- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2009 at 18:45 #619322Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Du har nämnt tidagare i tråden att du haft en allvarlig sjukdom med strikt träningsförbud (eventuellt binjurecancer). Enbart en månad tillbaka. Är lite nyfiken på vad det är och hur ställer sig läkarna till att du redan drar igång med en ketodiet?
Japp, tyvärr så fick jag ”diagnosen” binjure cancer utav flera läkare, dom sa det efter utförda tester, men jag mig besked RIKTIGT för tidigt…. :frust:
Summa av kardemumma, dom gav mig helt fel besked…..Något som jag tackar översuperheten för.Men hemskt otroligt att man kan säga/döma/krossa en människa om man som läkare inte är hundra….
Men med korta drag så var den sagan….Är inte frisk ännu, men vill inte gå in än på mitt tillstånd.Men jag är trött på sjukhus, läkare och alla deras tester, terorier och råd.
Så nu förtillfället mår jag bra så då kör jag mitt egna rejs och lyssnar på min kropp…….Man får helt enkelt se vad våren bjuder på……!
11 januari, 2009 at 18:55 #619323Anonym anvandareMemberJanne wrote:Verkligen inspirerande Zandra!!!! Lycka till med allt och kör hårt!!Tack så väldigt mycket, det känns väldigt skönt att höra posetiva saker då man har haft det lite jobbigt.
Träning har och är min största passion (efter min familj SJÄLVKLART) i livet.Är en väldigt aktiv och sprallig människa med många bollar i lyften.Att då få ett i princip dödsbesked bort från sin älskade familj och sluta med det du brinner för känns som att jorden rycks undan från ens fötter…..Men nu känns livet bra mycket roligare,härlgare och jag uppskattar den såååå mycket mer.
Oj, vart långt…… 😮
11 januari, 2009 at 21:36 #619324Anonym anvandareMemberZuper duper kul tjejen kul att du är tebax!!!
Hoppas du når ditt nästa mål:emo-thumb
12 januari, 2009 at 03:32 #619325Anonym anvandareMemberJaha……
Så ligger man återigen här,har bara legat och vridiet o vänt på mig hur länge som helst.Nu gav jag upp…..
Herre gud varfär får jag inte sova?Tycker min kropp borde vara en hel slut med alla gammal rutier osv igen..?
Eller så är den så glad att det är som julaftons natten varje dag….. Hmmm, lät roligare.Kör på den.Så min plan, jag surfar, kanske läser, vrider lite till på mig. Haha, sad sad!!!!!
Sen vaknar min dotter nästan alltid mellan 6.00-6.30, så då finns det grejer som ska göras..Packa dagis väska, ta framkkläder (vilket jag redan gjort), Tilee kommer inte gilla dom, ett bråk en stund om hon får byta…
Sen det obligatoriska morgonmyset, gosa nacke, känna du är en stolt stark Mamma..
Jajaja, sen börjar tiden tryta, så halv snabbning nu, och off till dagis…..För min del börjar då Zandras tid, Hmmmm, någon där ute som kan gissa vad jag hittar på då?
1. Morgon promis, i dag med min man, vi har sagt 90 minuter.
2. Träna, i dag är det Biceps, Triceps o mage…
3. Träffa en gammal vän och hennes baby.
Gör jag inte mycket mer på de lediga dagarna….
HMm, självklart, man ska ju göra allt annat skoj.
Laga min o Tims mat för ett par dagar fram. Sen stor o mycket kok utav lite mer vanlig mat till Tilee.Väntar med iver från det nya jobbet, dom skulle höra av sig i veckan…Åhhh, underbara tider.I NEED IT!!!!!!
Som med de flesta saker så rullar allt på, bara hänga med och ha skoj under tiden.
12 januari, 2009 at 11:37 #619326Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Tack så väldigt mycket, det känns väldigt skönt att höra posetiva saker då man har haft det lite jobbigt.
Träning har och är min största passion (efter min familj SJÄLVKLART) i livet.Är en väldigt aktiv och sprallig människa med många bollar i lyften.Att då få ett i princip dödsbesked bort från sin älskade familj och sluta med det du brinner för känns som att jorden rycks undan från ens fötter…..Men nu känns livet bra mycket roligare,härlgare och jag uppskattar den såååå mycket mer.
Oj, vart långt…… 😮
Man kan ju inte ge andra än positiva kommentarer till dig!! Du har ju fått jobbiga besked från läkare och ändå håller huvudet högt!! Starkt!!!!! Jag håller tummarna för att du ska få behålla hälsan!!! Keep your head up and back straight!!!
12 januari, 2009 at 13:16 #619327Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Japp, tyvärr så fick jag ”diagnosen” binjure cancer utav flera läkare, dom sa det efter utförda tester, men jag mig besked RIKTIGT för tidigt…. :frust:
Summa av kardemumma, dom gav mig helt fel besked…..Något som jag tackar översuperheten för.Men hemskt otroligt att man kan säga/döma/krossa en människa om man som läkare inte är hundra….
Men med korta drag så var den sagan….Är inte frisk ännu, men vill inte gå in än på mitt tillstånd.Men jag är trött på sjukhus, läkare och alla deras tester, terorier och råd.
Så nu förtillfället mår jag bra så då kör jag mitt egna rejs och lyssnar på min kropp…….Man får helt enkelt se vad våren bjuder på……!
Inte kul att få fel diagnos på en sån allvarlig sjukdom!
Du får väl lyssna på din kropp och pressa den lagom hårt!
Mvh M
12 januari, 2009 at 18:54 #619328Anonym anvandareMemberJanne wrote:Man kan ju inte ge andra än positiva kommentarer till dig!! Du har ju fått jobbiga besked från läkare och ändå håller huvudet högt!! Starkt!!!!! Jag håller tummarna för att du ska få behålla hälsan!!! Keep your head up and back straight!!!Tackar så mycket……. Visst finns det perioder så man undrar vad hur man ska lyckas,men så får man se en glad liten dotter, får till ett grymt pass, umgås med vänner…..
Som Ronja känner mig.Jag känner livet i mig!!!!Är såå glad att trots alla mediciner och annat så har jag både styrkan kvar, ocg knappt tappat massa alls…. Så det känns som så bra utgångslänge detta år!!!
Tack för vänliga ord…
12 januari, 2009 at 18:55 #619329Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Inte kul att få fel diagnos på en sån allvarlig sjukdom!Du får väl lyssna på din kropp och pressa den lagom hårt!
Mvh M
Nej, var ju ett slag i ansiktet….Men vad ska man säga, jag lever, uppskattar och andas livet bättre nu!!! Hahaha, världens poesie!!!!!
Bra kväll på dig!!
12 januari, 2009 at 19:09 #619330Anonym anvandareMemberHej tjejen, kul att du är tillbaka!
Själv har haft en massa seriösa problem med hälsa since 2004 och en ny fight är på gång. Fast du nu ha ingen cancer, glöm inte att det är din hälsa som är viktigast. Är ju inte min sak, men att du har nu en sjukdom så glöm inte att din kropp behöver energi, vila, sömn för att bli bättre. Alltså skulle inte recommendera keto diet eller mkt cardio, men som sagt, är ju inte min sak, men hoppas du tänker på det med. Vet att man blir så trött med sjukhuset o läkaren osv. men det lönar sig att lyssna på dem. Det viktigaste är att du lever o blir bättre, inte din form eller muskler. Är självklarhet ju men .. minns när jag var själv i denna situation för första gången, man tänkte på att fan man blir fet, o tappar alla muskler… Fast det känns så jobbigt o tungt med seriösa sjukdomar, är själv mkt tacksam för dem, nämligen man har lärt sig vad som är viktigaste i världen – att man lever – och man har lärt sig och vara glad o positiv över de saker man har, inte klaga över allt. I bodybuilding o fitness världen brukar vara en massa ytliga människor, var o en borde gå en gång igenom en allvarlig sjukdom, så de skulle lära så mkt ..
Aah, blev en hel del ord, vet inte vad jag försökte förklara. Kanske det att tjejen, oroa dig inte om form eller muskler nu, glöm inte att vila, ge energi till kroppen / sova.
*En jättestor bamskekram*
13 januari, 2009 at 06:33 #619331Anonym anvandareMemberAnne wrote:Hej tjejen, kul att du är tillbaka!Själv har haft en massa seriösa problem med hälsa since 2004 och en ny fight är på gång. Fast du nu ha ingen cancer, glöm inte att det är din hälsa som är viktigast. Är ju inte min sak, men att du har nu en sjukdom så glöm inte att din kropp behöver energi, vila, sömn för att bli bättre. Alltså skulle inte recommendera keto diet eller mkt cardio, men som sagt, är ju inte min sak, men hoppas du tänker på det med. Vet att man blir så trött med sjukhuset o läkaren osv. men det lönar sig att lyssna på dem. Det viktigaste är att du lever o blir bättre, inte din form eller muskler. Är självklarhet ju men .. minns när jag var själv i denna situation för första gången, man tänkte på att fan man blir fet, o tappar alla muskler… Fast det känns så jobbigt o tungt med seriösa sjukdomar, är själv mkt tacksam för dem, nämligen man har lärt sig vad som är viktigaste i världen – att man lever – och man har lärt sig och vara glad o positiv över de saker man har, inte klaga över allt. I bodybuilding o fitness världen brukar vara en massa ytliga människor, var o en borde gå en gång igenom en allvarlig sjukdom, så de skulle lära så mkt ..
Aah, blev en hel del ord, vet inte vad jag försökte förklara. Kanske det att tjejen, oroa dig inte om form eller muskler nu, glöm inte att vila, ge energi till kroppen / sova.
*En jättestor bamskekram*
Tack för ditt inlägg…..
Förstår precis vad du menar…Tycker / känner själv att det är viktigast att jag är frisk, pigg och glad för min dotters skull och självklart min egen.
Men mår så mycket bättre, sampratar fortfarande med läkarna, tar tester regelbundet…Så en ”normal” människa skulle säkert ta det lite lugnare, men detta är en sådan stor del av mitt liv.Det handlar inte om mindre fett, största musklerna.Det handlar till stor del om egentid, använda min egna kropp som verktyg, gemenskap.Helt enkelt detta liv ger mig glädje.
Så jag tror att även om man är sjuk så blir man nog bra mycket friskare om man fortsätter med alla små saker i livet som gör en lyckling.Det är bara försöka hålla allt till måtta, både kost, träning o cardio….
Ha en bra dag!
13 januari, 2009 at 09:47 #619332Anonym anvandareMemberAh, precis! Leva så normalt så man kan. :up: Det är bara bra, om man inte stessar över det.
Hoppas det blir bättre snart igen!
13 januari, 2009 at 12:32 #619333Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Tackar så mycket……. Visst finns det perioder så man undrar vad hur man ska lyckas,men så får man se en glad liten dotter, får till ett grymt pass, umgås med vänner…..
Som Ronja känner mig.Jag känner livet i mig!!!!Är såå glad att trots alla mediciner och annat så har jag både styrkan kvar, ocg knappt tappat massa alls…. Så det känns som så bra utgångslänge detta år!!!
Tack för vänliga ord…
Du har så rätt! Räcker med att man får se barnens leende och höra att de älskar en så mår man så mycket bättre direkt!!
13 januari, 2009 at 20:00 #619334Anonym anvandareMemberAnne wrote:Ah, precis! Leva så normalt så man kan. :up: Det är bara bra, om man inte stessar över det.Hoppas det blir bättre snart igen!
Tack…
Janne wrote:Du har så rätt! Räcker med att man får se barnens leende och höra att de älskar en så mår man så mycket bättre direkt!!Du kan absolut inte ha mera rätt….. Man lever ju för små battingarna..
13 januari, 2009 at 20:32 #619335Anonym anvandareMemberDu har SÅ RÄTT du med!!!:up:
13 januari, 2009 at 20:47 #619336Anonym anvandareMemberI dag så har det vart en kanon dag, har hunnit med mycket och haft energi… Skön trevlig undernice känsla…….
Dagen började med att min man och jag gick en morgonpromis på 1 timma, det var skönt.bara kunna gå och parta utan att bara vara mamma och pappa för en stund.
Men mot slutet kom det otroligt skönt dugg regn….Mmmmm, gjorde det ännu festligare.Dock så tror jag att man fick upp farten… hahahah….Sen hem duschade, åt våran duper Keto frulle, shake alla grädde vart det..hahaha, Lyx på morgonen.jag menar grädde, hur ofta intas det??Inte i detta hem i alla fall.
11:00 – Framme vid gymet, i dag vart det många som tränade.Det var då lilla Zandra, min man,min tjejkompis och mannes bror.
Jag brukar föredrar att träna ensam, men det var RIKTIGT skoj.Och en annan fördel var ju att man väntade längre mellan setn vilket gjorde att jag klarade mycket mer….. Kan ju vara en extra sporre ibalnd…
I dag var det Biceps, triceps och mage.Har lagt om mitt tränings schema så det har krockat lite, men nu rullar det på bra.Med andra ord Nöj som en mört i vattnet!!
När vi hade tränat klart så tänkte vi alla sola, vist alla tog varsitt solaruim, och så var alla upptagna…NICE, POEOPLE!!!!
Så jag satte ipod i öronen och joggade i 15 minuter.Sen avnöt jag min shake och väntade på de andra…….
Grrrr, bruna vart dom!Sen har det vart handling på listan.Hem med keto mat till oss, sen vanlig mat till min darling prinssesa.
Jag känner mig starkare, friskare, gladare och mera ork VARJE dag, såå underbart att jag fan nästan kan fälla en tår.
I morgon ska jag på sista interjuven till det nya jobbet, tror nog redan jag fått det.HOPPAS HOPPAS!!!!!!Tider är är såååå bra, hinner lämmna, hämta på dagis varje dag.Plus att jag hinner med träning utan större problem.
Då min man har ett sådant jobb då han börjar väldigt tidigt och slutar relativt sent, så kan han varken lämmna eller hämta.Så detta jobb, attans det är mitt!Lägger upp ett par bilden från dag som vart… Hahaha, kolla in julfläsket som lagts på……Tur att det är vinter och off seseon……
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.