Volter, brottning och skrot. En 94as liv.

Home Forums Dagböcker Volter, brottning och skrot. En 94as liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag är en kille på förtillfälet 14 år. Fyller år 27 december. Med bra självförtroende, smått arrogant, lite fåfäng och alltid på bra humör. Senast mina medmänniskor kom ihåg mig sur var jag 7-8år.

Träningsliv
    När jag var 8år började jag med brottning. Jag har alldrig varit intresserad av tävling under mitt liv. Dock hände det under sommaren i år att jag skulle ta itu med min mulliga kropp. Jag började då med att löpa varje dag. Sedan fick jag upp ögonen för parkour/free running genom youtube. Eftersom jag då hade tränat brottning i 6år så fanns en del smidighet och motorik. Tråkigt nog så hann jag bara hålla på i ca 1 månad med detta. Sedan blev det svårt att hålla igång eftersom jag bor en ganska lång bit ifrån min skola och det blir långa dagar.

Började på gym i januari detta år. Efter ett halvårs av nybörjar hängande där så började jag lite mer seriöst.

Och den intellektuella delen
    Jag har alltid ansetts som smart i mitt liv. Jag älskar mattematik och har enkelt vad gäller de flesta ämnen. Musik däremot fattar jag ingenting av. Jag har några små meriter på denna front. Vann både skolans matte- och tekniktävling förra året. Har också blivit placerad som en av 12 skolors bästa mattematiker. Iväg skickad på special utbildning i mattematik två gånger och NO en gång. :nerd:

Sjukdomar
    Astma
    Allegier av olika slag

Vikthistoria
    Längd 162cm.

Jag började i sommras på 64kg och små mullig.
    Slutade sommaren på 58kg och ca 7 % BF.
    För tillfälet väger jag 65kg. 10-12% uppskatat BF.

Personbästa

Bänk: 85kg
    Mark: 3x130kg. Tror att styrkan finns att lyfta 1×150-160kg. Har varit försiktig här eftersom jag inte har bälte eller liknande. Vill inte förstöra ryggen.
    Böj: 4×110. Har inte maxat riktigt här heller. Problem med ett knä.

Mål (långsiktiga/kortsiktiga)

Bänk: 90kg innan jag fyller 15. 100kg innan 16års dagen.
    Mark: Får se hur det blir här men skulle kännas mäktigt att lyfta 170kg.
    Böj: 150kg när knät har blivit bättre.

Framtid

Måndag nästa vecka ska jag opperera öronen och kommer därför inte kunna träna under en nio veckors period. Bara att se upp vad man äter. Under sommarlovet kommer jag föra dagbok om mina framsteg inom Parkour. Och under resten av året brottning och gymmandet.

Avslutar med några bilder.
    [img=http://img3.imageshack.us/img3/1743/eadhfg006.jpg][img=http://img17.imageshack.us/img17/8919/4566r.jpg][img=http://img689.imageshack.us/img689/1394/kameran3402.jpg]Inge bra på pooseringar dock.

Oh herregud, jag blir ägd av en 14-åring. Din rygg ser riktigt jävla bra ut.

Roligt med bilder och sen verkar delen om din intellekt stämma bra då du skriver på ett bra sätt och bättre än många vuxna här på forumet.
    Fan dig kan det ju gå riktigt bra för.

Hoppas du fortsätter att uppdatera med bilder och text ofta. Lycka till!

Om du ska bli highskill på matte bör du lära dig att det stavas matematik. Kör hårt.

anders172 wrote:
    Om du ska bli highskill på matte bör du lära dig att det stavas matematik. Kör hårt.

Petitesser. :p

Gustaf Lindberg wrote:
    Oh herregud, jag blir ägd av en 14-åring. Din rygg ser riktigt jävla bra ut.

Roligt med bilder och sen verkar delen om din intellekt stämma bra då du skriver på ett bra sätt och bättre än många vuxna här på forumet.
    Fan dig kan det ju gå riktigt bra för.

Hoppas du fortsätter att uppdatera med bilder och text ofta. Lycka till!

Tackar :)

Jag har några i min klass som håller på med parkour och free-running. Tror dom e ganska bra.

anders172 wrote:
    Jag har några i min klass som håller på med parkour och free-running. Tror dom e ganska bra.

Intressant. Vet du om dom har gjort några Youtube filmer eller liknande?

AlexEr wrote:
    Intressant. Vet du om dom har gjort några Youtube filmer eller liknande?

Ja, de har nog ganska många tror jag.

hittade en film. [youtube=265yEaAfpzc&feature=channel]

De är inte med så mycket dock.

Grymma killar. En del riktigt schyssta moves. Längtar till sommaren.

Som tidigare sagt kan nog det här blir bra :) Tråkig timing bara med öronoperationen eftersom du inte kan träna då, finns kanske risk att tråden glöms bort då när du väl är tillbaka igen.

Fortsätt med bilder, alltid kul och försök skriva precis som du gjort hittills så blir det läsvärt :)

Några nytagna mått

Bröst: 99cm
    Navel: 73cm
    Lår: 56cm
    Vad: 40cm
    Biceps: 35cm
    Under arm: 30cm

Det var ingen nämnvärd skillnad på vänster respektive höger.

Träningsform
    Brottning
    Teknik

Tid
    75 minuter

Betyg

3 av 5

Kommentarer
    Ett helt vanligt brottarpass. Dock det sista för mig i år.

Imorgon

Är det sista gympasset för året. Om det känns bra på bänken så ska PBet försöka bräckas.

Träningsform
    Bröst

Tid
    45 minuter

Betyg
    3 av 5

Uppvärmning
    10 minuter löpning.

Bänkpress

10x20kg
    1x70kg
    1x80kg
    0x90kg
    0x90kg
    1x85kg

Hantelpress

10x21kg
    10x21kg
    7x26kg

Kommentarer
    Lite besviken för att jag inte klarade 90kg. Helt enkelt inte stark nog. Annars väldigt pigg, 70 och 80kg kändes otroligt lätt.
    Blev väldigt kort pass eftersom jag inte hade så mycket tid, skulle hinna att klippa mig.

Träningsform
    Bröst

Tid
    45 minuter

Betyg

3 av 5

Uppvärmning
    10 minuter löpning. 10-14 km/h.

Bänkpress
    10x20kg
    1x70kg
    1x80kg
    0x90kg
    0x90kg
    1x85kg

Hantelpress
    10x21kg
    10x21kg
    6x26kg

Kommentarer

Känns tråkigt att jag inte klarade 90kg. Styrkan fanns inte riktigt. Annars kände jag mig väldigt pigg.
    Väldigt kort pass eftersom tiden var knapp.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.