wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513797

    Motionscykel, monark, den vänstra
    4x2min:1min 100rpm motstånd E:8 6.6 km

    #513798

    Börjat kunna småjogga nu :) tog 100 pyttesteg åt gången idag varvat med gång.

    10 pistoler med ett fingers hjälp i ringar.
    10 enarmböj med knäna i golvet, vila mellan varje ner mot en enhands child typ.
    10 enarmböj mot vägg
    enhandspullup, 4 cykelslangar som hjälp kort ROM, blev mest greppträning, för klen, några negativa i kort ROM.
    10 enarmsrodd med fötter i marken
    40 situps ankrade
    superset till ->
    40 rygglyft på marken

    Enhandsryck
    30×17 kg PR
    Tog en kort paus vid 21 reps, hantlarna började skruvas upp räknar PR ändå :)

    #513799

    Vikt: 93 kg
    Midja: 84 cm

    #513800

    Kämpa på, hur lång beräknas rehaben vara? För du har opererat axeln va?

    #513801

    Tack Hagetzu!
    Fram till jul ungefär :/ Men det känns som att det går fortare än väntat :)
    Lite otålig börjar jag ändå bli.

    Rehab 2 gånger i veckan, har en fantastisk sjukgymnast som jag är glad för.

    #513802

    Opererade själv menisken för två månader sedan och ska operera korsband i sommar. visst är det frustrerande när huvudet vill mer än kroppen klarar?
    Nu blir väl inte min rehab lika lång (6månader) som din, hoppas det tillfrisknandet går fort för dig.

    #513803

    Ja det får vi hoppas.

    Vill inte ha dig borta från gymmet ända till jul

    #513804

    Nädå Calle! funderar på att köpa ett nytt gymkort nu! Riktigt sugen. Kan träna kondition, ben, bål och vänstern.

    Ja, Hagetzu, vill vara bra om en vecka, haha :)
    Men har fått börja göra ökningar hos sjukgymnasten nu äntligen.
    Uppe i 12x7kg hammercurls nu, känner mig som discobyggare när jag kör den, haha :)

    Men den långa tiden, då pratar vi helt återställd, kunna brottas, göra handstående armhävningar, ryck, stöt eller var som helst :)

    #513805

    Småjoggade förresten runt hela 2.5:an härom dagen!
    Stolt även om det endast var i promenadfart :)
    Det blir rehab senare idag.

    #513806

    Motionscykeln hemma
    5×4.30min:30sek
    40km/h max motstånd

    Jag måste öppan upp och skruva på min cykel så jag kan öka motståndet, nej, så bra tränad är jag itne, den är fel inställd.

    #513807

    Jogg 2.5 km kändes bra första delen idag, bättre tempo än sist.

    10 pistoler med ett fingers hjälp i ringar. Tyngre idag, vänster kändes skevt, fick bryta flera gånger där och hjälpa till med båda armarna, utsidan på menisken kändes.

    10 enarmböj med knäna i golvet, mycket bättre idag, obrutet.
    10 enarmböj mot vägg

    enhandspullup, 4 cykelslangar som hjälp, fick till ett bra set foten som stöd plus lite av den andra handen, full ROM, några negativa i kort ROM med knäna, orkade inte hålla mig hängande alls idag.
    10 enarmsrodd med fötter i marken
    50 situps ankrade, brutna
    50 rygglyft på marken, brutna

    Hoppar över enhandsrycken idag.

    #513808

    Löpning 2.5 km
    Ja, notera att jag inte skrev jogg, haha, sprang till och med förbi en kille idag, först efter det märkte jag att jag faktiskt sprang i hyffsad fart :)

    #513809

    Safjället 2.5 km, avbröt, känning i vaden, helvete också! (svära mitt under påsken, jo jag vet, haha)
    Men ingen fara hoppas jag.
    Nu ska ja gfrossa ägg :P

    #513810

    Vikt 94
    Midja: 84

    Kass form nu, dags att dra igång på riktigt.

    #513811

    Varit lite förkyld/allergi så inte tränat någonting direkt.
    Men kört min rehab för axeln, går bra, träffade min kirurg idag, han klämde och drog i min axel.
    Efter 7v träning ligger jag redan 6v före i styrka och rörlighet. Återställd ev. om 4 månader i slutet av augusti istället för till jul, så det är goda nyheter :)
    Bara att träna på och inte ha några begränsade tankar, min fantastisska sjukgymnast håller mig lagom hårt i sina tyglar.

    Ändrat min hemmatränng nu, kör styrka 2-3 ggr i veckan hemma, 2 ggr i veckan hos sjukgymnasten med lite andra slags övningar.

    Smygit igång med periodisk fasta igen, 16-8, fortfarande kass form, men ska slipa på den till det bättre.

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.