Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512458

    Dubbelpostzor

    #512459

    Dagens pass gick bättre än förväntat, var riktigt otaggad innan. Smithen var upptagen så jag sket i knäböj och körde benpress istället.

    Framsida lår:

    Benspark, 3 set uppvärmning

    Sittande benpress:
    70kg x 10
    110kg x 10
    130kg x 10 – PB (på just denna maskin)
    130kg x 10

    Sittande benspark: – krama upp vikten och squeeze 2-3 sec i toppläget, sakta tillbaka.
    40kg x 10
    40kg x 10
    40kg x 10 – 25kg x 10


    Baksida lår:

    Raka/rumänska marklyft -> Liggande lårcurl:
    50kg x 10 -> 25kg x 10
    60kg x 10 -> 30kg x 10
    70kg x 10 -> 30kg x 10


    Vader:

    Stående vadpress i smith:
    41kg x 15
    61kg x 10
    71kg x 10
    71kg x 10 – 61kg x 10 – 41kg x 20

    Vadpress i sittande benpressen:
    100kg x 10 – 80kg x 10 – 60kg x 10 – 40kg x 10

    Mage:

    Muslimen (vanlig trissa) -> Liggande benlyft -> Liggande crunches med benen i luften, squeeze 2sec:

    30kg x 10 -> kvx 10 -> kv x 10
    30kg x 10 -> kvx 10 -> kv x 10
    30kg x 10 -> kvx 10 -> kv x 10

    Kommentar: Intensivt pass med mycket drop- och supersets. Riktigt grisjobbigt var det också. Raka/rumänska marken kändes bra idag, körde utan bälte eftersom jag inte hade någon träningsvärk i ryggen den här gången. Efter alla dropsets för vaderna kändes de som att de skulle sprängas, sjuk pump. Trippeldropsen för magen var inte heller så nådiga.

    Jag har också bestämt mig för att försöka sluta snusa. Har försökt sluta minst 10-15 gånger men aldrig klarat längre än en vecka, typ. Så det blir till att handla tuggummi och sånt tjaffs så man har någonting att tugga på, annars är det kört. Kommer nog skjuta iväg i vikten också med tanke på att jag kommer småäta mer än tidigare och ämnesomsättningen blir ju lite sämre också. Aja, upp till bevis.

    Gustaf Lindberg wrote:
    Skulle betala 100kr för att se dig plocka fram kopplet och fixa med på gymmet! :D

    Jag brukar faktiskt få rätt många konstiga blickar av motionärerna på Friskis när jag plockar fram mitt reflexkoppel. :D

    #512460

    Att sluta snusa är inte kul!
    Men det går om man vill:)

    #512461
    arne_fan wrote:
    Att sluta snusa är inte kul!
    Men det går om man vill:)

    Been there, tried that, failed that.

    Ska göra mitt bästa. :)

    #512462

    Bröst:

    Hantelpress:
    12.5kg x 10
    15kg x 8
    17.5kg x 8

    20kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 6 – för kort vila

    Lutande hantelpress:
    17.5kg x 10
    17.5kg x 8

    Cable crossovers: – vikt per sida
    25kg x 6 – 20kg x 6 – 15kg x 10


    Axlar:

    Sittande militärpress:
    10kg x 10
    20kg x 10

    25kg x 10
    25kg x 9
    25kg x 8

    Stående sidolyft med viktskivor: – en arm i taget (supersetades med rotatorcuffövn.)
    5kg x 10
    5kg x 10
    5kg x 10 – 2.5kg x 6


    Triceps:

    Pushdowns:
    35kg x 10
    45kg x 10
    45kg x 10

    Liggande triceps extensions: – rak skivstång
    15kg x 10
    15kg x 10
    15kg x 10

    Enarmspushdowns:
    10kg x 15 – 5kg x 15


    Kommentar:
    Okej pass. Lite ont i armbågarna vid hantelpressarna.

    Morgonvikten var 62.9kg imorse, det är 0.7kg mer än vad den var igår morse. Blir så när man inte har någon snus inne, är hungrig tammefan hela tiden.

    #512463

    Det är förjävligt att sluta snusa.. Been there done that…:frust:
    Önskar dig lycka till! Kommer nog kännas bra senare i livet antagligen, både för hälsan och för plånbokens skull, eller så gör du som jag, lägger pengarna du la på snus förr i tiden på kostillskott!:D
    Bra pass förövrigt!

    #512464
    Henkehasse wrote:
    Det är förjävligt att sluta snusa.. Been there done that…:frust:
    Önskar dig lycka till! Kommer nog kännas bra senare i livet antagligen, både för hälsan och för plånbokens skull, eller så gör du som jag, lägger pengarna du la på snus förr i tiden på kostillskott!:D
    Bra pass förövrigt!

    Kul med lite f.d snusares support, kommer nog behövas känner jag just nu. :p

    #512465

    Gött pass återigen! Militärpressarna var ju riktigt fina:up:

    Starkt att sluta snusa också.. Håll ut nu bara!

    #512466
    Freppazz wrote:
    Gött pass återigen! Militärpressarna var ju riktigt fina:up:

    Starkt att sluta snusa också.. Håll ut nu bara!

    Jag som tycker att mina militärpressar (och axelträning överlag) var helt värdelösa. :p

    Men tack iaf. :)

    #512467

    Hur går det? Slutat snusa än?
    Sitter själv o funderar på ett bra datum att sluta.. :S

    #512468
    Pixi wrote:
    Hur går det? Slutat snusa än?
    Sitter själv o funderar på ett bra datum att sluta.. :S

    Ptja, har varit utan snus i 31 timmar nu, typ. Sitter med en leverpastejsmacka i handen, kvargblandning i kylen och toapapper under läppen just nu. :D

    Börja nu på en gång och vänta inte på något datum, blir bara massa undanflykter då. :)

    #512469
    nible wrote:
    Ptja, har varit utan snus i 31 timmar nu, typ. Sitter med en leverpastejsmacka i handen, kvargblandning i kylen och toapapper under läppen just nu. :D

    Börja nu på en gång och vänta inte på något datum, blir bara massa undanflykter då. :)

    Fy fasen…. minst sagt tufft.
    Jag är en mästare på bortförklaringar! :P

    #512470

    Kom precis hem från en naprapat där vi har kikat lite på min axel osv. Han trodde som de flesta här på brädan trodde – att sjukgymnasten jag var hos hade fel, det var ingenting som hade ”släppt”. Utan det kunde vara något med muskelbuntar (?) eller att jag helt enkelt inte var symmetriskt byggd över mina axlar. Aja, fick lite massage över axeln och runt övre ryggen.

    Funderar på om jag ska dra till gymmet och köra ett ryggpass nu eller om jag väntar med det tills imorgon, naprapaten sa iaf att det var lugnt med att träna idag/imorgon – jag skulle räkna ”behandlingen” som om det vore ett axelpass jag hade kört.

    De snusfria dagarna tickar förbi, tredje dagen idag. Har gått rätt bra idag faktiskt. Har dock sovit typ 23-24 timmar på två dygn nu för jag har lagt mig tidigare så jag inte ska äta ihjäl mig på kvällarna. Trots det så har jag gått upp 1 kg på 2 dagar p.g.a småätandet, aja.

    #512471
    nible wrote:
    Kom precis hem från en naprapat där vi har kikat lite på min axel osv. Han trodde som de flesta här på brädan trodde – att sjukgymnasten jag var hos hade fel, det var ingenting som hade ”släppt”. Utan det kunde vara något med muskelbuntar (?) eller att jag helt enkelt inte var symmetriskt byggd över mina axlar. Aja, fick lite massage över axeln och runt övre ryggen.

    Funderar på om jag ska dra till gymmet och köra ett ryggpass nu eller om jag väntar med det tills imorgon, naprapaten sa iaf att det var lugnt med att träna idag/imorgon – jag skulle räkna ”behandlingen” som om det vore ett axelpass jag hade kört.

    De snusfria dagarna tickar förbi, tredje dagen idag. Har gått rätt bra idag faktiskt. Har dock sovit typ 23-24 timmar på två dygn nu för jag har lagt mig tidigare så jag inte ska äta ihjäl mig på kvällarna. Trots det så har jag gått upp 1 kg på 2 dagar p.g.a småätandet, aja.

    Vad sade han att du skulle göra åt problemet?

    #512472
    arne_fan wrote:
    Vad sade han att du skulle göra åt problemet?

    Inte ett shizzle, bara fortsätta träna rotatorcuffarna och komma tillbaka fall det blev sämre.

    Edit; Väntar med ryggpasset tills imorgon, läre plugga lite osv nu.

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.