- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 maj, 2009 at 21:13 #512098Anonym anvandareMember
Tjobba!
Dagen började med att jag sov över 2timmar, sjukt skönt och sjukt otippat. Men vi hade inget speciellt ändå så det är lunch.
På idrotten idag hade vi löpning runt Lillfjärden (2km ), och första varvet bestämde jag mig för att springa på tid, så det blev 8min & 10sec för ett varv. Det blev jag rätt nöjd med, låg precis under ”MVG-gränsen”. Andra varvet gick på 10min ganska precis, fick som tidigare väldigt ont i vaderna så tog det lugnare. Sen promenerade jag hem och gick ut med vovven.Efter det fick jag något ryck att jag skulle städa mitt rum. Började med att riva ur alla kläder ur garderoben och slänga iväg gammalt skräp jag inte använder, det var rätt mycket. Först när alla kläder låg på golvet förstod jag hur mycket kläder jag egentligen har. Har säkert kläder för runt 5-6000kr jag inte använder. Sen la jag tillbaka det jag trodde att jag skulle använda iaf, och sorterade dem (undra hur länge det håller sig). Sen så började jag slänga massa skräp som papper, kvitton, skolarbeten osv. Tillslut så dammade jag av det mesta på skrivbordet och på lite andra ställen, det tog ca 1½timme.
Sen så såg jag på formfixaren att jag hade fyllt upp mitt dagsintag redan vid 18-tiden så jag tog en koffeintablett drog iväg till gymmet (inte enbart utav den anledningen). Var sjukt otaggad men när jag väl hittade lite grym musik och öste på den i lurarna så var jag back on track. Det blev iaf ett Ben/mage/vader pass som gick bra tycker jag. Sen sprang jag 15minuter på crosstrainern i ett högt tempo.
Det är något speciellt efter ett benpass, ett rus av extrem välbefinnande upplevde jag idag. Riktigt skönt och bra för motivationen. Jag kan ju bjuda på det som höjer välbefinnandet extra mycket idag, kanske en ny favoritartist:
[youtube=DIhm94a-8SE]
Kan ju slänga ut min spellista på Spotify för den som är intresserad också, den uppdateras dagligen med ny musik. [http://open.spotify.com/user/niblee/playlist/5Q7ePZYQ4adBELJaiTz8rb]
12 maj, 2009 at 18:07 #512099Anonym anvandareMemberIdag skenade ännu en lyckad dietdag iväg på lunchen. Äcklig mat på skolan + klasskamrat som nyss tagit körkort + teater på stan som sista lektion nere på stan = bil ner på stan och käka pizza med några kamrater. Det var äckligt gott, jag var den enda som käkade upp hela min pizza, och det är andra gången det händer för mig – någonsin.
I pausen på teatern drog jag hem för den sög rumpa, och till min glädje så hade paketet med Brutal FX och Ragex2 kommit. Gick och blandade en shake med 4dl vatten och 2 skopor Ragex2 och satt mig ned och lyssnade lite på K’naan och R.kelly och började tagga för passet. Smaken på Fantasy Fruit var inget märkvärdigt, ganska neutral i smaken men den var inte äcklig. Till min besvikelse så blev jag inte så supertaggad och fick inga stickningar som jag vela ha.
Körde ett längre Bröst/axlar/triceps-pass på 60min istället för 45minuter och sprang 20minuter på crosstrainern istället för 15minuter. Så där är ett stort plus, hade MYCKET mer ork på crosstrainern. Brukar vara trött efter 15minuter i det tempot jag brukar hålla på crosstrainern, men nu hade jag kunnat fortsatt ännu en 10minuter kändes det som. Stod att jag förbrukade ca 290kcal på maskinen iaf, hur mycket sanning det är vet jag då inte.
När jag kom hem från gymmet kände jag mig deprimerad som fan. Har absolut ingen aning varför, men ibland skenar mitt humör iväg och jag blir tokdeppig. Pappa säger att jag har ärvt det av honom, kan nog stämma. Det är absolut ingenting kul med det heller, allting känns tråkigt och grått. Igår kändes ju allting tipp-topp och livet lekte. Jag fick iaf i mig lite mat, råstuvad potatis, lite köttfärs och majs. Inga stora mängder alls men någonting, det är huvudsaken.
Nu ska jag försöka sätta mig ned och plugga lite till Matte nationella som vi har imorgon, sen ska jag försöka ta en promenad ner på stan och hämta en väska med kläder som jag glömde hos en kompis på nyår.
En låt som höjer humöret en aning en sån här dag kan behövas:
[youtube=LyaNlZaVOpc]
12 maj, 2009 at 19:14 #512100Anonym anvandareMemberMåste få kommentera bilderna och säga att det ser ut som att du har gått från att sitta och spela wow och dricka cola till att se vältränad ut på 4 veckor. Riktigt bra förändring. Snyggt!
Fan va jag blev taggad på att köra någon slags cardio nu som jag egentligen tänkte skippa ikväll, tack!
12 maj, 2009 at 20:17 #512101Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Måste få kommentera bilderna och säga att det ser ut som att du har gått från att sitta och spela wow och dricka cola till att se vältränad ut på 4 veckor. Riktigt bra förändring. Snyggt!Fan va jag blev taggad på att köra någon slags cardio nu som jag egentligen tänkte skippa ikväll, tack!
Tack så hemskt mycket, riktigt kul att läsa! Speciellt när det är en sån här dag och allt känns skit.
Jag gick ut för ett tag sen för att ta en promenad, för att ta igen lite på den dåliga kosten, och när jag kommer ut så börjar det spö regna. Så, istället för att vända hem de ynka meterna jag hade gått så tog jag mig i kragen och började springa istället. Blev en runda på ganska precis 30minuter i okej tempo. Till skillnad från tidigare då jag gick var 5-10:e minut så joggade jag nästan hela rundan idag. Kan tippa på att det är ca 5km. Och som vanligt är vaderna helt mörbultade nu, har dragit på lite liniment så det kanske blir lite lindrigare snart.
Sitter nu och käkar två morötter, det och typ 250gram mat är det enda som jag käkat sedan lunch idag, riktigt hungrig är jag. Men måste se till att få i mig lite protein också, har nästan bara blivit fett och kolhydrater idag. Aja, får se vad det blir.
Ciao!12 maj, 2009 at 20:46 #512102Anonym anvandareMemberDu har lagt på dig muskler pajk, mucho bien!
12 maj, 2009 at 21:13 #512103Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Du har lagt på dig muskler pajk, mucho bien!Danke schön.
13 maj, 2009 at 17:50 #512104Anonym anvandareMemberDagens humör är mycket bättre än igår, men fortfarande sämre än måndagens humör, men då var det något speciellt.
Tränat har jag också gjort, rygg/trapz/biceps. Testade även Brutal FX idag. Fick nästan en chock hur gott den luktade när jag öppnade burken, luktar EXAKT som RedBull. Smaken däremot var inte exakt likadan, men fortfarande god. Bättre smak än VIP-X, Ragex2 Fantasy Fruit men inte godare än NO-xplode. Hade Brutalen varit starkare i smaken hade den nog legat skapligt när NO-xplode.
Nu till energin utav Brutal-FX. Kände mig lite halvtaggad innan när jag sitter hemma och laddar, fast det är inte någon större skillnad från de andra PWO’s jag testat(mycket placebo skulle jag tro), inga stickningar här heller, det är synd. Effekten på Brutal och Ragex2 var ganska lika tycker jag, inget märkvärdigt dock. Jag lutar nog ganska mycket åt ”non-responder” hållet vad det gäller kosttillskott överlag, som kreatin och PWO’s. Nu till passet.
Rygg:
Marklyft:
50kgx8
80kgx6
150kgx0 – inte i närheten
130kgx1 – tungt
110kgx3
110kgx3
110kgx3
80kgx6Chins:
kvx6
kvx6
kvx6
kvx5Latsdrag bakom nacken: – ingen övning jag gillar, testade lite bara. Strikt som tusan dock.
45kgx6
45kgx6
45kgx6
Vanliga latsdrag:
55kgx6 – med squeeze.Hantelrodd:
25kgx6
25kgx6
25kgx6
22.5kgx6Sittande rodd med V-handtag:
50kgx6
50kgx6
50kgx5
45kgx6Trapz: (samt lite baksida axlar)
Omvända flyes i maskin:
25kgx6
25kgx6
25kgx6
20kgx8Shrugs i smith:
61kgx6
61kgx6
61kgx6Hantelshrugs supersetat med hypersträck:
25kgx8 -> Kv+5kgx8
25kgx8 -> Kv+5kgx8
25kgx8 -> Kv+5kgx8Biceps:
Skivstångscurls: – strikt
30kgx3
30kgx3
30kgx4 -> 20kgx6Växlande hantelcurl:
9kgx7
9kgx7
9kgx6
9kgx6 -> 5kgx8Kommentar: Dieten har satt sina spår med vikterna, inga ökningar utan nästan mer sänkningar. Men det är sånt man får ta, lite tråkigt dock. Marklyften var inte ens nära på 150kg, skakade som fan på 130kg också. Hade kunnat ökat till 120kgx3 men orkade inte hämta några fler viktplattor. Hantelrodden var strikt, men biceps tog slut rätt fort. Och som vanligt är biceps helt mörbultad efter alla ryggövningar, så förväntningar på vikterna där utgår. Bra tryck och en jävla massa ådror iaf.
Blir kanske en promenad till solariumet på stan idag, har fått en stegräknare av mamma också så ska ställa in lite saker där innan. Billig skit för typ 70kr är det iaf, men bättre än ingenting och kul att se hur långt det är man egentligen går osv.
13 maj, 2009 at 20:17 #512105Anonym anvandareMemberSådärja, nyss kommit hem från en promenad till- och från stan. Enligt stegräknaren jag hade så var det ca 6200steg (70cm per steg) och 4.4km. Måste ställt in den fel för nog är det längre än 4.4km, aja. Solade gjorde jag också, det var skönt efter en promenad i spöregn.
Nu har jag lite till jag kan äta innan läggdags, soooft.
14 maj, 2009 at 17:36 #512106Anonym anvandareMemberTjodilo, idag är jag väldigt solbränd, ser ut som en kräfta, YAO. Kände det när jag vaknade, sved skapligt. Sen ser det ut som att jag har vita stringkalsonger när jag är naken, riktigt schysst bränna.
Nu till dagens cardio. Satt och velade om jag verkligen skulle träna eller inte idag, men då tog jag mig i kragen och drog i mig en shake Ragex2, mycket godare idag var den, blandade med mindre vatten.
Så här såg passet ut:
3min Cykel – mjölksyra, wtf likzom?
3min crosstrainer – pisspause
4min crosstrainer – bandet var upptagen
30min löpbandet – Medelhastighet: 10.6km/h, 380-390kcal bränt nånting, ca 5,5km löpta. Efter 15minuter gick jag i en minut, efter 25minuter gick jag en minut, annars sprang jag hela tiden.
10min crosstrainer – 2 pauser för att torka svett och dricka vatten, en efter 5minuter och en efter 8minuter.
Sammanlagt: 50minuter cardio, griiimt.Efter allt detta var jag HUR SLUT SOM HELST, crosstrainern i slutet tog de sista krafterna. Kände att Ragen dock hjälpte till rätt så mycket, annars hade jag aldrig orkat allt detta.
Var förbi på LIDL nyss med farzan också. Det blev 6kg kvarg, funlight, morötter och tuggummi.
Snart blir det käk iaf, tror det blir ca 250g fläskfilé stekt med ca 150g lök, ca 120gram paprika och ca 75g majs och lite salt, peppar och grillkrydda. Käkade det förra veckan och då var det riktigt gott.
Imorgon, ja vad ska jag säga, kladdakaka är säkert att det blir av annars kommer hela helgen och resten av mitt liv vara förstört. Sen ska ALLA supa imorgon för det är sista G-festen (gymnasiefest för er som inte vet) för i år och det är pirattema. Jag brukar tycka att G-festen suger rumpa för direkt när jag kommer in så sätter jag mig och degar och suktar efter en kall bärs. Och enda anledningen folk drar dit i huvudtaget är för att hooka upp någon, och det orkar seriöst inte jag. Annars går man runt och känner sig dum och vet inte vad man ska göra. Men som sagt så är inte jag så taggad på att supa nu heller. Bara jag hittar på något jag kan göra imorgon kväll så är det lugnt, annars får jag väl sitta hemma och dega.
Aja, nu läre jag göra lite käk.
15 maj, 2009 at 17:02 #512107Anonym anvandareMemberIdag blev det som sagt kladdakaka, det är sååå gott, bland det bästa som finns fan. Börjar med att äta bakifrån där den är som ”torrast” och sedan jobba sig neråt mot det kladdigaste och godaste, ååhh. Till det så blev det ca 3koppar kaffe.
Efter det åkte jag hem och drog i mig lite Ragex2 och sedan iväg till Hudikgym, inte det vanliga gymmet jag brukar gå till. Kände för att testa lite knäböjar med lös skivstång istället för i smithmaskinen som annars inte är möjligt på Friskis. Det blev ju som ni kanske förstår, om ni känner igen mitt schema då förstås, ben/mage/vader idag.
Knäböjen kändes jävligt ovanligt och rangligt med vanlig skivstång, eller ja, det var fatbar eller vad det heter. Började lite lätt med bara stången, inte alls så djup eftersom jag är så jävla osmidig. Efter det körde jag 40kgx8, 60kgx6 70kgx6 x 3set. Ganska så nöjd över de resultaten eftersom jag aldrig kört med vanlig stång innan. Men det var som sagt väldigt rangligt och inte så djup, fällde även fram ryggen rätt så rejält. Efter det körde jag lite hacksquat, i den var jag också väldigt ovan så jag körde 50kgx6 – ca 90graders djup. Sen gick jag över och körde lite benpress, blev 100kgx5 x 3set där, fick belastningen för mycket på tårna och inte hälen. Men tog jävligt bra ändå. Sen blev det sittande samt stående vadpress, tog bra som faen. Sen crosstrainern 15minuter och kika lite på AFV, sen promenad hem.
Hudikgym är ett riktigt komplett och bra gym måste jag säga, och några riktigt stora killar ser man där till skillnad från Friskis. Blir nog att köra lite på Hudikgym under sommaren.
När pappa kommer hem från travet ska vi åka och hämta mat på en pizzeria, jag tar nog en sallad eller en kycklingrulle.
Ikväll ska jag vara med några kompisar som ska kröka, jag kommer förmodligen inte göra det. Om de ska in på G-festen drar jag nog hem och degar en film eller liknande. Får se om det blir något mer inlägg ikväll, ciao.
16 maj, 2009 at 14:12 #512108Anonym anvandareMemberEhe, tror inte ens jag behöver säga hur det blev igår, rätt tippat. Men men, kul hade jag iaf. Idag blir det förmodligen ingen träning, får se.
16 maj, 2009 at 16:26 #512109Anonym anvandareMemberKände mig inte så bakis så blev träning av rygg/trapz/biceps idag, 50minuter tog det. Jag körde på skapligt lätta vikter och strikt som satan idag, kändes bra.
Fan vad det är skillnad från dag till dag hur kroppen känns och ser ut. Hela den här veckan har jag känt mig slät och sett allmänt dålig ut (i mitt tycke), men imorse kändes det fan bra alltså. Förmodligen för att jag drack igår och hade lite mer tryck idag. Rutorna kommer fram mer och mer nu också, det känns bra. Här är två bilder jag tog idag på kaggen:
17 maj, 2009 at 12:30 #512110Anonym anvandareMemberFräna rutor!
17 maj, 2009 at 12:48 #512111Anonym anvandareMemberTack boiiz
Samma vikt som förra veckan och veckan innan det, !#£@”#. Men får fan skylla mig själv också, fylla i fredags och skapligt mycket mat igår. Vet inte om jag ska slänga in en extra promenad per dag så jag blir klar någon gång. Även att jag tyckt att jag har ökat cardion de senaste veckorna så har det stått still, men jag har dock inte tagit några morgonpromenader. Idag blir det bröst/triceps/axlar, kanske lite basket också.
18 maj, 2009 at 21:45 #512112Anonym anvandareMemberIdag har jag haft den jobbigaste ”vilodagen” under hela min träningsperiod, inte för att den var så extremt jobbig men jobbig för att som sagt vara vilodag.
Började 05:30 imorse med att gå en rask promenad på 45minuter, ca 5km.
Promenad till och från skolan = ca 30minuter
Var med en sväng på idrotten, sen fuckade vaderna ut som vanligt.
Promenad med hunden efter skolan på 25minuter, ca 2.5km.
Fotboll i ca 25minuter tills vaderna fuckade ur.
Promenad till och från solariumet, ca 45minuter och 5km.Sammanlagt är det promenader på ca 2timmar och 25minuter. Känns skönt att få något gjort på en dag utan styrketräning iaf.
Vaderna som sagt gör mig tokig. Så fort jag kör någorlunda intervaller i form av fotboll, basket eller vad som helst som innehåller spurter och sedan stå still ett tag, så blir mina vader något förbannat spända. Det gör riktigt ont och går knappt att gå ett tag därefter. Måste kolla upp det där.
Efter morgonpromenaden tog jag mig tiden att göra lite lyxigare frukost än min vanliga på 380g kvarg. Idag gjorde jag:
Havregrynsgröt på 2dl havregryn.
2st kokta ägg.
2st minirut hårdmacka.
Kaviar
Ett glas c-vitamin brustablett.
Och en kapsel omega-3
= ca 500kcalGott som fan var det och jag ska fortsätta göra den, lätt värt att gå en morgonpromenad för att få lite lyxigare frukost. Fast jag vet egentligen inte varför jag äter så mycket frukost, blir hungrig innan 09:30 ändå och käkar vid 10:30.
Nu ska jag ta mig någonting att äta och kolla klart på Prison Break, ciao!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.