wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513467

    Idag tar jag avstamp inför sommarformen, målet är att komma ner i min bästa form, vad det ska visa på vågen och runt midjan får jag se.
    Har vägt mig på olika vågar sista tiden, tror min egna våg visar för mycket, men jag går på den ändå. (Ska ta med och kalibrera mot en precissionsvåg någon dag för skojs skull)

    Blev glad när min våg visade Vikt: 89kg idag, upplevt som att jag vägt mindre och med högre fett% än förra sommaren pga vägning i simhallen.
    Om jag går ner till 85kg så är formen nog rätt lik förra sommarens 85kg dessvärre, men en gnutta bättre förhoppningsvis. Min minibulk nu efter jul blev knappt av men jag klagar inte för det.

    Midjan: 81cm Mina senaste mätningar har inte varit exakta, tror jag hittat en hållning och normal utandning som jag kan upprepa nu.
    80cm förra sommaren (med kass mätning antagligen)

    Mitt första mål är 78cm runt midjan, se hur det ser känns då.

    I brist på bilder på mig själv så lägger jag upp ett torrt skämt för kaffenördar.
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/kaffe/blandat/kaffehorna_kvarn_kakburk.jpg]

    #513468

    Riktigt bra pass idag, men tiden rann verkligen iväg, börjat gymma längre och längre, mer och mer vila.
    Sen 30 minuter stretch efter varje pass, men den biten är bra.

    Box jump Ny del av min uppvärmning, kommer inte skriva upp den framöver om jag inte kör den som ett aktivt set just den dagen. Jag klarade de höga hoppen idag.
    Idag var det plannerat så jag hade inte stretchat korta vaden innan, då finns det mer explosivitet kvar.
    3x1x95cm
    3x1x110cm PB

    Marklyft
    5×50
    5×90
    5×120 tumlås
    1×120 med mixat grepp, kände mig stark med det greppet, ska nog börja köra det igen.

    L-chins
    6xKV PB oj, jobbigt, fick krampkänningar i främre lår.

    Kipping Pullups
    6x5xKV

    Axelpress
    8×50 PB

    Rygglyft
    15,5,5,5,5,5,5,5(=50) med ~5 sekunders vila

    Vader, Ljumskar

    #513469

    Bra pass det där Sam ;) keep it up

    #513470

    Tack Calle, jo, jag hade bra dagsform, gick fint. Marklyftet var ingen maxning, haft lite känningar i ryggen, men det är borta nu. PB i mer eller mindre alla andra övningar, kippingen och rygglyften räknar jag som oskrivna repsrekord idag.
    Dina biccar såg upppumpade ut idag :)

    #513471
    wesaft wrote:
    Tack Calle, jo, jag hade bra dagsform, gick fint. Marklyftet var ingen maxning, haft lite känningar i ryggen, men det är borta nu. PB i mer eller mindre alla andra övningar, kippingen och rygglyften räknar jag som oskrivna repsrekord idag.
    Dina biccar såg upppumpade ut idag :)

    Hehe okej, vad är kipping för nåt? Hehe

    Jodå, uppumpade som satan :D Kan knappt lyfta en penna nu, grymt pass för mig med :)

    #513472

    Kipping Pullups är som chins, fast gungade explosiva chins. Inte fusk, en anann övning.
    Haha, en kille körde dips mellan mig, undrade om jag höll på med klättring eller något eftersom jag körde så konstiga explosiva :D Jag tokar det som en komplimang, även om klättrarna är supersmala deffade småkillar utan ben.

    [youtube=z4Vc0eKlYKM]

    #513473

    Du pysslar med många roliga övningar! :D Jag blir inspirerad till lite plyo, får se nån dag när man kan klämma in det. 85 kg fixar du på en halvmiss.

    #513474

    Löpning 2,5km lugn jogg, något var på gång i kroppen, så jag tog det lugnt. Kul att klockan visade rätt hela tiden.
    15.20 min
    ave 139
    min 111
    end 142
    max 163

    #513475

    Ja STORM-DIGGAR din roliga å annorlunda övningar!! LOve it man;):up:

    Tack för att du visar klippen så vi andra förstår va de e du gör där ute på gymmet :)

    Kul läsning!! (as usual)

    #513476
    wesaft wrote:
    Kipping Pullups är som chins, fast gungade explosiva chins. Inte fusk, en anann övning.
    Haha, en kille körde dips mellan mig, undrade om jag höll på med klättring eller något eftersom jag körde så konstiga explosiva :D Jag tokar det som en komplimang, även om klättrarna är supersmala deffade småkillar utan ben.

    [youtube=z4Vc0eKlYKM]

    Du var försiktigt med axlarna bara..!

    #513477

    Tack för omtanken Mranderson, kul att en ny person tittar in.
    Jag har problem med axlarna, ska vara försiktig och tänka över igen om jag ska köra den. (Crossfiten som inspirerat mig här, de kör kipping hela tiden)

    På tal om axlar, jag ska till ortopeden på tisdag och få resultatet av magnetröntgen, så får vi se vad han säger.
    Och här har jag en rolig övning som jag kör som axelreahb(numera varje morgon), väldigt bra för att träna stabiliteten: Turkish Getups orkar inte slänga in en video nu, Starta liggande med en hantel i ena handen med rak arm upp. Res dig till stående med armen rakt upp hela tiden. Jobbigare än det låter, helkropp med massa kordination, svettigt och flåsigt.
    (Sen brukar jag även köra en lätt windmill när jag väl står upp)

    Curly, jag har saknat dig :) kul att du gillar några av mina övningar. Även om det känns sista tiden som jag kört samma vanliga övningar nu ett tag, men variation är nyttigt för mig.

    Snackade förresten med nutz om Push Press, han tyckte den övningen är väldigt bra för att öka slagstyrkan i boxningen, kan vara något för dig.
    Explosivitet, kordinera benen med att trycka ut armarna så effektivt som möjlig.

    Lite kass dagsform idag, ska se om jag ska simma idag eller bara slappar. Var iaf kaffesugen i morse, det är ett friskhetstecken.
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/kaffe/espressobilder/FTO_dubbel_ristretto.jpg]

    #513478

    Simmade 100m idag sen cyklade jag hem igen, kände mig inte 100.

    #513479

    Step up, några cm över knät (bänk plus låga pallen)
    h: 7×40
    v: 8×40

    Utfall
    h: 10×40
    v: 10×40

    Knä till armbågarna (böjde armarna pytte i början, sen mer och mer, växlade grepp. Helt hängande.)
    9×4
    3

    Liggande Tricep Extension
    3×47,5 PB

    Vader

    #513480

    För hög Step Up, kom ihåg det nästa gång.

    #513481

    Vikt: 89,5kg (min våg)
    Midja: 81cm
    Jajamensan, jag tog bilder idag, var ett tag sen, ovan att posera.
    Positivt att jag väger in tyngre på samma fett% som tidigare, det är ett bra tecken.
    En liten förbättring även om det inte är så stor skillnad. Sen har min prestanda ökat bra.
    Minerna bjuder jag på.
    Vaderna ser bra ut även om de inte kom med.
    Kalla bilder på tom mage i morse.
    Ska klippa mig snart, då går jag nog ner ett halvt kilo direkt.
    Kör med 60watts lampa i hallen nu. Sen den observante läsaren noterar att jag har fått porttelefon.(som sitter så bra att jag slår ner den varannan gång jag går ut)

    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-APR-08/tricep.jpg]Kan få till den bättre[img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-APR-08/back_bicep.jpg]Sen missade jag självutlösaren på en, höjde axlarna, men slänger in båda.[img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-APR-08/dubbel_bicep_miss.jpg][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-APR-08/dubbel_bicep.jpg]

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.