wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513542

    Löpning 2x400m, 5.40min 4.00min
    Sen kände jag av vaden, borde kanske inte sprungit alls, men det känndes bra.
    Jag hade med ringarna till friidrottsbanan, hittade en balk där jag kan hänga upp och träna om det kommer några roliga kombinationer framöver.

    Sen för att komplettera upp dagens träning blev det simning 2x200m 3.40min 3.30min. Höger axel är inte bra efter dipsen, vänsterhandleden som krånglat ett tag kände jag verkligen av i vattnet, oväntat, hopas jag läker ihop.
    Go träning totalt sett idag, nöjd, körde även 3.30min wet west som bonus.

    PS. Åby simhall idag, de har varmare vatten(~28-29) än vallhalla(~26), va skönt tänkte jag först, men se när man väl var igång var det obehagligt, kroppen svalkades inte av tillräckligt. Fast det var o andra sidan skönare att vila mellan längderna. DS.

    #513543

    Vikt: 87.5kg
    Midja: 78.5cm

    Pendlat lite sista tiden, midjemätningarna är inte så väldans konstanta, men ett ok riktmärke. Låg lite lägre på kolhydraterna igår, idag har jag fyllt på lite mer.

    ”Diane”

    21-15-9 reps of:
    100kg marklyft
    Handstand push-ups

    ~32.00min (mellantid efter första 21 HSPU ~12 min)
    Kämpade upp 3 riktiga HSPU :) en åt gången. Sen körde jag med huvudet ner till en step up bräda. ca 3 åt gången, mot slutet 2. Missade även några här och där. Aktiva axlar, sen försökte jag vara så rak som möjligt och inte svanka. En svankad HSPU och icke aktiva axlar, då kan nog min axel hoppa ur just bakåt som jag har problem med, upp och ner var jag jättenoga med koncentrationen. Mycket nöjd.

    Mina händer och fingrar domnar när jag kör maximalt dorsalflexerade handleder, handlederna kläms ihop, speciellt vänster har varit segt ett bra tag nu efter alla roliga övningar. Men det börjar bli bättre och bättre :)
    Marklyften gick bra, körde 7×3, 3×5, 5+4, lite dålig fokus i bottenläget på några.

    #513544

    ”Fran”

    21-15-9 reps, for time of:
    42,5kg Thruster
    Pull-ups

    8.30min PR

    Hade 11.30min förra gången med kassa pull-ups, siktade på 6 minuter denna gången :)
    Idag var det thrusters som sinkade mig, gick betydligt sämre än förra gången, men då vilade jag så mycket mer.
    Hade ev. tveksamt djup förra gången, hade bänk under rumpan idag, dock lite sämre form i toppläget idag pga tröttheten måste jag erkänna.

    Thrusters: 18, paus på axlarna, 1, paus på axlarna, 2. (mellantid 1.00min)
    Pull-ups: 11, 10 nöjd, låg bra till.
    t: 5, 1, 2, 2, 2, 3 började ta emot här, segt.
    p: 5, 6, 4
    t: 3, 3, 3
    p, 5, 4

    Drog smått upp valkar igen, men inte alls lika farligt som sist, så det är lugnt. Klorhexidin och superlim i väskan.

    #513545

    OHS
    3×55 PR
    2×57.5 PR
    1×60 PR
    7×55 PR

    Behöver bättre rörlighet, dippar med rumpan i botten känner jag ibland, sen axlarna och stabiliteten, men det kommer. OHS är mycket mentalt känner jag. Behöver lyfta mer bakåt.
    Målet är 15xKV.

    Sen blev jag inspirerad av en äldre man, 55-60år kanske, värmde upp genom att gå på händerna, rippad mage och allt. Ett par gamla tyngdlyftarskor på det. Han körde hård cirkelträning så jag kunde inte prata med honom. Så ska jag åldras.

    #513546

    Yo!

    Vad är OHS? Fan vad flitig du är, du tränar nästan varje dag, va?

    #513547

    3 dagar träning 1 vila, så går det runt så oberoende vilken veckodag det är. Kul med mer tid i gymmet och mindre i simhallen och på löparspåret.
    Det roliga är att kolla varje morogn på hemsidan vad man ska göra den dagen och givetvis slå rekord varje träningspass.

    Overhead Squat

    #513548

    Idag var jag och lekte i de romerska ringarna när de tränade basket.
    Kul, men klarade inte riktigt en hel muscle up själv, men det blev bra träning ändå, hoppade upp.
    Körde några med en kompis som lyfte upp, kändes ok, trodde jag skulle klara en själv.
    Skönast med hjälp med händerna på höften, hålla fötterna bakom var också ok, hålla fötterna i en L hang var inte lika smidigt.
    Måste få in svingen, sen har jag en.
    Körde 45 minuter teknik och testande fram och tillbaka, se hur högt jag kunde ha ringarna.

    Körde med ringarna på mitten av underarmen om jag sträckte upp en hand maximalt med hälen i.

    30st Muscle up med hopp: 19 min

    första 20 varje 30:e sekund, sen 1 min vila.
    blev mycket hopp + djup dip, så jag körde 20-30st så explosiva smala pullups jag kunde när jag kom hem som bonus.

    Sen lite ryck och vändteknik, en farsa till en basketgrabb hade tydligen varit både tyngdlyftare och byggare, kul med ett par bra ögon som kunde ge tips.
    Mossebergs nästa.

    #513549

    Marklyft 1x
    100, 120, 130, 140, 150, 0x160, 140

    Kände mig stark idag, men formen var inte bra + nedre rygg är svag, avbröt och kände en på 140.
    Bottenstyrkan som är problemet.

    #513550

    Mary modifierad
    20 minuter
    4 HSPU till step
    8 enbens knäböj från step
    8 pullups

    9 rundor + HSPU + enbens knäböj

    HSPU bara ett brutet set, näst sista, missade djupet på några, mer håret än huvudet, ska lägga något mjukt där.
    Pullups, grymma, kändes som vila, kunde tagit 10.
    Enbens knäböj, goa bed och rumpa nu, kom ihåg nästa gång att trycka ut knät i bottenläget.

    Nu ska jag hem till systersonen och träna honom på kullerbyttor och att svinga sig i romerska ringar :)

    #513551

    Michael modifierad

    1x3km på cykelmaskin(tog för mycket här, tider mellan 4.20-4.30, borde haft 3.30 max)
    motstånd 10, 105-110 kadens
    50 situps på boll med fötterna i ribbstol, försök att efterlikna GHD-situp (kändes i ländryggen)
    50 rygglyft på boll med fötterna i ribbstol, försök att efterlikna GHD-situp

    2x3km på cykelmaskin
    50 rygglyft, liggande på mage, upp med knäna också.
    50 situps, ankrade fötter med matta i svanken, upp till helt sittande, svingade med armarna

    34.00min

    Jag hade 23.00 sist när jag sprang, men nöjd, situps bättre med ett set svårare utförande.
    Fast det var lättare med ankrade fötter, både och.
    Rygglyften var godkända efter marken i förrgår.

    Borde laddat in mer kolhydraterigår eller något, var riktigt trött idag, matt.
    Ska ladda in mat, vila och hålla mig frisk, känner lite i halsen nu :(

    Körde 20+4×5 armhävningar efteråt som extraträning.

    #513552

    Vikt: 88.5kg
    Midja: 78.5cm

    Hmm, jag börjar nog spänna måttbandet hårdare och hårdare ;)

    Vilodag

    Köpte mig ett par halvlånga tights på second hand för 25:- kap.
    Ska klippa av så de slutar innan knät, sen sitter nog sittrycken där med ny mental rörlighet.

    #513553

    Jag som trodde att Grace skulle dyka upp, men detta var nära.

    20.00min

    Stöt 15×42.5 (styrkevändning+ split/power jerk)
    Step up till bänk 1.10-1.20min

    Avg 179
    Min 119
    Max 192
    End 184

    5 rundor + stöt + 30s step up.

    #513554

    Tungt idag, riktigt tungt.

    25 HSPU
    5x 3staplade 10:or
    6x + en 5:a
    14x +en 5:a (ungefär samma höjd som stepbrädan jag kört med innan) (9.30)
    25×42.5 Sittvändningar, sen krampade det i ryggen (axeln vägrar rodd uppåt) (17.00)
    25×42.5 blandade vändningar, styrkevändningar, hängande mm. (24.00)
    50 Dips några inledande 5:or, sen 3:or (Glömde ringarna hemma, doh!) (34.00)
    30 Pull-ups tungt idag, utan kipping känns det som cement, funderar på att sy en viktväst. Mestadels singlar, hade även 7 missar, segt.
    1×20
    4×15
    25×10 (1.00h)
    bonus: kipping KV x10, kändes riktigt bra.
    75 Armhävningar 5 åt gången var 30:e sekund.

    1.09.50

    #513555

    Grymt pass! :D

    #513556

    Herr wesaft! Jag vet inte om du sett det men jag klarade 2 ham raise. :happy: Klarar jag två, klarar jag tre osv. Jag är mycket, mycket nöjd.

    Ha en riktigt bra kväll. :)

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.