Veckan ihop med Rickard, rörelsehindrad StrongMan

Home Forums Dagböcker Veckan ihop med Rickard, rörelsehindrad StrongMan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 76 total)
  • Author

Julian sov i min famn idag..Det är mäktigt..Det är inte ofta män har tår i ögonen, men detta tog priset..

Julian är mest lik mig, just nu!

Åh!

Grattis grattis!!

Måste kännas helt jävla underbart!

MVH
    En vän

Grattis och lycka till med barnet! Alltid trevligt med fler Trelleborgare.:)

Tack för era inlägg>=)” title=”>=)” class=”bbcode_smiley” />…Julian mår bra, liksom Marie! Vi är på väg att hitta in i rutinerna igen!

Min första träningsdag för året blir inom kort!

God Fortsättning på er..Träna och ät väl!

Det blev allround träning och så får det bli en tid framåt!
    Axlarna är lika starka som innan i kabeldrag, men inte med stång!
    Bicep fick bara ett set idag, för jag skulle se vad jag klarade av!

Energin om dagarna och nätterna går till min son

Min älskade son, Julian!

Jag började med triceps! Några set – lite lättare, men ändå väl behövliga!
    Biceps fick samma behandling.
    Två kronlyft på vardera 200 kg!

Det känns bra att hitta rutinerna igen och så här i början blir det lättare vikt, för att vänja kroppen igen!Det negativa just nu denna perioden efter nyåret är matintaget. För tok för lite av allt.

Rickard

ric69 wrote:
    Jag klippte av navelsträngen natten tills idag! En stor gosse på ca 54 cm och hela 4710 gram. Julian har mer hår på huvudet än jag och Zone för fan=)=)=)=)…Jag är hemma om för att kunna sova en del + att vi ska dela patienthotell i 2 dagar från o med imorgon!

Vem han är lik..hmm ja, det var en annan fråga=), men jag tror att våra egna föräldrar kommer att kommentera det inom kort!!

Gott nytt år från Rickard, Marie och Julian

GRATTIS från en infödd men utflyttad Trelleborgare :emo-thumb

Jan Hansson wrote:
    GRATTIS från en infödd men utflyttad Trelleborgare :emo-thumb

Tack så jättemycket=) Det födds stjärnor här då och då:emo-thumb

Robert Svensson wrote:
    Varför bytte du inte namn på din förra användare istället för att skapa ett nytt konto? :)

Nu är det fixat=)

Jag har aldrig skrivit om min habilitering alls på min blogg eller här. Jag tränar gång varje dag utan stöd . Jag gick ca 10 meter idag. Det gick lite hackigt och ibland ville jag ta tag i väggarna!

Jag har försämrats ca 40% på 8 år, för min rehabilitering dragits in gång på gång. Nu när sonen har kommit, så är det lite extra viktigt att se till att dessa 40% blir 0. Det kommer att gå, men bara om orken finns!

Då menar jag mentalt. Det krävs ett starkt psyke och det har fått mer än törn detta året. B.la då jag kallades psykiskt sjuk här på forumet för min åsikt om fetter och dels för jag fick höra att jag inte får massage tilldelad mig längre. Jag har haft massage som hjälper min spastisitet, men sedan nyåret finns inte den mer, så nu har jag ont/nackspärr nästan varje dag!

Just nu klarar jag lätt 200 kg i kronlyft, men när jag är på topp är uppvärmningsvikten 240. Årsbästa har inte kommit än, men väntas inom en månad.

Jag måste köra mitt eget race till 100% och det måste ske nu. Orkar jag?
    Jag måste, för jag vill finnas där för min fru och min son!

Rickard

Jag tränade min vänsterhand! Töjde ut musklerna..Dom var överspända och gjorde ont, men efter ett tag så blev det bättre. Nu kan jag nästan öppna en mjölkpacket med den, men bra nästan!

Ett tag – läs helt för länge har jag haft problem med nacke, hjärtskutt och sömnlöshet (nej, det är inte Julian för han sover ca 5-7 timmar varje natt nu)

Läkare säger det är inre stress, som jag tycks inte kunna skaka av mig!
    Förslag?

Några reps i dragmaskinen med lättare vikt som uppvärmning! Även några lite tyngre! Kronlyften vart få, men styrkan är på väg tillbaks. 3 lätta lyft på 200 kg!
    Jag ser redan framåt onsdagens träning!

Lättare kronlyft för hela slanten!
    Uppvärmning 180kg X 3
    Därefter
    200X 1
    220X 1
    220X1
    240X1

Jag lekte lite med upphållighetsövning i bicep
    men bara 20 kg. Höll i den sådär! Bra sätt att
    öka styrkan.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.