Home › Forums › Deff och fettminskning › 15år och vill gå ner i vikt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 februari, 2008 at 11:36 #590036Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jämfört med konditionsidrott per tidsenhet är det verkligen ingen särskilt hög energiförbrukning nej. Klart man kan träna styrketräning som förbrukar jättemycket energi också, två timmars cireklträning där man knappt vilar en sekund mellan seten lär förbruka en hel del exempelvis. Men hur vanlig är den typen av styrketräning?
Och vad menar du med om hur mycket jag läser mig till? Varje person med lite sunt förnuft kan ta en titt på ett styrketräningspass som en seriöst tränande person har och jämföra MET-värde i förhållande till en timmes löpning i t.ex. 11km/h och jämföra energiförbrukning.
Och nej jag är inte byggare jag är konditionsidrottare.
Källa är valfri bok inom exempelvis idrottsfysiologi, har du tillgång till Näringslära för högskolan kan du läsa dig till samma grundläggande fakta även där.
:up:
15 mars, 2008 at 12:27 #590037Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Det är så här att jag har vart överviktig i snart 3år, min ämnesomsättning är ingen vidare, det finns perioder jag har kämpat i typ en två månader och gått ner bra, men det kommer alltid något imellan som sätter jordbävning i allt jag årdnat. Till exempel månaden innan jul så hade jag hård konditionsträning med lite styrka för och få form också, sen då det blev julafton så började jag slafsa mig i onödigt skräp och jag har helt glömt bort hur jag ska göra det.
Vad är det jag ska skära ner? Jag äter skolmaten varje dag, jag tar grönsaker som morötter och kålgrönsaker hela tiden. Jag missar frukosten ganska ofta också och vet inte hur jag ska lägga upp tider då jag ska äta.
Kan någon hjälpa mig lite?
Jag är 15år, cirka 176 cm lång och väger 90 kilo.
Jag vill rasa i runt 15kilo till sommarn.Tacksam för svar, jag har lagt ner med gymmandet eftersom att gå på rullband förstörde suget, så snart ska jag börja på ett fotbollslag.
Jag tycker inte att du ska skylla på din ämnesomsättning, utan du har haft ett överskott av kalorier = du har tränat för lite och/eller ätit för mycket/onyttigt.
Jag tycker värkligen inte att du ska sluta gymma utan, kör intensiva gympass, gå morgon promenader samt lite cardio efter gym passet, ät också måttliga portioner och nyttligt(inte för mycket fett och snabba kolhydrater)
Då kommer du lyckas galant
15 mars, 2008 at 18:31 #590038Anonym anvandareMembernutz wrote:Fjolligt.Jag önskar att någon människa med tillräckligt mycket vett i huvudet beskrivit för mig hur man går ner i fettvikt när jag var som fetast under min uppväxt. ”Stor benstomme” kan dra åt helvete.
Håller med, måste ju vara bättre att gå ner i vikt medans man fortfarande är ung än att vara tjock fram tills man är 25 (eller vilken ålder mirre tycker är lämpligare).
15 mars, 2008 at 20:28 #590039Anonym anvandareMembernutz wrote:Fjolligt.Jag önskar att någon människa med tillräckligt mycket vett i huvudet beskrivit för mig hur man går ner i fettvikt när jag var som fetast under min uppväxt. ”Stor benstomme” kan dra åt helvete.
+1!!!!!!!
Jag har aldig varit överviktig men bra sakt :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.