Vägen till Fitness5

Home Forums Dagböcker Vägen till Fitness5

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • Author

Vilken go blogg! Ska bli en trogen läsare! Kram

Blev bröst och biceps idag. Högreps. Lovade mig själv att ta det lugnt och känna mig för. Yeah, gick sådär. Tog i för kung och fosterland så höll på att svimma. Men styrkan sitter i och flåset fanns där dock.

Blir ben och vader i morgon. Fokus kommer att ligga på knäböj, alot. Insett att det är där folk tappar på F5 och det är där man kan plocka poäng. Sen är jag jävligt svag där med.

Bjuder på tre bilder från början av resan.

”Seaview” är ett begrepp som är väldigt relativt världen över.

Karon beach. Hade ca 10 meter från hotellet, stora roliga vågor ibland!

Vi hade soligt väder 18 dagar av 21. Detta var inte en sådan dag =)

Kommer fler bilder allt eftersom. Orkar inte fixa med dem just nu dock.

mysglenn wrote:
    Vilken go blogg! Ska bli en trogen läsare! Kram

Hehe, tackar. Läs på du bara. Uppdateringar sker rätt ofta och uppmärksamhet är alltid trevligt *skratt*.

Ben och vadpass idag. Gick bättre än förväntat. Känner mig redan starkare än före semestern. Känns skönt att äta ordentligt igen och ändå kunna behålla en bra form.

Knäböj

80kg, 10×2
    85kg, 10×2

Benpress

10×4

Benspark

10×4

Stående vadpress i smith

120 kg, 10×3
    110 kg, 10×3

Some bilder från semestern igen..

Hittade ett litet gym på hotellet.
    LITET.

Vår vy från ena hotellet. Riktigt fint, och dyrt =/

Vilket resulterade i att man fick skippa lunchen och
    köpa annan mat :P

Jisses, vaknade med värsta träningsvärken på länge i benen. Var jobbigt att sätta sig ner i morse och än värre att faktiskt gå.

Solen sken idag, fint värre. Givetvis så förändrades detta och nu är det åter igen mulet.

Blev dock ett rygg/triceps pass idag. Gick riktigt bra, hade ork, uthålligheten på dipsen och motivationen. Känns skönt att vara på rätt spår igen.

Får se hur länge man orkar hålla tempot bara. Vill inte slita ut mig och speciellt inte få ont i axlarna genom för många och tunga dips.

But time will tell =)

Wooohooo vad det regnar idag. Helvete va tråkigt. Men men, sommar i Sverige så jag är icke förvånad.

Kanske lika bra att flytta efter examen såsom sambon och jag pratat om. Försöka få jobb utomlands och pröva på att bo så i kanske ett år för att känna efter.

Får se vart det leder. Vi känner båda att vi vill pröva på det innan vi skaffar barn etc. Känns jobbigt och inte minst orättvist att flytta runt med ungar. Slita bort dem från kompisar och skola etc.

Bjuder på lite bilder igen från semestern. Tror inte dessa varit inlagda innan.

Blev bröst/biceps idag. Kändes bra, sjukt skön pump i brösten. Försökte köra lite kortare rom på bröstövningarna då det känns som om jag kopplat in axlarna lite väl mycket på senaste. Kortare rom för mig innebar idag att jag fick bra mycket bättre kontakt i brösten än innan.

Bänkpress

90kg, 10×1
    85kg, 10×1
    82,5kg, 10×1
    80 kg, 10×1

Lutande bänkpress i smith

70kg, 10×1
    75kg, 10×1
    72,5kg, 10×1
    70kg, 10×1

Hantelpress

30kg, 10×2
    32kg, 10×2

Stångcurl

45kg, 10×1
    42,5kg, 10×1
    42,5kg, 10×1
    40kg, 10×1

Sittande hantelcurl

20kg, 20×2
    20kg, 20×2
    18kg, 20×2
    18 kg, 18×2

Blev en shake med lite vispgrädde, mjölk och BC protein och en banan till efter passet. Mmm..

Vafan, jag tyckte väl att allting verkade vara lite familjärt och att jag kände igen dig när jag tittade på dina bilder. Insåg att de var från Båstad dessutom. Vi har ju t.o.m. snackat skit där. Träffade dig dessutom på Simhallen i Laholm. Roligt att se att du kör på här! Kör du fortfarande i Båstad eller?

Doc wrote:
    Vafan, jag tyckte väl att allting verkade vara lite familjärt och att jag kände igen dig när jag tittade på dina bilder. Insåg att de var från Båstad dessutom. Vi har ju t.o.m. snackat skit där. Träffade dig dessutom på Simhallen i Laholm. Roligt att se att du kör på här! Kör du fortfarande i Båstad eller?

Undrade väl när du skulle hitta hit.. *skratt*

Kör fortfarande på Friskis, de andra ställena är ju fan skitdyra här. Bra förändringar du gjort förresten, keep it up. Kan bara bli bättre nu.

Dementis wrote:
    Undrade väl när du skulle hitta hit.. *skratt*

Kör fortfarande på Friskis, de andra ställena är ju fan skitdyra här. Bra förändringar du gjort förresten, keep it up. Kan bara bli bättre nu.

Ser riktigt bra ut från din sida med må jag säga. Jag ska faktiskt idag ta bilderna, de sista innan det är dags att börja bygga. Ska ta dem inne i Laholm. Där är ett gym där på industriområdet som inte är så dyrt (1990 kr typ för 1 år för student).

I Båstad har vi dock Attilas gym som ligger på liknande för helår (utan att vara student) och då får du egen passerbricka så du kan köra från morgon till sen kväll när som passar.

Men Friskis där är helt klart överkomligt för vad du får. Vi kommer ju snart byta ut och få in en del nya maskiner till höst. Bl.a. kommer liggande benpress, vadpress, nya axelpress, extra crosstrainer m.m.

Kör hårt, ser som sagt riktigt bra ut :)

Doc wrote:
    Ser riktigt bra ut från din sida med må jag säga. Jag ska faktiskt idag ta bilderna, de sista innan det är dags att börja bygga. Ska ta dem inne i Laholm. Där är ett gym där på industriområdet som inte är så dyrt (1990 kr typ för 1 år för student).

I Båstad har vi dock Attilas gym som ligger på liknande för helår (utan att vara student) och då får du egen passerbricka så du kan köra från morgon till sen kväll när som passar.

Men Friskis där är helt klart överkomligt för vad du får. Vi kommer ju snart byta ut och få in en del nya maskiner till höst. Bl.a. kommer liggande benpress, vadpress, nya axelpress, extra crosstrainer m.m.

Kör hårt, ser som sagt riktigt bra ut :)

Ja jag har väntat på den uppdateringen på gymmet. Ska bli trevligt. Funderat på Attilas men ligger för långt bort för mig. Vill inte åka bil och slösa på miljön och pengarna :P

Ser fram emot bilderna!

Dementis wrote:
    Ja jag har väntat på den uppdateringen på gymmet. Ska bli trevligt. Funderat på Attilas men ligger för långt bort för mig. Vill inte åka bil och slösa på miljön och pengarna :P

Ser fram emot bilderna!

Ja, egentligen skulle maskinerna och allt vara klart redan nu, men det blev framskjutet. Jag har dock avgått från styrelsen samt som ansvarig för värdarna där, så nu har jag tyvärr inte 100 koll på när det sker. Det senaste jag hörde så var det nu i höst i alla fall. :)

Skönt benpass idag. Helt skakis efteråt och vägen hem tog 10 min extra. Såg nog ut som jag skulle föda när jag gick hemåt.

Filmade lite på min push up utmaning nu på eftermiddagen. Inte tränat push ups på över en månad så hade inte några förväntningar att nå mitt mål på 75 st dock. Men slapp skämmas iallafall. 58 st på raken med lite värk i bröstet sen gårdagens bröstpass. Film finns på bloggen.

Bestämt mig för att ställa upp i SM i chins och dips i December. Dips för att jag känner mig trygg där, presterar bra speciellt nu när jag vet hur reglerna ser ut. Chins för att pusha mig själv att bli bättre då det, förrutom böj, är min svaga sida.

Insett att det blir AF på Decembercupen nästa år för mig istället för den ”vanliga” AF på sommaren. Lika bra, mer tid för att träna plus att jag kan kolla på AF på sommaren och se hur allt går till.

But now, food!

Sommar sommar sommar.. gött med lite regn för ovanlighetens skull. Blev en riktig filmdag här. Kollat på Captain America och Your Highness. Båda väldigt bra!

Varit lite trött idag med så hoppas det inte är någon sjukdom på g. Var lite väl kyligt i natt så kändes lite i halsen. Får se i morgon hur det tar sig.

Bjuder på en liten bild med. Försöker äta upp mig nu, ligger på 3500 kcal/dag men det verkar inte hända något *skratt*. Får nog öka lite.

Jag har gått från att hata att köra ben till att verkligen hata att köra ben. Eller, naee.. Ben är fan den muskelgrupp jag älskar att köra. Eller lite hatkärlek ska man kanske säga.

Benpasset idag gick kanon. Börjar klättra upp bland vikterna nu. Varit lite rädd för att höja för mycket innan då tekniken inte suttit som den ska plus lite annat. Men nu känns det ok igen och bara att köra!

Böj:

5×40 kg

5×60 kg

5×70 kg

5x80kg

5x90kg

5x100kg

5x105kg

5×110 kg

Blev lite benpress, benspark och stående vadpress efter det.

Blir god mat, film och glass i kväll. Måste ju fira att det gick så bra :P

Blev bröst och framsida axlar idag. Efter många veckors slarvande utan att värma upp axlar ordentligt innan bröst och dips så har jag börjat ta 10 min till detta.

Enorm skillnad att värma upp ordentligt först. Inga känningar eller krämpor i axlarna längre =)

Bänkpress

10x40kg
    10x60kg
    10x80kg
    10x90kg
    8x95kg
    5x100kg

Snedbänk i smith

10x60kg
    10x65kg
    10x70kg
    10x80kg

Sittande hantelpress

10x22kg /st.
    10x24kg
    10x26kg
    8x28kg

Sittande axelpress i smith

10x40kg
    10x45kg
    10×47,5 kg
    10×50 kg

Blev lite push ups och flyes efteråt.

Skönt pass, fokus på lugna och strikta rörelser.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.