Yngves kostdagbok fr.o.m. 08/12 – 08

Home Forums Dagböcker Yngves kostdagbok fr.o.m. 08/12 – 08

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 446 total)
  • Author

Dag 6 – Lördag V01/2010

Idag var jag uppe längre än vanligt, så därför blev det ett extra mål mat.
    Vikten är nu nere på drygt 114 kg, en nedgång på över 4 kg första veckan, vilket tyder på att jag tömt glykogen depåerna rejält trots stora mängder kolhydrat i kosten (ca 60E%). Jag bakade även Bretzells sent på natten. För er som ätit Bretzells kan jag avslöja att man doppar degämnena i kaustiksodalösning. Blev 28 st 55g’s.

MÅL 1: 15g sojagranulat + 85g müsli + ca 3dl fil.

MÅL 2: 167g pumpernickel m. ost.

MÅL 3: 5st Crepes fyllda med morot, squash o fänkål.

MÅL 4: 113g pumpernickel m. ost.

MÅL 5: 15g sojagranulat + 85g müsli + ca 3dl fil.

MÅL 6: 15g sojagranulat + 85g müsli + ca 3dl fil

NRG 3056 kcal

#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#

Dag 7 – Söndag V01/2010

Omväxlande mycket och lite hungrig idag, blev iaf lågt intag denna dag.
    Smakade mina bretzells och de var kalasgoda. Gjorde även memma och pumpernickel idag. Summering av veckan ger 18120 kcal – snitt 2588 kcal per dag, klarade mitt mål på ett snitt på 2600 kcal.

MÅL 1: Bretzells 3st á 55g.

MÅL 2: Bretzells 3 st, ett glas mjölk, en caffe latte.

MÅL 3: 15g sojagranulat, 85g fruktmüsli, samt fil. ett äpple, en caffe latte.

MÅL 4: En portion ”Min Standard” 75g pasta, 38g vita bönor, samt morot, lök, fänkål o squash.

NRG 2262 kcal

Dag 8 – Måndag V02/2010

Bakade 28 bretzells och har ingen plats i frysen, så idag blev det en del bretzells. Morgonvikten var 114 kg. Gått ner nästintill 5 kg första veckan.

MÅL 1: ”Min Standard” 75g fullkornspasta, 38g vita bönor, morot, fänkål, squash, lök o portabello svamp.
    2 Bretzells á 55g, En thé m.mjölk, En caffe latte.

MÅL 2: Bretzells 3 st, en thé m. mjölk.

MÅL 3: Bretzells 3 st, en thé m. mjölk.

MÅL 4: Ett äpple. 15g sojagranulat + 85g müsli + fil.

NRG 2567 kcal

Dag 9 – Tisdag V02/2010

Har varit mycket lugnt med hungern idag, verkar som att undvika glass, bakverk o öl gör underverk. Morgonvikten var 113,2 kg. ca 3cm har försvunnit på midjan hitintills.

MÅL 1: 174g pumpernickel m. ost, En thé m.mjölk, Ett äpple.

MÅL 2: 131g pumpernickel m. ost. svart caffe. 1/2 portion memma m. lite mjölk. (Memma är en finsk påskefterrätt.)

MÅL 3: ”Min Standard” 75g fullkornspasta, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök o portabello svamp.

MÅL 4: 2/3 dels bretzell + 1/3 dels portion memma m. mjölk..

MÅL 5: ”Min Standard” 75g fullkornspasta, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök o portabello svamp.

NRG 2558 kcal

Dag 10 – Onsdag V02/2010

Idag har jag kollat på DVD’n Unbelievable med Ronnie Coleman. Samt att jag testat att skriva träningsprogram i Anders Graneheim’s Träningsguide. Blev snyggt, men tyvärr väldigt låg upplösning på bilderna gissar att de är på 72 dpi, precis som datorskärmar. Morgonvikten var 113,0 kg. Tränade K-Bells ikväll och kände att jag behövde energi efter passet, så idag blev det lite extra kalorier.

MÅL 1: 15g sojagranulat + 85g müsli + fil.

MÅL 2: 143g pumpernickel m. ost. Thé m. mjölk, en caffe latte.

MÅL 3: 15g sojagranulat + 85g müsli + fil. Thé m. mjölk.

MÅL 4: ”Min Standard” 75g fullkornspasta, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök, squash o portabello svamp.

MÅL 5: 11g paranötter. En stor caffe latte, tre bretzells.

NRG 2869 kcal

Dag 11 – Torsdag V02/2010

Vart och handlat åt mitt djur Malcolm, en black ebony chinchilla.
    Sand, foder och vattenflaska blev det. Relativt billigt djur att hålla, kostar ca 120 kr/månad, luktar inte och för många allergiker ett av de fåtal pälsdjur som de kan hålla.

Var inbjuden till en vän på American chopper (Discovery) ikväll och blev bjuden på glögg, pepparkakor och paranötter, så det blev fullt energiintag idag, d.v.s. ungefär lika mycket som energibehovet.

Morgonvikt 113,7kg

MÅL 1: 15g sojagranulat + 85g müsli + fil. Ett äpple. En caffe latte.

MÅL 2: ”Min Standard” 75g fullkornspasta, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök, squash o portabello svamp.

MÅL 3: 154g pumpernickel m. ost. Thé m. mjölk, en caffe latte.

MÅL 4: 130g kraftmüsli, dinkelflingor, sojagranulat, torkad aprikos, plommon, russin, samt solroskärnor och kokosflingor med Yougurt. Två äpplen.

MÅL 5: En bretzells m. 2 skivor ost. 25g paranötter. 1 1/2 glas lättglögg. 25g pepparkakor.

NRG 3156 kcal

Dag 12 – Fredag V02/2010

Varit på resa idag och ätit ute, blev falafell med stekt klyftpotatis och grönsaker och för att citera Uggla – Likväl klagas det på maten, vad snålt det är på faten! Ja inte blev det för mycket kalorier i det målet i.a.f.

Morgonvikt 113,6kg

MÅL 1: 15g sojagranulat + 85g müsli + fil.

MÅL 2: 135g pumpernickel m. ost. En caffe latte.

MÅL 3: Falafell, stekt klyftpotatis, grönsaker och 2st havreknäcke.

MÅL 4: Kraftgröt gjord på dinkelflingor, sojamjöl, torkad aprikos, plommon, russin, samt solroskärnor och kokosflingor med ett glas mjölk, samt en thé m. mjölk. 33g solroskärnor.

MÅL 5: 20g paranötter. 1 1/2 glas lättglögg. 25g pepparkakor, ett äpple och 3 st ostmackor, samt ett glas mjölk.

NRG 2985 kcal

Dag 13 – Lördag V02/2010

Idag har jag och grannen tittat på Edinburgh Tatoo på VHS, det är från ett slott i Edinburgh, där säckpipeblåsare och trumslagare spelar, samt mässingorkester, dansare, soldater och the kamakaizes on Kawasaki (kör stunttrick på offroaders) uppträder. Bästa låten säckpipeblåsarna spela var Scottland the brave, sök på U-tube på bagpipes och låtnamnet.

Har kört vikt och midjemått för mån – fredag i The Body Fat Calculator.
    [http://www.nyttgrepp.se/bodyfatcalculator.php]
    och fick ut att jag hade BodyFat 39%, samt 3D-BMI på 12,52.
    Skall testa varje helg hade jag tänkt.

MÅL 1: 67g torkade dadlar, 65g kärnrussin. 3dl nyponsoppa m. nötmüsli. En banan.

MÅL 2: Två ostmackor, 5dl nyponsoppa, en banan, en apelsin.

MÅL 3: 1 1/2 bretzell. 3 dl yougurt och 15 g sojagranulat m. russin & nöt müsli. En thé m. mjölk.

MÅL 4: En stor kopp Tie Guan Yin (oloongthé) och 2 st bretzells.

NRG 2600 kcal

Dag 14 – Söndag V02/2010

En polare titta in på en bit mat idag och sen träna vi lite K-bells. Denna vecka har jag ätit 19161kcal, vilket gör ett dygnssnitt på 2737 kcal, inte så farligt mycket över 2600 – har nog tappat ett halvt kilo fett, senaste veckan.

MÅL 1: 10g paranötter. 48g pumpernickel m. ost.

MÅL 2: 5ml linfröolja, 37g solroskärnor, ett äpple.

MÅL 3: 166g pumpernickel m. ost. En thé m. mjölk.

MÅL 4: 1 1/2p ”Min standard” med dijonsås – korngryn, vitabönor, morot, vitkål, lök, mjölk, mjöl, dijonsenap, olivolja.

MÅL 5: 113g pumpernickel m. ost. Två thé m. mjölk. En bretzells

NRG 2516 kcal

Dag 15 – Måndag V03/2010

Idag har syrran och jag varit och ätit sushi, på en restaurang som tar 79 kr för en 12 bitars (rejäla bitar) med misosoppa, sallad, dricka och bröd.
    Äntligen har vikten krypit neråt igen, efter att stått still en vecka, vägde 112,8kg i morse.

MÅL 1: En bretzells, en caffe latte.

MÅL 2: 15g sojagranulat + 85g müsli + yougurt.

MÅL 3: Sushi 12 bitars, misosoppa och 33cl päronsoda.

MÅL 4: 15g sojagranulat + 85g müsli + yougurt.

MÅL 5: 132g pumpernickel m. ost. Roiboos ”Heta stunder” thé.

NRG 2232 kcal

Jag tycker att det här är en riktigt trevlig journal. Hur mycket ska du ner innan du är
    nöjd med deffen?

Läste på förstasidan att du vägde runt 111 kg vid starten, men någonstans på vägen
    verkar du ha gått upp? Har dock inte läst alla sidorna, så jag har aboslut missat mycket
    på vägen s.a.s.

Lycka till och kör hårt!

Gettodachoppa wrote:
    Jag tycker att det här är en riktigt trevlig journal. Hur mycket ska du ner innan du är
    nöjd med deffen?

Läste på förstasidan att du vägde runt 111 kg vid starten, men någonstans på vägen
    verkar du ha gått upp? Har dock inte läst alla sidorna, så jag har aboslut missat mycket
    på vägen s.a.s.

Lycka till och kör hårt!

Tack.
    Jo jag var nere runt 103 kg och låg sedan länge på 105 kg, men sen kröp vikten upp igen. Men nu är jag på ”G” igen och skall försöka gå ner till runt 100. Om det sedan går att skära ner lite extra på kalorierna vid 100, så skulle jag vilja komma ner till 90 kg.

Dag 16 – Tisdag V03/2010

I dag har jag bakat kraftmuffins på dinkelmjöl, sojamjöl, torkad osvavlad aprikos, katrinplommon, russin, kokos, solroskärnor och linfröolja. Blev riktigt bra.

Morgonvikt 113,5kg

MÅL 1: 118g pumpernickel m. ost. 35g solroskärnor, 1 tsk linfröolja, en caffe latte.

MÅL 2: ”Min Standard” 75g korngryn, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök och portabello.

MÅL 3: caffe latte.

MÅL 4: 2 st kraftmuffins á 165g, 2 thé m. mjölk, 3 äpplen.

NRG 2139 kcal

Dag 17 – Onsdag V03/2010

Idag har jag kontrollvägt personvågen, morgonvikt var 112,3 kg enl. vågen. La på 112 kg viktskivor och då visa den 108,9, så i själva verket vägde jag 115,5kg, dock kommer jag även i fortsättningen ange vågens resultat, förutom när jag kommer med min veckorapport över resultaten.

MÅL 1: En kraftmuffins, en thé m. mjölk.

MÅL 2: En kraftmuffins.

MÅL 3: En kraftmuffins, ett äpple, en thé m. mjölk.

MÅL 4: ”Min Standard” 75g korngryn, 38g vita bönor, morot, vitkål, lök och portabello.

MÅL 5: En halv kraftmuffins.

MÅL 6: 15g sojagranulat + 85g müsli + yougurt.

MÅL 7: 50g müsli + yougurt.

NRG 2639 kcal

Dag 18 – Torsdag V03/2010

Bakat pumpernickel idag, recept från min receptsamling ”Bröd & Bönor”.
    Åt ute idag med, kycklingfilé m. ketchuptäcke och ris, godare än jag trodde. Tills idag har jag inte druckit nå’n öl, så idag köpte jag 2 Engelska Ale. Hobgoblin och Bishops finger. Blev relativt lite kalorier idag.

MÅL 1: 7g sojagranulat + 93g müsli.

MÅL 2: En portion kraftgröt.

MÅL 3: En portion ris och en kycklingfilé.

MÅL 4: 2 st rundstycken m. ost o röd paprika. 2 kaffe m. lite mjölk och 2 småkakor.

MÅL 5: 100cl folköl 3,5%. Ett äpple. 80g pumpernickel m. ost.

NRG 2235 kcal

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 446 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.