wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513617

    Den ljuva kärleken, glädjs med dig cesse. Jag ska nog fånga min med en gnutta tur ;)

    OHS 42.5kg, Burpees, 21-15-9: ~16.00min
    OHS, borde kanske skalat med tanke på axeln, men kändes ändå ok, fick ta pauser istället.

    #513618

    Rodd 1000 m (3.40 min)
    37.5 kg Thruster, 21 reps
    15 Pull-ups
    7.14 min

    Rodd 750 m (2.40 min)
    37.5 kg Thruster, 18 reps
    12 Pull-ups
    6.05 min

    Rodd 500 m (1.50 min)
    37.5 kg Thruster, 15 reps
    9 Pull-ups
    5.35 min

    Vila 2 minuter mellan varje runda. Pull-ups i 2 set, kändes bra. Thrusters började kännas mer naturliga mot slutet, men de suger musten ur mig, 3 set.
    Hade ca 20s jogg mellan rodd och thrusters, sen även några sekunder pustande efter det :) Kul träning idag, blev trött.

    #513619

    Vikt: 90 kg
    Midja: 80 cm

    #513620

    800 m
    400 m bakåt
    800 m
    400 m bakåt

    Avbröt 100 m före mål, vaden, aj. 11.40 min

    #513621

    Gymnastikteknik idag som aktiv vila.
    Handstående mot vägg, försöka trycka ifrån väggen och stå fritt. Försöker se ut som i ett perfekt dyk i simhopp, den tanken passar mig. Såg SM i höga hopp, damer i januari. Wow, den sporten är väldigt mycket mer imponerande i verkligheten än på tv.
    Frog stand.
    Tucked seat.
    Elbow lever.
    Front tucked lever.
    Kände på tucked back lever, men tog det lugnt med axeln, blev några små försök till skin the cat.

    Elbow lever, hehe, trodde jag var plattare än så här, även om jag är i luften hela tiden. Nyttigt att filma några klipp för att kolla in tekniken, mycket att jobba på på många områden.
    [youtube=N6el3FvtyIk]

    #513622

    Knäböj
    5×80
    5×90
    5×100
    1×102.5
    2×80
    5×80

    Ryck
    5x3x40

    Knäböjen gick hyffsat, sämre än sist jag körde 5:or, men ok jämförelse med dagsformen.
    Rycken däremot kändes kanon idag :) körde teknik med kvastskaftet igår.

    #513623

    Mäktigt imponerande liten grabb.
    Jag ska börja ställ amig så med armarna rak ut när jag gjort klart en övning :)
    [youtube=ti_g3C6uHFc]

    #513624

    Borde inte kört hantelrycken alls, min axel tycker inte om det.
    Men mer turkish getups och utåtrotation borde göra mig mer gott.
    Skalade ner, bra det.
    Inget riktigt djup heller.
    Blev svettig idag, kul.
    Sen träffade jag en strongwomankvinna på gymmet idag, kul att prata med henne. Stark, många marklyft där,
    Känns så oeffektivt och icke optimalt att köra ryck med en hand dagen efter man kört med stång, så kasst. Jag som pratat om att crossfit börjat gå ifrån alla enhandsövningar, hehe.

    17.5kg hantel styrkeryck, vänster, 21 reps i 3 set
    17.5kg hantel styrkeryck, höger, 21 reps i 3 set
    4.10 min
    42 Pull-ups (10, 18, 24, 30, 36, 42)
    8.10 min
    15kg hantel styrkeryck, vänster, 15 reps i 3 set
    15kg hantel styrkeryck, höger, 15 reps i 3 set
    11.39 min
    30 Pull-ups (4, 9, 13, 17, 20, 23, 27, 30)
    15.32 min
    15kg hantel styrkeryck, vänster, 9 reps i 3 set
    15kg hantel styrkeryck, höger, 9 reps i 3 set
    19.40 min
    18 Pull-ups (5, 9, 12, 14)
    19.57 min riktigt go spurt för att komma in under 20 :)

    #513625

    ”Karen” (150x medicinboll frontböj + ca 3m upp med bollen)
    Gick för 25 varje minut, men efter första 25 så hade det redan gått en minut :D
    7.52 min för mig, också 8kg boll, med handtag, gillar inte det, även om jag fått in en rätt bra skruv med den nu :)

    Avslutade med handstående mot vägg 2x30s, tucked sit 2x15s, elbow lever 3x30s, pseudo plansche pushups 5,10 frog stand och några korta stunder tucked front lever. Inspirerad av gymnastik för tillfället, lagom till OS.

    #513626

    Jag borde kört handduksrodd med hälarna på en bänk, horisontell kropp.

    Vändningarna kändes jättebra, kul.
    Aj, drog upp händerna idag, inte bra alls, de som kännts bra sista tiden, men det var bara 3 dagar sen det var 90 pull-ups.
    För mycket grepp, tänker på de som körde med rep idag, wow.

    5 varv av:

    Hängande sittvändningar
    9×70, sänkte till 50kg sista 13 reps, greppet var för svagt. Delat i 2-5 set.

    15x Pull-ups
    Supinerat grepp med pumpande knän ingen kipp första varvet för att simulera rep, resterande blandat, mestadels pronerat grepp med kipp. Delat i 3-7 set.

    27.32 min

    #513627

    Ajdå, du klarade inte på under 20 :(

    #513628

    Haha!
    Hybris som vanligt inför varje pass, jag lär mig aldrig.
    Men det är kul att ha en stark mental inställning innan :)

    #513629

    Crossfit
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/tricep.JPG][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/mage.JPG][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/krabba.JPG]

    #513630

    Vikt: 91kg
    Midja: 80.5 cm

    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/avslappnad.JPG][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/back.bicep.JPG][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/chest.JPG][img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/2008-AUG-10/front.bicep.JPG]

    #513631

    Crossfitutvärdering (mer träningsutvärdering eftersom jag inte följt upplägget slaviskt)
    tränat sedan April, i början sporadiskt, sedan dag för dag, under sommaren plockades övningar som smågodis i kombination med BJJ.
    Nu följer jag WOD igen, men funderar på att följa ett tyngdlyftningsschema blandat med crossfit nu till hösten, ska tänka på det.
    Började jobba juni-juli också, det var mycket lättare att träna hårt när jag var arbetrslös och kunde ladda ordentligt, så det får jag väga in.
    Kul med variation, men samtidigt har jag inte kunnat jämföra mig med tidigare prestationer så ofta, svårt att mäta.

    ++[/b]
    Träningen har varit roligare, som att öppna en lucka på julkalendern varje morgon med en utmaning.

    +[/b]
    Återhämtning/träna med träningsvärk, hade det rätt bra tidigare, men har tagit det ett steg längre.
    Tränar mer avslappnat, kost, utseende, vikter mm. spelar inte in lika mycket, tränar jag bra så löser sig allt annat automatiskt.
    Mental träning, kämpa hela vägen på varje WOD.
    Bättre teknik: OHS, kipping, handstående, MU.
    Bättre dips och sit-ups.

    [/b]
    Har en gnutta sämre knäböj och marklyft nu, men det är mer som spelar in, småskadade ryggen, dagsform mm.
    Händerna, drar sönder valkarna.
    Upplever det som att jag har sämre kondition nu, men det är väldigt vagt, kan vara mer att crossfit gör en ödmjuk när man testar alla krävande övningar. (Även haft problem med vaden och inte kunnat springa)
    Innan roterade jag: gymmet, löpninig, simning och vilade när jag kände för det.
    Ett annat exempel är Fran, det var bland det första jag testade, då klarade jag alla 21 thrusters mer eller mindre oavbrutet, nu sist under Fran var jag helt slut, fick lägga ner stången och vila flera gånger, sämre sluttid. (kan ha varit dålig dagsform)
    Inte så många nya PR.

    Summan är positiv, det viktigaste är att det är roligt.
    Sen är det för många varaibler som spelar inte för att jag kan hylla eller såga just crossfitträningen i sig.

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.