Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512338
    David Eriksson wrote:
    Vackert pass maste jag saga. Fast traningsvarken kommer nog kannas av med dom dar vikterna!!1

    Det kommer det verkligen göra, känner redan av lite nu. Och tack. :)

    #512339

    Störd träningsvärk i benen idag, så jag hoppade över marklyften.

    Rygg:

    Chins:
    kv+10kgx8 PB (dock första gången med extra vikt)
    kv+10kgx6 + 4 (hjälp på 4 sista)
    kvx6

    Latsdrag med V-handtag: – inte säker på vikterna, men tror det är 7.5kgs plattor.
    80kgx4 – PB
    60kgx8

    Skivstångsrodd:
    40kgx10 – pronerat
    40kgx10 – supinerat
    40kgx10 – pronerat

    Rodd nerifrån (maskin):
    35kgx8 – en arm i taget
    45kgx6 – båda samtidigt

    Trapz:

    Skivstångsshrugs:
    60kgx12
    80kgx10

    Hantelshrugs: – vikt per hantel
    31kgx8

    Baksida axlar:

    Framåtlutande sidolyft med hantel: – en arm i taget
    6kgx10
    6kgx10

    Biceps:

    Pull-ups:
    kv+10kgx6
    kvx6

    Hantelcurls:
    11kgx8
    11kgx6

    Scottcurl:
    21kgx5+2
    21kgx5

    2 superset underarmar.

    Kommentar: Helt okej pass. Lite tråkigt att det inte blev några marklyft men jag kände att benen inte hade gillat det. Kommer börja köra benen på första dagen (3-1-3) istället för andra, så ryggen och benen hinner vila mellan marklyften och knäböjen. Gick bra på chinsen med extravikt, kommer förmodligen fortsätta med det under lågreps perioderna. Kanske skulle värmt upp lite mer innan jag körde den men eftersom chinsräcket brukar vara konstant upptaget så körde jag direkt. Biceps gick skit som vanligt, men blir ju så när man kör rygg innan.

    Imorgon blir det förmodligen vila, annars kanske en liten löptur. Nu ska jag fortsätta ströläsa i ”The Maximum Muscle Guide” som jag köpte idag, om inget annat kommer upp, dvs.

    #512340

    Ingen träning idag, har jobbat istället. Blev 5 timmars husmålande. Ska snart äta mitt första mål, blir hemgjorde tortillias (?).

    #512341

    Testade lite nya tekniker på ben/mage/vader passet idag som jag läste om i ”The maximum muscle guide”.

    Framsida lår:

    Knäböj: – uppvärmning = kursiv stil
    Stångenx10
    40kgx5
    50kgx4
    60kgx3
    70kgx2

    70kgx6
    70kgx6
    80kgx4
    60kgx12

    Liggande benpress: – Dubbel kontraktion – följande räknas som en repetition: Sänk till botten läget, pressa upp halvvägs, sänk tillbaka och pressa hela vägen upp.
    100kgx8
    125kgx8
    100kgx8

    Baksida lår:

    Raka marklyft:
    50kgx10
    70kgx8
    70kgx8
    70kgx10

    Sittande lårcurl:
    50kgx10
    55kgx8
    65kgx8

    Vader:

    Stående vadpress:
    45kgx10
    45kgx10
    45kgx10 -> 30kgx10

    Vadpress i liggande benpressen:
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10

    Mage:

    Hyperextensionsmaskin fast dynan på bröstet:
    45kgx10
    55kgx10 -> (magmaskin) 25kgx10
    55kgx10 -> 25kgx8

    Crunches på declinebänk: – twist på slutet, varannan höger- och vänster
    kv+10kgx12
    kv+10kgx12 -> kvx10

    Kommentar: Bra pass. Testade som sagt nya tekniker på olika övningar. Körde bl.a. hemskt strikt i knäböjen – 3sec excentrisk fas och ca 1sec upp. Körde enbart failure på magövningarna, annars brukar jag köra det på nästan alla övningarna.

    Direkt efter passet drog jag och familjen och käkade på en restaurang, jag åt dryg 1½ portion.

    #512342

    Blev lite träning idag också. Tänkte förklara lite tekniker jag testade idag om det är någon som inte förstår.

    Efteruttröttning: Det är en metod där du utför ett superset för samma muskelgrupp. Den första övningen är en isolationsövning och den andra övningen är en flerledsövning. Man går inte till failure i första övningen (isolationsövningen). Syftet är att få pump i muskeln i isolationsövningen för att sedan lättare få kontakt i flerledsövningen.

    Föruttröttning: Samma som ovan fast tvärtom. Flerledsövningen först och sedan en isolationsövning.

    Fick teknikerna från ”The maximum muscle guide” om någon undrar.

    Skriver endast upp arbetsseten idag.

    Bröst:

    Hantelflyes & Hantelpress: – föruttröttning
    11kgx10 – 21kgx8
    11kgx10 – 21kgx6
    11kgx10 – 21kgx6

    Lutande hantelpress & Hantelflyes: – efteruttröttning
    21kgx6 – 11kgx6
    21kgx6 – 11kgx6
    21kgx6 – 11kgx6

    Dips kvx12 – ont i axeln

    Axlar:

    Sittande sidolyft med hantel & Sittande axelpress: – föruttröttning
    4kgx10 – 13.5kgx6
    4kgx10 – 13.5kgx6
    4kgx10 – 13.5kgx6

    Stående militärpress:
    30kgx5
    30kgx5
    Axelpress i maskin:
    45kgx6 -> 30kgx6

    Triceps:

    Smalbänk:
    30kgx10
    35kgx8
    35kgx8

    Liggande triceps extensions med EZ-stång (som jag tidigare kallat skullcruchers?) -> Pushdowns:
    20kgx8 – 3-4plattorx10
    20kgx8 – 3-4plattorx10
    20kgx8 – 3-4plattorx10

    Kommentar: Intensivt och bra pass idag. Inga mästerliga vikter i någon övningen men fick bra kontakt. Tror att för- och efteruttröttning är något jag kommer använda periodvis i vissa övningar, ett pass är för lite för att utvärdera om det verkligen fungerade. Axelpressen sög ju åsna, militärpressen likaså. Men framsida axlar var skapligt trött efter bröstpressarna. Smalbänken var ju helt värdelös, men jag suger ju på bänkpress också så vad ska man förvänta sig. Blev rätt så kort vila mellan varje set eftersom jag hade med mig en icke-tränande kompis med mig.

    Dagens kost har bestått av flytande föda till 100%, nästan. Tog en proteindrink och lite kaffe när jag vaknade, PWO innan träningen, EAA före och efter träningen, proteindrink när jag kom hem.
    Fan vad fjantigt det låter när man tar så mycket kosttillskott, som om det vore några mirakelprodukter. Anledningen är att jag helt enkelt inte har varit hungrig.

    Blir rätt mycket mer drickbara kalorier idag, 10st heineken, 2st carlsberg och 1st smirrnoff ice står och väntar på mig ett par hus bort. Blir nog att jag grillar lite fläskkotletter där borta också, det kommer bli nice.

    #512343
    nible wrote:
    Efteruttröttning: Det är en metod där du utför ett superset för samma muskelgrupp. Den första övningen är en isolationsövning och den andra övningen är en flerledsövning. Man går inte till failure i första övningen (isolationsövningen). Syftet är att få pump i muskeln i isolationsövningen för att sedan lättare få kontakt i flerledsövningen.

    Föruttröttning: Samma som ovan fast tvärtom. Flerledsövningen först och sedan en isolationsövning.

    Haha, såg nu att jag hade skrivit helt fel. Det ska självklart vara tvärtom. Efteruttröttning = Flerledsövningen först och sen isolationsövningen, och vise versa på föruttröttning.

    #512344

    Jag skulle egentligen tränat idag, men är lite för bakis för det. Så, det får bli rygg imorgon istället.

    #512345

    Bra det, lyssna på kroppen :D Fina pass du dunkar av hela tiden btw :)

    #512346
    JakobMinell wrote:
    Bra det, lyssna på kroppen :D Fina pass du dunkar av hela tiden btw :)

    Ja, idag kändes det inte helt 100%. I vanliga fall brukar jag träna även fast jag druckit dagen innan, men idag orkade jag inte.

    Och tack. :)

    #512347

    Idag lurade jag mig själv till en löptur, igen. Blir alltid så nuförtiden. Anledningen är väl att jag egentligen älskar att springa när jag väl kommit igång men när jag sitter hemma och vet att jag ska ut och springa tycker jag det är skitjobbigt.

    Började väl med att gå ca 1.5km, efter det så började jag springa resterande 4-4.5km. Skapligt lugnt tempo eftersom jag hade känningar i halsen i morse, men det gick bra. Tog lite bilder gjorde jag också, postar den/de om jag hittar någon/några bra.

    #512348

    Helt jävla otroligt att man lyckas att misslyckas med varenda bild utav 20 bilder, aja här kommer några iaf. Tog säkert en 10-15 bilder på latsspread och lyckades inte få med hela ryggen eller armarna på någon utav dem. Aja, här kommer dem iaf, slät som en sälunge.
    Och ja, det är ett godispapper som sitter på ryggen. Hur det kom dit har jag ingen aning om.[/b] :D

    Edit; Ser nu vilka otroligt dåliga bilder det var. Får fixa bättre bilder till veckan.

    #512349

    Läskiga koter där hörru, annars redigt rippad form, du borde ta fram dina före dieten pix, sätta dom brevid dommma nytagna, och bli lite glad fast det är sönda

    #512350
    FrLi wrote:
    Läskiga koter där hörru, annars redigt rippad form, du borde ta fram dina före dieten pix, sätta dom brevid dommma nytagna, och bli lite glad fast det är sönda

    Haha, ja, har fått kommentarer om mina kotor förut. Dom är lite freakig faktiskt.

    Om du menar de bilderna jag tog när en kompis fotograferade mig så postade jag det för någon dag sen i ”före och efterbilder”- tråden. Kan posta dem här också:

    #512351

    Tränat idaaaaaag har jag gjort.

    Rygg:

    Latsdrag, uppvärmning 3-4set.

    Chins:
    kv+10kgx6
    kv+10kgx6
    kv+10kgx6
    PB i setantal.

    Marklyft: – utan bälte
    60kgx10
    100kgx3
    100kgx3
    120kgx3

    Skivstångsrodd:
    40kgx10 – pronerat
    50kgx6 – pronerat
    50kgx6 – supinerat
    50kgx8 – pronerat

    Sittande kabelrodd:
    7plattor (57.5kg, tror jag)x6
    8plattorx6
    6plattorx9

    Ett set latsdrag och ett set chins (smalt grepp) mellan några/någon utav övningarna.

    Baksida axlar:

    Framåtlutande sidolyft med hantlar:
    6kgx10
    6kgx10
    6kgx10
    Omvänd pec-dec flyes:
    6kgx8-10

    Trapz:

    Shrugs i stående vadpressen -> hantelshurgs: – föruttröttning
    30kgx10 -> 31kgx8
    45kgx8 -> 31kgx8
    45kgx8 -> 31kgx8

    Skivstångsshrugs:
    50kgx12

    Biceps & Underarmar:

    Uppvärmning 2set skivstångscurls

    Hantelcurls, EZ-curls & omvända EZ-curls på (eller heter det i?) scottcurlsbänk1(en): – Larry Scott’s trissetta (?)
    11kgx6 -> 16kgx6 (4burns) -> 16kgx6
    11kgx6 -> 16kgx6 (4burns) -> 16kgx6
    11kgx6 -> 16kgx6 (4burns) -> 16kgx4

    2 superset underarmar i kabel.

    Kommentar: Bra pass idag igen. Chinsen gick faktiskt riktigt bra. Tog det lugnt genom hela passet och körde knappt till failure i någon övning. Körde utan bälte i marklyften, måste fan vänja bort det. Bad en kompis hålla koll på hållningen och han sa att det såg okej ut, så det är väl bra. Lite flummigt redovisning utav passet idag, men det var ett rätt så flummigt pass också. Och biceps gick skit, som vanligt. Men ja é inte bitter eh. Och mina händer är helt förstörda eftersom jag glömde handskarna hemma idag, flagnat enda från handflatan upp till fingerspetsarna. Och nej, händerna vänjer sig inte så jag tänker inte sluta använda handskar på ryggdagarna. Förstår inte varför folk säger det, det är bara bullshizzle.

    Blev ett ”jag-orkar-inte-laga-mat-and-wanna-build-some-muscles-the-hardcore-way”- måltid efter träningen, såhär äckligt såg det ut:

    #512352

    Whattafuuk är det på tallriken? :D Bra pass btw.

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.