Vägen till Fitness5

Home Forums Dagböcker Vägen till Fitness5

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 142 total)
  • Author

För att hålla koll på mig själv. Vädra mina tankar och stråla mig i trevliga kommentarer så har jag bestämt mig för att starta en ”dagbok” här.

I dagsläget väger jag 80 kg på 182 cm. Vägde 97 kg för 2 år sedan, första gången jag började träna på gym mer än sporadiskt med. Någon/några gav mig tipset att bulka. Dvs ”Ät allt och mycket!”.

Yeah.. det funkade bra. 97 kg kramgo slutade denna magnifika bulk i. Efter att dock ha blivit ett fan av Andy och hans blog så började vägen ner. Tråkig, jobbig och fylld med pina. Men nu är det gjort och en stadig och långsam muskelökning siktas det på.

Kortsiktigt mål: Ställa upp i Fitnessfive i sommar.

Långsiktigt mål: Kunna tävla om top 10 på Fitnessfive.

Bjuder på en benbild denna sena afton.

Låter riktigt bra, roligt med ett klart mål med, jag kollade på deltävlingen i kristianstad och det verkade så roligt att jag tänker ställa upp nästa år :) btw så var chins och speciellt dips väldigt avgörande här i kristianstad om det kan hjälpa dig något. lycka till så hoppas jag får se dig i åhus :D

Så, ett benpass avklarat följt av en god pizza. Blir att sätta sig i trädgården med en bok och ta det lugnt och njuta av solen nu!

Värt att tänka på till nästa benpass, högreps i knäböj suger. Trodde jag skulle svimma i slutet =)

BenGeten wrote:
    Låter riktigt bra, roligt med ett klart mål med, jag kollade på deltävlingen i kristianstad och det verkade så roligt att jag tänker ställa upp nästa år :) btw så var chins och speciellt dips väldigt avgörande här i kristianstad om det kan hjälpa dig något. lycka till så hoppas jag får se dig i åhus :D

Tack för din ”inside information” =) Och ja, det tycker jag du ska!

Bröst och bicepspass på förmiddagen. Hur skönt som helst. Kört på lågreps i 2 månader och precis gått över till högreps igen. Känns skönt att få pumpa lite mer igen!

Blev dock irriterad på två killar som slängde vikter runt om sig. Bryr mig inte så mycket om det rör sig om 10 kilos men 40 kilos låter rätt mycket om man ska vara häftig och slänga runt dem.

Upptäckte mördarsniglar i trädgården med. Skitkul, äter upp alla grönsakerna de slemmiga krypen! :(

Blir att ta det lugnt i kväll, göra checklista inför Thailand!

Efter en härlig grötfrukost och en rad chocklad bestämde jag jag mig för att än en gång testa 3km. Målet var under 15 min. 14.30 blev det!! Kanske inte världens bästa tid men för någon som springer 1 gång i veckan känns det skönt att ha sprängt den gränsen.

Hade mina nyinköpa skor med samt lite chocklad i magen som säkert hjälpte till! =) Btw, fan va chockladen var god!

Blir att läsa hela dagen lång och arbeta färdigt på en uppsats sen blir det sommarlov! Kommer förvisso börja läsa sommarkurs på tisdag..

Ska du ställa upp i kvalet på F5?

Classe wrote:
    Ska du ställa upp i kvalet på F5?

Yes, ställer upp i Gbg. Har inte mycket att hämta men det blir en utgångspunkt för framtida mål. Utveckla sig och öka i repetitioner till nästa år! ;)

Bara tränat grenspecifikt i ca 6 månader varav 3 månader varit under deff med. Men kan ju bara bli bättre :;P

Dementis wrote:
    Yes, ställer upp i Gbg. Har inte mycket att hämta men det blir en utgångspunkt för framtida mål. Utveckla sig och öka i repetitioner till nästa år! ;)

Bara tränat grenspecifikt i ca 6 månader varav 3 månader varit under deff med. Men kan ju bara bli bättre :;P

Kul! Jag tävlade i Umeå :)

Sådär, då var helgen ”Nästan slut”. Eller ja det är en dag kvar åtminstone *skratt*.

Blivit mycket grillat, god mat, chocklad och vänner. Funkat ypperligt. T om tagit det första doppet i havet för i år. Skönt värre, stannade t om i lite längre än planerat!

Bjuder på lite bilder från helgen. Allt från grillat, sambons rabatt med stora cupcakes och min balkongutsikt! Känner mig lite fluffsig efter allt ätande men man måste ju leva med!

Brände av ett skönt bröst/bicepspass i förmiddags. Högreps, skönt att få köra lite lättare igen. Kört lågreps under hela deffen (snart 16 veckor).

Blev en pushup utmaning när jag kom hem, målet var 50 st. Klarade 40. Kanske inte så förvånande med tanke på att jag var helt slut efter passet. Blir lätta 50 senare i veckan. Långsiktiga målet är 100 på raken. Det ska lyckas!

Nu blir det solning och kycklinggratäng!

Edit, film på pushuputmaningen finns på: [http://getfit.bloggplatsen.se/]

Körde precis av ett skönt benpass med lite stående vadpress. Kör högreps sista två veckorna fram till F5. Knäböj på 85 kg. 4×12. Trodde jag skulle spy i slutet :P

Ser fram emot att få köra igång ordentligt igen efter thailandsresa och F5. Kör på så mycket lågreps och legat på underskott i 4 månader så trött på skiten. Men gått ner från 91 till 79 och är bekväm i min vikt nu iallafall. Men blir att bygga vidare sen i sommar!

Nu.. regnar det. Tänkte mig ett dopp i havet men får nog bli soffan och en film =)

Det blev rygg och triceps idag. Chins och dips stod på schemat samt lite stångcurl i slutet. har gått från max 10 chins när jag vägde 91kg till 20 chins i dagsläget. Dock med mindre vikt i bagaget men också striktare. Köra med extravikt efteråt har förr varit en omöjlighet med =)

Chins

kv * 20
    10 kg + kv * 10
    10 kg + kv *10
    10 kg + kv *10

Stångrodd

80 kg 10*4

”Hantelshrugs”

40kgs 12*3

Avslutade med lite enarmsrodd.

Dips

kv * 45
    20 kg + kv * 15
    20 kg + kv * 12
    20 kg + kv * 10

Liggande tricepsextension

45 kg 10*2
    40 kg 10*2

Bjuder på bilder senare. Togs i motljus så behöver ljusa till dem lite.

Ps, idag är det haut! Inte svettats så här mycket på länge!

45 dipps de ju riktigt bra, strikta? Vad har du för stats på de fem övningarna?

Blir bara en bild. De andra var tyvärr för dåliga och denna blev inte mycket bättre är jag rädd. Men men, bättre än inget! Att inte fota i motljus nästa gång ska kommas ihåg :P

Quinn: Dips är min starkaste gren. Har filmat mig själv och tror att jag har 40 tävlingsgodkända med stop och bra djup.

Bänk = 16 rep @ 80 kg
    Chins = 20 rep med stop (osäker på hur många som är godkända dock)
    Curl = 15 rep @ 40 kg
    Böj = Bra fråga. Ska testa på fredag.

Jag har inte kört böj i mer än 6 månader pga lathet och lite skrämsel inför det. Mitt mål är att komma upp i 100 reps totalt i framtiden. Men har som sagt gått på ”deff” i 4 månader nu så har väl inte byggt så mycket styrka och uthållighet :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.