Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512038

    Dagen började med en morgonpromenad på 40minuter, hade sjukt mycket träningsvärk i arslet men fick bita ihop.
    Senare blev det Bröst/axlar/triceps.

    Bröst:

    Hantelpress:
    12.5kgx10
    15kgx8
    22.5kgx6 – Ingen smärta som helst i axeln :yahoo:
    25kgx6 PB (tror jag)
    25kgx4
    25kgx3
    22.5kgx6
    20kgx8

    Incline hantelpress:
    17.5kgx6
    15kgx6
    15kgx5

    Press i CC:n (glömt vad övningen heter): – vikter per sida
    15kgx10
    25kgx8
    25kgx8
    20kgx10

    Axlar:

    Sittande axelpress med hantlar:
    10kgx10
    12.5kgx6
    12.5kgx6
    12.5kgx6
    Hemskt dålig på pressövningar för axlarna, svankar på tok för mycket och är så osmidig i latsen och axlarna så jag kopplar in trapz för mycket.

    Lyft åt sidan i CC:n: -> Stående rodd i CC:n:
    10kgx10 -> 35kgx8
    10kgx10 -> 40kgx8
    10kgx10 -> 40kgx8

    Triceps:

    Smalbänk: – Och tliceps han va tlöööött, tlött…
    40kgx7
    40kgx6
    30kgx8

    Dips mellan bänkar:

    kv+15kgx8 – PB
    kv+15kgx8
    kv+15kgx8 -> KVx6

    Pushdowns:
    40kgx10
    45kgx8
    45kgx6

    Sen lite rotatorcuffar.

    Kommentar: Bra pass! Mycket övningar i detta pass, inte van att köra 3muskelgrupper per pass men eftersom jag är inne i deffen så kör jag så. Tänkte inte slänga in rotatorcuffarna detta pass men en kompis kom till gymmet och vela ha lite tips så jag stannade en extra stund.
    Jag är riktigt glad att smärtan i axeln har försvunnit redan, och tror nästan jag var uppe i ett PB där på 25kgx6, hade orkat 2 till om jag inte hade kört så många set innan. Axelpressarna måste jag öva på och stretcha axlar/lats mycket.

    Kosten har bestått av:
    1kopp kaffe (innan morgonpromenad)
    350g Kesella-lätt (efter morgonpromenad)
    3potatisbullar, 3blodpuddingsbitar, lite sylt (Lunch)
    1skopa VIP-X (innan träning)
    1proteinshake, 150g Torsk, ½potatis, äggsås (middag)

    131.35g Kolhydrater
    153.43g Protein
    52,35g Fett

    Fattar inte hur jag ska komma ner i lägre %kolhydrater, försöker att dra ner på dem men de finns överallt. Aja, ingen matvåg införskaffad än utan fortfarande lite snabbräkningar.

    #512039

    Skön dag idag. Underbart väder, bara en lektion i skolan och träningen samt kosten har gått bra.
    Så här har träning sett ut:

    Morgonpromenad 45minuter

    Rygg/trapz/Biceps

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx8
    80kgx6
    140kgx1 PB! – bälte
    110kgx3 – bälte
    110kgx3 – bälte
    110kgx3 – bälte
    80kgx6 – bälte
    80kgx6 – bälte

    Chins:
    kvx7
    kvx11
    kvx6

    Hantelrodd:
    20kgx6
    30kgx6
    30kgx6
    20kgx6

    Trapz:

    Shrugs med hantlar: – vikt per hantel
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx8

    Omvända flyes: – slängde in lite baksida axlar, hann inte med det sist
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx5

    Biceps:

    Pull-ups: – först med kroppsvikt sen i latsdragen
    kvx7
    45kgx6
    45kgx6
    45kgx6

    Scottcurls med hantel: – greppat var gone likaså styrkan
    10kgx6 + hålla emot 10sek
    10kgx6 + hålla emot 10sek
    10kgx6 + hålla emot 10sek

    Kommentar: Bra jävla pass! Allt gick som det skulle och svettet sprutade, fan vad nöjd jag är. Vela nästan göra ett försök på 150kg men det var nästan slut på viktplattor och de flesta i gymmet började kolla snett på mig. Så när jag tog av några plattor kom det fram typ 3st och hämtade dem – jag kunde inte bry mig mindre. Biceps gick åt fanders, men det spelar ingen roll när det andra gick så bra.

    Kosten har varit bra idag också, gick hem och åt efter skolan och ikväll blir det nå kött med keso och något mer.

    Imorgon är det ingen styrketräning, så det blir väl ett cardio pass, skulle gissa på att jag orkar HÖGST 30 min. :)

    #512040

    Idag så var det vila från styrketränandet, men det hindrade inte mig från att komma upp i önskad energiförbrukning.

    Morgonpromenad 40min (+20 min till och från skolan)
    Cardio 35min på löpbandet, drygt 450kcal bränt, medeltempo 10.1km/h.

    Kosten har varit bra, testade även att göra Andy’s tonfiskbiff.

    Efter 20minuter på springbandet insåg jag att jag skulle klara dieten, anledningen är att jag är så förbannat envis. Efter 15minuter var jag helt slut och kändes som jag skulle ramla ihop, men jag bet ihop och klarade hela vägen, vilken förbannad motivationsboost det var alltså.

    #512041

    Gött å höra!
    Jag är nog din direkta motsvarighet faktiskt. :D
    Lat, lat, och lite mer lat.

    #512042
    David Eriksson wrote:
    Gött å höra!
    Jag är nog din direkta motsvarighet faktiskt. :D
    Lat, lat, och lite mer lat.

    Jag var nog lite för hög på endorfinet när jag skrev det där, just nu sitter jag och väger om jag ska supa eller inte, fick ett väldigt frestande erbjudande på fest, damn it.

    Aja benpass om 20 min, redovisar om jag orkar, redovisar inte om jag inte orkar, så ni vet. Och jag har bara ”råd” med att få i mig ca 1.75gram kolhydrater för idag, balldersballe.

    Edit: Glömde att en kladdkaksbit slank ner i magen också, så jag ligger snarare på 55gram för mycket redan nu, grejt.:D

    #512043

    En fylla mår magen bara bra av!
    Bara du dricker tillräckligt så du spyr upp allt igen.

    #512044
    David Eriksson wrote:
    En fylla mår magen bara bra av!
    Bara du dricker tillräckligt så du spyr upp allt igen.

    Näfyfan, inte ska någon sprit gå till spillo här inte.

    Får se hur det blir ikväll, ska på en fest iaf, sen om jag dricker eller inte beror på. Men jag tycker jag har skött den här veckan såpass bra ändå, och enligt formfixaren så är det inställt på 1kg ner per vecka, det är för mycket för min lilla kropp.

    För att ni ska förlåta mig för om jag kanske super ikväll så bjuder jag på en redovisning av benpasset, relativt lugnt pass för jag hjälpte en kompis som är lite nybörjare med lite övningar osv.

    Morgonpromenad 45minter – med djävulskt mycket sten i skorna

    Ben:

    Knäböj: – i smith
    41kgx8 – ATG
    71kgx6 – almost ATG
    81kgx6 – lika där
    91kgx3 PB! – Skapligt djupa iaf.
    91kgx3
    51kgx8 – ATG

    Benspark:
    45kgx8
    70kgx8
    70kgx8
    70kgx7½

    Liggande lårcurl:
    25kgx10
    35kgx8
    35kgx8
    35kgx8

    Mage:

    Hängande benlyft: – kompis som slänger benen mot golvet
    kvx12
    kvx15
    kvx15

    Muslimen:
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx10

    Vader:

    Stående vadpress med hantlar i händerna: – vikt per hantel
    22.5kgx10
    22.5kgx12
    22.5kgx15

    Vadpress i benpressen:
    90kgx12
    90kgx12
    90kgx12

    Kommentar: Helt okej pass, inte lika fokuserad som när jag tränar själv men helt klart godkänt. Knäböjen gick bra, fin kontakt. Imorgon ska jag träna med en annan kompis, då blir det bröst/axlar/triccor, ska bli skojigt.

    Som jag skrev i tidigare inlägg så slarvade jag med maten idag. Morgonen började med att kesellan var nästan slut så det blev ca 200g kesella sen två hårdmackor + proteinshake. Middag ska jag laga med min bror som också är på en liten diet, så vi ska försöka slänga ihop något gott (jag ska nolla kolhydraterna på middag hade jag tänkt).

    #512045

    Blev fylla ikväll, relativt lugnt ändå. Drack ca 3dl sprit + några öl, skön fest, skönt folk och det var värt att supa. Fast jag blev lite dragen när alla andra skulle dra hem, men slipper någon skank-brud hemma iaf, det är ett plus.

    Imorgon blir det bröst/axlar/triceps och ska hjälpa en kompis med lite övningar, får se hur det går.

    Peace. :)

    #512046

    Härligt med PB på ben, framsteg så du snart slipper stå i vassen…:D
    Diggar helgens diet, protein och sprit.:p

    #512047
    Staffan_STB wrote:
    Härligt med PB på ben, framsteg så du snart slipper stå i vassen…:D
    Diggar helgens diet, protein och sprit.:p

    Tack så mycket :)

    Dieten igår sög verkligen, blir bättre idag. :p

    #512048

    Tränade som sagt bröst/axlar/triceps nyss, gick inte så bra. Lite bakis, nyvaken och hade inte käkat något. Redovisar därför inte passet.
    När jag kom hem så gjorde jag lite randomkäk som innehöll: 100g Oxfilé, 80g Chorizo (9% fett), 70g minikeso, 50g räkor, 15g mangoraja currysås. Mysko måltid, men aja. Underbart väder ute också, kanske tar en promenad om ett tag om jag orkar, annars får det bli ikväll.

    #512049

    Blev en promenix i det underbar vårvädret, 60min och 3 sekunder med ett härligt tempo.

    #512050

    Drygt -1.5kg den här veckan, lite för snabb nedgång men det är väl bara för att det är första veckan. Ingen morgonpromenad idag pga av dåligt väder, ska iväg till gymmet och springa lite sen.

    Igår var det chill bara, kollade på Million Dollar Baby hos en kompis och käkade lite snask, det var gott, filmen var helt okej den också.

    #512051

    Cardion idag bestod av 5min uppvärmning på crosstrainer plus streching.
    Sen sprang jag på löpbandet ca 5.5km på 30min (med pauser som bestod av gång i 7km/h), snitthastighet 10.5km/h, drygt 400kcal bränt. Riktigt skönt.

    #512052

    Jävlar vad kilona rinner av dig då, själv blir man bara goare å goare.
    :D

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.