- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2008 at 19:02 #607884Anonym anvandareMember
Det var ett bra tag sedan, jag höll i en vikt! Visserligen får jag träna armarna/axlarna dagligen, då Julian ska byta blöjan mm, men jag saknar min träning!
Jag har helt enkelt sömnbrist och även alla konstiga sidoeffekter av det. Yrsel, dålig mage, inte på G, muskelsvag (bara 200 kg i kronlyft i uppvärmning)Jag har fått tag i en crosstrainer nu och kan börja habilitera min gångstil och bli bara bättre! Jag hoppas att hitta tillbaks till styrkan snart!!
Rickard
18 maj, 2008 at 17:01 #607885Anonym anvandareMemberPå sista året har jag hjälpt jätte många med kostråd. Min hemsida börjar bli populär. Det känns både härligt och kul att hjälpa andra!
Träningen står stilla för sjukdom, men kommer säkert tillbaks under året!
25 september, 2008 at 18:43 #607886Anonym anvandareMemberJag trodde det skulle bli så mycket bättre, att ha min habilitering i min hemstad Trelleborg, än att köra flera ggr i veckan till Lund!
Detta är pinsamt! Är samhället så handlingsförlamat?
Jag skulle spara in ca 13.000 kr per år, att träna på hemmaplan
och pengarna hade suttit fint till annat, som min son!Men bara knappt en månad in i den nya habiliteringen får jag veta
att det aktuella gymet, som jag får använda ligger i Malmö!Jag har varit på myndigheter och andra instanser under mer
än 15 år och ingen har reagerat att miljontals kronor går
till spillo, pga att myndigheterna blundar då det inte går deras väg.Från och med nu, så har sagt sagt nej till habilitering från Landstinget
för dom gör att jag går i personlig konkurs!Sjukvården i Trelleborg har ett gym, men detta får jag inte använda. Jag är i n t e ens intresserad längre att fråga varför!
Iallafall vill jag förtälja till er, att mitt beslut gör att landtinget sparar
ca 100.000 kr på ett år, för jag tackar nej till habilitering!Rickard
24 november, 2008 at 23:01 #607887Anonym anvandareMemberJulian blir snart 1 år! Han kör omkring då och då i en gåstol
med fartränder på sidorna. Förbi pappa (jag) i 110 km i timmen!Han är mitt hjärta och min själ.
Ett helt år utan träning. Det
kan inte bli bra – nej, det är rätt!
Mitt rörelsehinder har blivit ca 50% sämre för jag låtit bli
av dra i maskinerna. Nästa år måste jag ta igen allt, för att
kunna stå vid Julians sida och se till att han får en bra pappa!Om inte annat, så får jag större lokal för mina gymgrejor när jag
och min Marie flyttar. Vi lämnar återigen Trelleborg, min hemstad
för att bosätta oss i närheten av Maries föräldrar på en liten ort
vid namn Billesholm.Nya tag – nytt år
Hjälp mig att få inspration, så jag klarar av mitt mål till nästa
nyår 09! Skriv en rad!Rickard
24 november, 2008 at 23:12 #607888Anonym anvandareMemberStort lycka till med allt och hoppas att du snart kommer igång med träningen igen Måste vara roligt att ha en sånn livlig liten parvel i huset :p
Mvh
24 november, 2008 at 23:24 #607889Anonym anvandareMemberMycket inspirerande läsning från din sida! :up:
Jag blir alltid lika imponerad utav starka själar som du som tar sig fram i livet trots samhällets motgångar och att du dessutom tränar strongman träning gör ju inte saken sämre!
Jag var inte ens medlem när du började skriva denna dagboken men jag har ändå blivit tvungen att läsa igenom den lite hastigt nu och kan bara säga att du är tamigfaan en stark jävel
Vad är målet för 2009 nu då? Mer än att få ner rörelsehindret alltså!
25 november, 2008 at 20:18 #607890Anonym anvandareMemberTjena kusin!….Allt väl med dig? Har inte sett dig på ett tag. Dock frugan o Lill-Julle. Skulle ni flytta?
Så du skriver dagbok här.Den får jag ju läsa.Vi har ju alltid varit för det här med styrketräning vi Bengtsson-boys. Du som strongman, jag som före detta tävlande bodybuilder o så Roger som stor o stark bara!
Själv är jag för slö för o föra dagbok.Hade en på G på ett annat forum men tröttnar snabbt på o skriva. Jag är själv duktigt igång med min träning, dock inte lika stor som för 10 år sen men riktigt bra resultat har jag fått.
hälsa la familia!
Lars.
26 november, 2008 at 20:34 #607891Anonym anvandareMemberblyger wrote:Tjena kusin!….Allt väl med dig? Har inte sett dig på ett tag. Dock frugan o Lill-Julle. Skulle ni flytta?Så du skriver dagbok här.Den får jag ju läsa.Vi har ju alltid varit för det här med styrketräning vi Bengtsson-boys. Du som strongman, jag som före detta tävlande bodybuilder o så Roger som stor o stark bara!
Själv är jag för slö för o föra dagbok.Hade en på G på ett annat forum men tröttnar snabbt på o skriva. Jag är själv duktigt igång med min träning, dock inte lika stor som för 10 år sen men riktigt bra resultat har jag fått.
hälsa la familia!
Lars.
Tjena=) Så du är här också..jaja, det var en glad överraskning vill jag säga!
Vi drar redan nu i helgen 28-30 till Billesholm utanför Bjuv! Min dagbok skulle egentligen sett mycket bättre ut än så här, men året har varit lite trögt när det gäller träning överhuvudtaget.Jag har en kostblogg, där finns även en länk till ytterligare en blogg, där jag presenterar min träning. Den är nästan helt tom när det gäller träning under detta året!
Allt är okey med mig och Julian har blir ju snart ett år och är redan en stor påg, tycker jag..Jag har mycket att ta igen, men det går lättare nu med att få lite stöd, via nätet=)
Ta hand om dig, Lars
Rickard
26 november, 2008 at 20:40 #607892Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Mycket inspirerande läsning från din sida! :up:Jag blir alltid lika imponerad utav starka själar som du som tar sig fram i livet trots samhällets motgångar och att du dessutom tränar strongman träning gör ju inte saken sämre!
Jag var inte ens medlem när du började skriva denna dagboken men jag har ändå blivit tvungen att läsa igenom den lite hastigt nu och kan bara säga att du är tamigfaan en stark jävel
Vad är målet för 2009 nu då? Mer än att få ner rörelsehindret alltså!
Jag måste ”börja om” helt och hållet. Visserligen har jag en grundstyrka kvar, för jag klarade 240 kg en dag, när jag skulle testa. Men det kändes tyngre än annars. Målet för 2009 är att jag ska över 320 kg, för nu är det tamifan på tiden jag lyfter 330 kg i mina korta kronlyft. Se till att mina axlar och rygg följer med bättre denna gången, så jag bygger ännu mer än annars
Jag tycker det är härligt att få ett sådant inlägg, som detta=) , så tack så hemskt mycket=)
Rickard
26 november, 2008 at 20:42 #607893Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Stort lycka till med allt och hoppas att du snart kommer igång med träningen igen Måste vara roligt att ha en sånn livlig liten parvel i huset :pMvh
Ja, han livar upp i stort sätt alla i hans närhet=)! Ditt inlägg ger mig styrka och får mig att komma igång igen, så tack så mycket=)
18 december, 2008 at 11:58 #607894Anonym anvandareMemberJag har just flyttat till Billesholm och hyresvärden ber mig, att inte ha något värdefullt i källaren. Jag måste ha mina vikter, ställningar och annat någonstans eller?
3 januari, 2009 at 19:35 #607895Anonym anvandareMemberÄntligen!! Inte en dag för tidigt, så kommer jag
under året att lägga upp fler bilder och filmer!Jag tror jag placerar en del av dessa här inne!
GOD FORTSÄTTNING
3 januari, 2009 at 19:51 #607896Anonym anvandareMemberJa, är det någonstans du ska lägga bilderna så är det ju här!
Lycka till nu då! :emo-thumb
22 februari, 2009 at 21:13 #607897Anonym anvandareMemberJag undrar om det finns någon/några killar från forumet här, som bor i närheten av Billesholm?
Jag är lite oorganiserad i min källare och behöver hjälp i ca 1-2 timmar!
Jag behöver hjälp att flytta två olika gymställning
Bära ner ca 7 st 20kilos vikter (12 meter ska dom bäras, ner för en trappa)Mitt källareutrymme är litet, men om man organiserar bra så får allt plats!
Vill du hjälpa mig en dag? Hör av dig!
Rickard
23 februari, 2009 at 20:46 #607898Anonym anvandareMemberHerregud! Jag har varit utan träning sedan nov förra året.
Jag prövade att lyfta korta kronlyft! 200 kg vart inte vad jag trodde
jag skulle klara av, men så var fallet. 200X 4 kg avslutade jag med.Hoppas någon seriös kille vill hjälpa mig där nere i min byggverkstad!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.