Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

Home Forums Dagböcker Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 100 total)
  • Author
    deXxa wrote:
    Är det bara jag som älskar att riktigt pressa ur sig i löpning?

Nej jag är tyvärr rädd att det finns fler idioter:D

Gustaf Lindberg wrote:
    Nej jag är tyvärr rädd att det finns fler idioter:D

Haha, inte vad jag känner iallafall hehe

Gymmet stängde en halv timme tidigare så blev bara 32 min löpning. Sprang 20.58 på 5 km. Rekordet är 20.01 för halvår sen typ, har inte kört så på länge. Sen körde jag av lite i 12 min i relativt låg tempo ca 2 km:) Sen bastade jag hehe, finns inget härligare att avsluta ett pass med proteindrink och bastu!

Blev kebabpizza idag, gött! Totalt så blev det 140g protein plus det kebaben gav mig, vet att deras kebabkött ger rätt så mycket protein, runt 14g/100g så kanske 20? Orka bry mig men fick i mig iallafall det jag ska ha:) Dock inte kolhydraterna men ähh, what the hell!! Livet är för kort..

Tänkte på en sak, om någon vet eller vet någon sida så skicka url eller ge mig svar på detta: Hur vet man att man har ”magmuskler” för jag har aldrig sett att jag har det utan när jag spänner så känner jag liksom att det är hård men jag känner inget sånt att det är typ ”sexpack” olika eller hur många det nu är utan känner liksom bara stort hårt pack:D Någon som vet?

Nu blir det film, cocacola zero med 200-300g röda vindruvor! Ben imorn hade jag tänkt, får se!

Adios

Tänkte rekommendera er som läser min journal att se filmen ”Felon* som handlar om en far som blir dömd för dråp och sedan får ett helvete för att komma ut från fängelset, grymt bra film. Skulle våga säga att den är årets hittills bästa film. Ikväll blir det fotboll, Inter-Roma (inget fan men såna matcher måste man se) och sedan Real Madrid-Valencia, man måste ju se real madrid bli förnedrade (finns inget värre än real madrid:yikes:) Visca Barca!

Blir inget ben som vanligt:D Ska tvätta vid tolv och gymmet stänger kl 3 och min tjej orkar inte köra idag och inte jag heller så drar ner och kör ett långt konditionspass! 1 mil? Får se vad det blir! Idag blir det GRILLAT!!! Man måste passa på när det är fint väder för en gångs skull!

Höres=)

Igår hamnade protein intaget på 190-210g, vilket är det högsta jag uppnått:)
    Vaknade tidigt, käkade frukost, stack till skolan och just det, innan frukosten kollade jag midjemåttet och -1.5cm från förra veckan:) låg på 84.5 så det kändes bra, kollade vikten drygt 4 timmar efter frukost och låg på 71.5 vilket är ett halvt kilo mindre än förra veckans 72 så det går åt rätt håll första veckan!

Körde rygg idag, fick veta jag gjort marklyft fel, bara kört ett par gånger så skönt att någon (känner den personen ifråga mycket väl) påpekade det så nu kan man köra det rätt, ska bara träna in balans och liknande. För er som inte vet så är jag nästintill döv och använder mig av teckenspråk och med sämre hörsel så blir balansen inte det bästa, alltid. Men iallafall såhär gick passet till, skippar som vanligt uppvärmning:

V-grepp lastdrag
    59*10
    64*8
    68*6

Hantelrodd
    25*10
    27.5*8 PB Helt utan problem så höjde
    30*6 PB Tror jag hade kunnat ta mer:D

Sittande rodd
    59*10
    64*8
    68*6
    41*12, riktigt långsamt för kontaktens skull och det kändes:D

Rowing back
    60*10
    70*8
    80*6

Körde även mark en gång på 60 kg för att testa, kör nästa vecka ordentligt!

Kändes rätt så bra! Känns som att man utvecklas för varje gång. Axlar imorn!

Återkommer senare ikväll med matbild! Adios

Räknat ut mitt intag idag och det blev totalt
    ca 180g protein, 110g kolhydrat och 50g fett. Det blev iaf 1623 kcal:) Alltså 200 underskott samt att man tränat och ska köra kondition snart så rätt så bra!
    (Har räknat med protein pulver samt doublepro i dagsintaget)

Om ni blir sugna på något riktigt gott så testa ugnsgratinerade kycklingtaco, SUPERGOTT och serveras med nachos!
    Bjuder på en bild; Våran hund sover lite konstigt ibland:)

Recept plz :)

Blev ett bra ryggpass verkar det som :up:. när du skrev att du räknat med protein pulver + double pro så menade du det du ätit + double pro pulver va? :what:

Esios wrote:
    Blev ett bra ryggpass verkar det som :up:. när du skrev att du räknat med protein pulver + double pro så menade du det du ätit + double pro pulver va? :what:

Ja, jag räknade ut ALLT men hade inte ätit protein och double pro än utan det kom senare, dock inräknad:) Blev ett bra ryggpass kändes det som, återstår att se hur det känns imorn;)

Gustaf Lindberg wrote:
    Recept plz :)

Ha, den får du inte;) nejdå kommer här:

3-4 pers. Ugn: 200 graders varmt

1 grillad kyckling (eller 3-4 tinade kycklingfiléer och ugnstek dem i 200 grader ca 30 min först)
    ½ påse taco kryddmix
    2 dl lätt créme fraiche
    1 stor burk mild Salsa tacosås
    3-5 dl (valfritt mått) blandade djupfrysta grönsaker (majs, paprika och ärtor, Jag hade inte detta i utan tog färska grönsaker vid sidan)
    1-2 dl mager (12%) riven ost
    hur mycket taconachos ni vill ha, den ska fylla c.a hälften av en ugnfast form.(Hade inte heller detta i, utan vid sidan om)

Skär kycklingen i små tärningar och häll den i en gryta.
    Rör sedan i kryddmixen och blanda med kycklingen en stund och häll sedan ner creme fraiche, salsasåsen och grönsakerna(om man nu väljer att ha det) och låt den koka lite tills grönsakerna blir mjuka.

Krossa nachoschipsen i en ugnfast form, ca 30×40 cm. Häll sedan ner blandningen ovanpå chipsen, strö sedan över med riven ost.

Sedan in i ugnen ca 10 min eller tills osten har smält & fått färg.

Kan även ha röran i tortillas och strö över ost o sen in i ugnen, eller äta bara den med nachos.

Vi täckte bara över ett tunt lager riven ost, tycker det är godare då:)

Pröva, grymt gott!

Imorn blir det Sweetchili torskgryta med ris och sallad, MUMS

Wiee, dagen kan inte börja bättre!
    03.00; hunden väcker mig och är glad=”jag har gjort något dum, men skit i det” Och så upptäcker man att han hoppat(fråga mig inte hur!) upp på diskbänken, tagit soppåse, öppnat påsen, slitit sönder pappret som kycklingen fanns i och sen käkat upp allt inkl benen! Inte bra alls och det visade sig senare. Fick vakna flera gånger för att gå ut med han, torka upp efter han m.m riktigt dålig blev han men nu är det bra igen.

Vaknar klockan halv 8. Äter min frukost, klär på mig. Åker till Ånnaboda där resten av skolan ska träffas för ”aktiviteter” så jag tar med mig hunden. När vi väl kommer dit börjar det dugga lite så tog på mig kläder men hade resten av skolan det? Nope, så lärarna bestämde sig för att alla skulle få åka tillbaks och ha lektioner eller något men jag kunde åka hem och vara ledig. Men hur kul är det när man tagit egen bil i nästan 3 mil? Så lite irriterad blev man.

Dock något positivt, blir tidig träning samt kondition=) Sen ska träffa han som tatuerat mig idag kl sex för att gå igenom min nästa gadding:) Antingen fortsättningen på ryggen eller köra på sleeven som jag skulle gjort innan:) Vi får se…

För övrigt så blir det axlar idag, satsa på 20kgs hantel eller höja reps? Eller köra högreps? Vi får se..

Axlarnas super sköna pass:

Hantelpress uppåt
    10*10
    12.5*8
    15*6
    17.5*8:what:PBFörra veckan klarade jag knappt 6 men nu gick det galant
    Självklart måste man testa 20!
    20*3PB Trodde aldrig jag skulle klara det! Kändes härligt som fan!

Sidolyft
    6*15
    8*10
    10*8PB på repsen
    12.5*4PB Aldrig testat, tror jag

Hantellyft framåt
    6*12
    8*8
    Testade liggande på CC,
    18*10
    32*5

Liggande framåtböjda hantellyft
    5*15
    Testade det på CC,
    9*10
    14*6
    Tyckte att man fick bra kontakt! 779+272,65+576.9

Körde sedan diverse shurgs med bland annat 25 hantlar på varsin sida!

Kändes riktigt bra idag, var nöjd och glad! Ryggen känns ordentligt efter igår vilket är härligt! Det var längesen man kände av något!!

Totala intaget idag kommer hamna på 165g protein, 65g kolhydrat och 62g fett ~ 1500 kcal. Men kanske lägger till 25g p, 1.5g k och 2.1g f. Då blir det 190g protein, 66.5g kolhydrat och 64.1g fett ~ 1630 kcal

Nu blir det runt timmes kondition!

Axlarna känns lite grann idag.. Vill känna smärtan:D
    Körde kondition idag på 30 min. Förbrukade typ 300 kcal enligt klockan.. Ska köra innebandy vid 8-9 så blir några kcal där också.

Totalt idag har jag legat på 1200-1300 kcal.. Vet inte riktigt eftersom jag inte vet hur mycket kyckling jag käkade men runt 200-300 skulle jag tippa. just nu ligger jag på 140-160g protein. Ska ta 250g kvarg ikväll också så runt 170-190g protein och 1350-1450 kcal idag. Nöjd:)

Vad åt jag idag? Kyckling ala cafe de paris sås:) GRYMT GOTT!!!! Till det hade jag 80g ris

verkar rulla på fint, god mat också =).
    keep up the good work!

Bicepsen först
    Hantelcurls
    10kg*10
    12.5kg*8
    15kg*6
    17.5kg*4 PB(Svingade upp men långsamt ner!)
    Tog sittande 7.5kg 20 reps per hand:) PUUUMMMP

EZ-stång
    27.5kg*10
    30kg*8
    32.5kg*6
    35kg*4 Tror att det är PB

21’an 25kg

Avslutade med kabelcurl om man säger så, man tar liksom grepp på båda sidorna och curlar stående typ. Hittade ingen bild på utförandet, men tänk er cross-over fast för biceps stående?

14kg*15
    18kg*12

Tricepsen då
    Pushdown med rep
    32kg*20
    Vanlig pushdown
    50kg*10
    60kg*8

En arms pushdown
    14kg*15
    23kg*10
    27*7PB
    Första gången jag gjorde det så sistnämnda är rekord, hehe..

Dips bakom ryggen
    10kg på knä*10
    20kg*10
    30kg*10 PB Kunde lätt mer vikter

Var helt slut, kändes ordentligt efter passet!! Härligt med såna pass.. Senare mot dagen körde jag en timmes kondition, slog vad med min sambo att jag skulle springa under 20 min på 5 km. Lyckades jag så fick jag äta vad jag ville och hon också (godis alltså), misslyckades jag så får jag äta en typ av godis och hon inget. Men 19.29 min var härligt! PB med 32 min.. Körde 8 km sen crosstrainer så totalt en timme. Passade på att köpa Marabou chokladhjärtan till henne för att visa min uppskattning på hennes stöd och förtroende för mig, finns inget bättre och hon klagar aldrig trots jag har mycket att göra om dagarna. Är innebandy tränare div2, landslagsledare, gymmar, kondition, hund bla bla så hon är helt enkelt bäst!

Middagen idag blev sweetchili torskgryta med ris. Riktigt gott!!
    Har bara ätit 160g protein, 40g kolhydrater och under 10 g fett. Ligger på typ 8-900 kcal idag. Chipsen får hjälpa mig upp ikväll

Körde bröst på knappt 25 min, trodde de stängde 9 men nopp, kl halv 9:what: så fick skynda på hehe..

Bänkpress
    55*10
    60*8
    65*6
    SmithVille testa och se om jag kunde ta 80
    80*4 kändes bra!

Lutande hantelpress
    17.5*10
    20*8
    22.5*6PB på repsen om jag inte har fel
    25*4

Cross-over liggandes på bänk, som hantelflyes fast i CC
    14*10
    18*8
    14*10

Nedåtlutande bänkpress med hantlar
    10*10
    12.5*10
    Har inte testat förr:)

Körde sen 9 reps dips som avslutning. Passet gick så fort så att man inte kände något efter:) Men nu känns det ordentligt hehe. Körde för övrigt timmes kondition vid 2 tiden.. Imorn hoppas jag på ben! 170g protein.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.