Yngves kostdagbok fr.o.m. 08/12 – 08

Home Forums Dagböcker Yngves kostdagbok fr.o.m. 08/12 – 08

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 446 total)
  • Author

Dag 209 – Onsdag V30/2010
    Morgonstatus – 104kg/116cm.

Idag har jag sysslat lite med näringsberäkning, jag har hjälpt en bekant att näringsberäkna hennes müsli, riktigt tung sådan med 25g fett per hg, eller 51E% om det säger er mer. Dock är hon långdistanslöperska, så hon kan behöva sådant.

Så över till dagens käk.

MÅL 1: 15g paranötter, 15g pecannötter, 15g valnötter. En skål Tamago No Sumashijiru, vilket är en Japansk soppa på fiskbuljong, champinjon, purjo och ägg.

MÅL 2: 100g müsli + fil + äpple. 4 skånska pepparkakor.

MÅL 3: 4 skånska pepparkakor + kaffe.

MÅL 4: En kesomacka m r. paprika. En marmeladmacka, vatten, 35 g naturella solroskärnor.

MÅL 5: 2,75 hg potatis + 38g sv. bönor. Guacamole, samt olivolja o rödvinsvinäger till bönorna. Råkost: morot, blomkål, plommontomat, ruccola, champinjon, purjolök.

MÅL 6: 15g pecan + valnöt.
    1hg gravad lax.

=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#=#

YTS, kan du inte ta och plåta lite av maten du äter? Pallar du så skulle det vara intressant att se.

Gettodachoppa wrote:
    YTS, kan du inte ta och plåta lite av maten du äter? Pallar du så skulle det vara intressant att se.

Jag har bara analog kamera, men visst skulle jag kunna ta lite bilder och sedan scanna. Kanske dags att skaffa digitalt, om du eller nå’n annan här, har nåt tips på bra kamera för ca 2-3 papp, så hör gärna av er. Har funderat på att man skulle ha en man kunde spela in klipp till You Tube också, men då kanske 3 papp inte stoppar?

Dag 210 – Torsdag V30/2010
    Morgonstatus – 103kg/114,5cm.

Aptiten har återvänt stort, åt så gott som 3000 kcal idag.

Dagens käk.

MÅL 1: 1hg gravad lax, två thé m. mjölk, två caffe latte, sex skåne pepparkakor.

MÅL 2: Två skånska pepparkakor, en kesomacka, en marmeladmacka, ett äpple.

MÅL 3: 100g müsli + fil + äpple. Två skånepepparkakor, ett glas mjölk.

MÅL 4: 2,75 hg potatis + 38g sv. bönor. Guacamole, samt olivolja o rödvinsvinäger till bönorna. Råkost: morot, palsternacka, broccoli, squash, ruccola, champinjon, purjolök.

YTS wrote:
    Jag har bara analog kamera, men visst skulle jag kunna ta lite bilder och sedan scanna. Kanske dags att skaffa digitalt, om du eller nå’n annan här, har nåt tips på bra kamera för ca 2-3 papp, så hör gärna av er. Har funderat på att man skulle ha en man kunde spela in klipp till You Tube också, men då kanske 3 papp inte stoppar?

Alltså, jag är inte rätt gubbe att fråga. Men vad jag vet så håller
    Olympus digitalkameror bra standard. Jag kan tänka mig att många
    kompaktkameror runt 2 papp fungerar bra att filma med. Men som sagt,
    lita inte på mig när det gäller sånt här.

Har du en hyfsad mobil så går väl den att ta lite bilder med samt filma en
    snutt. Men är din som min så blir filmernas kvalitet riktigt dålig tyvärr.

Gettodachoppa wrote:
    Alltså, jag är inte rätt gubbe att fråga. Men vad jag vet så håller
    Olympus digitalkameror bra standard. Jag kan tänka mig att många
    kompaktkameror runt 2 papp fungerar bra att filma med. Men som sagt,
    lita inte på mig när det gäller sånt här.

Har du en hyfsad mobil så går väl den att ta lite bilder med samt filma en
    snutt. Men är din som min så blir filmernas kvalitet riktigt dålig tyvärr.

Olympus är nog bra. Arne Persson, som håller Löddeköpinge Grip Challenge, brukar ta bilder med sin olympus och de brukar bli bra.

Min mobil har ingen kamera alls.

Skall se om jag hinner kika på kamera i morgon (fredag).

Dag 211 – Fredag V30/2010
    Morgonstatus – 103kg/115cm.

Första målet här, åt jag i går natt. Bara så ni inte tror jag äter chokladpudding till frukost. Idag har jag varit hungrig för jämnan, undrar om det är pepparkakorna som stimulerar aptiten.

Dagens käk.

MÅL 1: 3hg ostkaka, krusbärssylt 30g, chokladpudding 125g, 290g gröna druvor.

MÅL 2: Fyra skånska pepparkakor, thé m. mjölk.

MÅL 3: Fyra skånepepparkakor, ett glas mjölk.

MÅL 4: 11 sushimakirullar m. rökt lax o sparris. Två skånska pepparkakor.

MÅL 5: 50cl Carnegie porter 3,5% + 66cl Grolsch lager 3,5%, 2 Nebraska ölkorvar á 50g, 2 skånska pepparkakor, ett glas mjölk.

Dag 212 – Lördag V30/2010
    Morgonstatus – 104kg/116cm.

Idag var pepparkakorna slut och det känns redan som aptiten lugnat ner sig. I morse var jag ute och promenerade i 40 minuter.

Dagens käk.

MÅL 1: Två thé m. mjölk, en kesomacka, en marmeladmacka, 30g paranötter.

MÅL 2: Två kesomackor m r. paprika, samt två kokta ägg.

MÅL 3: 105g müsli + fil.

MÅL 4: Två kesomackor m r. paprika, 1 tsk rostade solroskärnor och ett glas mjölk.

MÅL 5: 325 g potatis med Sheerwoods Bengal Spice Mango Chutney. 38g sv. bönor marinerade i 1/2 msk olivolja frutato, samt 1 tsk rödvinsvinäger. Råkost: morot, palsternacka, broccoli, purjolök, squash o champinjon,

Dag 213 – Söndag V30/2010
    Morgonstatus – 104kg/117,5cm.

I morse var midjan rekord bred, det berodde nog på att jag åt ett gäng pannkakor innan jag gick och la mig. Två första målen idag åt jag innan jag la mig, nämligen.

Denna vecka har jag ätit 19380 kcal, vilket ger ett snitt på 2770kcal per dag, bör ge en viss viktminskning, trots att jag inte tränat denna vecka.

Dagens käk.

MÅL 1: Solero fruit ice + 2 st majskolvar.

MÅL 2: Pannkakor: 100g kornmjöl, 2 dl mellanmjölk, 2 ägg, 6g olivolja (till stekningen), 66g björnbärssylt.

MÅL 3: 115g müsli + fil + äpple.

MÅL 4: Två kesomackor m r. paprika, 1 tsk rostade solroskärnor och ett glas mjölk.

MÅL 5: 1/2 grillad kyckling + 100g 100% fullkornsmakaroner, Sheerwoods Bengal Spice Mango Chutney.

Dag 214 – Måndag V31/2010

Var och träna idag och efter träningen slank jag in i frukt o grönt affären, för att köpa en kaka rischoklad, puffat ris i choklad. Köpte även västerås gurka och blomkål, när jag sen skulle betala, läste jag om deras ostkaka som lät fantastiskt god. Väl hemma, behövde jag fylla på skafferiet ytterligare, bl.a. mjölk, fil o kokosflingor, då såg jag en bit brie ost, som verka perfekt, så den köpte jag.

Kort sagt det blev en ätar dag idag.

Dagens käk.

MÅL 1: 300g potatis + 38g sv. bönor i 1/2msk olivolja Fruttato, samt 1 tsk rödvinsvinäger. 1msk Sharwoods Bengal Spice Mango Chutney.
    Råkost: Morot, rödbeta, broccoli, squash, purjolök, champinjon, mangold.

MÅL 2: en caffe latte, en kopp kakao, två kesomackor m r. paprika o 10g solroskärnor.

MÅL 3: En kopp kakao, 2 portioner T-Björns kraftgröt, ett glas fil + 1 äpple.

MÅL 4: 42g rischoklad, 144g brie, 250g ostkaka.

MÅL 5: 84g rischoklad.

Dag 215 – Tisdag V31/2010
    Morgonstatus – 103kg/116cm.

Gårdagens ätardag, togs igen idag med en riktig deffardag. Bägge müslimålen åt jag 75g istället för de vanliga 105g.

Dagens käk.

MÅL 1: 300g potatis + 38g stora vita bönor i 1/2 msk olivolja Fruttato, samt 1 tsk rödvinsvinäger. Råkost: Morot, rödbeta, broccoli, squash, purjolök, champinjon, röd mangold.
    En kopp kakao.

MÅL 2: 75g kraftmüsli + fil.

MÅL 3: 75g kraftmüsli + fil + äpple.

MÅL 4: En kesomacka m r. paprika o 10g solroskärnor + en marmeladmacka + ett glas mjölk.

MÅL 5: 325g potatis + 38g sv. bönor i 1msk olivolja Fruttato, samt 1 tsk rödvinsvinäger. Råkost: Morot, rödbeta, blomkål, squash, purjolök, champinjon, röd mangold.

Dag 216 – Onsdag V31/2010

Idag har jag vart på resande fot, men tog med mig min kraftgröt, så jag slapp att käka skräpmat. På kvällen, när jag kom hem, åt jag visserligen en falafell rulle, men jag tror att det är hyfsat bra mat.

Dagens käk.

MÅL 1: En kesomacka m r. paprika, 7g solrosfrön, 1/2 marmeladmacka,
    1 1/2g glas mjölk.

MÅL 2: 1/2 marmeladmacka, 79g kraftmüsli + fil.

MÅL 3: Två caffe latte, 1 portion kraftgröt, ett äpple, 2 dl mjölk.

MÅL 4: Två glas saft, en portion kraftgröt, en banan.

MÅL 5: Vitkålssallad, 2 små kuvertbröd?, falafellrulle, en caffe latte.

Dag 217 – Torsdag V31/2010

Idag var jag ute och käka igen, då några vänner kom på besök. Blev en vegetale, men den var fin, med färsk paprika i olika färger.

Dagens käk.

MÅL 1: En kesomacka m r. paprika, 7g solrosfrön, 1/2 marmeladmacka,
    1 1/2g glas mjölk.

MÅL 2: En kesomacka m r. paprika, 7g solrosfrön, 1/2 marmeladmacka,
    1 1/2g glas mjölk.

MÅL 3: 75g kraftmüsli + fil + äpple

MÅL 4: sallad, en vegetale pizza, en staropramen starköl 40cl, fruktcocktail.

Dag 218 – Fredag V31/2010
    Morgonstatus – 104kg/115cm.

Jag har inte varit ute och promenerat, så mycket som jag kunde önska, så jag tror det är läge att kompletera intaget av D-vitamin, med sardiner, så nu blir det sardiner på mackorna ett tag, dessutom mättar det ruskigt bra. Idag var jag ute på promenad i 40 minuter, blev nog närmare 4 km.

Dagens käk.

MÅL 1: En portion kraftgröt, ett äpple och en caffe latte.

MÅL 2: En kesomacka m r. paprika, 7g solrosfrön, 1/2 marmeladmacka,
    3/4 glas mjölk.

MÅL 3: En portion kraftgröt, ett äpple, 3/4 glas mjölk, en halv marmelad macka.

MÅL 4: En sardinmacka m r. paprika, 5g solrosfrön, en halv marmeladmacka, en halv caffe latte.

MÅL 5: En sardinmacka m r. paprika, 5g solrosfrön, en halv marmeladmacka, en halv caffe latte.

MÅL 6: 300g Potatis + 75g kokta sv. bönor. Sharwoods Bengal Spice Mango chutney, samt marinad till bönorna 1/2 msk Fruttato olivolja, samt 1 tsk rödvinsvinäger.
    RÅKOST: morot, rödbeta, blomkål, västeråsgurka, champinjon, purjolök, 1 tsk solroskärnor.

Dag 219 – Lördag V31/2010
    Morgonstatus – 103kg/113,5cm.

Tangerad lägsta notering på midjan för i år.

Idag bakade jag Karl Alfreds kick, ett bröd med dinkelmjöl, vetemjöl, solrosfrön, spenat och olivolja, men istället för spenat tog jag färska nässlor.

Dagens käk.

MÅL 1: 7g pecannöt + 10g valnöt, ett glas mjölk, en sardinmacka m r. paprika + 5 g solrosfrön, en marmelad macka.

MÅL 2: 8g kokosflingor, ett äpple, en portion kraftgröt, en caffe latte.

MÅL 3: En sardinmacka m r. paprika + 5 g solrosfrön, en halv marmelad macka, 3/4 glas mjölk.

MÅL 4: 250g Karl Alfreds kick bröd.

MÅL 5: 275g Potatis + 75g kokta sv. bönor. 2 rågade msk guacamole.
    RÅKOST: morot, palsternacka, blomkål, körsbärstomat, champinjon, purjolök, 1 tsk solroskärnor.
    50 cl Starobrno tjeckisk pilsner 3,5%.
    125 g chokladpudding.

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 446 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.