ZuperZandras väg mot BF pallen

Home Forums Dagböcker ZuperZandras väg mot BF pallen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 893 total)
  • Author

Ang. vikten så kanske det är bättre att hålla dieten som du fått men låta bli att väga sig mer en varannan vecka. Från dag till dag finns det så mycket som kan ändra din vikt att det är svårt att få någon vettig information från det. Fast det värsta problemet är väl att du stressar upp dig över det, vägandet stjälper alltså mer än det hjälper.

Ett bra sätt att väga sig när man väger sig sällan är att göra det över en tidsperiod, säg tre dagar och sen bara räkna ut medelvikten. På så sätt så minimerar du alla fluktuationer pga kolhydrat-, salt- och vätskeintag.
    Tror bara att det kan vara bra att ha det lite lugnare och mer harmoniskt. :D
    I övrigt ser det ju riktigt bra ut! Kul att se! :up:

norsk_gadd wrote:
    Ang. vikten så kanske det är bättre att hålla dieten som du fått men låta bli att väga sig mer en varannan vecka. Från dag till dag finns det så mycket som kan ändra din vikt att det är svårt att få någon vettig information från det. Fast det värsta problemet är väl att du stressar upp dig över det, vägandet stjälper alltså mer än det hjälper.

Ett bra sätt att väga sig när man väger sig sällan är att göra det över en tidsperiod, säg tre dagar och sen bara räkna ut medelvikten. På så sätt så minimerar du alla fluktuationer pga kolhydrat-, salt- och vätskeintag.
    Tror bara att det kan vara bra att ha det lite lugnare och mer harmoniskt. :D
    I övrigt ser det ju riktigt bra ut! Kul att se! :up:

God Morgon…….
    Hmm, men det är ju såååå svårt att hålla sig borta från vågen,speciellt när man vill att den ska UPP.
    Men från v 22 (som då startar i dag):D ska jag börja väga och mäta mig med måtttband på de ”tillsagda” ställena….
    Så det blir till öva för min del, icke tjuvkolla..Hahahahaha

Hoppas du får en bra dag.Nopp, nu börjar ju dagens allvarligheter…;)

Beundransvärt när personer som måste sköta barn och dessutom har jobb och sköta som ger sig på och tävla, klarar man det så klarar man vad som helst :)

Tips kan vara införskaffa någon typ av reskap för att i värsta fall träna hemma om det är andra omständigheter som gör att du inte kan träna på gym just då, det kan vara något som underlättar vid ”kaos”. Behöver inte alls vara så avancerat. Bara att känna att man gjort något och slippa ångest för att man måste vänta med dagens pass kan vara värt en del. Beror givetvis lite hur självsäker man är på vad som fungerar träningsmässigt.

gosh wrote:
    Beundransvärt när personer som måste sköta barn och dessutom har jobb och sköta som ger sig på och tävla, klarar man det så klarar man vad som helst :)

Tips kan vara införskaffa någon typ av reskap för att i värsta fall träna hemma om det är andra omständigheter som gör att du inte kan träna på gym just då, det kan vara något som underlättar vid ”kaos”. Behöver inte alls vara så avancerat. Bara att känna att man gjort något och slippa ångest för att man måste vänta med dagens pass kan vara värt en del. Beror givetvis lite hur självsäker man är på vad som fungerar träningsmässigt.

Tackar…..Jo, det finns ju mycket jobb att göra med barn,hund,jobb och självklart träning….Men vem har sagt att livet ska vara en dans på roser…*ler*
    Har lite små krafs hemma, men i nödfall brukar min dotter följa med mig till gymet.Faktum är att hon tycker det är himla skoj att åka dit.Blir ju inte samma
    ska som att åka dit och hard core träna själv, men pass blir det ju….

Ha det!

Med lite planering går allt.. Och det ser du ju ut att lyckas strålande med! Keep up the good work!!:emo-thumb

06:20- Upp och Hoppa gammla råtta……. :D

Dotter min inte alls på humör för att gå till dagis, men vem vill det en måndagmorgon…Inte stor lust att jobba heller, men va fan…..bara le och se glad ut!!!!

I dag har min Coach (Niklas) gjort klart både bulk och tränings schema, så nu gäller hans lag….*asg*

Är van vid att träna 5-6 dagar i v då nästan alltid bara en muskelgrupp i taget.Men nu attans rattans är det ändring på det…..
    Nytt upplägg och några nya övningar…..

07:30-08:30 PW i skogen….Riktigt skönt i dag.Underbart med energi i kroppen…LOVE IT!!!!

09:00 Frulle, då det som jag alltid äter.
    1 skopa Whey 100%+ 1 msk olivolja. 1 dl ffiberberikad havaregryn, 1 ägg
    3 st Kreatin caps, 1 tistel cap. Mätt och belåtten…..:P

10:00-11:00 Träning: I dag Bröst, Axlar och mage….
    ¤Lutande bänkpress
    Set 4 * 8 kg rep 12, 12, 11

¤Bröstpress maskin
    Set 3 * 20 kg rep 15, 15, 15

¤Liggande hantel flyes
    Set 3 * 6 kg rep 10, 10, 10

¤Axelpress hantel
    Set 3 * 7 kg rep 12, 12, 10

¤Sidolyft hantel
    Set 4 * 4 kg 15, 15, 15

¤ Baksida axlar hantlar
    Set 3 * 7 kg rep 15, 15, 14

¤Mage (bänk upp högt i Smith.
    Set 2 * rep 20

¤ Planbänk Crunch
    Set 2 * rep 20

Sen kanon död, inte van med flera vid samma tillfälle…Men det gick ju bra!!!!!

Efter träning: 50 g kolhydrater + 1 skopa Whey……

Hem från träningen fick jag ett sms, du har paket att hämta ut.Alla mina ting från Optimum Nutrition, NICE, men grymt tungt att bara….Hem och titta, ställa upp och gotta sig…*ler*

14:00-20:30 Jobba!!!!!! Inte lika kul, men vad gör man inte för att få föda på bordet….hehehehe

Kosten har i alla fall gått mycket bra som vanligt…Duktig som jag är följer jag till punkt och pricka…..

Nä, nu snart sova…..

Natti Natti!!!

Zebaztian wrote:
    Med lite planering går allt.. Och det ser du ju ut att lyckas strålande med! Keep up the good work!!:emo-thumb

Japp, allt handlar om planering och ta det soft i sinnet…Inget blir jobbigare än man själv gör det….:D
    Tack för snälla ord!

du är grym!

Richard B wrote:
    du är grym!

Tack tack….Alltid trevligt med beröm på kvällskvisten……

Hoppas dagen din vart bra…!

Nu har alla grejer kommit med, så får vi se hur det går med allt:pop:

inget fusk:nono:

06:00 Vakande , hmmm, INTE pigg och glad i dag..Men men……

Ingen Cardio i dag…
    Eftersom min Coach lagt upp mitt nya schema, så blev det ben i dag IGEN!!!!! AJ AJ AJ!!!!!

Frulle:samma som vanligt:
    1 skopa 100 % Whey+1msk olivolja, 1 dl fiberberikad havaregryn, 1 ägg
    3 omega 3 caps, 1, B-stress complex, 1 tsk kreatin.MÄTT!!!!!

10:00- 11:30 Handlade kals och födelsedags saker till helgen.Min dotter blir 4 år på torsdag…PARTY!!!!

13:00- sovde faktiskt middag…Såååå otroligt skönt!

14:00- upp igen nu ladda inför benpass med Ali…Grymt ”hate&love” känsla…..

Träning:Framsida lår och vader.
    16:00-17:25 FETT Hard core Ben pump!!!!!!!!!

¤ Benspark
    Set 4 * 30 kg rep 14, 14, 13, 13

¤ Knäböj Smith
    Set 4 * 55 kg rep 12, 12, 10, 10

¤ Farmers Walk
    Set 4 * 10 kg hantlar

¤ Sittande Vadpress
    Set 4 * 15 kg rep , 14, 14, 13, 12

¤ Vadpress i benpress
    Set 4 * 15 rep 13, 12, 12, 10

DÖD!!!!!!!!

Innan träning: 1 skopa Efter max
    Efter träning: 1 skopor Efter max+ 1 skopa 100% Whey.
    Tungt mätt!!!!!

Kosten grymt bra fortfarnde…NICE… Tack min braiga Coach!!!!!:up:

Vart ingaa kort i dag…..

NU SOVA!!!

Kram på er alla.

Nicklas@ON wrote:
    Nu har alla grejer kommit med, så får vi se hur det går med allt:pop:

inget fusk:nono:

Fuskar ALDRIG Coachen min!!!!!! :|
    BULK BULK BULK::::::

05:45…. Vakande pigg och fräsch……:)

I dag så är det ingen cardio på Schemat, bara en lagom tur med vovven min….Gankska skönt.

Träning: Rygg, Brachialis och mage….I dag första dagen med min Coach…..:D

¤Hammer curl
    Set 3 * 8 kg sen perade ner till 4 kg.

¤Omvänd Biceps curl
    Set 3 * 12,5kg till max

¤Hantel rodd
    Set 3 13,6 kg* till max

¤Stånde rodd
    Set 3 * 27,5 kg till max

¤Lats drag
    Set 3 * 25 kg till max

¤Chins
    Set 3 * 4-5, sen 2 till med hjälp….. TACK!!!!!!

Nä, blir inte mycket skrivet i dag, nu ska jag slå in min dotters pressenter för morgonen…Sen ÄTA!!!!!

ha det!

ZuperZandra wrote:
    ¤ Farmers Walk
    Set 4 * 10 kg hantlar

I gymmet? Hur? Försökte hitta videos men kom bara upp strongman varianten.

Härligt tjejen bara att kriga vidare nu !!!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 893 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.