Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 757 total)
  • Author
    nible wrote:
    Kul att du kikar in Peter!
    Inte fan tycker jag att jag är för smal nu iaf, har ökat ca 7kg sen jag var sjuk för 5-6veckor sedan.
    Jag har faktiskt kirrat så Viper-X smakar riktigt gott, jag droppar ner lite flytande sötningsmedel, jag älskar verkligen söta saker. :P
    Haha, EAA-X är verkligen rävgift, håller med dig till 110% :D
    Ska testa det där tipset du skrev, har trotts allt en hel burk hemma, onödigt om den går till spillo.

Najs, 7kg är en stabil ökning, men hur mkt väger du nu då? Fan sådär syns mina ryggkotor först när jag närmar mig tävlingsform.. kanske har lite dinosauriegener? :P

Peter_Eriksson wrote:
    Najs, 7kg är en stabil ökning, men hur mkt väger du nu då? Fan sådär syns mina ryggkotor först när jag närmar mig tävlingsform.. kanske har lite dinosauriegener? :P

Jag väger drygt 67-68kg nu, väldigt lite det också. Men när jag ser annat folk med samma längd och samma vikt tycker jag de ser betydligt spinkigare ut än mig.
    Ja, ryggkotorna ser helt freaky ut, men jag har relativt lite fett på ryggen om jag jämför med andra ställen, såsom höfterna. 👿

Helvetes jävla skit, 6:e förkylningen för i vinter, hur fan går det till?
    Jag som tänkte jobba av ett triceps/vader pass idag och efter 15min får jag tokont i halsen, då är det bara att börja traska hemåt i det snuskiga vintervädret.
    Förkylningar kommer alltid lägligt, har varit frisk hela lovet och det kommer dagen innan skolan börjar, och vi har ton med prov, inlämningsuppgifter osv.

Ska iaf iväg till brorsan och göra/käka middag nu, bajj!

Jaha, då blev det ingen skola idag för jag fick drygt 3timmars sömn. Gick och la mig vid 23:00 och kunde inte somna förrens 03:30. Tror ändå inte att det kan vara Viperns och koffeinets fel, eftersom jag var helt slut runt middagstid. Jag intog en dos VIP-X och 200mg extra koffein runt 14:00.

Anyway så är det slut på kreatin/PRE-workout-kuren nu. Ska väl fortsätta med den om 2-3veckor är det tänkt.

Blev ett dizco pass idag, armar. Skulle egentligen tränat ben men varit lite halvkrasslig så körde lite lätt armar idag.
    Ska även till sjukgymnasten igen imorgon, så jag kanske svänger förbi ett annat gym som har lösa stänger så jag kan köra lite knäböj, får se hur det blir.

nible wrote:
    Blev ett dizco pass idag, armar. Skulle egentligen tränat ben men varit lite halvkrasslig så körde lite lätt armar idag.
    Ska även till sjukgymnasten igen imorgon, så jag kanske svänger förbi ett annat gym som har lösa stänger så jag kan köra lite knäböj, får se hur det blir.

Disco pass äger… eller jag kanske är lite efter…*skämt åsdio*[/b]:)
    Hoppas du inte faller in i mer sjuka..Kämpa på hooah

Har du försvunnit helt?
    :(

Nejdå, jag finns kvar, oftast.
    Rehaben flyter på, tråkigt så inåthelvete. Övriga träningen flyter väl på också för den delen. Men som jag skrev förut så latjar jag bara med massa skitvikter som är ganska tråkig att redovisa. Igår skulle jag också träna, men var så snorbakis och gymmet hade stängt typ när jag hade vaknat till liv.

Försökte på ett PB i mark för ett tag sen men jag var snorförkyld så misslyckades helt. Träningsbältet har kommit hem och ska iväg och köra ett benpass med lite knäböj i smithen, dock. Dieten börjar om drygt en vecka skulle jag tro, får se om jag hinner sjukna in igen innan, annars blir det nog slutet på mars/början på april.

Har inte så mycket mer att tillägga förutom, vafan gör du uppe 08:32 på en söndag, David?

kaptenröd wrote:
    Ska följa din journal:) Lycka till med träningen!

Tack så mycket kapten, kanske inte blir så mycket redovisningar på ett tag men det kommer framöver.

Staffan_STB wrote:
    Disco pass äger… eller jag kanske är lite efter…*skämt åsdio*[/b]:)
    Hoppas du inte faller in i mer sjuka..Kämpa på hooah

Såklart discopass äger, helt klart. Jo jag ska kämpa och försöka inte bli förkyld något mer, men det brukar alltid lura sig fram något virus så här på vårskvisten. ;)

Satan i gatan vad jag har träningsvärk i benen, det är skönt, men ändå inte…

Iaf så hade vi något typ av styrkepass på idrotten idag, med olika övningar såsom hur många armhävningar man klarar av på en minut, pullups osv. Sen var det olika betygsgränser, på pull-ups så var gränsen för ”excellent” 14st och jag reppade av först 20st sen 23st, *stolt*. :D

Vettefan om det är bra med 23st för jag kör typ aldrig pull-ups, utan nästan bara chins, men jävlar vilken pump i biceps jag fick, ska börja köra pull-ups på bicepspassen.

Imorgon blir det träning iaf, längtar som fan. Får se vad det blir, lutar åt bröst/framsida axlar.

Blev bröst/framsida axlar idag, fortfarande lite rehabnivå på träningen utav axlar eftersom jag får känningar i axeln utav pressarna. Men kan redovisa ändå..

Bröst:

Hantelpress:
    12.5kgx10
    12.5kgx10
    15kgx8 – Här har det tagit stopp tidigare pga av smärta.
    17.5kgx8
    20kgkgx6
    22.5kgx6 – Riktigt roligt att leka lite på de här vikterna igen utan att få ont. :)

Lutande bänkpress i smith: – Här började det göra riktigt ont igen, därför låga vikter.
    21kgx10 – ALDRIG att den där stången väger 11kg, det är ju gristungt.
    21kgx10
    21kgx10

Flyes i maskin: – ont här också de första seten
    35kgx10
    35kgx12
    35kgx12
    25kgx15

Framsida axlar:

Hantellyft framåt:
    Uppvärmning
    8kgx10
    8kgx10
    8kgx10

Lyft med stång framåt á la Kai Green style (Handflatorna uppåt mot taket och lätt böjda armar):
    16kgx10
    16kgx10
    16kgx10

Lyft med stång framåt med handflatorna mot golvet:
    16kgx8
    16kgx8
    16kgx8

Sen lite streching

Kommentar: Hantelpressen gick bra faktiskt, det var riktigt roligt, kanske t.o.m var ett PB som jag körde, kommer inte ihåg hur mycket jag körde med förut. I vilket fall så är jag fortfarande på skapligt låga vikter när det gäller pressövningar. Överlag ett lyckat pass.

Fortfarande sån sjuk träningsvärk i benen och arslet, kan fan knappt gå. Men om benen blir bättre tills imorgon blir det Rygg/biceps då och rehab träning med Axlar(mitten & baksida)/Triceps på torsdag.

Åverändawot.

nible wrote:
    Hantelpress:
    12.5kgx10
    12.5kgx10
    15kgx8 – Här har det tagit stopp tidigare pga av smärta.
    17.5kgx8
    20kgkgx6
    22.5kgx6 – Riktigt roligt att leka lite på de här vikterna igen utan att få ont. :)

Jäkla lyx det där! Snyggt pass. Är riktigt skönt att pressa på denna, man blir ju rätt trött!:emo-thumb hooah

Staffan_STB wrote:
    Jäkla lyx det där! Snyggt pass. Är riktigt skönt att pressa på denna, man blir ju rätt trött!:emo-thumb hooah

Tack. Ja, jag känner mig nästan lite bortskämd att jag inte fick ont. :|
    Hantelpressarna har nästan alltid varit en av favoritövningarna, hemskt mycket bättre än bänkpress enligt mig.

Träningsvärken i benen var kvar lite grann, men inge mycket, så jag körde ett rygg/biceps pass idag.

090325

Rygg:

Marklyft:
    50kgx10
    80kgx8
    130kgx1½ – bälte PB! :yahoo: – Några kilo till så är det KVx2
    140kgx0
    110kgx4
    80kgx8
    80kgx6

Chins:
    KVx9
    KVx9
    KVx7

Latsdrag med V-handtag: (fast egentligen två stycken vanliga handtag ihopsatta)
    50kgx10
    60kgx6
    45kgx12
    55kgx8

Hantelrodd:
    25kgx8
    25kgx8
    30kgx6 – PB! – dock inte försökt med så tungt på denna men ändå.
    30kgx6
    25kgx8

Sittande rodd:
    50kgx10
    60kgx6 – PB!
    50kgx8

Biceps:

Pull-ups:
    KVx7 – Satan så sluta jag var i biceps :p
    KVx6
    Sen i latsdragen
    45kgx10
    45kgx8

Scottcurls:
    26kgx8
    26kgx8

21:an (Stående med EZ-stång, först 7st korta i bottenläget, 7st korta i toppläget, 7st med full ROM):
    21kgx21
    21kgx21
    21kgx21

Scottcurl i CC:
    30kgx10
    30kgx10
    30kgx10

Kommentar:
    Fan så jävla roligt pass, ville knappt gå hem ifrån gymmet. Allting gick som det skulle, förutom att jag var sjukt trött i biceps efter alla tunga rygg övningar. Var ganska nära på att dra upp 140kgn i marklyftet, men var så slut efter PB:et där. Blev dock massa springande mellan bicepsövningar i eftersträvan på mer pump.:|
    Så var det också kompis/gammalt ex till mig på gymmet (och hennes kompis) och berömde mig för att jag hade blivit stor, riktigt roligt – hon är snygg också, då blev det ännu roligare – nu kom motivationen på topp igen också. Bra att vara lite motiverad när deffen drar igång snart. :)

En sak till, fick veta att jag hade fått MVG på en inlämningsuppgift i samhällskunskapen, så nu ligger jag på ett starkt MVG där.

Bra dag helt enkelt, och den var välbehövlig! :up:

Pheta marklyft johan! Fast det var fan coolare att tjejen tyckte att du blivit större.
    Respectah!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.