- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 oktober, 2007 at 12:21 #607854Anonym anvandareMember
Grymt rolig läsning Rickard!
Grattis till det väntande barnet, jag fick själv en grabb för 9månader sen:)Slarva inte med maten nu, speciellt om du har problem på nätterna oxå av det.
Hur e det med migränet? Inga fler känningar?Kör hårt!
T
26 oktober, 2007 at 20:08 #607855Anonym anvandareMemberGrattis=) Härligt med barn, tycker jag! Detta är mitt första!!
Träningen idag blev lättare. Biceps fick båda med 22kg, men olika övningar för vänster biceps är så svag för tillfället att jag tog stång.
Kronlyftet blev ett till antalet 220 kg.Jag har varit lite off ett tag, men hoppas att hitta till rätt form inom kort!
Ibland är det tur, att träna i källaren nu när vår grabb kommer.Han ska heta Julian!
Han kommer att väga ca 3,8kg när han väl kommer;)
Rickard
31 oktober, 2007 at 21:20 #607856Anonym anvandareMemberFörkyldning på gång antagligen!
Dåligt flyt just nu på det mesta i vardagen och min fokusering är inte på topp när det gäller träningen överhuvudtaget!Jag har mycket i huvudet just nu. Jag mister en del av min habilitering i form av massage, värde för ca 10.000 per år..Har dock fixat en som hjälper mig så gott det går. Min fru marie!!
På fredag ska jag antagligen dra lite i snörena i källaren igen!
Have a Nice Day// Rickard
2 november, 2007 at 21:38 #607857Anonym anvandareMemberDagens träning blev lätt och även kom en bra idé över att kunna träna med tyngre vikter då jag tränar min högra biceps! Vänster biceps kommer aldrig att bli stark p.g.a spacicitet! Däremot kan jag dock träna med vikter upp till 15 kg med hantel! Höger biceps kan jag gå över 35kg med hjälp av denna nya idén. Jag tar ett handtag från dragmaskin + kedja. Trär igenom vikten och låser fast det åter i handtaget. På detta sätt blir det enklare för mig att göra övningen mer effektiv!
Lättare kronlyft på 200 kg blev 4 till antalet idag! Det känns bra och bör bli bättre och bättre! En negativ grej är mitt lilla utrymme jag har just i dagens läge! Jag behöver minst 10 kvm till för jag ska fixa en crosstrainer och en bänkpress som är speciellkonstruerad till mig.
9 november, 2007 at 18:03 #607858Anonym anvandareMemberJag är lite krasslig och har varit det ett tag! Träningen har
blivit därefter. Kvällens övningar gick i lätthets tecken!
Biceps höger tränade jag med ytters lätta vikter, för att
få igång musklerna igen. Kronlyften blev 2 till antalet med
vikt mellan 200-220 kg. 220 kg kändes för lätt, men jag behöver
ta det lugnt nu i början!15 november, 2007 at 00:17 #607859Anonym anvandareMemberDet vart bra med lite lugn och ro, för då jag väl började dra lite lätt i spakarna igen, så blev det så här:
220X1 kändes lätt
240X1 kändes lätt
260X1 kändes lätt
280X1 kändes lättDet blev en del andra axelöv. med men inget tyngt alls!
Marie fick en del förvärkar på kvällen/natten!Rickard
21 november, 2007 at 19:51 #607860Anonym anvandareMemberJag har en man som förföljer mig, men bara på ett forum via nätet!
Jag har t.o.m mejlat och frågat Andreas här på forumet, vad man kan göra åt saken. Vi kom fram till att jag skulle bara låta det vara, men det var lättare sagt än gjort.På min hemsida finns chansen att ställa en kostfråga, en viktfråga, en träningsfråga. Eftersom jag har erfarenhet på snart 25 år och läser en hel del av vår egna Fredrik Paulun + andra informationskällor, så kan jag lätt fixa 99% av frågorna.
Jag har b.la hjälpt en kvinna att förlora 35.5 kilo på ett år, vilket jag är stolt över! Jag har deltagit via nätet i diskussioner och för några år sedan blev jag medlem på Passagen.se! Där har jag blivit rent ut sagt överfallen av en och samma fjant som säger han är utbildad dietist och säger att han är kollega med Fredrik Paulun. Jag tror att Fredrik Paulun hade blivit mörkrädd om jag presenterat killens uppträdande på detta aktuella forumet där jag deltar!
Han använder min cp-skada som vapen till att se till att personer på forumet ser mig som en lögnare! Killen har skickat mejl med hot och jag anser det är mycket kränkande med allt han skriver!
Jag hoppas att Fredrik kan kontakta mig på något sätt, så jag kan fråga honom…Passagen gör inget, förrutom att ta bort inlägg av det grövsta laget!
Rickard
28 november, 2007 at 17:17 #607861Anonym anvandareMemberDagens träning
Jag tränade biceps idag! Till min förvåning curla jag med 27 kg, även om jag haft ett uppehåll igen! Det drar inte i träningstarmen alls, så träningen som pågår nu, är mest att inte förlora allt jag byggt upp
under 2007! Jag lyfte även några kronlyft, mellan 220-240 kg! Det var i det lättaste laget, men med tanke på att dagens matintag var mycket under det normala så kan jag inget annat, än vara nöjd!28 november, 2007 at 17:21 #607862Anonym anvandareMemberPå min hemsida finns chansen att ställa en kostfråga, en viktfråga, en träningsfråga. Eftersom jag har erfarenhet på snart 25 år och läser en hel del av vår egna Fredrik Paulun + andra informationskällor, så kan jag lätt fixa 99% av frågorna.
En förtydligan : Med min erfarenhet + Pauluns böcker så vet jag vad som fungerar och därför är det så mycket lättare att svara på frågorna jag får..
Inget annat.9 december, 2007 at 16:24 #607863Anonym anvandareMemberNu är det snart dags! Vilken dag som helst! Då får jag en helt annat workout än vad jag är van vid! Dygnet blir säkert uppochned vänt!
Julian kommer till världen – mitt första barn, min första son!Rickard
10 december, 2007 at 17:57 #607864Anonym anvandareMemberLite armträning i ställning, puchdown!
Ett par kronlyft:
240 X1 kg
200 X3 kg
Jag nöjer mig med det lilla nu, för mitt matintag har varit allt för dåligt på sista tiden.Rickard
22 december, 2007 at 11:43 #607865Anonym anvandareMemberGod Jul och Gott Nytt År!
Nästa år blir inte detta likt! Jag ska äntligen få ha min habiliteringsträning i min hemstad och sparar ca 1500 mil om året!
Vidare har jag utvecklat min hemsida med en kost&Träning med chans till frågor och snabbare svar.Träningen kommer bli bättre. Framför allt konditionen! Ärligt så andas jag tyngt bara för jag gå 2-300 meter i naturen (går annars någon kilometer utan några problem alls=)..)
Julian har inte kommit ut än. Den 18 dec var beräknad födelsedag för honom. Han vill nog stanna inne i värmen!
Rickard
27 december, 2007 at 02:36 #607866Anonym anvandareMemberMitt i natten ca 01.00 började det kännas ordentligt för Marie! Nu började värkarna kännas ordentligt! Nu är klockan 02.30 och dom är mer inpå varann!
27 december, 2007 at 10:25 #607867Anonym anvandareMemberHoppas allt gick bra!
Lycka till med allt!28 december, 2007 at 21:03 #607868Anonym anvandareMemberJag klippte av navelsträngen natten tills idag! En stor gosse på ca 54 cm och hela 4710 gram. Julian har mer hår på huvudet än jag och Zone för fan=)…Jag är hemma om för att kunna sova en del + att vi ska dela patienthotell i 2 dagar från o med imorgon!
Vem han är lik..hmm ja, det var en annan fråga=), men jag tror att våra egna föräldrar kommer att kommentera det inom kort!!
Gott nytt år från Rickard, Marie och Julian
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.