2 snabba frågor

Home Forums Deff och fettminskning 2 snabba frågor

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tänkte dra igång med deffen nu när skolan börjar igen men har bara 2 snabba frågor.

1. tänkte tästa köra ett lågvolyms schema nu och undrar om det kanske skulle vara rekomenderat att köra det frams till oktober ungefär så man (förhoppningsvis) bygger på sig lite muskler inför deffen?:D har inte så stor volym på mina muskler just nu och vill inte sluta som en pinne direkt, eller ni fattar nog vad jag menar..

2. Dricker ganska mycket alkohol tyvärr. Undrar hur mycket det skadar deffen med att dricka ca 1 gång varannan vecka?
    Är såklart villig att dra ner mycket på drickandet men behöver jag lägga av med helt under deffen? Är inte heller dum så jag vet ju att det långsammar ner allt, men hur mycket skadar det ungefär?

tack på förhand för svaren:emo-thumb

1. – Du hinner inte bygga speciellt mycket muskler till oktober, så förvänta dig inte att du ska upp flera kg i muskler fram tills dess.

2. – Omöjligt att säga. Beror helt och hållet på hur mycket du dricker, hur mycket du fyllekäkar etc etc. Det som blir mest lidande utav en fylla är nog träningen, inte de extra kalorierna från alkoholen. Som du kanske vet så är det inte direkt optimalt att träna en dag efter en fylla – som du kanske hade gjort om du inte hade druckit.

Kan tillägga att jag fick en skapligt lyckad deff trots att jag drack ca 3-5 gånger under en 10 veckors period.

Okej då kör jag på nu direkt när skolan drar igång, ska bli skönt att komma in i dom gamla vanorna med sömn,käk osv.

Ang kosten så tänkte jag äta mindre potioner men äta mer gånger per dag. Så jag nästan får något i mig var 3e timma typ.
    Har läst ganska mycket så känner mig tillräkligt upplyst så nu behöver jag bara ladda mentalt för att fixa det känns det som.

Någon som har något tips annars som jag borde tänka på som kanske speedar på fettförbränningen lite eller bara håller humöret uppe?;) alla små tips är välkommna:)!

daawg wrote:
    Någon som har något tips annars som jag borde tänka på som kanske speedar på fettförbränningen lite eller bara håller humöret uppe?;) alla små tips är välkommna:)!

Finns småtips där du slipper lägga dyra pengar på odugliga ”fettförbränningspreparat”:

[http://traningslara.se/blogg/notter-kaloririka-men-anda-gynnsamma-for-viktbalans/ Nötter – kaloririka men ändå gynnsamma för viktbalans?]
    [http://traningslara.se/blogg/mjolkprodukter-och-viktreglering-mer-naturliga-fettforbrannare/ Mjölkprodukter och viktreglering – mer naturliga fettförbrännare]
    [http://traningslara.se/blogg/mer-om-naturliga-fettforbrannare-chili/ Mer om naturliga fettförbrännare – Chili]

Fler exempel på helt vanliga godsaker är fet fisk (som är rik på omega-3), kaffe och grönt té exempelvis. Högt proteinintag är en grundförutsättning också. Att du äter oftare och små mål har ingen betydelse, vill du krångla me det så är det upp till dig men det påverkar inte förbränningen mer.

Som en rolig anekdot kan jag säga att jag ökat i styrka den senaste tiden, trots viktminskning och EXTREMT mycket alkohol en till två gånger per vecka.
    Är du rädd om vikten kan du skippa bärs, cider och vin och söta drinkar. Säg att du vill ha drinkar blandade med sockerfri läsk(typ Jack Daniels och Cola Light eller Vodka och Sprite Zero) så sparar du en jäkla massa på fläsket.

nutz wrote:
    Som en rolig anekdot kan jag säga att jag ökat i styrka den senaste tiden, trots viktminskning och EXTREMT mycket alkohol en till två gånger per vecka.
    Är du rädd om vikten kan du skippa bärs, cider och vin och söta drinkar. Säg att du vill ha drinkar blandade med sockerfri läsk(typ Jack Daniels och Cola Light eller Vodka och Sprite Zero) så sparar du en jäkla massa på fläsket.

Jag testade att göra en grogg på sockerfria drickor, bl.a. Sprite Zero och Red Bull utan socker, det var extremt äckligt.

Men jag håller med dig, Jack Daniels och Cola Light gick rätt så bra ihop..

Jack Daniels dricks rent ur flaskan

tack för tipsen!
    tänkte ett mat schema likt detta, tror ni det funkar? något mer jag borde ta bort eller lägga till?

Frukost:
    – 1,5-2 dl gröt med fil
    – frukt, äpple tex
    – grov macka med tex skinka,tomat eller liknande på
    – mjölk och vatten att dricka till detta.

middag:
    – Det som bjuds på, ska inte försöka få i mig för mycket kolhydrater dock

Mellanmål nr 1:
    – 2 ägg (något annat jag skulle kunna ta här?)

Äter efter träning:
    – Protte shake
    – 2 st riskakor.

kvällsmat:
    – Det som bjuds på, ska inte försöka få i mig för mycket kolhydrater dock.

Mellanmål nr 2:
    – Kestella eller keso 100-150gram

Innan sömn:
    – kasein protte shake.

Skippa riskakorna.

Som sagt, skippa riskakorna. Håll dig till mat som mättar bra. T.ex. vore det bättre att ta nån skiva av ett lite saftigare fullkornsbröd med nån skiva ost än två fattiga riskakor.

okej, då kör jag på det då:up: tackar och bugar!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.