Villes väg mot styrkan

Home Forums Dagböcker Villes väg mot styrkan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 732 total)
  • Author

17 set gjorda på 40 min!

TRICEPS 2009-04-07

Smalbänk:
    60kg/3
    70kg/3
    80kg/1 ( PB )
    85kg/1 ( PB! )
    60kg/6

Frenchpress:
    40kg/5
    30kg/10 10 10

Omvända Pushdowns ( Enarms! ):
    Snepp3/10
    Snepp4/6
    Snepp3/10 ( finns upp till Snepp11

Pushdowns rep:
    Snepp10/8 8
    drop till
    Snepp5/15

Kommentar: Fy fan vilken pump i slutet !!:D detta va sissta passet innan operation :(
    blir sten hård träning sen om 1-2 veckor

Bulken som börjar den 20 april har ajg gjort upp ett schema som kommer ser ut så här!

Måndag: Bröst
    Tisdag: Rygg
    Onsdag: Axlar,Mage
    Torsdag: Ben/ Vader
    Fredag: Armar
    Lördag: Baksida Axlar+Trapz,Mage

Måndag:
    3 set Bänkpress, 2 set sned hantelpress, 2 set lutande bänkpress, 3 set sneda flyes i CC och 2 set dips. Siktar alltid på 4-6 reps, förutom på sista dipssetet, då jag kör så många jag kan

Tisdag:
    3 set breda latsdrag, 2 set chins , 2 set framåtlutat skivstångsrodd, 2 set sittande kabelrodd, 2 set hypersträck och 2 set v latsdrag. Som på bröstpasset, så siktar jag alltid in mig på 4-6 reps.

Onsdag:
    3 set sittande axelpress, 3 set sittande/stående militärpress, 3 set stående sidolyft, 2 set sidolyft framåt, , 3 set muslimen, och 200situps/4set. Kör 4-6 reps på militärpressen och axelpressen, 8 reps på dem två nästa.

Torsdag:
    3 set knäböj,3 set benpress , 2set benspark, 4set sittande vadpress, 2set ståendevadpress

Fredag:
    3set skivstångscurl/ezstångcurl, 3set hantelcurl/hammercurl , 3set preachercurl/hantel . Smalbänk 3set, pushdowns 3set , dips/frenchpress 3set

Lördag:
    3 set baksida axlar i cc,2 set baksida axlar i maskin, 3set skivstångsshrugs, 2set hantelshrugs, 3set muslimen , 3set hjulet

Fundera på köra varannan vecka lågreppare och varnnan vecka högrepare
    eller bara köra lågrepare har inga slitna leder eller nått och har nog vilat 2 veckor ungefär så jag pallar köra lågrepare men undra vilket man ökar mest av eller man kör bara högreppare varannanvecak för inte slita ut musklerna?

Kul med lite bulk när alla andra ligger inne med sommar deff. Jag tycker att varannan vecka tungt/lätt är lite väl ofta att byta. Att köra ett par veckor i samma schema räcker, sen släppa upp reps antalet lite.
    Men det är ju bara jag:D

ja de e rätt nice med bulk:D
    aha okej:P

villle8 wrote:
    Bulken som börjar den 20 april har ajg gjort upp ett schema som kommer ser ut så här!

Måndag: Bröst
    Tisdag: Rygg
    Onsdag: Axlar,Mage
    Torsdag: Ben/ Vader
    Fredag: Armar
    Lördag: Baksida Axlar+Trapz,Mage

Skall du verkligen träna 6 dagar i rad varför inte dra ner på passen en aning. Du gör som du vill funkar det för dig så kör på. Men tror du lider stor risk för överträning med ett sånt här schema i längden.

jag få se hur de blir men drar nog ner på de sen :D

Vill höra båda bra och dålig kritik nu Bra eller dåligt schema många säger för mkt o träna
    osv.. men jag klara träna så mkt. här är de

Måndag: Bänkpress(mm2k högreps), Triceps
    Tisdag: Rygg(vingar+rygg), Biceps ( superset )
    Onsdag: Ben(framsida, Axlar + mage
    Torsdag: Vila
    Fredag: Bröst(mm2k lågreps), Triceps ( superset)
    Lördag: Rygg(nedre rygg), Biceps
    Söndag: Ben(1övning framsida+baksida+vader), Axlar(baksida) , traps+mage

börjar om sen vila då på måndagen efter söndagen ni fattar!

Fick åka in med ambulans till växjö akuten igår igen pga vaknades med ett blodbad i sängen så kan ej träna på ännu en vecka och har gått ner 6 kilo!!! fy fan detta är verkligen inte kul och ha lågt blodvärde för jag tappat mycket blod så kommer inte vara lika stark som jag va innan operationen nu på 1-2 månader :/ sa LÄKAREN

Kommer börja lite lätt denna veckan men träningen och kör tyngre för varje pass men jag hade en anna tråd innan och då skrev jag att armarna ligger efter nu i utvecklingen så skulle man kunna köra allt en gång i veckan och armar 2 ggr iveckan tills de blir bra igen?

ja asså för 2,5 vecka sen opererade jag bort hals mandlarna så efter en vecka då så hade jag hostat eller nått i sömnes så öppnade sig igen så aa.. fick åka in i gen och bränna fast de så nu är de bra igen =)

Får igentligen inte börja träna förrens torsdag men så satans sugen så ska ner o köra ett bröst pass nu kommer nog ha tappat rätt mycket men få ser hur de går!:D

va nyss nere o körde ett litet bröst pass fy fan känner riktigt hur mkt jag gått ner under dessa 3 veckorna.. och allt gick riktigt segt och kände mig sjukt yr pga dåligt blodvärde
    iaf dessa vikterna jag körde tog jag ej ut mig helt blev rätt lätta vikter men gick endå segt för va så lite! :/

Bänkpress 5*5:
    70kg/5 5
    60kg/5 5 5

Lutande Hantelpress:
    22,5kg/8
    20kg/8¨

tog som fan i brösten fast vikterna , vill bara komma upp i form igen =(! hur långt kan de ta?

Blev armar idag fy fan vilket pass de va så satans roligt att träna me man ville bara köra fler och fler övningar hela tiden och en jädrans pump!

BICEPS

Zstångcurl:
    50kg/5
    57,5kg/5
    55kg/5

Hantel mot bänk vet ej vad övningen heter men kommer på bilden!:
    12,5kg/8
    15kg/8 8
    drop till
    10kg/8

Preachercurl:
    35kg/6
    37,5kg/6
    drop till
    30kg/5

TRICEPS

Frenchpress:
    30kg/6
    35kg/6
    40kg/3

Pushdowns med rep Vikten va meren va där stog!
    60kg/7 10 6
    drp till
    30kg/20 ( PUMP! )

Enarmspushdowns i CC ( Omvända ):
    Snäpp3/10
    Snäpp3/8
    drop till
    Snäpp1/15

Smalbänk som Pump övning::
    30kg/20
    40kg/10
    30kg/8
    Stången/10

Va cirka 40 sek villa mellan seten förutom på Smalbänken då alla va direkt efter varandra kunde knappt lyfta stången på slutet så slut jag va men fan vilket fint pass!:D

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 732 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.