- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 augusti, 2008 at 14:00 #690204Anonym anvandareMember
Tjena!
Har hängt runt här på forumet ett bra tag nu men skriver inte så mycket.Ja lite fakta om mig. Tränade mycket som barn, kunde bli fotboll, innebandy, pingis, karate m.m. Men när Counter-Strike kom svävande till min hand så blev man beroende och satt där från 12-16 år och gick säkert upp 15 kilo. Förra sommaren gick jag upp ytterligare 10 kilo av att käka skit och sånt, bor inte hemma utan tillsammans med min sambo 60 mil från mina föräldrar och har gjort det dem senaste 3 åren:D
Den 28 aug 2007 klev jag in på ett gym och vägde mig, 100.9 kilo vägde jag och då brast det för mig. Bestämde mig att jag skulle gå ner en massa kilo.
Gick mitt sista pass idag innan viloveckan som jag behöver. Efter den börjar ett nytt mål, att bygga upp mig!
Kort info om mig:
Ålder: 19
Höjd: 173 något
Vikt: 72 Efter frukost idag
Midjemått: Kommer imorgonHar aldrig testat att maxa vikter men har tagit detta som bäst:
Bänkpress; 70 kg * 6
Benböj: 80*8 (Älskar ben men mitt högra trasiga knä säger emot. =svårt att öka)
Marklyft: Testade det för första gången för någon vecka sen och tog då, tror jag: 75 * 6 .Ingen strongman här inte jämfört med andra. Men visst har vikterna ökat.
Jag kör 4-5 split schema och varierar olika övningar beroende på vad jag är sugen
Det finns tre stycken som jag skulle vilja tacka för att ha hjälp mig, först och främst min sambo som stöttat mig i vått och torrt. Sedan Robert Lilja från Flexor som gav mig råd och hjälp när jag behövde det. Sedan Joel från mitt gym som ställde upp för mig hela året! Ni är guldvärda!:emo-thumbSedan har jag två inspirationskällor; Qustaph och Karlsooooon här på forumet. Två kämpeviljiga killar får man leta efter (ni känner mig inte och jag känner er inte)
Någon som vet hur man lägger in bild? Testade att skicka bild till mig själv på hotmail men gick ej att få fram bilden här när jag förhandsgranskade men det kanske inte syns när man gör det? Help?
Målet är som sagt att bli större och starkare. Har ingen brådska alls och tar den tid som kommer. Ni får gärna kommentera om det är något ni undrar över!
9 augusti, 2008 at 14:00 #78576Anonym anvandareMember9 augusti, 2008 at 14:08 #690205Anonym anvandareMemberGrattis till din viktnedgång. Om du vill lägga in bilder här så gör du så enkelt som att att trycka på gemet när du skriver ett avancerat meddelande, dvs med smileyn etc. Tryck på gemet så får du upp en popup där du enkelt kan bifoga bilder och ladda upp dem. Lycka till framöver.
9 augusti, 2008 at 14:58 #690206Anonym anvandareMemberGrymt bra jobbat med viktnedgång. Har själv provat och inte direkt lyckats, går lite åt andra hållet nu .
Tar du med dig den viljan du hade när du satsade på att gå ner i vikt kommer du säkert att lyckas väldigt bra!
lycka till! :up:9 augusti, 2008 at 15:59 #690207Anonym anvandareMemberBaquizz wrote:Grattis till din viktnedgång. Om du vill lägga in bilder här så gör du så enkelt som att att trycka på gemet när du skriver ett avancerat meddelande, dvs med smileyn etc. Tryck på gemet så får du upp en popup där du enkelt kan bifoga bilder och ladda upp dem. Lycka till framöver.Thanks! ska göra det så fort jag kommer hem, är hos svärmor och lagar mat Så håll utkik ikväll efter bild
9 augusti, 2008 at 16:00 #690208Anonym anvandareMemberEsios wrote:Grymt bra jobbat med viktnedgång. Har själv provat och inte direkt lyckats, går lite åt andra hållet nu .
Tar du med dig den viljan du hade när du satsade på att gå ner i vikt kommer du säkert att lyckas väldigt bra!
lycka till! :up:Den viljan står med mig på ryggen hela tiden, lät mig tatuera in ”min vilja är min styrka” över ryggen vilket man kan se på bild senare ikväll. Det kommer nog gå bra, bara tipsen ramlar in så Tack iallafall=)
9 augusti, 2008 at 18:22 #690209Anonym anvandareMemberdeXxa wrote:Tjena!
Sedan har jag två inspirationskällor; Qustaph och Karlsooooon här på forumet. Två kämpeviljiga killar får man leta efter (ni känner mig inte och jag känner er inte)Jag tror inte du förstår hur glad jag blev över att läsa just detta. Det är med en viss skam också då jag har slappat till ordentligt på slutet sedan axelskadan. Men på något sätt inspirerade du mig nu att ta tag i det igen.
Ontopic så vill jag bara säga att jag önskar dig alla lycka till och att det ska bli riktigt roligt att följa den här journalen!
9 augusti, 2008 at 18:49 #690210Anonym anvandareMemberdeXxa wrote:… Målet är som sagt att bli större och starkare. Har ingen brådska alls och tar den tid som kommer. Ni får gärna kommentera om det är något ni undrar över!Riktigt bra jobbat hittills !
Bra att du också ser långsiktligt på det hela, att det får ta den tid det tar att bygga/nå dina mål. Förändringar sker inte över en natt.
Och det viktigaste är ju faktiskt att man mår bra och har roligt på vägen mot sitt mål! Då blir det genast enklare att fullfölja sin plan…
Stort lycka till!
9 augusti, 2008 at 22:59 #690211Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Jag tror inte du förstår hur glad jag blev över att läsa just detta. Det är med en viss skam också då jag har slappat till ordentligt på slutet sedan axelskadan. Men på något sätt inspirerade du mig nu att ta tag i det igen.Ontopic så vill jag bara säga att jag önskar dig alla lycka till och att det ska bli riktigt roligt att följa den här journalen!
Jag har märkt och saknat att läsa din journal varje kväll innan läggdags eftersom du skaffat jobb och allt:| Jag VET garanterat att du lätt kommer tillbaks till rutinen igen och vägen till 84 kommer du klara av lätt:emo-thumb
9 augusti, 2008 at 23:01 #690212Anonym anvandareMemberpieceofme wrote:Riktigt bra jobbat hittills !Bra att du också ser långsiktligt på det hela, att det får ta den tid det tar att bygga/nå dina mål. Förändringar sker inte över en natt.
Och det viktigaste är ju faktiskt att man mår bra och har roligt på vägen mot sitt mål! Då blir det genast enklare att fullfölja sin plan…
Stort lycka till!
Tack! Kul med positiva kommentarer. Så sant att det inte tar en natt, tog mig helt (nästan) år innan jag bestämde mig för att nu ska jag bygga upp mig
Tack igen!
9 augusti, 2008 at 23:21 #690213Anonym anvandareMemberHär kommer bilder..
Dessa två är från Juli/Augusti 2007 och jag vägde då 99-102 något sånt.[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45458&stc=1&d=1218315945][img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45459&stc=1&d=1218316044]Dessa två är de bästa jag kunde hitta, det kommer mer sen efter viloveckan
Denna bild är från maj[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45461&stc=1&d=1218316711]Denna bild är från juli[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45462&stc=1&d=1218316812]Första gången man vågade lägga ut bild=) Har faktiskt få bilder då jag var större, ville aldrig bli fotad typ. Idag bryr jag mig inte=)10 augusti, 2008 at 15:47 #690214Anonym anvandareMemberdeXxa wrote:Här kommer bilder..
Dessa två är från Juli/Augusti 2007 och jag vägde då 99-102 något sånt.[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45458&stc=1&d=1218315945][img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45459&stc=1&d=1218316044]Dessa två är de bästa jag kunde hitta, det kommer mer sen efter viloveckan
Denna bild är från maj[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45461&stc=1&d=1218316711]Denna bild är från juli[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=45462&stc=1&d=1218316812]Första gången man vågade lägga ut bild=) Har faktiskt få bilder då jag var större, ville aldrig bli fotad typ. Idag bryr jag mig inte=)Hmm man ser inga bilder? Försöker igen
10 augusti, 2008 at 15:50 #690215Anonym anvandareMemberBilder: De första två är från juli/aug 2007
Den framifrån är från mitten av maj och den sista bilden är rätt så ny:) Hoppas man kan se nu!11 augusti, 2008 at 11:54 #690216Anonym anvandareMemberTänkte att jag kunde skriva vilka split jag kör.
Dag 1: Rygg
Dag 2: Bröst/Mage
Dag 3: vila
Dag 4: Biceps/triceps
Dag 5: Ben (om knäet pallar)
Dag 6: Axlar/underarm
Dag 7: VilaSen börjar man om:) Vilka övningar jag kör varierar, blir oftast samma typ men det är dem övningar jag tycker känns bäst som jag kör:)
Vilka tillskott?
Omega-3, Xtend, VasoCharge, Kolos protte och kreatin.Har slutat med Gainer då jag ser till att äta kolhydratrik mat efter träning.
Jag är inte så insatt i vad man ska äta för att bygga optimalt men är medveten om att 2g/kroppsvikt protein är det som är bra? rätta mig om jag har fel.. MEN om jag äter tex en burk makrill i tomatsås på morgonen (självklart med bröd) så får jag i mig ca 17g protte. Kan jag slänga på en dos prottepulver? Hade tänkt käka 150g protein per dag..
Hur vet man om man är non responder eller inte? Jag har aldrig kört kreatin ”ordentligt” utan tagit det de dagar jag vilar osv.. Nu när man vilar, så tar jag bort allt men jag kan väl fortsätta med prottepulvret?
Kanske inte jag får svar på min egen träningsjournal men om det finns någon som är intresserad så ställ gärna frågor, kommentera eller vad som helst:)
Peace
11 augusti, 2008 at 16:04 #690217Anonym anvandareMemberTjo, grymt förändring på bilderna.
proteindrink kan du alltid ta som jag har förstått det. ligger du under 3,5g/kg så är det helt okej. det hävdas att om man ligger för högt så kan njurarna ta skada. Själv försöker jag ligge på 2-2,5.
har aldrig kört kreatin, jag är väldigt ny poå det här också men jag tänkte vi nybörjare får hålla ihop. förhoppningsvis gör vi rätt från början . kreatin dock som jag fattat det har inget med ditt proteinintag att göra proteinet kan du ta som vanligt, tror faktiskt man ska ta det även i viloperioder för att få optimal uppbyggnad. Kreatin har med återhämtningsförmågan och då lagring av atp i muskelscellerna, och man ska ju gå kurer, antar att man är nonresponder om maninte känner någon effekt, och då finns det andra typer av kreatin att ta typ krealkyl, men som sagt jag har inte kört detta själv så använda sökfunktionen och kolla efter kreatin och non-responder.
Fortsatt lycka till!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.