att jag tog det väldigt lugnt med marklyften på slutet.

Chins
    kv+15kg *8
    KV+15kg *5

Maskinrodd
    86*8
    86*6
    86*6

Cablepulldowns v-grepp
    98*8
    101,5*6

Marklyft
    2 superlätta sett på 85kg ingen koll på antal reps

Shrugs
    117,5*8

Sen var det skynda skynda till bussen!

Pecsen och axlarna fick sitt idag. Höjde på bänken och körde lika många reps på första och andra settet. Sista settet tappade jag bara 1 rep till. Kändes bra. Nu ska man bara öka antal rep så man får höja lite igen. Resten av passet gick också fint. Ökade reps på de flesta övningar genom passet och det kändes finnemang.

Så var man tillbaka på jobbet efter 2 ”lediga” dar. Dessa spenderades med nånstop packning, kånkande bärande, fixande trixande, körande, förflyttande av hästar, bohag och stallsaker. Full rulle, mycket slit och lite sömn. Men framförallt mikroskopiska mängder mat. Igår tillexemper bestod intaget av.

Frukost: En macka med ost och kalkon.

Lunch. Pasta och köttbuller

Resten av dagen 6 st bullar och 1 äpple.

Faaan vilket tryck man hade då ska jag säga… svällande muskler och stark som en oxe! Eller inte.. =)

Idag började dagen iaf bra med en brakfrukost. Skippar träningen idag och ägnar mig istället åt att fylla på depåerna. Fågg gott om ”funktionell träning” dessa dagar iaf :)

Harajuku wrote:
    Så var man tillbaka på jobbet efter 2 ”lediga” dar. Dessa spenderades med nånstop packning, kånkande bärande, fixande trixande, körande, förflyttande av hästar, bohag och stallsaker. Full rulle, mycket slit och lite sömn. Men framförallt mikroskopiska mängder mat. Igår tillexemper bestod intaget av.

Frukost: En macka med ost och kalkon.

Lunch. Pasta och köttbuller

Resten av dagen 6 st bullar och 1 äpple.

Faaan vilket tryck man hade då ska jag säga… svällande muskler och stark som en oxe! Eller inte.. =)

Idag började dagen iaf bra med en brakfrukost. Skippar träningen idag och ägnar mig istället åt att fylla på depåerna. Fågg gott om ”funktionell träning” dessa dagar iaf :)

Hej!
    Har gluttat lite grann här nu, och jag undrade bara om du/ni bor på en gård eller hur det funkar med hästarna å allt? Har nänligen själv haft häst, och det ryckte i mina gamla hästnerver när jag läste om höbalar och broddar…. :D Rider du själv också? Helt underbar känsla! ;)

Ha det bra! Kör hårt med träningen!

Ja vi bor på en gård. Nu har vi flyttat till en närmare stan med fler boxplatser, 6 st närmare bestämmt. Vi har 2 hästar och kommer att hyra ut de resterande. Ah jag förstår engång hästmänniska alltid hästmänniska..? :) Själv rider jag inget nu, men när unghästen blir inriden är tanken att det ska bli lite då ock då. Nu får man mest jobba och hjälpa till med allt runtikring med hästarna men det är mest min tjej som tar hand om dem.

Tack, jag hoppas också det går bra efter den ”katabola” flytten :)

hannav86 wrote:
    Hej!
    Har gluttat lite grann här nu, och jag undrade bara om du/ni bor på en gård eller hur det funkar med hästarna å allt? Har nänligen själv haft häst, och det ryckte i mina gamla hästnerver när jag läste om höbalar och broddar…. :D Rider du själv också? Helt underbar känsla! ;)

Ha det bra! Kör hårt med träningen!

Andra dagen på nya stället och första gången jag gick till jobbet. Knallade upp tidigt i morse och gick de dryga 11 km i raskt tempo. Kändes skönt och friskt. Skönt att det börjar bli varmt ute. När jag kom fram blev det ett snabbpass i gymmet på dryga 15 min endast bestående av bröst. Första settet gick lite segt men förväntade mig inget annat efter dessa 2 dar av förkastlig kosthållning och sömn. Dock gick de öriga setten över förväntan. Vet inte var kroppen hämtade den energin ifrån. Fast iof åt bättre igår då jag till och med unnande mig lite STRIPS och VANLIG cola… det händer iinte ofta annars =).

Efter de slitsamma dagarna med flytten så började det nästan synas som en begynnande deff… även om det inte är planerat ännu. Men rutorna var allt lite mer markerade. Blir nog att köra lite mer kardio än planerar är så skönt när man har fått upp flåset. Börjar cykla till jobbet nästa vecka om jag fixat en cykel tills dess. Blir iaf 2.2-2.3 mil varje arbets dag. Mycket mer kardio behöver jag inte sen.

Kanske ska köpa mobil idag också… ska smita ned på stan om jag får för mina kollegor när de kommer.

Vilken pärs! HAr nog aldrig vart större och starkare än nu!! I wish… för gissa vad man gick och drog på sig… en maginfluensa eller likande. Efter de dåliga dagarna med flyttande och lite mat var ju tanken att äta som en oxe och komma igen. Istället blev det magont, och diverse andra otrevligheter med resultat att maten kom upp. Inte mycket mat där heller och ingen träning. Jut nu känner man sig inte biffig direkt och har inte vågat väga mig. Men men.. är bara att ta nya tag.

Undrar hur första passet kommer kännas… cyklade iaf till jobbet idag och det gick finemang. Snabbt och smidigt. Alltid nått positivt! Ja och just det! Köpte en ny mobbe samma dag jag blev magsjuk. En Nokia 5800 blev det. En rolig lite pryl e det.

Första passet efter magsjukan. Lite svagare som väntat men inte katastrofalt. Bara o börja käka mer och återfå styrkan igen. Riktig träsmak när jag cykla till jobbet idag. Tar ett tag att ”härdas”. Trött är jag också, mycket jobb nu denna period.

Tjejens katt (en utav många) kom tillbaka i morse också! Glad blev hon och glad blev jag! :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.