Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

Home Forums Dagböcker Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 100 total)
  • Author

Ja, nu har man bestämt sig. Viktnedgång avklarad, faktiskt så är den det, ville gå ner till 72 men väger runt 70-73 så jag är ju klar. Men som min sambo säger, jag är långt ifrån nöjd! Min midjemått visar runt 80 och min mage visar 85 kanske. Jag hade velat lega på 75! För jag känner att det finns muskler att framhäva och självklart ska de byggas så egentligen ska man väl ändra rubriken på journalen men äh whatever, ni som följer vet medan de andra som senare upptäcker min viktuppgång går helt åt helvete får fråga istället:D

Så nu denna kväll blir det gott eftersom jag har min gottedag då, följer Hell´s Kitchen. Men blir väl inte så mycket som vanligt. Sen någongång under helgen blir det middag med vänner innan skolan börjar så det är inte omöjligt att det finns alkohol:) Men sen på måndag, då mäter jag mig överallt, väger mig och påbörjar min väg till ”nöjd kropp”!

Om det kommer gå bra? Har man gått ner 30 kg, 40 cm midjemått och ökat på vikterna och sen låtit sig tatuera in ”min vilja är min styrka” på ryggen så får man ta sig i kragen och köra på! Jag kan ge upp och leva som jag lever nu men det skulle svika mitt självförtroende i framtiden och någongång vill man iallafall se sina magmuskler, om man nu har något:)

Här ser du en hel novell qustaph:emo-thumb

Kanske Periodisk Fasta skulle vara något för dig? Det är iofs en hel vetenskap men där har du ju verkligen chans att lägga på dig muskler utan att dra på dig massvis med onödigt fett.

Kul att du har sådan vilja, jag tror stenhårt på dig!

hm Jo det är en hel vetenskap det där med o bygga utan att dra på sig för mycket, tror jag läste någonstans att det rekommenderade är att ligga 200-300 kcal över ens normala intag för att bygga optimalt. Det är dock en myt (verkar det som) att det skulle vara bra att ha mycket fett på kroppen när man ska bygga, så du bör ju ligga riktigt bra till för att köra igång!
    Kör hårt :up:

Periodisk fasta har jag kollat på men nää, tror faktiskt att jag ska försöka ligga på högt proteinintag och lagom kolhydrat/fett intag och ligga på något underskott så får vi se hur det går. Känns som att musklerna borde jobba och bli större i allafall fast kanske inte lika snabbt. Rätta mig om jag har fel:)

Ska beställa kre-alkalyn hade jag tänkt då jag tror jag är non-responders på mono. Man kan alltid testa.. kommer testa doublepro också och se hur den är, älskar chokladpudding så kanske perfekt!

Har kollat lite på Esapro men vet inte riktigt om det är något för mig. Behöver ju inte så myckee. Kanske någon som berätta mer då jag inte orkar kolla igenom hundratals trådar:D

Tack Qustaph för förtroendet! Ska inte svika dig;) Om du inte sviker mig ja:emo-thumb

Beställt hem små grejor nu, tror det blir måndag de kommer:)
    Längar som fan efter att träna, speciellt nu när man varit olydig med kosten denna vecka men samtidigt kul för då väger man lite mer än normalt och går ner lite snabbare:D

Har flera gånger funderat på att bryta vilan och dra ner till gymmet men glömmer varje gång att de har stängt denna vecka för städning. Vill även ut och springa som jag älskar men nej, har man gett sig en veckas vila så får man ta det!

Knappt två dagar kvar tills rutinen är tillbaks!

Haha nej jag ska försöka sköta mig. Denna ”extremdiet” som jag leker med nu är inge vidare för livslusten. Men nu har jag snart kört en vecka så bara 2 kvar. Förhoppningvis är jag närmare 85kg då än vad jag är nu. Sen ska jag äta mer kolhydrater så det blir lite utav en normalare kost. Skit jobbigt å bara trycka massa protein hela tiden :P

Det där med att trycka i sig protein fattar inte jag, tycker det är enkelt och upplever inte det som man blir trött och liknande:P

För övrigt har dagarna bara rullat på som det gjort. Äter normal kost och när skolan börjar nästa vecka blir det enklare att ha rutin. Längtar för som fan efter måndag så jag kan träna ryggen till döds:) Sjukt att man saknar träning lika mycket som man saknar sin sambo när hon är borta ett par dagar:D tur hon inte läser på detta forum;)[/b]

Nu är det dags, 10 veckors hård träning och låg kcalintag samt hög proteinintag!
    Måttbandet visade att midjan är 79 cm och magen var 86 cm:evil: har haft 81.5 som lägst. Vet ej vikten, ska ner till gymmet snart så vi får se.

Känner mig verkligen motiverad, saknar träningen och längtar efter att se min kropp med nöjda ögon. Med min sambos hjälp och responsen härifrån så ska jag klara det! Att man sen fick se skolschemat gjorde saken ännu bättre. Bland annat är jag ledig på fredagar, har en och halv timmes lektion på tisdagar och onsdagar och 2 och halv timmes lektion på torsdagar! Helt underbar!!

Sitter nu och mumsar på pre-workout drinken och sedan bär det sig åt till gymmet! Återkommer ikväll med åsikter och kommentarer!

Adios amigos y amigas

Skönt med lätt skolschema, kan man fokusera på annat typ träning^^

Jag vet;)

Ja, jag kollade vikten idag och den visade 72kg. Inte så farligt jämfört med vad jag käkat. Målet är inte att gå ner i vikt utan att gå ner i cm mått på magen men förstår att vågen visar mindre med tiden centimeterna försvinner. På 10 veckor räknar jag med att komma till 80-82 cm. -4 till 6 cm ska bort på 10 veckor, tror nog att det är bra mål hehe!

Mat hittills har blivit
    Proteindrink efter träning ~ 25g p, 1,5g k, 2,1g f = 127 kcal
    Tre knäckebröd med en burk makrill i tomatsås ~ 23g p 23g k, 20g f. = 370 kcal
    Tacos bestående av tre hårda skal, ca halv burk tacosås, 250g nötfärs och nyttiga grönsaker ~ 50g p och 20g f från nötfärsen och sedan innehöll skalet 4g p, 30g k, 10g f. Såsen gav mig 3g p, 10g k och 1g f = 675 kcal

Totalt: 1172 kcal fördelat på 105g protein, 64.5g kolhydrater och 53.1g fett.

Dagen är inte slut, tonfisk i vatten väntar nu på mig och senare ikväll ska jag testa eiselt double pro och dessa två bör ge migrunt 300 kcal till och runt 60-70g protein :) Det bör räcka för dagen, inte över 1500 kcal iallafall, hoppas jag. Kommer inte räkna ut såhär noga men ville testa en gång! Riktigt roligt faktiskt :emo-thumb

Kommer in senare ikväll och räknar ut exakta värdet! På återseende!

Totalt idag blev det; 165g protein, 64.5g kolhydrat och 55g fett
    Totalt 1435 kcal

Det är väl helt okej med tanke på aktiv dag med styrketräning också:)

Bröst och magen imorn:)

Idag blev det axlar istället för bröst. Inget märkvärdigt där, dock blev det 17.5kg*6 vilket är rekord, hantelpress uppåt alltså:)

Idag har jag inte varit så ordentlig med kost, ska räkna ut nu ingefär hur jag legat.
    Tre knäckebröd med en burk makrill i tomatsås ~ 23g p 23g k, 20g f. = 370 kcal
    Proteindrink efter träning ~ 25g p, 1,5g k, 2,1g f = 127 kcal
    Tonfisk i vatten ~ 37.5g p och 1g f = 163 kcal
    200g sjömansbiff och 80g ris med 150g tzatziki ~ 24.6g P. 84.7g K. 20.2g F = 630 kcal

Totalt blir det 1290 kcal fördelat på 110.1g protein, 109.2g kolhydrat och 41.2g fett .

Ska dra till hundträning och sedan ut och springa i högt tempo ca 20-30 min så jag lägger till 250-500g kvarg och då blir det alltså ~ 1400 kcal – 1600 kcal och 140-170g protein vilket får se som ”bra”? Tänker på att man har varit aktiv, joggat och gymmat så det får väl vara bra:) Dock får jag räkna ut innehållet innan jag äter:D

Inget gym imorn men däremot blir det kondition:)

bara tuffa på i en vettig takt nu så du inte skadar dig eller något tråkigt.
    Sedan så tar det lång tid, så du inte tror något annat :D

Richard B wrote:
    bara tuffa på i en vettig takt nu så du inte skadar dig eller något tråkigt.
    Sedan så tar det lång tid, så du inte tror något annat :D

Jag tog som sagt tag i mitt liv (träning och kost och hälsa m.m) Augusti 2007 och nu ett år senare är jag inte färdig utan den dag jag blir färdig så är det en livslång process att bli större.

Som jag brukar säga, har man inte mål att tävla eller något liknande så finns det ingen anledning att skynda på och jäkta utan bara köra på och se vart det leder:) Är en ganska lugn människa av mig så har ingen panik:) Men tack iallafall:) Kötta på du bara, hoppas bara det blir bra med dig!

Nu har man iallafall kört 15 min cross-trainer och 15 min löpning. Dåligt väder ute så stack till gymmet istället. Enligt pulsklockan låg jag på snitt 165 puls och förbrukade 400 kcal. Jag litar inte riktigt ordentligt på klockan men gav rätt mycket för den så den bör väl ge rätt så konkreta svar..

Jag har ju som sagt ”ätardag” på torsdagar och vad ser man i tidningen? 39:-/kg för lösgodis med start torsdag

Jag har nog världens bästa schema! har 2 lektioner á 1h på måndagar. 2 lektioner á 1h på tisdagar. 1½ h på onsdagar (start kl 12). 2 h på torsdagar (start 8 eller 9) och slutligen 1½ h på fredagar (start kl 11). Kan man begära bättre schema? Klart de inte kunde sätta ihop onsdagarna och torsdagarna tillsammans och även fredagar för den delen, skulle bli 5 timmar tillsammans ju:frust: Då hade man varit ledig två dagar i veckan:D

Ahh njuter av livet:)

Ps, 170g protein blev det idag hehe

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.