- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2011 at 10:13 #326866Anonym anvandareMember
Fan, med de där påkarna borde du kunna leka med 120.
Lycka till på lördag!
16 juni, 2011 at 13:48 #326867Anonym anvandareMemberThisIsTheOne wrote:Fan, med de där påkarna borde du kunna leka med 120.Lycka till på lördag!
Tack, man tycker ju det *skratt*. Men jag tror det har att göra med min rädsla för böj som jag haft innan så lite nybörjare än så länge
16 juni, 2011 at 14:39 #326868Anonym anvandareMemberDementis wrote:Tack, man tycker ju det *skratt*. Men jag tror det har att göra med min rädsla för böj som jag haft innan så lite nybörjare än så längePå lördag kommer du ha en peppande passare bakom dig och två stycken vid sidan av. Bara att köra på tills du stupar. :emo-thumb
16 juni, 2011 at 16:28 #326869Anonym anvandareMemberThisIsTheOne wrote:På lördag kommer du ha en peppande passare bakom dig och två stycken vid sidan av. Bara att köra på tills du stupar. :emo-thumbI will! Hoppade in på din blogg och kollade lite. Trevlig läsning. Bra att få lite tankar från någon som precis tävlat med tanke på hårda regler etc.
16 juni, 2011 at 16:34 #326870Anonym anvandareMemberDementis wrote:I will! Hoppade in på din blogg och kollade lite. Trevlig läsning. Bra att få lite tankar från någon som precis tävlat med tanke på hårda regler etc.Ja, det är nog nyttigt. Ha ordet strikt i bakhuvet hela tiden och kom ihåg att du inte tjänar något på att tömma dig för mycket. Det senare förstörde stora delar av min tävling, men man lär så länge man lever och det viktigaste är väl att man inte gör om samma misstag en gång till.
16 juni, 2011 at 16:37 #326871Anonym anvandareMemberDementis wrote:Uppdaterar med lite bilder såhär några dagar innan F5.Åh tävling på G! Kul, lycka till
17 juni, 2011 at 09:07 #326872Anonym anvandareMemberTog lite bilder idag, dagen före. Känner mig faktiskt rätt pigg och motiverad. Hade säkert kunnat få till en bättre form men jag är hellre stark och pigg än att komma dit stenhård och svag.
Sen var detta för övrigt min första egentliga deff så är glad över att jag lyckades så här bra och samtidigt ha behållt/ökat min styrka under dessa 4 månader.
Bjuder på tre bilder. Ps, är det någon som har en schysst länk med poseringsrutiner och vad man ska tänka på cause I suck! Hade varit trevligt att kunna visa upp den fysik jag och sambon ser och inte någon illa poserad skit *asg*.
Sam wrote:Åh tävling på G! Kul, lycka tillTack du!
18 juni, 2011 at 21:14 #326873Anonym anvandareMemberSå, då var mitt första delmål avklarat. Ställa upp i F5. Det gick faktiskt helt ok idag. Första gången, regler att lära, saker att tänka på. Riktigt kull
Negativa saker för dagen:
-Ingen regelgenomgång. Förväntades att man kunde reglerna innan. Även om man hade läst och kollat på instruktionsfilm så kan man uppfatta saker fel.
-Vägde in 0900, började 11ish och sista grenen var vid 1530 vilket resulterade i att jag var trött och omotiverad. Svårt att veta hur man ska förhålla sig till näring när man inte heller fick något schema. Dock många som fann att det tog för lång tid.
Positiva saker för dagen:
-Träffade lite nya människor som jag kommer hålla kontakten med.
-En erfarenhet rikare i bagaget. Reglerna var mer strikta än jag trodde. Jag var medveten om att man skulle markera sina utsträck/stopp ordentligt men förstod inte att man skulle hålla dessa en tid med vilket medförde lite bortdömda reps. Men, en erfarenhet rikare.
-Det var riktigt roligt att pröva på! Kände att jag låg helt ok till trots denna korta träning inför det.
Summering:
-Nästa år vet jag vad som gäller och då är målet att lägga mig på 120 reps. Böj är min svagaste sida, ska supertränas.
-Blir INTE att tävla i samband med fitnessdagen nästa år. Tog för lång tid och ärligt talat så fann jag inte det övriga som hände under dagen intressant.
-Nästa år kommer jag lägga mig på min målvikt 2 veckor innan invägning och sen ligga på balans till tävlingens början. Kände mig väldigt svag idag efter att ha legat på konstant underskott i 4 månader
Bilder och resultat kommer senare. Blivit tacos och chocklad nu för att fira ett nått delmål!
19 juni, 2011 at 07:25 #326874Anonym anvandareMemberGrattis till en genomförd tävling! Nu är jag nyfiken på hur de olika momenten gick.
19 juni, 2011 at 13:49 #326875Anonym anvandareMemberThisIsTheOne wrote:Grattis till en genomförd tävling! Nu är jag nyfiken på hur de olika momenten gick.Tack! Det var kul och lärorikt. Kändes skönt att jag tog denna som en ”pröva på” omgång och inte kom dit för att satsa stenhårt.
Bjuder på lite bilder.
15 Godkända reps i bänk av 16 gjorda. Det första man fick lära sig var att låsa ut ordentlig och stanna kvar en stund i toppläget.
15 godkända av 15 gjorda. Svåraste var inte att curla stången, svåraste var att curla den till hakan!
3 godkända av 3 gjorda. Min svaghet. Repsintervallet låg mellan 1-25 på killsidan vilket innebär att lyckas man här så får man automatiskt ett rejält övertag. (Öva mer)
Blev väldigt missnöjd. 12 godkända av 19 gjorda. Hade bra utsträck och kom över stången med hakan. Jag uppfattade dock inte att man var tvungen att stanna kvar så pass länge i det utsträckta läget. Lärdom till nästa år.
hade hoppats på 35+. Blev 28 godkända av 31 gjorda. Att sträcka ut i toppläget och sen vänta en stund där innan man går ner igen var superjobbigt.
Allt som allt, lite besviken på antalet reps jag fick ihop. 73 st godkända. Allt som allt med de underkända 84. Så 11 underkända.
Det jag missade på var just dips och chins. Men som sagt, tar detta som en lärdom. Nu vet jag hur jag ska träna de diverse grenarna för att förbättra dem.
För övrigt, att markera stopp, vänta en stund vid stopp och utsträck drar ner repsantalet mycket
20 juni, 2011 at 11:05 #326876Anonym anvandareMemberFunderar på chins/dips SM på Fitnessfestivalen i år men vet inte vad som krävs för att få ställa upp än. Kommer nog i så fall vara med. Lite mullig och go, mest för att skaffa mig erfarenhet.
Idag blev det ben och vader på morgonkvisten. En shake Vip-X Extreme följt av ett benpass som fortfarande gör ont.
Knäböj
60kg x 12
80kg x 12
90kg x 10
100kg x 8Benspark 4s 12r
Lårcurl 4s 12r
Benpress 4s 12rStående vadpress i smith
130 kg * 12
130 kg * 12
110 kg * 10
100 kg * 10
100 kg * 10Gick bra, känner mig starkare nu när jag börjat äta mer efter tävlingen. Känner i efterhand att den svaghet som kom med så mkt viktnedgång inte var värt det. Learning by doing.
Bjuder på två bilder från före frukosten med. Mitt ego säger att mina armar och vingar släpar. Kom gärna med konstruktiv kritik så jag vet vad fokus ska ligga på efter Thailand!
21 juni, 2011 at 11:20 #326877Anonym anvandareMemberän på länge känns det som. Skönt att äta ordentligt igen och ändå kunna hålla en bra form.
Som sagt, efter Thailand (åker på fredag) så blir det att äta ordentligt men ändå hålla en bra form till skillnad från min första ”gris”bulk. Usch, den gjorde ingen nytta mer än att man lärde sig en läxa.
Blev lite bröst och biceps idag.
Bänkpress
60 kg * 12
80 kg * 12
80 kg * 12
80 kg * 12
80 kg * 12Lutande hantelpress
26 kg * 12
28 kg * 12
30 kg * 10
30 kg * 8Flyes i maskin
4 set * 12 rep
Stångcurl
40 kg * 10
40 kg * 10
40 kg * 10Sittande hantelcurl
16 kgs * 20
16 kgs * 20
16 kgs * 20Hammercurl
20 kgs * 20
20 kgs * 20
20 kgs * 20Avslutade med push ups då ett av mina delmål är att klara 100 st på raken.
Nu blir det mat, soffan, litteraturläsning och film. I någon slags ordning
21 juni, 2011 at 13:35 #326878Anonym anvandareMemberKul med sammanställningen. Alla vi som var med för första gången verkar ha lärt oss en hel del. Att man inte ska dieta som en dåre för att väga lätt, att utföra sina reps überstrikt osv. Kör på Fitnessfestivalen så ses vi. Bättre tillfälle att skaffa sig mer tävlingserfarenhet finns ju inte.
23 juni, 2011 at 11:29 #326879Anonym anvandareMemberSå där ja. Då var sista passet innan Thailand avklarat. Blev lite chins, dips, bänk, ben och curl.
Chins
Kv * 25
Kv * 20
Kv * 15
Kv * 10Dips
Kv * 30
Kv * 25
Kv * 20
Kv * 15Bänk
100 kg * 5
90 kg * 8
90 kg * 8
80 kg * 8Curl
40 kg * 10
40 kg * 10
40 kg * 9Lårcurl
3 set a 12 reps
Benspark3 set a 12 reps
Bjuder på tre dagsfärska bilder. Får se hur man ser ut efter Thailand. Jag dricker dock nästan aldrig alkohol och det är nog där ”semesterfällan” ligger.
Cya in 3 weeks!
16 juli, 2011 at 13:48 #326880Anonym anvandareMemberBack from Thailand. På ett sätt är det skönt att vara hemma igen. Att ha sin säng, kylskåp, egna toalett och dusch är inte helt fel.
Saknar dock redan värmen och friheten att inte göra någonting alls än det som faller mig i smaken.
Blir tillbaks till gymmet i morgon. Idag blir det en välbehövlig vila efter 24 h på resande fot.
Blir uppdatering med semesterbilder senare!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.