- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2010 at 03:39 #64247Anonym anvandareMember18 januari, 2010 at 03:39 #440951Anonym anvandareMember
livet fram till SM10′, and beyond…
18 januari, 2010 at 05:00 #440952Anonym anvandareMemberVarför en ny tråd, så sent? tidigt?
Sanningen är att jag efter dagens benpass inte kunde sova ordentligt, och har legat och svettats i ca 3h nu. Så, här nedan följer dagens pass. Imorgon berättar jag lite om mig själv och dagboken.Tränade med Iman idag, och hade Daniel med mig som spectator/guru
10g AMINO RUSH + 50g FAST CARBS ! (Fairing)
WAR![/b] :emo-thumb
QUADS.[/b]warm-up (squats)
20xstång
10x100kgSQUATS[/b]
2* 8-10 x 140kg
1* 6x170kgGIANT SET: HACK SQUAT, BENPRESS, SMITH SQUATS[/b]
2* (HS) 10-12 x 125kg + (BP) 15-20 x 250kg +(SS) 6-8 x 40kgBENSPARK[/b]
10 x 90 (exhales benspark, tror det är i kg, någon som vet?)
0 x 112,5 FAIL!
6 x 97,5 + 10 x 60 + ? x 30HAMS.[/b]
warm-up (Leg curl)
2* 10×35 squeeezeLEG CURLS[/b]
3*10-12 x 80
BAKLÅR på HYPER EXTENSIONS ställning [/b]
4* >10 x no weightsFinished.
10g EAA + 100g FAST CARBS ! (Fairing)
….
:lazy: !
18 januari, 2010 at 17:56 #440953Anonym anvandareMemberHalsade nyss 300g pangasius + 3 potatisar, bättre än så blir det inte. Sitter nu med en kaffe i handen och inväntar dagens pass. Recap kommer senare!
Träningslivet:
Heter Ali Komai och är född 1987-12-16 i Göteborg. Testat på väldigt många olika sporter, men fastnade för amerikansk fotboll och spelade för Göteborg Marvels i 5 år. Sista fotbollsåret började jag styrketräna för att bli starkare. Sakta kunde jag se hur kroppen förändrades, från en tjockis, till en tjockis med muskler. Grymt tillfredställande.. Så efter 1 års styrketräning bestämde jag mig för att inte fortsätta med fotbollen och istället styrketräna på heltid. Det var även då jag började träna i Exhale Gym… Och det var där min kärlek till byggning växte fram, och tror inte att jag hade bodybuildat idag om jag inte börjat träna där.. Minns hur Terror Terzis och Orc Östling manhandlade varandra med sjukt brutala pass nere i the dungeon. Lars blev min förebild, och är det än idag. He’s got the package! Dvs inte bara fysiken, utan PSYKET. Har lärt mig mycket från honom…
Clas ”Klubban” Lindgren har även varit viktig för min utveckling. Det var han som hjälpte mig med kostprogram och allmänn diethjälp då jag första gången bestämde mig för att dieta, för att sluta vara fet. Dieten avslutades juni 2008, och efter ca 6 månaders diet hade jag då gått ner från 115kg till 86kg. Det var under den dieten som jag lärde mig mina baskunskaper om hur jag ska äta för att bygga/deffa och varför.
Har nu tävlat 2 gånger: Decembercupen Herrar juniorer +80kg (2a plats)
Luciapokalen Herrar juniorer +80kg (1a plats)Mer om tävlingarna och bilder kommer upp senare :emo-thumb ….
Övrigt:
Studerar Bioteknik på Chalmers, 4e året nu.. Börjar se ett ljus i slutet av tunneln nu.. mad scientist
Att hinna med en tävlingssatsning vid sidan om plugget kräver planering, och ibland kan det vara väldigt jobbigt. Men det går, och det är en bra erfarenhet.Har velat ta tag i dagboken länge nu, från början var det tänkt att ni skulle få följa min tävlingssatsning till Decembercupen och Luciapokalen, men blir nu istället min journey mot SM’10[/b], fortfarande junior. Och JA, för alla bild-addicts, jag kommer lägga upp bilder för att inte inläggen ska bli alltför svartvita..
Detta inlägg gick inte snabbt att skriva, är hungrig igen, och får brygga lite nytt kaffe… Fråga gärna om det är något ni undrar
I’M OUT![/b]
// ak
18 januari, 2010 at 18:01 #440954Anonym anvandareMemberGrymt ali med journal. Se nu till att kötta fram till Sm så är scenen din.
18 januari, 2010 at 19:04 #440955Anonym anvandareMemberGrymt att genomföra det du har gjort med de studierna också. Riktigt sjyst fysik!
19 januari, 2010 at 00:39 #440956Anonym anvandareMemberDet gillas kriga påååÅååå!!11
19 januari, 2010 at 01:43 #440957Anonym anvandareMemberTHE ORC ringde, precis efter att jag blev klar med mitt förra inlägg. Det blev ett armpass i sportlife backaplan.
Då Lars kör väldigt mycket på känsla så blir det lite svårare för mig att komma ihåg vikter och sets/reps.. men ska försöka skriva ner vilka övningar det blev iallafall
BICEPS.[/b]warm-up (dumbell curls)
PULL-UPS[/b] (genomblödning för rygg + biceps )
3* 6-8x kroppsvikt
BARBELL CURLS, brett grepp, in med armbågar[/b]
4* minns varken vikt eller reps. börjar bli för gammal. dropset på sista set
LYING HIGH CABLE CURLS[/b]
4* dropset på sista set
OVERHEAD CABLE CURL[/b]
2*8-10
1*4-6
SEATED CABLE ROWS[/b]
2* 8-10 x ?
TRICEPS.[/b]
warm-up (pushdowns)
PUSHDOWNS[/b]
Blev en del set här, ca 6? med olika grepp, fick inte till det helt, men det blev bättre på de sista seten. Aggressivare, snabbare, mer rätt.
ONE-ARM TRICEPS EXTENSIONS[/b]2*10-12 x 15kg
2*6-8 x 17,5kg
NARROW GRIP PUSH-UPS[/b]
~5* till failureYtterligare ett givande pass med THE ORC..:up:
Bjuder på några söta bilder.
Sova nu, skola imorgon, men först. WHEY!
p.s ska fokusera på att komma ihåg vikter osv för framtiden, svårt dock när man inte är van vid utrustningen i ett gym.[/b]
kan inte förstå hur någon kan skratta åt min eye of the tiger. fearless. fearless……
:nono:
I’M OUT[/b]
19 januari, 2010 at 01:48 #440958Anonym anvandareMemberDennis Johansson wrote:Grymt ali med journal. Se nu till att kötta fram till Sm så är scenen din.Tack Dennis, ska göra mitt bästa att bli så bra jag kan bli ^^
Gustaf Lindberg wrote:Grymt att genomföra det du har gjort med de studierna också. Riktigt sjyst fysik!Alltid roligt med utmaningar! Schysst att du gillar min fysik
Mikael.A wrote:Det gillas kriga påååÅååå!!11You know it BIG BOI.. kriget startade redan efter Lucia
19 januari, 2010 at 23:53 #440959Anonym anvandareMemberDear diary….
Fri dag från träning idag, dvs vilodag. Första dagen i skolan, där jag kämpade för att hålla mig vaken.
SURVIVAL[/b] mode.
Får ställa om min dygnsrytm, blir inget mer Batman Arkham Asylum om nätterna.
Crap. Back to business.[/b]Fick massage för första gången idag. Hennes armbåge mot min rygg:cry:. Kändes skönt efteråt, blir nog fler gånger i framtiden..
Lång skoldag imorgon = Lång tid att förbereda mig mentalt inför passet imorgon. wooozaaaa. Blir bröst eller rygg imorgon, wherever I feel the itch.
sova…
Fitnessfestivalen. 2008 och 2009. Branch Warren, djur varje år.[/b]
19 januari, 2010 at 23:59 #440960Anonym anvandareMemberSå ung och så jävla grym, riktigt imponerande att se denna journal av en kille i din ålder som innehåller en sådan välbyggd fysik, keep it up, och jävligt strongt att du är student och pallar med att tävla, BRA JOBBAT, inte lätt att vara låg kan jag tänka mig om man har ett tenta p framför sig, men som du säger allt handlar väl om en god planering. Ha det bäst.
MVH cesse:emo-thumb
21 januari, 2010 at 01:12 #440961Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Så ung och så jävla grym, riktigt imponerande att se denna journal av en kille i din ålder som innehåller en sådan välbyggd fysik, keep it up, och jävligt strongt att du är student och pallar med att tävla, BRA JOBBAT, inte lätt att vara låg kan jag tänka mig om man har ett tenta p framför sig, men som du säger allt handlar väl om en god planering. Ha det bäst.MVH cesse:emo-thumb
Cesse, tack för kommentaren, det värmer verkligen i vinterkylan:o Det är sånt här som får mig motiverad att fortsätta och ge allt! Jag hoppas innerligen att allt går bra för dig och att du mår så bra du kan må:up:
Ha det bra
Mvh, Ali
21 januari, 2010 at 02:01 #440962Anonym anvandareMemberLadies and Gentlemen….[/b]
Efter en lång dags mental burnout, begav jag mig mot Gymgrossisten för att bemötas av världens trevligaste Pontus. I väntan på en ledig stund med Pontus satte jag mig ner och avverkade en måltid pangasius. Like a kid in a candy shop… Idag blev det:
–Fairing Amino Rush (Fantasy fruit, aldrig riktigt förstått vad en fantasifrukt är, men gott är det iaf.)[/b]
–Fairing Fast Carbs
–Star Nutrition Creatine Monohydrate
–Twinlab Zinc
–Twinlab MagnesiumJag och min evigt trogne krigare Iman träffade på Sebbe (Zebaztian) i the dungeon. Vi fick en inbjudan till ett bröstpass med honom, an offer no one can refuse..
BRÖST.[/b]
warm up (SNED BÄNKPRESS)
3*SNED BÄNKPRESS (STÅNG)
1* 7 x 110kg
2* 6-8 x 100kgSNED BÄNKPRESS POWER (SMITH) (klamrarna i, så man stannar med vikten lite ovanför bröstet för att explosivt pressa upp den.)
2* 8-10 x 100kg+stång
1* 6-8 x 110kg + stång dropset! –> 1* 10-15 x 70kg + stång –> 1* 15 x 40 kg + stång”SITTANDE CABLE FLIES”
3* 10-12 x 5″DUMBBELL PULLOVERS TÄNK BRÖST!
3* 8-10 x 40kgAvslutade med vader, minns inga vikter, ren känsla:P
VADER.[/b]
warm up (SEATED CALF RAISE)
3*SEATED CALF RAISE
5 setSUPERSET: STANDING CALF RAISE + DONKEY CALF RAISE
3set (med Iman sittandes på min rygg under Donkeyn)SNED VADMASKIN (böjda ben, kort rörelse)
3setVäldigt givande pass, på ”papper” ser det ut som vanliga övningar, men Sebbe får en att göra det rätt, på ett speciellt sätt. Han kan detta :worship:
I väntan på lite bilder från dagens pass, så får ni här ett kort på mig i Wendy’s (ca 2 veckor efter tävling). sekunden innan jag avrättade en
TRIPLE BACONATOR[/b]I’M OUT, SOV GOTT[/b]
21 januari, 2010 at 02:53 #440963Anonym anvandareMemberVägen mot SM guldet ser ljus ut bro!
21 januari, 2010 at 10:28 #440964Anonym anvandareMemberJohannes Eshak wrote:Vägen mot SM guldet ser ljus ut bro!Allt är möjligt med THE BACONATOR[/b]!
Haha, ne men ärligt, måste säga detsamma bro. Din planering 2010 är bulletproof! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.