- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2010 at 21:13 #441055Anonym anvandareMember
Dra till exhale nån dag i veckan så man får tjöta lite och kanske sporras lite!
16 februari, 2010 at 23:27 #441056Anonym anvandareMemberShit, bra böjar, äre fullt djup?
Hatten av! Kick ass! :emo-thumb
17 februari, 2010 at 00:38 #441057Anonym anvandareMemberwow, grymt pass!
17 februari, 2010 at 01:25 #441058Anonym anvandareMemberFY FAAN, reeediga böjar;) STRONG MAN, you go :up: Ha en bra kväll. MVH Cesse
18 februari, 2010 at 00:17 #441059Anonym anvandareMember….Jag är fortfarande väldigt ”ny” inom sporten. Många frågar mig hur jag tränar, och vilket program eller vilken träningsstil jag tränar efter. Från början var det Max-OT som gällde, men om jag ska säga hur jag tränar idag är det väldigt svårt.
Hur ett pass ser ut för mig kan bero på flera olika faktorer; mat, sömn, motivation och timing. Ett bra pass kan bara beskrivas av känslan man har under/efter passet. Med det menar jag att siffror inte alltid kan beskriva hur pass bra man gjort sitt jobb i gymmet.
Hur bra ett pass blir, tycker jag, beror på hur bra man anpassar träningen efter förutsättningarna för just den dagen. Och det är det som är så svårt, att lära känna sin kropp och veta vad som funkar bäst vid diverse tillfällen. Jag har haft flera av mina bästa pass då det ”på papper” inte sett speciellt märkvärdigt ut. Har slått flera av mina ”personbästa” veckor innan tävling, då man ska vara som svagast och tröttast. Och har haft grymma pass där vikterna jämfört med tidigare pass varit botten… Men det har känts rätt, och det är det som räknas.
Jag har börjat bli bättre på detta nu, att kunna anpassa ett träningspass efter hur pass bra jag tror jag kan prestera just då. Jag är inte samma Ali som jag var förra månaden, förra veckan, eller igår. Därför tränar jag som den Ali jag är idag och hoppas att allt går som det ska om jag gör mitt absolut bästa.
wow, börjar bli rörigt?!?[/b]
To sum up; hur man t.ex sovit eller ätit avgör inte hur BRA ett pass blir, även om det med stor sannolikhet kommer ändra passets upplägg. Hur bra passet blir beror på vad man gör det till, vare sig man curlar 10 eller 30kg…
Allt handlar om känsla:up:Att jag kör på känsla betyder inte att jag avvisar alla tips och förslag jag får när jag frågar någon.. Jag är ALLTID öppen för nya förslag, då jag tror att det hjälper mig i min utveckling. Att prova på något nytt, bra eller dåligt, gör bara att jag lär mig mer om vad som gynnar mig bäst och hur jag ska fortsätta utvecklas. Som Lars säger, it’s all about the LONG RUN.
Rocky vann över Drago… That’s it.. Glöm inte det. Rocky vann över Drago! Tränar man rätt tjänar man på det i slutändan…
Gårdagens pass:
CHEST / BICEPS[/b]
CHEST[/b]
INCLINE DUMBBELL PRESS
8 x 55kg
5 x 55kg
5 x 55kgINCLINE PRESS (sittande, lik hammer strength)
15 x 100kg (50kg/arm)
6 x 150kg
5 x 160kgCABLE CROSSOVERS
squeeze!
10 x 6
9 x 7BICEPS[/b]
Z-CURLS
6 x 38,5kg
4 x 58,5kg
9 x 48,5kg
12 x 37,5kg snabba repetitioner, båda under koncentriska och excentriska fasen.CONCENTRATION CURLS
6 x 20kg
6 x 20kg
4 x 20kg squeeeze!CYBEX EAGLE ARM CURLS (nån konstig maskin, like preacher curls, som tog bra!)
9 x 31,3kg
6 x 49,5kg
6 x 49,5kgSOV GOTT MÄNNISKOR, OCH BYGGARE!!![/b]
Innan DCEfter DC
Nu
18 februari, 2010 at 08:44 #441060Anonym anvandareMemberFint pass mannen som vanligt och bra välvalda ord med må jag allt säga. Ha en riktigt bra dag. Nå tentor på G för dig snart? Keep up the good work. MVH cesse
21 februari, 2010 at 02:02 #441061Anonym anvandareMemberFredrik.J wrote:Shit, bra böjar, äre fullt djup?Hatten av! Kick ass! :emo-thumb
Hade missat det här sry 😮 Fullt djup på alla förutom 220kg. Är inte helt bekväm i vikten än och försöker vänja mig vid den… Så inom en snar framtid:emo-thumb Tack för att du tog av dig hatten, appreciate it.
Steppen1983 wrote:Fint pass mannen som vanligt och bra välvalda ord med må jag allt säga. Ha en riktigt bra dag. Nå tentor på G för dig snart? Keep up the good work. MVH cesseTjenare Big Man!
-Protein Engineering
-Biopolymers and Biocomposites
-Managerial EconomicsDet kommer bli jätteskoj med massa tentor:frust:
21 februari, 2010 at 08:53 #441062Anonym anvandareMemberAli Komai wrote:Hade missat det här sry 😮 Fullt djup på alla förutom 220kg. Är inte helt bekväm i vikten än och försöker vänja mig vid den… Så inom en snar framtid:emo-thumb Tack för att du tog av dig hatten, appreciate it.Tjenare Big Man!
-Protein Engineering
-Biopolymers and Biocomposites
-Managerial EconomicsDet kommer bli jätteskoj med massa tentor:frust:
OOO sounds rough, men du fixar det :up: . Som jag förmodar har du alla tre under samma vecka, det är fan i mig stressigt. Jag har ekonometri om 5 dagar så just study eat train sleep . Trevlig helg. MVH cesse
21 februari, 2010 at 22:27 #441063Anonym anvandareMemberIt was a good day….[/b]
Har inget problem med snön så länge det är helg. Att ta sig till skolan på vardagar med tillhörande slask är dock mindre roligt… Har överlag varit en trevlig helg med massa snuskig mat..
Idag var det BEN[/b] i sportlife backaplan med mitt entourage. Iman och Armin, BROTHERS OF MASS DESTRUCTION! Och Cevdet, som jag fick äran att träna med idag.. Trots en förkylning matade han på förvånansvärt bra! Bättre än när han är frisk tror jag nästan. Jag talar nog för alla när jag säger att det var ett GRYMT pass. Vi gick in med ett leende på läpparna, och ut med sura uppstötningar.:worship:
LEGS![/b]
SQUATS
Ett krig utan dess like:buttrock:
15 x 140kg
15 x 160kg
10 x 190kgHACK SQUAT
11 x 130kg
8 x 150kg
6 x 165kg (med mycket hjälp på de 3 sista repetitionerna)SUPERSET:SEATED LEG CURLS + LEG EXTENSIONS
4 set. Minns inte vikterna riktigt..RYGGRESNINGAR (FÖR BAKLÅR)
4* 10-12 x kroppsviktJag och Cevdet efter jobbet, för 1,5 år sen. Sry bro, är tvungen att lägga upp den.Efter dagens pass drog vi till McDonald’s. Jag beställde en Big Tasty utan tomat. Eftersom Sasan jobbade i köket fick jag en Dubbel Big Tasty + alla tillbehör (inkl.Tomat) som vägde nåt kilo. Jag blev äckligt mätt och illamående. Har fortfarande ont i magen. Det är precis så jag vill ha det, hatar att vara hungrig efter en måltid.
Tack Sasan![/b]
Man får njuta av snön innan växthuseffekten slukar den för gott…
JUST DO IT! …[/b]
21 februari, 2010 at 22:30 #441064Anonym anvandareMemberBRUTAL säger jag bara :up::worship:
22 februari, 2010 at 00:02 #441065Anonym anvandareMemberBra böjjar, detta gillar vi starkt
23 februari, 2010 at 11:27 #441066Anonym anvandareMemberManagerial economics? Läser du dubbelt? Jag läste en kurs som hette managerial decisionmaking models för economics.. Är du nere på Handels och springer också? Hör av dig i så fall så får vi luncha ihop!
Peace biiigg boy!!
24 februari, 2010 at 23:28 #441067Anonym anvandareMemberGrooov
25 februari, 2010 at 00:37 #441068Anonym anvandareMember….. svettas fortfarande
Sportlife Almedal stänger klockan 21.30, idag kom jag hem vid 20.00. Hade det inte varit för Lars hade det blivit Life eller Sportlife Ullevi, båda stänger 22.00. Vi passar på att få lite inspiration av ORCEN innan han åker iväg till Arnold’s i slutet av veckan:up:
20.32[/b]: Iman plockar upp mig, The Fast and The Furious: Gothenburg Drift
20.47[/b]: Jag och min vapendragare går fram till receptionen.
20.50[/b]: Viktoria löser in min ”prov-träning” i en vecka kupong
20.57[/b]: The War begins….
4* LAT PULLDOWNS
4* UNDERHAND LAT PULLDOWNS
3* SEATED ROWS (MASKIN MED FRIA VIKTER)
2* BARBELL ROWS
3* LYING T-BAR ROW
3* SEATED CABLE ROWS (V-GRIP)
3* SEATED CABLE ROWS (MASKIN, EN-HANDS GREPP,KABEL)
2* LAT PULLDOWNS (MASKIN, EN-HANDS GREPP,KABEL)
3* LAT PULLDOWNS (MASKIN,CYBEX)
3* SEATED ROWS (MASKIN,CYBEX
= 30 sets[/b]Rep-range = 5-20
Sets/minute = 1.1
21.31[/b]: Gymmets omklädningsrum, andfådd
21.36[/b]: Calle Ekman visar mig sina brutala wheels i omklädningsrummet.:up:
21.47[/b]: Jag, He-Man och Lars beger oss mot bilen, men FÖRST fotar Lars mig när jag gör en bdb framför en stängd butik med folk i receptionen som tror jag är ett psykfall:buttrock:
It’s all part of the game…[/b]
Som ni märker gick det ganska snabbt, varken jag eller Iman hann skriva ner något… Hade vi någon tid hämtade vi andan. Syre behövs.
LIVE LONG AND PROSPER[/b]25 februari, 2010 at 00:40 #441069Anonym anvandareMemberZebaztian wrote:Managerial economics? Läser du dubbelt? Jag läste en kurs som hette managerial decisionmaking models för economics.. Är du nere på Handels och springer också? Hör av dig i så fall så får vi luncha ihop!Peace biiigg boy!!
Den ges av Chalmers Industriell Ekonomi.. Läser vid sidan om Men kommer gärna ner någon gång för en lunch ändå.
Hope to see you soon Big Zeb:drinks:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.