18åring behöver hjälp med deff innan studenten!

Home Forums Deff och fettminskning 18åring behöver hjälp med deff innan studenten!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hallå vänner!:nod Jag är en 18årig student som skulle vilja ha lite vägledning. Jag vill ge mig på min första deff. Jag kör just nu 5×5 och löper två dagar i veckan och tränar fotboll en dag.

Mina ”problem” är dock att jag får det väldigt svårt att räkna kalorier då jag går i skolan och har flickvän. Visst kan jag ta med matlåda till både skolan och flickvännen men känns inte nödvändigt då jag t.ex. gillar skolmaten och det känns lite osmakligt när jag är hos min flickvän att börja väga maten.

Mata på med tips, det kan va allt ifrån sömn, vätska osv, och berätta gärna hur era lyckade deffar gick. :up:

Kort info:
    18år 74kg 176cm skulle gissa på 15-20%kroppsfett
    Löper 2 dagar i veckan(intervall) och tränar fotboll 1 dag.
    Går i skolan på vardagar.

Undrar hur jag ska bete mig, en deff är verkligen nödvändig..

Byt ut allt du logiskt sett förstår är ”onyttigt”/onödigt mot bättre alternativ och välj till annat:

– Vräk inte i dig smörgåsar.
    – Dundra inte på med feta gräddsåser, ketchup, lingonsylt, dressing osv.
    – Ät mer grönt på tallriken och byt bort lite kolhydratskällor. (dvs ris, pasta, potatis)
    – Mindre portioner.
    – Proteinbasera mer, se till att få i dig frukost med exempelvis keso/skinka/kalkon.
    – Kvällsmat baserad på protein samt fettkälla, kolhydrater är onödiga här anser jag.

Väg dig och justera kosten efter våg och spegel, skapa så mkt rutiner du kan med maten. (Kvällsmat/frukost osv kanske du kan påverka de allra flesta gånger i alla fall)
    + Rör dig lite extra, ta en halvtimme på gångbandet efter träningspasset exempelvis.

1891?
    Är du gnagare så kan du glömma min hjälp! :D

Indec wrote:
    1891?
    Är du gnagare så kan du glömma min hjälp! :D

Haha aldrig, det finns ett finare lag, kallat DIF ;)

jesper1891 wrote:
    Haha aldrig, det finns ett finare lag, kallat DIF ;)

How may I help you sir? 8)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.