- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 september, 2008 at 22:28 #690293Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Oh fan va gott det hade varit med några öl, chips och dipp till fotbollen imorgon..
Haha, du ska och får inte:) Blir nog inga öl men pizza o godis blir det:D
För övrigt körde man kondition, ska köra ben så tänkte att jag inte kommer palla ett par dar efter det haha..
Blev runt 180g protein, möjligtvis 200 men över 175 vet jag:) Så det rullar på!
7 september, 2008 at 18:02 #690294Anonym anvandareMemberIgår blev det som sagt pizza och 2 proteindrinkar samt 600g godis Hade tänkt käka pringles men väntar tills idag istället då man ska titta på film..
Körde även ben och mage igår. Körde mycket lätta vikter på 12-15 reps men inte en enda gång gjorde det ont i knäet så ökar lite nästa vecka. Magen fick sig en genomgång och svider idag, finns det något bättre?
Blir tajt träningsschema nästa vecka, sticker till Malmö på torsdagen och hem på söndagen så ska smälla in allt på 4 dagar, går nog bra, bara att ruska om i schemat lite:) Eller dagarna, får se hur det blir..
Hur kcal eller protein intaget blev denna helg har jag skippat helt. Fett skönt faktiskt.. Men väldigt dåligt ändå.. två protein drinkar och pizza, godis en dag och sedan nästa dag två mackor, lasagnette och pringels så det är inte så bra men skönt att softa ner lite ibland:) Rygg imorn och gissa om man är motiverad!!!
8 september, 2008 at 21:58 #690295Anonym anvandareMemberYoo!
Blev rygg och biceps idag, det känns i ryggen för typ första gången på jag vet inte hur länge men fan va skönt!
Kommer inte ihåg så mycket av passet, bara att jag fick grym kontakt med ryggen i alla övningar jag körde! Försökte mig på 78 kg i rodd men blev lite för okontrollerat så skippade.. Bicepsen pumpades på och jag tyckte att jag fick bra kontakt där också, körde curl i CC och vilken pump i handleden man går:) GÖTT!Imorn blir det axlar och troligtvis bröst, vi får se vad det blir…
Idag har man hittills fått i sig 165g protte och förmodar att det blir runt 200+, vilket är bra:) Har ej kollat vikt eller mått något, gör det en dag jag känner för det…
Ha de gött:)
9 september, 2008 at 08:40 #690296Anonym anvandareMemberDu får i dig ordentligt med protein nu! Jag hamnar runt 150 nu och då är det bra.. Så less på mitt protein men får mitt nya idag förhoppningsvis
10 september, 2008 at 10:18 #690297Anonym anvandareMemberJa proteinet fungerar bra faktiskt, inte så svårt att få i sig mycket.
Igår blev det, för att vara exakt, 220g protein! Tror inte jag kommit över, får kolla igenom journalen men totalt är det över 3g/kvkg så riktigt bra Vägde mig faktiskt igår, men tror vågen är konstig för jag hamnade på 75 kg, har mycket svårt att tro jag skulle gått upp typ 3 kg på en vecka och sedan låg måttet på ca 83 mage så nää somethings wrong… Men stämmer vikten så bryr jag mig faktiskt inte, vill ju bli större=tyngre:DFick grym träningsvärk i ryggen, fett skönt va det! Körde Axlar och triceps igår.
Inte så mycket att berätta om, till min stora förvåning hade jag tagit 20kg förut i hantelpress uppåt men körde bara med 17.5kg några reps så äh, next week.. Körde även 32.5kg frenchpress vilket jag tror är personbästa, har nog aldrig vågat mig på 35, kan hände nästa vecka! Idag känns det i axlarna, lite bara och det känns i tricepsen. Skulle köra bröst o ben idag men nää, det skulle kännas fel och lämna jycken ensam hemma 1½ timme pga gym sen 3 timmar pga skolan sen 1½ pga ett möte så nää, skippar gymmet idag och tar ett pass tidigt på morgonen imorgon istället!Nu ska jag försöka övertala gumman att käka kycklinggratinerad taco med nachos;) Later..
15 september, 2008 at 08:32 #690298Anonym anvandareMemberDå var man hemma från skåne igen:) Hann aldrig köra ett pass på torsdagen eftersom gymmet öppnade kl 9 medans jag tänkt köra kl halv 8 argh!
Blev mycket skön helg, inget koll alls på intaget faktiskt, öl flödade, något sprit här och där, fett gottisdag på lördagen m.m.. Riktigt skönt faktiskt!
Så nu känner man sig taggad till tusen! Kommer köra ett rygg pass vid lunch tid och nu kan man fokusera sig på ryggen och inte tänka på någon annan kroppsdel som man fick förra veckan för hinna med..
Dags att kötta på!!
Peace
29 september, 2008 at 17:56 #690299Anonym anvandareMemberHar inte skrivit här på ett tag nu. Inte haft motivation att skriva men själva tränandet rullar på. Äter mer mat nu, ligger på högt protein intag och väger väl runt 74 i dags läget. Visst så har man gått upp lite i midjemått typ 2 cm eller nått men inget jag tänker på, känner mig starkare och att kilon hamnat på ställen jag velat:) Lyfter mer och tror att 80 kg i bänk kommer snart.. Tog 75 ganska nyligen så känns positivt. Tränar även benen…
Blir träning i tre veckor sedan vila en vecka och under den veckan blir det att gadda sig:P Längtar som fan..
Blir några ägg nu och sen blir det ett härligt ryggpass! Just det, kunde köra riktiga latsdrag förra veckan utan att man fick ont! Riktigt skönt var det!!!
Peace
12 januari, 2009 at 22:41 #690300Anonym anvandareMemberDags att återuppliva journalen istället för att starta nytt.
Har gått fyra månader sen senast. De senaste dagarna har jag velat skriva i journalen men inte gjort det, istället har man skrivit i word:)
Vägde runt 75-76 den 1 oktober och bestämde mig nog några veckor innan att jag skulle gå upp i vikt för att bygga på massa. Hade 85-87 cm i midjemått/mage. För en månad sen innan jul hade man typ 90-92 cm midjemått/mage och vägde typ 80-82 och den uppgiften angav jag i ”räkna ut din fett%”-tråden men ack så fel man hade. Den 5/1-08 vägde jag exakt 85 kg och hade 98 cm midjemått:( och jag bestämde mig redan innan att den 4 januari var den sista dagen jag ”bulkade” eller vad man nu ska kalla det. Så jag har gått upp 10 kg och 10 cm men har fan blivit mycket starkare och större! Tycker jag själv alltså, måtten på biceps bröst m.m visar det också!
Så nu från den 5/1 påbörjade jag en liten form av diet och satsar på högt proteinintag som alltid och låg kolhydrat. Fettet försöker jag inte bry mig så mycket om! Gärna mer än kolhydraterna iallafall. Men så klart så ska man bli sjuk ett par dar efter påstartad diet men nu idag känns det bra men under lördagen och igår och idag har jag ätit mycket dåligt. Tex tre ägg och en ugnspizza en dag. Annan dag cheese och chips. Typ mycket litet och ”dålig” mat. Men imorn får vi se hur mycket jag gått ner, om jag nu gjort det!
Jag kommer skriva ner allt jag äter för att själv få en inblick över det jag äter. Kommer även räkna ut energivärdet och mängd P, K & F. Händer nog jag skriver ner lite av mina pass. Vid PB eller ett riktigt bra pass!
Så nu har jag iallafall bestämt mig att försöka väga 80 till den 1 februari:) Man brukar ju gå ner rätt så mycket i början:) Så, nu kör vi! Imorgon!
14 januari, 2009 at 00:36 #690301Anonym anvandareMemberVar förkyld och trodde man inte skulle träna så jag sökte lite på forumet där jag fick intrycket att träna med förkylning men ingen halsont inte ska vara någon större fara så jag körde rygg som tog ordentligt! Inget att redovisa dock men körde låga reps och tungt! Körde sedan lite biceps.
Var tänkt att jag skulle väga mig och mäta mig men glömde faktiskt bort det så blir imorgon istället. Här kommer det vad jag ätit och jag tycker det är skit kul att räkna ut mängden proteiner och sådant. Ska ha 1500 kcal under en vilodag och så ökar jag om jag tränar..
Mål 1: 3 ägg & Proteindrink ca 340 kcal varav ca 45g P, 1g K & 17g F
Mål 2: Risgrynsgröt 100-200g? 180 Kcal varav ca 6g P, 25g k & 6g F
Mål 3: 100g grillad kyckling 190 kcal varav ca 25g P, 0g K & 10g F +sallad typ20-50 kcal
Mål 4: Protein drink med vatten ca 120 kcal varav ca 25g P, 1g K & 2g F.
Mål 5: 250g Kvarg ca 185 kcal varav ca 30g P, 9,75g K & 2,5g F.
Mål 6: Ostkaka 300g ca 500 kcal varav 30g P, 48g K & 20g F.
Mål 5: 250g Kvarg ca 185 kcal varav ca 30g P, 9,75g K & 2,5g F.Totalt: Ca 1700 kcal varav ca 190g P, 94g K & 60g F. + 20-50 kcal
Imorn blir det Axlar om det tillåts!
15 januari, 2009 at 01:10 #690302Anonym anvandareMemberNej det blev ingen vägning eller mått idag heller. Får bli en dag snart:) Ingen vidare panik.. Var grymt sugen på chips hela dagen så tänkte ha det ikväll till fotbollen och försöka äta lite mindre än vanligt så det inte blir för mycket överskott eller om det nu blir det.. Blev rätt mycket aktivitet!
Mål 1: 3 ägg & Proteindrink ca 340 kcal varav ca 45g P, 1g K & 17g F
Mål 2: 250g Nötfärs ca 375 kcal varav ca 50g P, 0 g K & 19g F. + sallad
Mål 3: Protein drink med vatten ca 120 kcal varav ca 25g P, 1g K & 2g F.
Mål 4: Tonfisk ca 120g ca 130 kcal varav ca 30g P. 0g K & 1g F.
Mål 5: Chips ca 200g ca 1100 kcal.
Mål 6: 250g Kvarg ca 185 kcal varav ca 30g P, 9,75g K & 2,5g F.Totalt: ca 1150 kcal varav ca 180g P, 11,75g K & 41,5g F. + 1100 kcal från chips. Ca 2200-2300 kcal men sen minus all aktivitet så det blir underskott iallafall:) Ändå högt proteinintag!
Idrotten blev rätt så intensiv, runt 200 kcal förbränning. Axlarna dödades idag och jag slog PB i hantelpress uppåt med 25kg*4! Härligt men lite svårt utan passning. Kanske inte dem bästa jag gjort men det räknas. Kanske runt 200-300 kcal förbränning där och till sist körde jag lättare innebandy och brände ytterligare några hundra kcal så det blev rätt så aktiv dag! Gött med chips som avslutning på kvällen samtidigt som Barca slog At.Madrid och gick vidare i cupen:up:
Imorn ska jag köra riktigt tungt och verkligen döda mina triceps och biceps!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.