Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

Home Forums Dagböcker Viktnedgång avklarad, uppgång på gång

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 100 total)
  • Author

om 22,5kgx6 var pb borde inte 25×4 var det då med? :)

Bra pass förövrigt, hatar när man tror att det stänger senare. Så får man skynda sig som attans

Calle Ekman wrote:
    om 22,5kgx6 var pb borde inte 25×4 var det då med? :)

Bra pass förövrigt, hatar när man tror att det stänger senare. Så får man skynda sig som attans

Skrev efter ”på repsen”;) tror jag alltså:P Kändes väl okej, kunde varit bättre, var helt stressad:D Tack iallfall, du utvecklar på du!

Ja, en helg har gått. Tänkte kolla midjemåttet och vikt idag men tror jag väntar lite till.. Iallafall inte idag då man käka som en gris igår:D det var ju dag för Barca som för övrigt klantade bort sig:frust:

Skulle köra ben i lördags men blev inte av då sambon blev sjuk så jag körde en hel timmes kondition! Rätt så skönt att köra lugn kondition för en gångs skull, alltid så intensiv. Därefter tog jag ett snabbt pass för magen och handlederna. Kände för det hehe, och vilket tryck jag fick i handlederna!!
    På kvällen blev vi bjudna på kräftskiva:yikes: så jag käkade 250g nötfärs med tacokrydda och sallad.. Blev runt 1500 kcal och rätt så högt protein intag, tippar på 180g.

Igår skulle vi köra ben, men hann aldrig. Hund träning och massa annat kom ivägen. Så stack ut till karlslund och testade deras 5 km bana, de har olika sträckor. Har inte kört terräng på år och dag så 5 km tog mig 24 min, dåligt. Vet jag kunnat bättre. Käkade italienskinspirerad kyckling som var helt okej, ätit bättre. Men igår fick jag iallafall i mig runt 160-180g protein, sedan blev det grymt mycket gott. bland annat chips, kladdkaka och smågodis Var bara så jävla sugen så köpte allt jag ville ha. Rejält svullen blev jag och det sitter i idag också, anledningen till att jag väntar med vikt och mått lite senare hehe. Nu blir det inget liknande (skit när man är sugen) utan jag får vänta efter varje barca match!! Det är mycket roligare att ha något att se fram emot än att bara köpa köpa köpa..

Idag blir det rygg, tänkte köra högreps på 15-20 reps 2-3 set och sen ett riktigt tungt set på 2-6 reps. Denna vecka blir nog såhär, alltid kul att variera!
    Nej nu har man skrivit upp för mycket. Har du lyckas läsa allt så grattis! Bilder av mat och hund träning kommer senare vid ork

Det verkar rulla på i rätt riktning för dig med både träning och kost ser jag!

Har varit borta från forumet ett tag men det ser bra ut! Kör hårt!

Tack pieceofme! Det rullar på som det ska göra!

Körde rygg igår, fattar inte varför jag får ont i axel vid latsdrag. Bara då jag känner av axeln, annars aldrig. Körde högreps och fyfan vad det kändes. 73kg på vgreppet som mest och även vid rodd. Inte mycket att skriva upp, bara köttade på. Sen kom sambon och sa ”fan vad dina ben börjar tina bort” och då bestämde jag mig, TRÄNA BENEN FÖR FAN! Ska köra på allvar nu! Inget snack om saken, därmed också bryta min så kallade deff och bara kötta på med vikterna och käka massa mat! Kom upp till 2200 kcal igår vilket är vad jag ska ligga på men ändå fick jag i mig 230g protte. No problems! Kommer inte äta mer skit för att gå upp i vikt utan äta större portioner och mer nyttigt som nötter och liknande! Kommer dock inte gå upp mycket i vikt.
    Körde vader lite, körde lätt på 100 kg som mest i smith och idag känns det ORDENTLIGT! Kan knappt gå! Just det, ingen kondition varje dag nu längre utan håller mig till 1-2 ggr i veckan om jag pallar:D

Detsamma gällde idag för axlarna. Fyfan vad det känns att köra 20 reps och sedan ett tungt rep på sista. Känner jag inte av något imorn så är det något fel på mig:D Protein från 200g grillad kyckling (utan skinn) och 200g fisk, även ägg proteinpulver m.m totalt omkring 180-200g Kanske mer, inte räknat allt hehe.

Imorn blir det vila från gym och kondition, om jag orkar. Vaden känns ordentligt! Känner mig motiverad att öka i vikterna och i muskler, och inte tänka så mycket på vikten bla bla. Låg på 72 kg idag, upp halvt kilo men hade 83.5 cm midjemått ner 1 cm så det var ju bra:)

Over and Out!

Svårt att bestämma sig? :D
    Hoppas du hittar något som känns bra och som du satsar på. Längtar också efter att vara helt skadefri och kunna äta massvis med mat och träna snuskigt tungt :D

Gustaf Lindberg wrote:
    Svårt att bestämma sig? :D
    Hoppas du hittar något som känns bra och som du satsar på. Längtar också efter att vara helt skadefri och kunna äta massvis med mat och träna snuskigt tungt :D

Damn va snabb du va! Nästan som en cia agent som bevakar ”viktnedgång avklarad, uppgång på gång” haha

Joo jag velar liksom fram och tillbaks, jag är livrädd att gå upp i fett eftersom man varit fet hela livet och ständigt mobbad, först nu man inte blir det så känns det lite velande hur man vill göra men samtidigt så har jag aldrig tagit åt mig när andra snackade eller liknande så why not, sen blir man ju inte fet på det sättet alls:D Vill käka mer fett och kolhydrater så man orkar mer vikter och därmed även öka i muskelmassa. Man får tänka på att det är ”sommar uppehåll” så typ 8 månader kan man kötta på eller hur

Jag känner mig inte skadad eller ngt sånt, jag kan köra tungt i ALLT men det enda som inte går är latsdrag! 50 kilo och det känns obehagligt! Klarar inte ens chins på min kroppsvikt, omvända chins kan jag men ändå. Man vill ju kunna:)

tjo på dig, har läst allt men inte skrivit här på ett tag tror jag =). Verkar glida på bra ju! Jag valde att helt enkelt prioritera bort maten, i den mening att jag försöker få i mig mycket protein, det är det enda jag kikar på.
    Vikten för mig ligger stilla vilket jag inte riktigt förstår men men .
    Jag tänker ta o deffa ner mig till våren ungefär, så jag försöker väl typ hitta hälsosam mat jag kan laga, för att sen dra nre antalet portioner i vår.

Jag Har samma problem med dig när det kommer till latsdrag o chins. latsdraget har jag löst genom att dra ner till bröstet och inte bakom huvudet, tänkt dock på att dra ner hela vägen så att säga, få full kontraktion på muskeln. En annan sak jag sett folk göra är att ta av stången som ska sitta över knäna, och vända sig om och dra ner stågen, då kommer den bakom huvudet och jag tror rörelsen kan vara mer naturlig. Har dock inte provat att köra så.
    En annan variant är att försöka böja dig i höften, många har en tendens att böja nacken för att få ner stången, böja höften lite istället o typ ”Luta” dig frammåt mot själva ställningen.
    Kör hårt!

Esios wrote:
    tjo på dig, har läst allt men inte skrivit här på ett tag tror jag =). Verkar glida på bra ju! Jag valde att helt enkelt prioritera bort maten, i den mening att jag försöker få i mig mycket protein, det är det enda jag kikar på.
    Vikten för mig ligger stilla vilket jag inte riktigt förstår men men .
    Jag tänker ta o deffa ner mig till våren ungefär, så jag försöker väl typ hitta hälsosam mat jag kan laga, för att sen dra nre antalet portioner i vår.

Jag Har samma problem med dig när det kommer till latsdrag o chins. latsdraget har jag löst genom att dra ner till bröstet och inte bakom huvudet, tänkt dock på att dra ner hela vägen så att säga, få full kontraktion på muskeln. En annan sak jag sett folk göra är att ta av stången som ska sitta över knäna, och vända sig om och dra ner stågen, då kommer den bakom huvudet och jag tror rörelsen kan vara mer naturlig. Har dock inte provat att köra så.
    En annan variant är att försöka böja dig i höften, många har en tendens att böja nacken för att få ner stången, böja höften lite istället o typ ”Luta” dig frammåt mot själva ställningen.
    Kör hårt!

Jag har faktiskt aldrig kört bakom nacke.. Kanske ska ta och testa det också. Jag har testat allt men får ändå ont:( Kanske ska ta och testa mig fram lite senare.. Jag har ju försökt ligga på lågt kolhydrat intag och högt protein och på så sätt gick jag ner snabbt och jag tror att konditionsträningen jag körde hjälpte till på traven. Fast jag har bestämt mig att inte träna kondition så mycket nu mer eftersom jag vill bygga upp mig nu när ”naken säsongen” är över:) Som sagt äta helt normalt och hålla högt protein intag.. Ligga på lite lite överskott eller normal intag och se vart det leder till.. Har inte brått som jag skrev i början så det är bara att köra på och öka och nöta.. Kör du kondition?

Körde armarna idag. Inte så mycket att redovisa, grymt skön pump fick jag iallafall! Jo just det, kollade precis in mitt pb i ez-stång som var på 35 kg*4, idag gjorde jag 37.5kg*4 så det blev nytt PB där.. Okej, jag kanske inte körde strikt upp utan nästan svingade upp vikten ”kontrollerat” och neråt blev mycket, extremt mycket långsamt! Det är då det känns hehe

Kom hem och drygt två timmar senare var man tillbaks och körde kondition, vaden pallade och smärtan har släppt sig.. Så man körde 50 min och ikväll är det hells kitchen och då ska jag ha något gottis:) Vad återstår att se..

På lördag blir det nog också lite mer skräp än vanligt då Sverige lirar vm-kval men ja, varför bry sig så mycket:) Ska bli kul och se iallafall hur vikten och måtten hamnar efter helgen, har ju inte kört kondition som jag brukar göra men ärligt så är det rätt så skönt:)

Intag idag blir omkring: 210g protein, 100g kolhydrater och 40g fett = 1631 kcal!

Ska ju ha 1800 på vilodag och har tränat styrka/kondition så jag har grymt svårt att komma upp i kcal behovet, kanske ska ta och köpa mig 35g nyttiga nötter så får jag iallafall i mig 2000 kcal vilket är bättre? Sen gottisen också, äh what ever, får ju i mig nästa 3 ggr min kroppsvikt i protein så det är ju huvudsaken:D

Imorn blir det boobies!!

Skönt med PB! Grattis :)
    Va blire för nötter? Själv älskar jag cashewnötter, så jävla underbart gott!

Cashew ffs;)

Är inte så särskilt glad just nu och undrar om jag ens kommer palla med träningen ett par dar.. Anledningen är att min kusin ska avliva sin hund som jag känner är min hund också.. Fick veta idag och hon kommer att avlivas imorgon klockan 10 och jag får ingen chans att säga hej då så det känns jävligt drygt just nu.. Sjukt att en hund kan fånga ens hjärta så lätt.. Så fort jag åkte till hemstaden så var jag med henne hela tiden.. Andra hunden på kort tid…

Fan va livet ska vara orättvis:(

Bjuder bild min min alldeles egna sötis: Bamse tha man;)

Skulle han försvinna i från mig skulle jag aldrig klara mig.. Inte tänka så….

Så var ett börstpass klart.. Inte så mycket att redovisa.. testade 70kg i bänken och tog 2 och en halv om man säger så.. Sedan i sned bänk testade jag 27.5.. klarade själv 2-3 ggr med passande hand.. Så det blev mycket kontakt i brösten och sedan körde jag även handlederna.. Kändes helt okej faktiskt, mycket tankar och funderingar som for runt i huvudet (läs förra inlägg) men det gick rätt så bra ändå…

Ben imorn och det ska bli så också! Inget annat, inga ursäkter! Kör nog lite kondis också sen blir det ”fest” hemma hos oss med vm-kval och möjligtvis lite öl och sånt skit:) Mums!

Oh fan va gott det hade varit med några öl, chips och dipp till fotbollen imorgon..

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.