20 kilo till sommarn, möjligt?

Home Forums Deff och fettminskning 20 kilo till sommarn, möjligt?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

jag startade en tråd för nån måmad sen men den spårade r till att bli en diskussion mellan kalori VS LCHF på jag vet inte hur många sidor.

Jag tar det på nytt och tänkte egentligen se hur det ser ut med mitt upplägg nu, det försvann nånstans mellan alla studier och hätska stämningen under den andra tråden…

-jag har under julhelgen gått upp 6 kilo, och då har jag gjort mig av med det öveflödiga vattnet :(
    iallafall så väger jag 100 kilo blankt nu och tänkte väga in mig på 80-85 runt mitten på maj-början på jun, är det öht möjligt?

jag börjar upplägget med två veckors vlcd för att sparka igång ordentligt och för att bli av påsarna jag hade liggande hemma, snål som jag är.. :whistle:
    efter det så tänkte jag minska på kolhydrater och på portionerna, köpte mig ett gymkort och har faktiskt inte tänkt slita i vilkterna under det första halvåret, då är jag bara ute efter att bränna så under en timme varje dag så går jag dit för att gå fort en timme på de där banden och /eller de där maskinerna som man får känslan av att åka skidor, har även tänkt börja med spinning om ett par veckor när vlcd är över och jag vant mig mer vid att gå till gymmet och kroppen vant sig vid att inte få så mkt mat.

vad tror ni, tänker jag rätt eller bör jag förändra nåt? började först igår med att gåt till gymmet och med vlcd för 3 dgr sen.

Du kanske skulle överväga att lyfta lite vikter när du ändå är på gymmet. Du bör med andra ord kombinera styrka och kondisträning under din diet. Det är bra att köra lite styrka för att behålla musklerna vid en diet. Är du helt grön på gymmandet kommer du till och med kunna lägga på dig lite muskler under din diet, i alla fall i början. Du kommer förmodligen att rasa ganska kraftig i vikt i början för att sedan plana ut en aning men kämpa på.

Ät nyttigt och träna så kommer du klara detta fint. Lycka till!!

MVH
    Henrik

Självklart är det möjligt!
    Jag gjorde det. Gick ner från 100 kg i Aug till 80 kg Dec! Det klarar du galant om du tränar regelbundet och skiter i allt skräp, behöver väl inte påpeka vad skräp är men jag slutade med allt, dvs godis, chips, läsk, alkohol & skräpmat. Har en ätardag i månaden men den blir inte använd då man blir riktigt motiverad när man går ner lätt.

Jag gjorde som så att jag sprang 5 km på löpband varje dag och tog e lättare runda på gymmet varje dag så man inte gick ner i muskler så mycket.

Många tycker det är öveträning men inte enligt mig, det går! Bara man har viljan!

Lycka till!

Ta en titt i min journal! Har samma mål som dig.

Givetvis är det möjligt.
    Jag har gått ner från 107 till 85 sen i slutet på Augusti.

Har alltid gymmat mycket, men nu dragit ner på det till förmån för boxning.
    Jag äter lite mindre men likväl lika gott och äter pizza/godis en gång i veckan.
    Missunnar mig heller inte en krogrunda med grabbarna.

Boxning 3 ggr i veckan
    Gymmet 3 ggr i veckan
    Träningscykeln 3ggr a´ 50 minuter i veckan.

Lycka till.

Ja vafan det där fixar du.:up:

emka wrote:
    jag startade en tråd för nån måmad sen men den spårade r till att bli en diskussion mellan kalori VS LCHF på jag vet inte hur många sidor.

Jag tar det på nytt och tänkte egentligen se hur det ser ut med mitt upplägg nu, det försvann nånstans mellan alla studier och hätska stämningen under den andra tråden…

-jag har under julhelgen gått upp 6 kilo, och då har jag gjort mig av med det öveflödiga vattnet :(
    iallafall så väger jag 100 kilo blankt nu och tänkte väga in mig på 80-85 runt mitten på maj-början på jun, är det öht möjligt?

jag börjar upplägget med två veckors vlcd för att sparka igång ordentligt och för att bli av påsarna jag hade liggande hemma, snål som jag är.. :whistle:
    efter det så tänkte jag minska på kolhydrater och på portionerna, köpte mig ett gymkort och har faktiskt inte tänkt slita i vilkterna under det första halvåret, då är jag bara ute efter att bränna så under en timme varje dag så går jag dit för att gå fort en timme på de där banden och /eller de där maskinerna som man får känslan av att åka skidor, har även tänkt börja med spinning om ett par veckor när vlcd är över och jag vant mig mer vid att gå till gymmet och kroppen vant sig vid att inte få så mkt mat.

vad tror ni, tänker jag rätt eller bör jag förändra nåt? började först igår med att gåt till gymmet och med vlcd för 3 dgr sen.

You and me both, brother!
    Jag väger lite mindre än du gör nu, men ska ändå tappa vikt. Ser inte mina idealiska 10kg som något särskilt svårt hinder, så nog klarar du 20kg till sommaren! Lycka till, skriv gärna en journal, alltid inspirerande att läsa om dom som lyckas. Inte för att jag läser dom, men andra gör ju det.

Jag håller med Henrikg82 lite. Om du satsar på att bygga lite muskler först så blir det lättare att bränna fett sen. Ju mer muskelmassa man har desto högre ämnesomsättning får man!

Lycka till!

Tyskn wrote:
    Jag håller med Henrikg82 lite. Om du satsar på att bygga lite muskler först så blir det lättare att bränna fett sen. Ju mer muskelmassa man har desto högre ämnesomsättning får man!

Lycka till!

Nja, ett par extra kilo muskler bränner inte så mycket extra. Vill han hinna till sommaren får han nog satsa på viktnedgång direkt, gärna då helt enligt Henrik82´s exempel.

Myling wrote:
    Nja, ett par extra kilo muskler bränner inte så mycket extra. Vill han hinna till sommaren får han nog satsa på viktnedgång direkt, gärna då helt enligt Henrik82´s exempel.

Ja, annars blir det nog svårt att hinna med en viktnedgång på 20 pannor om man ska lägga in en byggperiod i det hela.

Instämmer för övrigt i att några pannor massa knappast gör någon större skillnad vad gäller ämnesomsättning.

emka wrote:

Du måste sluta upp med ursäkter till att äta, sluta unna dig saker. Jag har MYCKET god aptit och kan äta enorma mängder mat om jag vill, men vafan, 6 kg på några veckor lixom. Hur är det möjligt om man iallafall försöker hålla sig på en sansad nivå?

..och vad du borde höra, men kanske inte vill: det är enkelt att tappa vikt.

Det är förövrigt ditt nya motto.

hoppsan.. dubbelpost.. ta gärna bort det här inlägget, kan inte hitta nån delete-knapp

Jon Larsson wrote:
    Ja, annars blir det nog svårt att hinna med en viktnedgång på 20 pannor om man ska lägga in en byggperiod i det hela.

Instämmer för övrigt i att några pannor massa knappast gör någon större skillnad vad gäller ämnesomsättning.

Jaja.. jag säger ju inte att han ska ligga i ett kalori-plus bara för att han styrketränar. Faktum är iaf att om han bara kör konditionsträning och drar ner på kosten för mycket så kommer han bränna bort muskelmassa vilket kommer leda till att viktminskningen kommer gå allt långsamare. Personligen så hade jag velat gå upp kanske 5kg i muskelmassa smatidigt som jag bränner bort fettet, så att ”netto-nedgången” i slutändan kanske ”bara” blir 15kg, men man ser betydligt bättre ut

Jag väljer att citerar Jeff Willet i det här fallet: ”Styrketräning bränner fett indirekt genom att det stimulerar muskeltillväxten. Ju mer muskler du har desto högre vilande ämnesomsättning får du. Du kommer att göra av med fler kalorier per dag eftersom muskler är en mycket aktiv metabolisk vävnad precis tvärt emot vad fett är.”

Varje kilo muskelmassa kostar 13 kcal per dygn, jämfört med 4.5 kcal för ett kilo kroppsfett. Skillnaden är inte stor, och inte avgörande på något sätt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.