- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2009 at 21:18 #271505Anonym anvandareMember
Körde just ett tufft greppass på 34 set – HEAVY!!
Kolla passet i min träningslogg:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=14121&page=17]YNGVE
27 januari, 2009 at 22:58 #271506Anonym anvandareMemberDag 51 – Tisdag V05/2009
Mätte blodtryck och vilopuls idag – 118/68 i blodtryck, 59 i vilopuls, hyfsade värden för en som är snart 46 år. Särskillt om det skulle vara så farligt att äta mycket kolhydrater, som en del vill låta påskina. För övrigt tror jag att det är köttindustrin som ligger bakom denna propaganda för de är väl de som tjänar på den! Därmed inte sagt att det är nåt fel på att äta rimliga mängder kött.
Förövrigt blev jag uppvaktad av en bekant med semla idag, med anledning av att jag fyller 46 år denna vecka. Hade dålig koll på kalorierna idag, så det blev en hejdundrande ätardag. Far min uppvaktade mig med boken ”Vi var starkare förr” en bok om svenska styrkeatleter.
Morgonvikt 106kg/midja 116,5cm.MÅL 1:
Två kesomackor.
10g solroskärnor.
Ett glas fil.
En tsk. linfröolja.
En caffe latte.MÅL 2:
30g dinkelknäcke.
The m. mjölk o sockerbit.
Två kesomackor.
10g solroskärnor.MÅL 3:
En apelsin.
En st kraftmuffins – Rågmjöl, gula ärtor, vetemjöl, torkade aprikoser, solroskärnor och kokosflingor.
Ett glas mjölk.MÅL 4:
En kraftmuffins.
Ett glas fil.
En thé m. mjölk o sockerbit.MÅL 5:
Två tredjedels kraftmuffins.
En semla.
Kaffe att dricka.MÅL 6:
1 1/2 portion ”Min standard” Svart Quinoa o kidneybönor, samt wokat morot, vitkål, lök o skogschampinjoner.
Vatten att dricka.MÅL 7:
1 1/2 glas mjölk.
En kraftmuffins.
En thé m. mjölk o sockerbit.TOTALT: 4307 kcal.
28 januari, 2009 at 20:37 #271507Anonym anvandareMemberDag 52 – Onsdag V05/2009
Trots det massiva matintaget igår, så vägde jag faktiskt 1 kg mindre idag, än igår. Tittade i mitt viktminskningsdiagram idag och såg att jag sen jag gått ner de första initiala 3,5 kg, gått ner i snitt ca 0,4 kg/vecka. Ligger ganska stabilt på 105 kg nu.
Morgonvikt 105kg/midja 114cm.MÅL 1:
En kraftmuffins.
Ett glas fil.
En caffe latte.
En apelsin.
En tsk. linfröolja.MÅL 2:
125g müsli.
3dl fil.MÅL 3:
Två kesomackor, m. röd paprika.
10g solroskärnor.
Ett glas Rooibos.MÅL 4:
Pasta m. kikärtor och wokade grönsaker.
5g. solroskärnor.MÅL 5:
Två kesomackor.
10 g. solroskärnor.
3 färska aprikoser.
En thé m. mjölk o sockerbit.TOTALT: 2714 kcal.
29 januari, 2009 at 20:47 #271508Anonym anvandareMemberDag 53 – Torsdag V05/2009
Räknade ut att om jag fortsätter ner i vikt med 0,4kg/vecka, så har jag BF 12% till nyår, då skulle jag iaf. kunna ställa upp i BODY OPEN. Lite hungrig ikväll, men det är bara att stå ut.
Morgonvikt 106kg/midja 115,5cm.MÅL 1:
Två grahamsskorpor m. hemkokt ananassylt.
En caffe latte.MÅL 2:
Två kesomackor.
Ett glas fil.
En tsk linfröolja.
10g solroskärnor.
En apelsin.MÅL 3:
Två grahamsskorpor m. ananassylt.
Thé m. mjölk o sockerbitMÅL 4:
125g müsli.
3 dl fil.MÅL 5:
Sallad.
1 1/2 portion Kolja, råris o grönsaker.MÅL 6:
Två grahamsskorpor m. ananassylt.
Thé m. mjölk o sockerbit.TOTALT: 2841 kcal.
30 januari, 2009 at 20:43 #271509Anonym anvandareMemberDag 54 – Fredag V05/2009
Gjorde en kalipper mätning i morse, hade BF 26,1%.
Köpte en grym kroppsvåg i R/F stål idag för 150 kr, den hade kostat 525 kr. Inget fel på den, utan var bara så, att en affär här i stan, skulle upphöra.
Morgonvikt 104kg/midja 114cm.MÅL 1:
En tsk linfröolja.
En apelsin.
100g müsli.
3 dl fil.
En caffe latte.MÅL 2:
100g müsli.
3 dl fil.MÅL 3:
Två kesomackor m. röd paprika.
10g solroskärnor.
Ett glas mjölk.
Thé m. mjölk o sockerbitMÅL 4:
Två skorpor m. hemkokt krusbärssylt.
Thé m. mjölk o sockerbit.MÅL 5:
Sallad.
1 portion ”Min Standard” – Fullkorns pasta, kidneybönor, solroskärnor, samt wokat morot, vitkål, lök o skogschampinjon.
Vatten att dricka.MÅL 6:
1/2 portion ”Min Standard” – Fullkorns pasta, kidneybönor, solroskärnor, samt wokat morot, vitkål, lök o skogschampinjon.
Vatten att dricka.TOTALT: 2742 kcal.
1 februari, 2009 at 00:43 #271510Anonym anvandareMemberDag 55 – Lördag V05/2009
Idag blev jag 46 år. Vi åt hjortstek m. potatis, rotfrukter och kantarellsås. Blåbärstårta till dessert. Blev den andra rejäla ätardan den här veckan, nya tag i morgon.
Morgonvikt 105,3kg/midja 113,5cm.MÅL 1:
En tsk linfröolja.
En apelsin.
En portion kraftgröt.
En caffe latte.MÅL 2:
10g solroskärnor.
Ett glas fil.MÅL 3:
En portion kraftgröt.
Ett glas fil.MÅL 4:
Två skorpor m. hemkokt krusbärssylt.
Thé m. mjölk o sockerbit.
En caffe latte.
En 44 cl mellanöl.MÅL 5:
Två getostmackor.
10g solroskärnor.
Ett glas mjölk.
En 44 cl mellanöl.MÅL 6:
1 1/2 portion potatis, rotfrukter och hjortstek, m. kantarellsås.
Lingon – svartavinbärssaft.
Tårta 3 bitarTOTALT: 4138 kcal.
1 februari, 2009 at 18:33 #271511Anonym anvandareMemberDag 56 – Söndag V05/2009
Rätt så mycket kalorier denna vecka med 22521 kcal och ett snitt på 3217kcal, kan räkna med en viktnedgång på ca 0,23kg denna vecka. Kollade hur jag låg till sen start och då har jag hållt 0,46 kg i snitt. Tränade grepp i eftermiddag, hade tänkt och vila en vecka men dels kolla jag mina gamla träningsböcker och såg att man kan träna ca 6 veckor innan man behöver ta en vilovecka, dels var jag helt klart taggad, inför Kungsbacka Rolling Thunder Contest, som med största sannolikhet kommer att hållas även i år (Maj).
Min träningslogg: [http://forum.body.se/showthread.php?t=14121&highlight=yngve&page=17] Skall uppdatera den inom några minuter.
Morgonvikt 106,9kg/midja 118cm.MÅL 1:
En thé m. mjölk o sockerbit.
1 hg hjortstek m. kantarellsås.
Två getmesostmackor.
10g solroskärnor.MÅL 2:
10g solroskärnor.
En tsk linfröolja.
En apelsin.
Ett glas fil.MÅL 3:
100g müsli.
3dl fil.MÅL 4:
Två skorpor m. hemkokt ananassylt.
avocadosallad.
Rimmad kyckling m. potatis o broccoli.
God sås gjord på gräddfil, dijonsenap o pepparrot
En caffe latte.MÅL 6:
En caffe latte.
Två skorpor m. ananassylt.TOTALT: 2940kcal
2 februari, 2009 at 19:13 #271512Anonym anvandareMemberDag 57 – Måndag V06/2009
Inför Kungsbacka Rolling Thunder Contest, som med största sannolikhet kommer att hållas i Maj i år, beställde jag idag en 12 kg’s vikt, så att man inte behöver lägga till för utrustningens vikt, utan helt enkelt räknar 12:an som en 15 kg’s. Skall få pris på det, på Tisdag eller Onsdag. Idag var jag nere och körde bröst, rygg o biceps. Det var Två veckor sen jag körde, trots det hade jag vunnit i styrka, i en del övningar.
Min träningslogg: [http://forum.body.se/showthread.php?t=14121&highlight=yngve&page=17] Fastän jag träna idag, har jag inte ätit speciellt mycket.
Morgonvikt 105,4kg/midja 115cm.MÅL 1:
1 hg hjortstek m. kantarellsås.
en getmesostmacka.MÅL 2:
100g müsli.
3 dl fil.
En caffe latte.MÅL 3:
En köttbullemacka.
Ett glas vatten.MÅL 4:
Två skorpor m. hemkokt ananassylt.
avocadosallad.
En portion ”Min Standard” – Råris, kidneybönor, wokat morot, vitkål, lök, skogschampinjon + solroskärnor.MÅL 6:
Två getmesostmackor.
10g solroskärnor.
Ett glas mjölk.TOTALT: 2825 kcal
3 februari, 2009 at 20:25 #271513Anonym anvandareMemberKorrigering, Dag 57 – Måndag V06/2009
Blev hungrig på natten och ”komplettera” lite.
MÅL 7:
1/2 portion ”Min Standard”.
TOTALT: 3095 kcal
3 februari, 2009 at 20:35 #271514Anonym anvandareMemberDag 58 – Tisdag V06/2009
Bakade simitsar idag, en slags vetekringla med sesamfrön på. Trots att jag åt 4 st, blev totala kaloriintaget lägre än på länge.
Morgonvikt 106,1kg/midja 115cm.MÅL 1:
En apelsin.
En tsk linfröolja.
75g müsli.
3 dl fil.
En caffe latte.MÅL 2:
En apelsin.
En portion kraftgröt.
En caffe latte.MÅL 3:
3 simitsar.
kaffe.MÅL 4:
En portion ”Min Standard” – fullkornspasta, kidneybönor, wokat, morot, vitkål, lök, skogschampinjoner och solroskärnor.
Ett glas vatten.MÅL 5:
Ett glas mjölk.
En simits.TOTALT: 2543 kcal
5 februari, 2009 at 04:14 #271515Anonym anvandareMemberDag 59 – Onsdag V06/2009
Åt resten av simitsarna idag, en slags vetekringla med sesamfrön på. Inte mycket kalorier idag heller.
Morgonvikt 104,7kg/midja 114cm.MÅL 1:
En tsk linfröolja.
En simits.MÅL 2:
En apelsin.
En portion kraftgröt.
Ett glas mjölk.MÅL 3:
En portion ”Min Standard” – fullkornspasta, kidneybönor, wokat, morot, vitkål, lök, skogschampinjoner och solroskärnor.
Ett glas vatten.MÅL 4:
En simits.
En stor kopp rooibos.MÅL 5:
Tre tallrikar linssoppa.
Två simitsar.
Ett glas vatten.MÅL 6:
En tallrik linssoppa.
Två getmesostmackor.
10g solroskärnor.TOTALT: 2663 kcal
5 februari, 2009 at 18:05 #271516Anonym anvandareMemberDag 60 – Torsdag V06/2009
Träningspass idag axlar, traps, vader och mage.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=14121&page=17]
Jag har ju haft en ny kroppsvåg, sen i lördags och idag tyckte jag att det var konstigt att jag vägt samma så länge, så jag vägde mig på bägge vågarna och den gamla visade 1 1/2kg mindre, men det är trots allt den nya som visar rätt, så jag får väl gå efter den.
Morgonvikt 105,6kg/midja 114,5cm.MÅL 1:
En tsk linfröolja.
En apelsin.
75g müsli.
3dl fil.
En caffe latte.MÅL 2:
Tre getmesostmackor.
10g solroskärnor.
Ett glas mjölk.MÅL 3:
En köttbulle-rödbetssalladmacka.
MÅL 4:
Två grahamsskorpor m. ananssylt.
En caffe latte.MÅL 5:
En portion Grönsaker i dijonsås – råris, kidneybönor, wokat – morot, vitkål, lök, skogschampinjoner och solroskärnor. Sås gjord på mjölk, vetemjöl, dijonsenap, gurkmeja och dragon.
Ett glas vatten.MÅL 6:
En halv portion Grönsaker i dijonsås.
TOTALT: 2810 kcal
6 februari, 2009 at 20:46 #271517Anonym anvandareMemberDag 61 – Fredag V06/2009
Morgonvikt 104,8kg/113,5cm.
I natt kl 01:00 är det miss fitness international på bodybuilding.com. Skall kikas på. Söndag kl 01:00 går finalen i Arnold Classic, skall också kikas på.
Väldigt låg aptit idag. Har märkt att jag ibland tappar lite av aptiten, dagen efter ett träningspass. När jag är klar med detta inlägg, skall jag göra memma, vilket är en Finsk påskefterätt gjord på rågmjöl, malt, sirap, salt och pomeransskal.
MEMMA
Memma är en finsk påskefterrätt, som görs efter samma principer som när man brygger öl. Detta recept räcker till 4 rejäla portioner Memma. Memma är mineral och fiberrikt, samtidigt som det innehåller minimalt med fett. Du behöver en ugnsform, som har ett vattendjup på ca 3,5 cm om man häller i 2,5 l vatten + att man bör ha lite marginal ovanför ytan, så det inte skvimpar över. 2 dl (90g) orökt krossad pilsnermalt, vilket kan köpas i 1 kg´s förpackning, från vvv.humle.se kostar ca 20 kr + frakt (Minsta order 150 kr, Ring dem och förklara, så kanske du kan få köpa mindre kvantitet). I övrigt görs memma på 8 dl (knappt 1/2 kg) fint rågmjöl, 1 dl mörk sirap, 1/2 msk malda pomeransskal och 1/2 tsk salt.
Sätt ugnen så att temperaturen håller sig på ca 65 grader, (ca 50 grader på vredet). Värm upp 2 l vatten i en 3 l gryta, till 65 grader och lyft av den från plattan. Vispa ner 2 dl pilsnermalt och 8 dl fint rågmjöl. Lägg på locket och ställ in grytan på ett galler i ugnen. Om du har en elektronisk temperatur mätare, så stoppa ner givaren i memmablandningen. Låt stå i ugnen under 12 timmar, temperaturen får inte sjunka under 60 grader och har den en gång gått över 65 grader får den inte sjunka under 65 grader eller överstiga 70 grader. Detta är mycket viktigt, för följer man inte detta, blir det ingen memma.
Efter 12 timmar tar man ut memman, som skall ha gått från gröt till välling med söt smak. Höj värmen på ugnen till 175 grader. Nu kokar man upp memmablandningen på spisen och låter sjuda mellan 5 och 10 minuter. Under tiden skummar man av, för att därefter röra ner salt, sirap och malda pomeransskal. Häll därefter ner memman i en ugnsform, som är dimensionerad som tidigare beskrivits. Grädda ca 3,5 timmar och rör om var 15:e minut tills memmasmeten blivit lagom geléaktig efter ca 2 timmar. Grädda färdigt tills memmasmeten blivit grötliknande. Ta ut ur ugnen och täck med aluminium folie och låt svalna.
Serveras med mellan eller standardmjölk. De få skalbitar som finns i memman kommer från malten och spottas lämpligen ut. Memman går bra att frysa.
MÅL 1:
120g Hjortstek m. kantarellsås.
Thé m. mjölk o sockerbit.MÅL 2:
En apelsin.
En tsk linfröolja.
75g müsli.
3dl fil.MÅL 3:
En portion rökt makrill m. potatis o stuvad spenat.
Två getmesostmackor.
Vatten att dricka.MÅL 4:
En kanelbulle.
En caffe latte.MÅL 5:
En portion fruktsallad m. vispad grädde.
TOTALT: 2162 kcal
7 februari, 2009 at 21:47 #271518Anonym anvandareMemberKorrigering Dag 61 – Fredag V06/2009
Missade att räkna in 240 kcal från müslin i mål 2.
MÅL 2:
En apelsin.
En tsk linfröolja.
75g müsli. (240 kcal)
3dl fil.TOTALT: 2402 kcal
7 februari, 2009 at 22:03 #271519Anonym anvandareMemberDag 62 – Lördag V06/2009
Morgonvikt 106,2kg/114,5cm.
Kört greppträning i eftermiddag, se loggen på:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=14121&page=17]Hoppas att det inte var nå’n som satt uppe och försökte titta på Miss Fitness International igår natt eller som tänkt se Arnold Classic ikväll, dessa tävlingar hålls inte förän samma datum i Mars. Idag var ätardag, då familjens medlemar samlades hos min mor. Renskav m. sås på egen sky och skogschampinjoner och ugnsbakad potatis och röd lök. Kanon gott.
MÅL 1:
En tsk. linfröolja.
Två getostmackor.
10g solroskärnor.
Fruktsallad.
En apelsinMÅL 2:
75g müsli.
3dl fil.
En caffe latte.MÅL 3:
Två getmesostmackor m. röd paprika.
10g solroskärnor.
Ett glas mjölk.MÅL 4:
75g müsli.
3dl fil.
En caffe latte.MÅL 5:
Två grahamsskorpor m. ananassylt.MÅL 6:
Två portioner renskav i sås på egen sky och skogschampinjoner.
Ugnsbakad potatis och rödlök.
Glass m. apelsin skivor m. pomeransfrukt.
Tre koppar thé m. mjölk. Sockerbit i en.TOTALT: 3742 kcal
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.