- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 augusti, 2008 at 19:02 #690218Anonym anvandareMemberEsios wrote:proteindrink kan du alltid ta som jag har förstått det. ligger du under 3,5g/kg så är det helt okej. det hävdas att om man ligger för högt så kan njurarna ta skada.
Försöker att ligga på 2g/kg så långt ifrån 3.5g/kg:)
Quote:antar att man är nonresponder om maninte känner någon effekt, och då finns det andra typer av kreatin att ta typ krealkylJag har kört med kreatin ett tag men har liksom inte märkt det dära att musklerna bli större eller något liknande men har kört på för att göra slut på påsen vilket det är nu:) Har även sökt men blir inte så mycket klokare, sedan har man ingen lust att lägga ut en massa pengar:P
Sant som du säger, vi nybörjare får ju hålla ihop och lära oss mer. Har varit med ett tag iallafall så man är inte helt tom i bollen:D Lite kunskap har man dock fast man kan alltid lära sig mer=) Grymt tack ska du ha för den positiva kommentaren ang min nedgång, det värmer alla gånger!
12 augusti, 2008 at 01:24 #690219Anonym anvandareMemberhar en tråd här till dig, vet inte ifall du läst den [http://forum.body.se/showthread.php?t=14400]
12 augusti, 2008 at 22:27 #690220Anonym anvandareMemberEsios wrote:har en tråd här till dig, vet inte ifall du läst den [http://forum.body.se/showthread.php?t=14400]
:emo-thumb
13 augusti, 2008 at 01:08 #690221Anonym anvandareMemberDetta är vad jag exakt hade tänkt äta per dag. Vad tror ni om detta?
1-2 vassledrinkar om dagen(30g/dos)~ 25 eller 50g protein
500g kvarg~ 60g protein
1 konservburk makrillfilé i tomatsås~ 20g protein
Double pro chocolate(35g/dos)~ 30g proteinTotalt skulle det bli ~ 135g eller 160g protein om dagen. Sen äter man ju mat också två gånger vilket gör att jag lätt kommer upp i 200g protein per dag.
Hade även tänkt köra Esapro innan träning men vet inte hur mycket protein det innehåller men misstänker det är lite eftersom en dos innehåller 23 kcal?
Nu till det jag funderar på: Makrillen tar jag till frukost. En vassledrink till gröten. double pro hade jag tänkt käka på kvällen som chokladpudding:D innehåller mycket kasein vilket är bra när man ska sova men även kvarg innehåller mycket kasein? Blir det inte mycket med typ 90g protein på kvällen? Eller kroppen klarar av att ta upp proteinet?
Ni får komma med åsikter om detta:) hjälp uppskattas alltid. Kan även skriva att jag tar vasocharge 45 min innan styrketräning och just nu Xtend under träning. VasoCharge älskar jag och skulle vilja ha det kvar men hur med Xtend om man tar esapro?
Hoppas det bara är någon som kollar in detta:) Annars får man slänga upp det som en tråd..
sov gött!
13 augusti, 2008 at 09:37 #690222Anonym anvandareMemberJag önskar jag kunde hjälpa dig och svara på frågorna men eftersom jag har väldigt liten koll på tillskott osv så överlämnar jag detta åt någon annan. Jag brukar testa mig fram och kolla vad som känns bra
13 augusti, 2008 at 09:45 #690223Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Jag önskar jag kunde hjälpa dig och svara på frågorna men eftersom jag har väldigt liten koll på tillskott osv så överlämnar jag detta åt någon annan. Jag brukar testa mig fram och kolla vad som känns braHmm du har väl rätt antar jag.. Det är ju min kropp som avgör hur mycket jag klarar av eller svarar på.. Nej men jag ska testa detta ”bestämda” måltider runt 2-3 månader för att få erfarenhet:) Det jag mest funderar på är om kroppen tar upp proteinet oavsett mängd… Men har jag sökt om det? Nope, ska jag göra det nu? Hell yeah!
13 augusti, 2008 at 16:40 #690224Anonym anvandareMemberposta ,gärna svaret du hittar, ifalldu hittar ngt vettigt :up:
13 augusti, 2008 at 17:20 #690225Anonym anvandareMemberEsios wrote:posta ,gärna svaret du hittar, ifalldu hittar ngt vettigt :up:HAr precis lagt in en tråd på kost och näringslära:) ska bli kul och se vad man får för svar
13 augusti, 2008 at 17:57 #690226Anonym anvandareMemberBjuder på en söt bild på min sötnos:)
Är lite över 4 månader nu och väger 21 kg=) Bilden är ca en månad gammal13 augusti, 2008 at 18:02 #690227Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Såja, du har gått ner riktigt bra i fett nu, ser bra ut! :up:Mvh
Robert LiljaSjälvaste Robert! Tjena! Ett tag sen nu.. Man tackar så mycket, kul att få höra:) Ja konstigt att man vill gå ner i vikt som en idiot och när man väl är ”klar” så vill man gå upp:) Är lite klyven på hur jag ska gå till väga, bara att köra på egentligen men vill göra det så bra som möjligt:)
13 augusti, 2008 at 22:16 #690228Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Hehe, nänä, man vill gå ner i kroppsfett och sen upp i muskelmassa, det är en jäkla skillnadVill du gå upp i muskler nu utan att lägga på dig något direkt med kroppsfett så försök ha ett kaloriintag på 100-300 kcal i överskott per dag.
Mvh
Robert LiljaHade tänkt ligga på 300 så perfekt:) Dock tycker jag det är GRYMT svårt att komma upp till det! Får se efter min kost:D
14 augusti, 2008 at 00:44 #690229Anonym anvandareMemberFörstår att du verkligen vill göra det rätt från början men det kan vara nyttigt att slappna av också. Bara ha hyffsad koll på kosten och träna hårt och låta tiden göra sitt. Lätt att det blir att man vill skynda efter en viktnedgång.. Man får snabba resultat när man deffar men för att bygga så behöver man faktiskt mycket tid. Deffar man i 10 veckor kan man se otroliga resultat men tränar du hårt och ska bygga så händer det inte allt för mycket på 10 veckor. Vet inte varför jag skriver en hel novell och tar upp massa onödig plats i din dagbok men mitt budskap var iaf att kör hårt med träningen, slarva inte med kosten men glöm inte att leva livet också – risken är att man går in för hårt också är det kul 5 månader och sen skiter sig allt.
14 augusti, 2008 at 01:19 #690230Anonym anvandareMemberTja, det tar längre tid att bygga verkar det som. Hade jag varit dig hade jag resonerat som så att du redan vet hur man ska kolla en strikt kost. I värsta fall måste du tappa en del vikt igen, dock tror jag inte det kommer handla om 20 kg utan kanske 5-8. så se till att äta rätt, lyft tungt och må bra!!
. jag började ju som bekant i andra ändan, måste visa att jag har disciplinen att tappa vikt också . får bli ungefär i januari.14 augusti, 2008 at 11:55 #690231Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Förstår att du verkligen vill göra det rätt från början men det kan vara nyttigt att slappna av också. Bara ha hyffsad koll på kosten och träna hårt och låta tiden göra sitt. Lätt att det blir att man vill skynda efter en viktnedgång.. Man får snabba resultat när man deffar men för att bygga så behöver man faktiskt mycket tid. Deffar man i 10 veckor kan man se otroliga resultat men tränar du hårt och ska bygga så händer det inte allt för mycket på 10 veckor. Vet inte varför jag skriver en hel novell och tar upp massa onödig plats i din dagbok men mitt budskap var iaf att kör hårt med träningen, slarva inte med kosten men glöm inte att leva livet också – risken är att man går in för hårt också är det kul 5 månader och sen skiter sig allt.Hel novell? såna fall en tänkvärd novell=) Nej men sant som du säger! Det är ju egentligen bara att köra på och nöta i vikterna och äta bra kost, se till att det flyter på. Sen och andra sidan, leva livet? Jag tillåter mig själv käka gott om jag är sugen, tillåter mig dricka alkohol om jag vill det. Bara jag ser till att ligga på underskott så är jag nöjd. Har diskuterat lite med sambon och vi kom överens, ja faktiskt hon är med mig helhjärtat och hjälper mig i mina mål:), om att vänta med uppgång. För jag vill bygga upp muskler men samtidigt så är jag inte HELT nöjd med min ”vikt” så jag kommer köra på med underskott som jag gjort en tid.
14 augusti, 2008 at 11:56 #690232Anonym anvandareMemberEsios wrote:Tja, det tar längre tid att bygga verkar det som. Hade jag varit dig hade jag resonerat som så att du redan vet hur man ska kolla en strikt kost. I värsta fall måste du tappa en del vikt igen, dock tror jag inte det kommer handla om 20 kg utan kanske 5-8. så se till att äta rätt, lyft tungt och må bra!!
. jag började ju som bekant i andra ändan, måste visa att jag har disciplinen att tappa vikt också . får bli ungefär i januari.Jo jag vet, men läs mitt nästa inlägg så kommer du se mitt nya mål istället:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.