Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512053

    Morgonpromenad 39min (stört bajsnödig)

    Rygg/trapz/biceps

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx10
    110kgx3
    150kgx0 – inte ens nära
    145kgx0 – trött sen misslyckandet på 150
    110kgx3
    110kgx3
    110kgx3
    80kgx4

    Chins:
    kvx14 PB! – inte så jätte strikta, men det var inte det tidigare PBet innan heller.
    kvx7
    kvx7
    Sen lite lätta latsdrag med drop.

    Hantelrodd:
    22.5kgx6
    30kgx6
    30kgx6
    30kgx6

    Trapz:

    Shrugs med hantlar: (vikt per hantel)
    25kgx8
    35kgx8
    35kgx8
    35kgx8

    Bak och fram i flyes maskinen:
    20kgx8
    20kgx8
    20kgx6

    Biceps:

    Pull-ups – sen i latsdragen: – underarmarna + greppet var long, long gone
    kvx7
    kvx6
    45kgx10

    Scottcurl med hantel: – lika som ovan
    10kgx6
    10kgx6
    10kgx6
    Sen med EZ-stång:
    21kgx8
    21kgx6
    21kgx6

    Sen lite randomövningar som jag bara yrade runt och körde.

    Kommentar: Okej pass överlag, bara att inse att jag inte kan mata upp PBn nu när jag är på diet. Marklyftet på 150kg var inte ens nära, fick upp stången kanske 2dm. Chinsen gick däremot bra men de var som sagt inte så jättestrikta. Biceps gick sämre – men det är som jag tidigare sagt tack vare de tunga ryggövningarna. Har blivit en aktiv dag eftersom min klass var på studiebesök på ett riktigt stort företag (Iggesund paperboard), så där har vi yrat omkring nästan hela dagen.

    Blev endast 4timmars sömn inatt, så är riktigt trött nu. Ska försöka hinna med och plugga lite sen ska jag sova.

    #512054

    Morgonpromenaden blev på drygt 10min idag, jag var trött och det var skitväder men jag gick 10min för hunden måste få göra ifrån sig han också. Tänkte inte träna idag heller, men blev ett pass ändå.

    Bröst/axlar/triceps

    Bröst:

    Hantelpress:
    15kgx8
    20kgx6
    22.5kgx6
    22.5kgx6
    22.5kgx6
    20kgx8

    Bröstmaskin:
    60kgx8
    50kgx12

    Incline hantelpress:
    17.5kgx8
    17.5kgx8
    17.5kgx6

    Axlar:

    Militärpress i smith: – Väldigt länge sen jag körde den här
    21kgx6 – om nu stången väger 11kg, jag tror den väger mer.
    21kgx6
    31kgx6
    21kgx8

    Axelpress:
    12.5kgx6
    12.5kgx8
    12.5kgx7

    Triceps:

    Dips mellan bänkar:
    kv+15kgx10
    kv+15kgx10
    kv+15kgx10
    kv+15kgx10

    Pushdowns:
    40kgx10
    50kgx8
    50kgx10 -> 35kgx6

    Kommentar: Bra pass, allt kändes bra, inget problem med axeln och fick bra kontakt i militärpressen. Och som jag skrev så måste dom vägt stången fel, men men. Höll ett bra tempo hela passet, tog en pause och snackade med några på gymmet efter 30min eller så, sen körde jag det sista.

    Maten har varit bra idag, påskbord på skolan (usch) men jag åt 5äggvitor, 2kycklingklubbor, några köttbullar, en macka och en skiva skinka. Sen så skulle egentligen jag, pappa och bror ner på stan och handla födelsedagspresent åt mamma, men jag stannade hemma och lagade mat. De skulle äta ute och tjatade på mig att jag också skulle handla något, men jag stod emot och lagade Kycklingfilé, wokgrönsaker, någon krydda jag inte kommer ihåg namnet på, kesella blandat med sweetchili sås och ris. Jag lämnade dock ungefär hälften utav riset:

    #512055

    Första vilodagen idag, och kosten har sugit rompa. Förbannade ledighet som gör att det trycks i onyttigheter i icke kontrollerbara mängder.

    #512056

    amagad, srpiten är min fiende har jag märkt, den kommer sig lockandes till veckans slut och tar över medvetandet. Men det är gött för stunden, morgondagen är en annan dag, men det är egentligen morgon nu liskom, Så länge vågen och spegelbilden visar nedgång är jag nöjd, mne den förbannad spriten är en bov asså, men gött som fasiken. Jag tappade bort en vän ikväll okcså, har hans telefon i jackfickan men vette fan vart han tog vägen, nulla rumpa är det väl närmaste förslaget vart han tog vähen. vi hoppas på lycka till honom och ingen HIV så är det väl lugnt, peace.

    #512057

    Trots fyllan igår så fick jag lite vettigt gjort idag, bl.a. en rask promenad på 60minuter i det fina vårvädret och träning av rygg/trapz/biceps. Det gick bra, testade en trisetta för biceps ([http://www.larryscott.com/bio/newsletter/97summer_1.cfm]) och den var väldigt grym, värt att testa.

    #512058

    Dåligt uppdaterat av mig senaste dagarna, men deffen har rullat på som vanligt. Drygt -0.5kg den här veckan, bra takt. Har varit på fest 3dagar i rad men bara druckit en (torsdags), jävligt nöjd faktiskt.

    Förrgår så bestod träningen av morgonpromenix på 60minuter, gymmet var stängt.

    Gårdagen bestod av morgonpromenix på 40minuter, styrketräning av bröst/axlar triceps + crosstrainern 15minuter.

    Dagen har bestått av morgonpromenad på 30minuter, styrketräning av ben/vader/mage + löpbandet 15minuter.

    Som ni kanske ser så trappar jag upp deffen nu och lägger till 15-30minuter cardio efter passen.

    Imorgon ska jag förmodligen till ett äventyrsbad med några kompisar, så då blir det ingen träning.

    #512059

    Som tidigare nämnts så åkte jag på äventyrsbad igår med några kompisar, det var kul, lite skräpmat blev det dock, fast det förbrändes efter 3timmars badande. Kom hem vid kl7, då tänkte jag vila ett tag – fast det blev en vila på 14timmar.

    Idag har jag promenerat 30min med jycken, tränat rygg/trapz/biceps och sprungit 15min, så dagens förbränning är avklarad enligt schemat, men blir nog någonting mer framåt kvällen. Styrkepasset gick okej, failade på 145kg i marken så nu blir det ingen maxning på ett tag, 110kgx4 som bäst för den som bryr sig. Körde trisettan idag för biceps också, den är skön.

    Vägde mig imorse för kul skull, hade gått ner 0.5kg sen igår – men det kan bero på att jag inte hade käkat på 20timmar.

    #512060

    Usch så dåligt jag uppdaterar, ska bättra på det framöver. Men men, som tidigare sagts, så är vikterna sämre än sämst nu. Tänkte iaf langa lite bilder när jag är halvvägs i dieten, dvs nästa vecka förmodligen. Ska väga mig imorgon och kolla hur det har gått den här veckan – jag förväntar mig knappast någon förändring på vikten.

    Iaf så har morgonpromenaderna blivit lidande under lovet, men har rört mig skapligt ändå och styrketränar som vanligt.

    Idag så fick jag reda på att en tjejkompis till mig hade dött (17år). Hur hon dog kanske jag inte ska ta upp här eftersom jag är inte säker på hur det gick till. Hon var iaf på en fest och hade på något sätt ramlat/hoppat från balkongen. Hon var väl inte precis en av de närmaste men jag har fortfarande pratat med henne ett flertal gånger och vi umgicks rätt mycket i somras. Riktigt tråkigt, lider med hennes familj. R.I.P

    #512061

    Blev drygt -1kg den här veckan ändå, det trodde jag inte.

    Har promenerat 45minuter idag samt cardio i 30min.

    #512062

    Äh, redovisar dagens pass då det gick ganska så bra.

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx10
    80kgx10
    110kgx4
    110kgx6 – PB – högreps
    120kgx4

    Chins:
    kvx10
    kvx6 – Stången bakom huvudet
    kvx7
    Drop till latsdragen:
    55kgx10 squeeze i botten
    40kgx7 squeeze där också

    Hantelrodd:
    22.5kgx6 – för lätt
    30kgx6
    30kgx6
    30kgx6

    Trapz: (lite baksida axlar också)

    Hantelshrugs: – vikt per hantel
    25kgx10
    35kgx8
    35kgx6
    35kgx7

    Shrugs i smithen:
    71kgx6
    71kgx8
    71kgx6+2

    Omvända flyes i maskin:
    25kgx6
    25kgx8 -> 20kgx5

    Biceps:

    Trisetta:
    10kgx6 + 4burns (hantlar) -> 16kgx56 + 4burns (EZ-stång) 16kgx6 + 4burns (EZ-stång med omvänt grepp) Upprepat 3gånger, PUUUUUUUMP!

    Då när jag kollade på klockan hade det endast gått ca 30min, så jag lattjade runt och körde lite pumpövningar osv.

    15min intensivt på crosstrainern.

    Kommentar: Helt okej pass. Första passet på ett tag när jag struntar i att försöka sätta PB i marken, det märktes på styrkan som blev över. Hade nog orken till att dra 2-3reps till men glömde att andas de sista repsen så blev lite yr. Sänkte vikten i trisettan för att få ett bättre utförande och kontakt, och det fungerade verkligen.

    Maten idag har inte varit så optimal, men skitsamma.

    #512063

    Tjenatjabbahallå, dags för en redovisning känner jag. Igår körde jag cardio 35minter.

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx8
    80kgx8
    110kgx3
    110kgx7 – PB, sen slant den ur nävarna
    120kgx3
    120kgx3

    Chins:
    Kvx9
    kvx7
    kvx6
    Drop till latsdrag: – bakom nacken
    50kgx8
    45kgx6
    45kgx6

    Hantelrodd:
    30kgx6
    30kgx6
    25kgx6

    Trapz:

    Hantelshrugs:
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx8

    Biceps:

    Trisetta x 3.

    15minuter på crosstrainern

    Kommentar: Bra pass, trodde att det skulle gå skit eftersom jag hade med en kompis och skulle visa lite saker. Men jag blev helt slut och helt dyblöt i svett.

    Ikväll ska jag bara ta’t lugnt med några kompisar, kanske kika film eller så.

    Gryyyyymt väder också btw!

    #512064

    Godmorgon gott folk. -1kg denna vecka också, det går fort.

    Jag tänkte bjuda på lite ”mitten-i-dieten-bilder”, jag lägger endast ut dem för att man ska kunna se skillnaden, poserna osv suger balle. Det skiljer ca 4kg mellan bilderna och 4veckor, VIT/BLÅA kalsonger är före, de ROSA/VIT/SVARTA är efter.
    Edit: Vänstra är FÖRE, höger EFTER

    #512065

    Hittade en till benbild också, höfterna suger verkligen fortfarande. På denna bild ser man även skillnaden på mitt vänstra och högra ben, på mitt vänstra ben (högra på bilden) har jag mycket mer separation än högra ben (vänstra på bilden).

    #512066

    LOOKIN’GOOD!
    Även om du gått ner 4kg så ser du inte ut att blivit mindre. Lite tajtare & bättre bara.

    [youtube=scvkKKr-ecg]
    ha det skönt i sommarvädret nu

    #512067
    David Eriksson wrote:
    LOOKIN’GOOD!
    Även om du gått ner 4kg så ser du inte ut att blivit mindre. Lite tajtare & bättre bara.

    ha det skönt i sommarvädret nu

    Danke schön, var lite skeptiskt om det hade hänt någonting, men nu när jag ser bilderna är det ju självklart. Griim låt också.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.