Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

Home Forums Dagböcker Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 100 total)
  • Author

Det värsta jag vet är skolmaten! Man vet ALDRIG hur mycket kcal eller protein man får i sig!!

Som idag, käkade mina knäckebröd med en burk makrill, sedan har jag tagit en proteindrink och ätit tre varma mackor med ost och kalkon.. Kommer träna kondition cirka timme och därefter slänger jag i en proteindrink till och senare double pro.

Totalt skulle detta ge mig ~ 1276.8 kcal fördelat på 155g protein, 73g kolhydrat, 38g fett. Mitt ungefärliga energibehov är 1800 kcal vilket betyder att jag ligger på -523.2 vilket får ses som bra?? Men JUST DET!!! Skolmaten då? Vart fan har den för kcal bla bla innehåll?? Korvstroganoff med lite ris och lagom korv med mycket grönsaker?

Men samtidigt när man tänker efter, ligger det på 500 kcal så blir det balans? Samtidigt så får man tänka på att man kör kondition på ca timmen vilket garanterat bör ge 500 kcal förbränning? ARGH blir galen:P

Ska nog ta och skita i att räkna så jävla noga och bara köra kondition typ varje dag som förr och gym som vanligt och sen se hur det går.. Försöka se till att proteinintaget ligger på minst 2g/kv, har legat på runt 2.3-2.5g/kv per dag så det är ju bra. Jag kollade ALDRIG vad det var för energi innehåll förr och gick ner massa kilon så det bör gå vägen denna gång.. Bara att KÖTTA!!!!!!

PS; kanske lägger till lite kvarg också så runt 170g protein idag

(har ni tips ang skolmaten eller något så säg till för jag vet det underlättar att räkna ut innehållet)[/b]

Jag räknade iofs inte kcal på skoltiden men jag räknade på ett ungefär. Omöjligt att veta innehållet med protein/kolhydrater/fett. Försök dela upp tallriken på ett vettigt sett och ät inte för stora portioner. Mycket sallad + det som erbjuds i lagom mängd räcker länge.

Gustaf Lindberg wrote:
    Jag räknade iofs inte kcal på skoltiden men jag räknade på ett ungefär. Omöjligt att veta innehållet med protein/kolhydrater/fett. Försök dela upp tallriken på ett vettigt sett och ät inte för stora portioner. Mycket sallad + det som erbjuds i lagom mängd räcker länge.

Är ute i princip samma spår som dig. Liksom, vet man att en kvarts tallrik ger si och så eller att 5 potatisar ger sådär mycket så kan det bli på ett ungefärligt sätt. Löser sig alltid..

Blev totalt 165g protein:) Eg mer men vet ej mängden i skolmaten..

För övrigt blev det 60 min kondition idag. Första 20 på cross-trainer. Nästa 19.30 min på löpband med högt tempo och sedan kom en obehaglig känsla i mitt högra knäs muskel typ benet något sånt. Krampliknande så fick avbryta och gå de sista 30 sek. Sedan, efter stretchning, så tog jag 20 min rask promenad på löpbandet med lutning:)

Enligt pulsklockan blev der 689 kcal:D Så säg minst 500? Imorn blir det biceps/tricpes!!!!!!! Och gott till kvällen, vad ska jag välja? 200g eldorado chips (love it) eller ett par hekto lösgodis? Äh va fan, båda kan man ta:emo-thumb

Får jag fråga varför du har valt att lägga din ätardag på torsdag? :D

Gustaf Lindberg wrote:
    Får jag fråga varför du har valt att lägga din ätardag på torsdag? :D

Tror jag skrivit det förr, har liksom ingen ”ätardag” om man säger så utan om jag blir sugen på något onyttigt som pizza eller liknande så ser jag till att det inte är för ofta.. Äter onyttig mat typ en gång i månaden kanske, ibland mer, inte så ofta så har ej ätardag men däremot har jag ”godisdag” om man säger som så och just nu är godisdagen på torsdagar då de visar hells kitchen men när Barcelona kör igång igen i la liga så blir det den dag de spelar som jag käkar godis:D Älskar min sambo mest men barcelona ligger inte långt i från hehe

Hela släkten hejar på Barcelona och när det handlar om landslag så är det Spanien som gäller och inte Sverige.. Har lägenhet i Spanien också så:) Och nej, är inte spanjor men har för mig att min mors sida ursprungligen kommer från Spanien för typ ja vetefan men det skulle inte förvåna mig då halva släkten ser ut som negrar:D Visca Barca!

Är väl inget jättestort fotbollsfan men visst är det Barca som gäller i La liga ;)

Gustaf Lindberg wrote:
    Är väl inget jättestort fotbollsfan men visst är det Barca som gäller i La liga ;)

:emo-thumb Hade du hejat på Real Madrid värsta ovänner;) Nej men bra du hejar på barca hehe

Dagens pass:
    (uppvärmning men redovisar ej detta)

Bicepsen först
    Hantelcurls
    10kg*10
    12.5kg*8
    15kg*6
    17.5kg*2 PB(bytte snabbt till 15 och gjorde 2 till)

EZ-stång
    25kg*10
    27.5kg*8
    30kg*6
    32.5kg*4
    Nästa vecka blir det tyngre!!!

21’an 25kg

Avslutade med kabelcurl om man säger så, man tar liksom grepp på båda sidorna och curlar stående typ. Hittade ingen bild på utförandet, men tänk er cross-over fast för biceps stående?:|

14kg*15
    18kg*12
    23kg*10

Tricepsen då

Pushdown
    50kg*10
    55kg*8
    60kg*6
    65kg*4

Dips bakom ryggen
    10kg på knä*10
    20kg*8
    30kg*6 PB

Avslutade
    Kickbacks
    5kg*20
    7.5kg*15
    10kg*10

Riktigt bra pass kändes det som, grymt tryck i biccarna och tricepsen plågades:)

Efter det blev det mycket sallad, lite pasta och lite mindre än normal korvstroganoff:)

Snart drar jag och kör 30-40 min kondition och sedan blir det lite potatis med 200g nötfärs och senare ikväll blir det 500g kvarg och lösgodis på 300g samt 200g chips

See you tomorrow!

Som vanligt så får jag aldrig sån där dagen efter känsla efter mina pass, trodde viloveckan skulle ge mig det men icke. Inte för att man strävar efter att få träningsvärk men man vill ju ha lite pain:)

Skulle köra ben mage idag men kom på att jag och sambon ska till boda borg imorn (liknande som fångarna på fortet) och benen är den muskelgrupp jag verkligen får ont i dagen efter så nej, står över den idag och kör bröst istället! Nu ska vi plågas!!!!

See you later

Bra förändringar, kan inte annat än att säga Lycka Till….!

Toppen fin vovve har du me.;)

ZuperZandra wrote:
    Bra förändringar, kan inte annat än att säga Lycka Till….!

Toppen fin vovve har du me.;)

Man får tacka för trevlig kommentar:) Alltid kul men nu är jag egentligen mest fundersam, vart har jag sett dig? Känner igen dig på direkten när jag såg din bild på avataren? ARGH tell me om du kikar in igen:)

Tack, han är verkligen fin, han är nu 4½ månader, ska slänga in en bild på hans ”dagsform”=) senare idag, varje bild man vill lägga till är för stor så att man måste minska och sån nolla på detta som jag är lämnar jag över det till min sambo som för tillfället inte pallar:)

deXxa wrote:
    Man får tacka för trevlig kommentar:) Alltid kul men nu är jag egentligen mest fundersam, vart har jag sett dig? Känner igen dig på direkten när jag såg din bild på avataren? ARGH tell me om du kikar in igen:)

Tack, han är verkligen fin, han är nu 4½ månader, ska slänga in en bild på hans ”dagsform”=) senare idag, varje bild man vill lägga till är för stor så att man måste minska och sån nolla på detta som jag är lämnar jag över det till min sambo som för tillfället inte pallar:)

Hmmm, jadu..Svårt att säga…Vet inte vart du bor.Kanske bor i närheten, setts av slump eller liknanade…:)

Du får kolla in resten av mina bilder i min dagbok, kanske du kommer på vart du sett mig…

Ha en toppen helg!

Brösten avklarad och även magen för den delen. Körde magen också:)
    Kan berätta att jag inte kunnat köra bröst för fullt ut på länge med skivstång. Allt annat går bra har kunnat köra hantelpress och liknande men bänkpress med skivstång har inte varit sådär bra tills innan viloveckan så testade jag och det gick bra utan att det kändes konstigt och jag som inte är så stark i bröst har alltid velat vara det så nu kunde jag köra för fullt ut och det är inga 100 kilos pressar så förvänta er inget hehehe

Bänkpress
    20*20
    40*15
    50*12
    55*10
    57.5*8
    60*6
    65*5 PB har bara varit på gym halv år seriöst och det var typ tredje gången med skivstången, har annars bara kört i smith
    67.5*3 PB Jag har likt de flesta mål att kunna ta 100 men det är LÅNGT dit så målet just nu är att ta 80 innan årets slut!

Hantelpress
    17.5*10
    20*8
    22.5*6PB klarade 5 innan hehe
    25*5 PB WTF??

Cross-over
    32*10
    36*6PB mer ostrikt får man leta efter haha
    18*18

Sen körde jag olika magövningar som verkligen tog på magen! Orkar bara inte redovisa dessa..

Bra pass faktiskt, kul att kunna köra skivstång men jag fattar inte vart jag får 70*6 ifrån när jag skrivit i inledningen på dagboken kan ha varit som så att jag skrev 7a istället för en 6a för 70 har jag aldrig pressat:D Så 7.5 kilos ökning känns bra. Har 75kg i smith som rekord vilket jag bör slå nu, ska ta och testa nästa vecka:)

Hittills har det blivit 2 vassledrink, lite lite inte ens en kvarts tallrik pasta med lite köttfärs och rätt så mycket sallad så uppskattar runt 60g protein.. Ska dra ner och köpa tonfisk nu och äta den senare blir det mat men vettefan vad. Kondition senare och kvarg med funlight!!

syns senare

Blev ingen tonfisk utan körde på 130g kyckling som gav mig 30g protein plus 50g protein från vassle sedan blir det 60g protein från kvargen och två ägg så totalt blir det runt 160g protein eller något som jag vet jag fått i mig.. Hur mycket skolmaten gav mig (köttfärssås) vet jag inte men låt oss säga minst 10 och max 20 så det får ses som en okej dag… Längtar tills på måndag så man får väga och allt så man får se om det gett resultat:)

Boda Borg imorn, hörs!!

Blev helt fel igår. Riktigt låg kaloriintag på enbart 800 kcal och runt 70-100 kcal var kolhydrat och runt 140-150g protein resten fett så det var inte riktigt bra egentligen och sen körde man ju även ett styrkepass och ett konditionspass(intensiv som alltid) så det var way to low kaloriunderskott och jag var riktigt trött, inte så konstigt, så tjejen och jag stack ner till maxi och köpte 200g fruxo. Blev en aning pigg efter det och det gav väl mig kanske 500 kcal eller ngt, bryr mig ärligt talat inte så mycket. Magen svullnade inte upp så:)

Innan jag åkte till Bulgarien i maj så vägde jag typ 75 eller ngt sånt och hade just 87 i midjemått typ så jag körde kondition varje dag och styrkepass 4 ggr iveckan och käkade godis 1 gång i veckan, chips en gång i veckan, choklad, glass, kladdkaka m.m alltså jag åt det jag var sugen på men såg till att proteinet var ”bra” och jag gick ner till till 70 på 5 veckor samt ner till 81 i midjemått så jag ska typ göra likadant fast ändå inte. Är jag sugen så köper jag något, är jag inte sugen så köper jag inte.. Ska köra på detta ett tag så får vi se, sommaren är trots allt över och kläderna åker på så spelar ingen roll om det tar några månader:) Bara att nöta på:)

Vaknade kl 6 för att titta på Argentina-Nigeria som Argentina vann (os final i fotboll för er som inte följer os) och sen kl 10-14 blev det bodaborg, fyfan vad det var kul:)
    Nu blir det kondition!! Är det bara jag som älskar att riktigt pressa ur sig i löpning?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.