Vägen till Fitness5

Home Forums Dagböcker Vägen till Fitness5

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 142 total)
  • Author

Ok nyfiken för jag ska oxå va med den artonde, o du piskar mig i dips iallafall :( kör hårt nu o lycka till. Kör extra hårt i böjen med!!

Quinn wrote:
    Ok nyfiken för jag ska oxå va med den artonde, o du piskar mig i dips iallafall :( kör hårt nu o lycka till. Kör extra hårt i böjen med!!

Tack det samma! Blir att testa för mig. Sätta ribban för nästa år när man får erfarenhet av reglerna etc =)

Där fick man för att man hade ett springsug igår kväll men inte gjorde något av det. Tänkte att jag skulle sprungit nu på förmiddagen men moder natur hade andra planer i tankarna.

Åska, regn, regn, regn och blåst. Trooor jag stannar inne idag. Blir nog att köra en push up utmaning i kväll dock. Hoppas på 50 lätta i stöten. Målet efter det blir 75.

Nu däremot blir det en proteindrink (BC päronsplit *dreglar*)

Ser väldigt bra ut Dementis, har hänt mycket sedan tiden i Ljungby och på BC:up:

BC-MAN wrote:
    Ser väldigt bra ut Dementis, har hänt mycket sedan tiden i Ljungby och på BC:up:

Jisses! Ja jag var rätt smal back then.. *skratt*. Hade ett uppehåll på flera år efter det dock. Supande, festande, tjejer. Back on square one.

Ibland önskar man att man hade haft lite framförhållning och iallafall tränat sporadiskt medan man drack :P

Vi har liknande (eller närmast identiska faktiskt) mål. Följer din blogg och ska titta in här också då och då. Kör hårt i GBG!

ThisIsTheOne wrote:
    Vi har liknande (eller närmast identiska faktiskt) mål. Följer din blogg och ska titta in här också då och då. Kör hårt i GBG!

Kul att ”träffa” likasinnade! Ska kolla in på din blogg och kika lite minsann =)

Körde av min push up utmaning idag istället för en springtur då vädret inte lockar för direkta utomhusaktiviteter.

Målet var 50 st på raken, 56-57 blev det. Helt klart nöjd! Tog lite bilder samtidigt. Film finns likaså. Får se om jag lyckas med YT saken..

Lunarstormbild

Lite ådror

Ben

Övar på min strandpose =)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=SRRBUfdBNOg]

Edit, nope.

Tack J.v.K! Hur går det för dig förresten? And, hur funkar YT skiten? Trodde man skulle ha taggarna före/efter länken =)

Sicken bra förmiddag än så länge! Vaknade pigg, tog lite gröt, en shake och kollade på film. Avslutade morgonen med lite motivationsvideos följt av ett gympass.

Körde väldigt strikt idag, kollade igenom instruktionsvideon för F5 innan. Tanken var att köra så kvalitativt som möjligt.

Chins med fullt utsträck och stopp

Kv * 15 ( kunde köra fler men ville köra många set strikt istället)
    Kv *10
    Kv *10
    Kv* 10

Dips med stop och bra djup

Kv * 41
    Kv *20
    Kv *15
    Kv *12

Bänkpress (Pb i strikta utan brygga med 4 set dips före)

Kv * 15
    Kv * 10
    Kv * 10
    Kv * 10

Körde lite annat smått och gott med som inte är av direkt intresse att posta. Lite mage och biceps.

På vägen hem så gick jag åt sidan vid en trottoar/cykelbana då det kom en familj med barnvagn. Precis när jag är jämsides så skriker någon till bakom mig. En cyklist, medelålders, ”tävlingscykel, tights, etc. Höll på att skita ner mig.

Min första tanke var att knuffa in honom i en buske men eftersom man mognat med året kontrade jag istället med ”Hej hej på dig med”.

Är det så jävla skitnödigt att cykla på en viss specifik linje att man inte kan väja 20 cm? Jag är av uppfattningen att precis som i skidbacken så har den som kommer bakifrån ett ansvar för att inte köra in i de som ligger framför?

Nu kanske någon som cyklar mycket säger ”Men vi har ju ingen ringklocka på våra ubercyklar..”

Nehe, men det var då jävla osmart att inte ha en ringklocka på cykeln om man är ute mycket bland folk och trafik.

Hmm, kanske blev ett litet hetskt inlägg nu :D

Anyway, bra gympass. Kändes skönt. Ska pröva att köra bänk nästa vecka utan att köra dips innan.

Blev ett ben/vad pass idag.

Knäböj

120 kg * 2.
    100*5
    100*5

Första gången jag prövat 120 kg. Legat på 115 kg innan men kände att jag borde testa 120 kg åtminstone två gånger innan F5 med tanke på att det troligen är den vikten jag kommer köra på. Fan, det var tungt! Men det var troligen lite ovana vid den vikten med. Ska testa igen på tisdag och se om jag kan klämma ur 3 reps.

Benpress

10×3

Benspark

10×3

Lårcurl

10×3

Stående vadpress

10×5

Trevligt pass. Blev förvånad över att jag klarade 2 reps på 120 kg i böjen. Hoppas på 3-4 på tävlingen med lite mindre vikt. Böj är verkligen min svaga sida på den punkten. En vecka kvar för övrigt, ska dra ner på kolhydraterna i veckan och hoppas på att tappa lite onödig vätska.

Ciao!

Skickar med en benbild från passet med. Var så slut i benen så orkade knappt stå still där =)

Blev ett rygg och bicepspass idag.

Chins

Kv * 20
    Kv * 15
    Kv * 10
    Kv * 10

Stångcurl

40 kg * 15
    40 kg * 10
    40 kg * 10

Hantelshrugs

40 kg * 12
    40 kg * 12
    40 kg * 12
    40 kg * 12

Stångrodd

80 kg * 10
    80 kg * 10
    80 kg * 10

Körde lite sittande hantelcurl, 18 kgs. Väldigt bra kontakt och teknik.

Blev lite pull ups, enarms rodd och vanlig rodd med. Körde väldigt lugnt idag. Vill inte ta ut mig för mycket denna veckan inför tävlingen.

Vikten känns bra, 79 kg morgonvikt. Hoppas på gå ner till 78 innan lördag. Ådrorna börjar poppa fram på ben och armar men mage är då fan området som inte vill släppa.. till.

Blir böj i morgon och göra ett nytt försök på 120 kg. Hoppas på att få ut 4 reps.

Tog lite bilder med. Bjuder på en bild från kvällspromenaden igår.

Blev det sista passet innan F5 nu. Känner att min kropp behöver vila upp sig.

Böj

120 kg * 2
    117 kg * 2
    115 kg * 2
    110 kg * 2

Bänk

80 kg * 15
    80 kg * 10
    80 kg * 10

Dips

kv * 40
    kv * 30
    kv * 20
    kv * 15

Pushdown

3 set

Sen hanns inget mer med. En hantverkare ringde om vårt badrum så blev till att gå hem tidigt för att möta upp.

Nu blir det promenader, mental träning och motivering till lördag! Hoppas på att träffa lite folk där. Hojta till!

Uppdaterar med lite bilder såhär några dagar innan F5.

Problemet en oerfaren har nu är att jag fortfarande vill förlora lite vätska sista dagarna men ändå inte komma till Gbg helt orkeslös. Funderar på om jag ska ligga lite underskott eller balans. I dunno. Men jag antar att vad jag än gör så blir det en erfarenhet rikare till nästa år.

Tog lite bilder nu på morgonen. Inte världens bästa men varken gratiskameran eller jag som fotograf är på topp :p

Blev en BC shake med päronsplitsmak och lite marabou sensation (blueberry milk) till frukost idag. Ruskigt gott :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.