When I Hustle, Picture Me Rollin Baby!

Home Forums Dagböcker When I Hustle, Picture Me Rollin Baby!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Jag tänkte att det var på tiden att jag börjar hålla lite koll på min träning igen, därför startar jag en journal här på Body :up: Jag hoppas att jag får lite inspiration och nya ideer. Så kommentera gärna om ni har synpunkter på min träning!

:wazzup:Kort info om mig:[/b]:wazzup:

Namn: Malin aka ”Gangster”
    Ålder: 22

Träningsbakgrund: Styrketränat ca; 6 år och plöjt igenom diverse idrotter under min uppväxt.
    Yrke: Studerar till Idrottskonsulent på Bosöns Idrottsfolkhögskola och är inom kort lic. Personlig tränare :dance: Jag vill jobba som Fystränare och Personlig tränare.

Min träning:[/b]

Mål: Jag har lite svårt att formulera ett mål just nu, då jag känner mig ganska nöjd i dagsläget. Det känns som att träningen flyter på bra. Jag har dock två saker jag vill förbättra och det är mina frukostvanor eller rättare sagt, jag ska skaffa mig frukostvanor (slut snoozat!). Det andra jag vill förbättra är min kondition men har ännu inte satt upp något specifikt mål.

Träningsupplägg:[/b]

Dag 1 – Rygg, Biceps, Triceps
    Dag 2 – Bröst, Axlar
    Dag 3 – Ben, Rumpa, Mage

Kondition – 2ggr/vecka, Jogga eller ”leka lite idrott”

Lite bilder [/b](inte helt nya)

:bb:Styrketräning – Dag 1[/b]:bb:

Uppvärmning: Cykel, 15min
    Träningskompis: Sandy
    Tid: 60 min

Rygg:
    Latsdrag – 22,5kg/12reps, 22,5kg/12reps, 22,5kg/12reps, 25kg/8reps
    Rodd – 15kg/12reps, 20kg/12reps, 20kg/12reps, 25kg/10reps
    Rull.Rygg.Res – -/15reps, -/15reps, -/10reps, -/10reps

Triceps:
    Tricep press – 17,5kg/12reps, 20kg/12reps, 22,5kg/12reps, 25kg/8reps

Biceps:
    Bicep curl – 20kg/12reps, 20kg/10reps, 20kg/8reps, 20kg/8reps (våga vägra sänka vikten)

Skönt pass! ryggresningarna kändes :(

:bb2:Styrketräning – Dag 2[/b]:bb2:

Uppvärmning: Cykel, 10min
    Tid: 60 min

Bröst:
    Cabelcross – 5kg(10kg)/12reps, 7,5kg(15kg)/12reps, 10kg(20kg)/10reps, 10kg(20kg)/8reps
    Lutande bänk press – 18kg/12reps, 18kg/12reps, 20kg/12reps, 20kg/8reps

Axlar:
    Hantelpress – 5kg/8reps, 5kg/8reps, 5kg/8reps, 5kg/8reps
    Axel lyft. sidan – 4kg/10reps, 3kg/10reps, 3kg/10reps, 3kg/8reps
    Utåtrotation – 2,5kg/10reps, 2,5kg/10reps, 2,5kg/10reps

Kondition – Jogga, 10min. (skulle joggat längre men de RF (Riksidrottsförbundet) var i hallen å filmade någon reklam film och kände inte för att vara med).

Helt okej pass, jag är pinsamt klen i axlarna. Jag kan försvara mig lite med att jag kör väldigt strikt och inget fuskande :nono:

kalas, detta ska bli kul:emo-thumb

:dntknw:Kondition + Skog + Pannlampa[/b]:dntknw:

Idag har jag och ”Kenyan” Mia varit ute och joggat i skogen idag. Mia iförd pannlampa eftersom det börjat skymma. 8) Det blev hela 7,5 km och JAG ÄR NÖJD! Nu är det tydligen ”Hatt och Peruk fest” här på campus och jag ska självklart gå dit och göra entré. Men det blir nog lungt med sportdrycken :drunk: då vi har skola imorgon!!

Håll höjd!!

//Malin

Med 5kg i hantelpress hjälper inga ursäkter i världen. :p

;)

Melin [/b]- Yeh, Yeh, Du behöver inte vara kaxig nu bara för att du tar 6 kg i hantelpress!! :) När jag tar 10 kg så kommer jag att skratta dig i ansitet!

”Now work it out now, shorty work it out, work it out
    I wanna see you, break it down
    Now back it up now, you know what I’m about
    It’s like a bank job I’m rentin them out
    Now work it out now, work it out, work it out
    Now work it out now, work it out, work it out
    I’m laughin straight to the bank with this
    (Ha, ha ha ha ha ha, ha, ha ha ha ha ha)”
    ;)

”Gangsta” going straight to the bed, blivit sent nu!

:sleepy:

:worship:Kondition + MP3 = Sant![/b]:worship:

Jag fick nog lite extra motivation inför konditionsträningen då det gick så bra igår :up: Så jag snörade på mig joggingskorna, plugga in MP3:n och gav mig ut i löparspåret. Det blev samma runda som igår (7,5km), det tog ca 60 min. Det var en skön runda, nu ska jag duscha och sen så är det mat som gäller!

Love the MP3!!!

Håll Höjd!!

//Malin

Lite armar hade du ju :) kör hårt :emo-thumb

:up:Sammanfattning av veckan[/b]:up:

Måndag – Styrketräning (Rygg, Triceps, Biceps)
    Tisdag – Styrketräning (Bröst, Axlar)
    Onsdag – Kondition (7,5km)
    Torsdag – Kondition (7,5km)
    Fredag – Allt för hälsan mässan :emo-thumb
    Lördag/Söndag – Jobb

Jag är nöjd med konditionsträningen denna vecka, den kändes kanon! Tyvärr så ”missade” jag det sista styrkepasset då jag gick på Allt för hälsan mässan istället. Mina ben var dock ganska tacksamma då de var ganska möra efter all löpträning.

Det bästa med att plugga är att man får lov och just nu är det HÖSTLOV ;) och jag är hemma i Småland. Bakar bröd till pojkvännen och tvingar honom att äta frukost. Det blir tyvärr inget gymmande denna veckan, men joggingskorna är nerpackade! Efter lovet så ska jag och ”Kenyan” Mia springa milen. Det är en liten magisk gräns för mig då jag alltid ogillat allt vad löpträning innebär. Men ju bättre man blir desto roligare och skönare blir det!

Håll Höjd!

//Malin

:whistle:Konditionsträning[/b]:whistle:

Höstväder kan vara otroligt deprimerande, kallt och ruggit, men det finns dagar då det är otroligt vackert! Idag är just en sådan dag ;) Jag har varit ute och joggat ca 6km idag, det var jätte skönt! Tyvärr så har jag börjat tröttna på min vanliga runda där pojkvännen bor och skulle vilja hitta någon annan stans att springa. Känns lite svårt då verken jag eller han är bekanta med stan. Jag får helt enkelt hålla ut, inte jätte ofta jag springer här! Nu är det kaffe och aftonbladet som gäller!!

Håll Höjd!

xx

Back on track[/b]

Tillbaka på bosön efter ett underbart höstlov ;)

:bb:Styrketräning[/b]:bb:

Uppvärmning –[/b] Cykel, 15 min

Rygg[/b]
    Latsdrag – 22,5kg/12reps, 22,5kg/12reps, 22,5kg/12reps, 25kg/10reps
    Rodd – 20kg/12reps, 25kg/12reps, 25kg/12reps, 30kg/8reps
    Rull.Rygg.Res – -/15reps, -/15reps, -/10reps, -/10reps

Biceps[/b]
    Bicep curl – 20kg/12reps, 20kg/10reps, 20kg/10reps, 20kg/10reps

Triceps[/b]
    Tricep press – 17,5kg/12reps, 20kg/12reps, 20kg/10reps, 20kg/10reps

Skönt pass! Jag har ökat vikterna ganska mycket på rodden, det kändes bra! Lite dåligt med energi i slutet av passet men jag är överlag nöjd! Laddar till imorgon då jag ska köra bröst & axlar… ska köra tunga hantelpress bara för din skull Melin!!! ;)

:bb:Styrketräning[/b]:bb:

Uppvärmning – Cykel 10min

Axlar
    Axel press – 5kg/12reps, 6kg/10reps, 6kg/10reps, 6kg/8reps
    Axel lyft åt sidan – 4kg/8reps, 4kg/8reps, 4kg/8reps, 4kg/6reps
    Utåtrotation – 2,5kg/10reps, 2,5kg/10reps, 2,5kg/10reps

Bröst
    Cabelcross – 5kg/10reps, 7,5kg/10reps, 10kg/10reps, 10kg/8reps
    Lutande Hantel press – 6kg/10reps, 9kg/10reps, 9kg/8reps, 9kg/6reps

Skönt pass! :up: Ökade vikterna i axel pressen! Whippo whiioo :p Jag hade dåligt med energi kvar i slutet av passet idag också. Jag borde nog äta lite mer innan passet å se om det går bättre då.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.