Home › Forums › Deff och fettminskning › 3 foton: Minska 5-7 kg i fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 mars, 2008 at 18:21 #664567Anonym anvandareMember
Hej alla duktiga kroppsbyggare och motionärer!
Jag slänger upp 2 foton på mig själv, en 19-årig (snart 20) tjej på 1,66 m som väger 65 kg. Planerna till 20:e maj (dvs. ca. 2 mån) är att minska 5-7 kg i kroppsfett och dessutom bygga muskler (får dock se hur långt jag kommer med detta).
Tränar på ett ställe som erbjuder abs-pass, spinning, box och yoga. Jag började förra veckan och har innan dess tränat gympa på Friskis & Svettis. Konditionen är med andra ord bra, men styrkan och musklerna är det sisådär med och fett måste bort! Själv tycker jag att jag måste bli smalare på armarna, mage och ben, dvs. allt! Hållningen är något jobbig också, då svanket är djupt. Vill inte få mindre bröst pga fettförbränningen. Ge mig konstruktiv kritik, vad kan jag göra? Vad på kroppen ser bra ut/mindre bra ut? Jag låter kanske förvirrad, men det beror på att jag har panik för att jag ännu inte har kommit så långt på träningefronten när jag ser alla era foton.
[img=http://u.helgon.net/g/%7B7D8/%7B7D8EDC1B-3B8E-4B22-9897-CC2B90E34726%7D.jpg][img=http://u.helgon.net/g/%7BBD9/%7BBD9BE256-EE9E-49B0-BC55-22A47BCBB730%7D.jpg]TACK på förhand till dig som svarar!
23 mars, 2008 at 18:21 #77520Anonym anvandareMember23 mars, 2008 at 21:43 #664568Anonym anvandareMemberkolla in deffguiden av king krub, den kan ge dig en bra start. lycka till, allt går bara man vill, tummen upp
23 mars, 2008 at 21:59 #664569Anonym anvandareMember1. Det är svårt att bygga muskler medan man bränner fett och ännu svårare om man är tjej.
2. Går du ner i fett kommer du få mindre bröst bröst per automatik – finns inget att göra åt detta tyvärr (om man inte tycker att en operation är en rolig idé dvs).
3. Ha tålamod och satsa på bestående förändringar i kosten primärt – annars kommer du gå upp alla kilon lika fort igen.
4. Bry dig inte om vad som ser bra/dåligt ut på kroppen, utan satsa på att träna allt. Det är praktiskt taget bara proffs som har någon nytta av att prioriteringsträna. Vi andra mår bäst och ser bäst ut av att träna hela kroppen lika mycket. Att ge konstruktiv kritik på din fysik i det här läget är inte meningsfullt eftersom du inte tränat så mycket styrka.
5. Det bästa enskilda tipset för att gå ner i vikt: Ät riktigt mycket grönsaker – gärna till varje måltid. Då brukar man generellt inte äta lika mycket av allt annat. För mer detaljerad info är, som redan nämnts, deffguiden ([http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]) en vettig utgångspunkt.
Lycka till:up:
23 mars, 2008 at 22:52 #664570Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:1. Det är svårt att bygga muskler medan man bränner fett och ännu svårare om man är tjej.2. Går du ner i fett kommer du få mindre bröst bröst per automatik – finns inget att göra åt detta tyvärr (om man inte tycker att en operation är en rolig idé dvs).
3. Ha tålamod och satsa på bestående förändringar i kosten primärt – annars kommer du gå upp alla kilon lika fort igen.
4. Bry dig inte om vad som ser bra/dåligt ut på kroppen, utan satsa på att träna allt. Det är praktiskt taget bara proffs som har någon nytta av att prioriteringsträna. Vi andra mår bäst och ser bäst ut av att träna hela kroppen lika mycket. att ge konstruktiv kritik på din fysik i det här läget är inte meningsfullt eftersom du inte tränat så mycket styrka.
5. Det bästa enskilda tipset för att gå ner i vikt: Ät riktigt mycket grönsaker – gärna till varje måltid. Då brukar man generellt inte äta lika mycket av allt annat. För mer detaljerad info är, som redan nämnts, deffguiden ([http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]) en vettig utgångspunkt.
:emo-thumb
Ibland är jag avis på er som kommer på så här bra och lätta svar Jag ska alltid krångla till det.
24 mars, 2008 at 10:14 #664571Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:1. Det är svårt att bygga muskler medan man bränner fett och ännu svårare om man är tjej.2. Går du ner i fett kommer du få mindre bröst bröst per automatik – finns inget att göra åt detta tyvärr (om man inte tycker att en operation är en rolig idé dvs).
4. Bry dig inte om vad som ser bra/dåligt ut på kroppen, utan satsa på att träna allt. Det är praktiskt taget bara proffs som har någon nytta av att prioriteringsträna. Vi andra mår bäst och ser bäst ut av att träna hela kroppen lika mycket. Att ge konstruktiv kritik på din fysik i det här läget är inte meningsfullt eftersom du inte tränat så mycket styrka.
El Mero Mero vet alltid råd.
When in doubt: Ask the hispanic dude.
24 mars, 2008 at 14:23 #664572Anonym anvandareMemberVad tror ni om följande träningsupplägg, berör v. 13-21:[/b]
Förkortningarnas betydelse: AT = Spinning 60 min
Abs = Muskelklass där betoning lägg på bål, mage, rygg
v. 13
Måndag: Promenad 60 min
Tisdag: Kick-box 18.00
Onsdag: Abs 17.00, AT 17.30
Torsdag: Box 19.00
Fredag: AT 16.30v. 14
Måndag: AT 18.30
Fredag: –v. 15
Måndag: Bodypump 18.00
Tisdag: AT 17.30
Onsdag: Yoga
Fredag: Gym – Promenad 30 minv. 16
Måndag: Abs 17.30
Fredag: –v. 17
Måndag: Abs 17.30
Fredag: Valfrittv. 18
Måndag: AT 18.30
Fredag: –v. 19
Måndag: Bodypump 18.00
Tisdag: AT 17.30
Fredag: –v. 20
Måndag: AT 16.30
Fredag: –v. 21
Måndag: AT 16.30
Fredag: –24 mars, 2008 at 16:17 #664573Anonym anvandareMemberJag kan ju säga direkt att det inte bygger några muskler eftersom det bara är gruppträning (och nej de där corepassen respektive bodypump bygger inte muskler hur gärna än instruktörerna vill det). Däremot funkar det utmärkt att gå ner i vikt med. Men som sagt: Kosten är a och o. Förändringar i kosten får mycket större genomslag för viktminskning än vad cardio får.
24 mars, 2008 at 18:28 #664574Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag kan ju säga direkt att det inte bygger några muskler eftersom det bara är gruppträning (och nej de där corepassen respektive bodypump bygger inte muskler hur gärna än instruktörerna vill det). Däremot funkar det utmärkt att gå ner i vikt med. Men som sagt: Kosten är a och o. Förändringar i kosten får mycket större genomslag för viktminskning än vad cardio får.Jag vet inte om jag är konstig, men det enda jag har ”byggt” på är Body Pump och Core.. Går inprincip aldrig i gymmet… Ändå har jag klarat när jag testat bänkpress 65kg x 3 reptioner, samt 15 dips (korrekta), 9 chin-ups(korrekta), 45 armhävningar (skulle nog förmå mig 5 till)…. Det var överkropp och jag anser att ben är det som är kraftigast på mig.. Ska testa benböj med min egen kroppsvikt som utmaningen var.. Har dock aldrig kört ben ute i gymmet tidigare så det kan bli spännande. Elller baksida har jag kört lite,den ligger efter:( Går nog att ändra på!
Tror att jag har rätt lätt att få muskler:p
Ha det gött!
24 mars, 2008 at 20:52 #664575Anonym anvandareMemberklantigknas wrote:Jag vet inte om jag är konstig, men det enda jag har ”byggt” på är Body Pump och Core.. Går inprincip aldrig i gymmet… Ändå har jag klarat när jag testat bänkpress 65kg x 3 reptioner, samt 15 dips (korrekta), 9 chin-ups(korrekta), 45 armhävningar (skulle nog förmå mig 5 till)…. Det var överkropp och jag anser att ben är det som är kraftigast på mig.. Ska testa benböj med min egen kroppsvikt som utmaningen var.. Har dock aldrig kört ben ute i gymmet tidigare så det kan bli spännande. Elller baksida har jag kört lite,den ligger efter:( Går nog att ändra på!Tror att jag har rätt lätt att få muskler:p
Ha det gött!
Det där tror jag inte ett dugg på. Lägg upp en bild på din synnerligen lättbyggda kropp så att vi alla kan få ta del av detta genetiska mirakel.
Bodypump bygger muskler? No way.
24 mars, 2008 at 21:41 #664576Anonym anvandareMemberHej Hej!
Jag har inte alls lust att lägga upp en bild då jag är helt odeffad.. Men din småspydiga kommentar gör mig lite småirriterad, därför tog jag några bilder nu.. Hua mig, det är inte med glädje jag lägger upp bilderna utan ren envishet!
[img=http://i29.tinypic.com/1038j2d.jpg][img=http://i32.tinypic.com/fbj1ad.jpg]Det är dagsformen, tagna igår och idag, men som sagt kanske 10 överflödiga kilon… Tjej 18 år ”gammal” som tränat gruppträningar regelbundet i nästan 2 år:)
Funderar på att tävla.. Då jävlar ska det bli seriöst i gymmet och kanske till och med protein pulver och kosttilskott*hehe*
25 mars, 2008 at 09:19 #664577Anonym anvandareMemberklantigknas: Bodypump bygger inte muskler, vilket dina bilder bevisar bortom all tvivel.
Skala bort 15 kg av fjortishullet så får du se själv.
25 mars, 2008 at 09:40 #664578Anonym anvandareMemberAjdå 15 kg, det var hårt.. Jag som till en början trodde det skulle räcka med 10kg… Det är tufft att losa 25% av kroppsvikten…
Nån som vet hur jag får bort bilderna?!
25 mars, 2008 at 09:45 #664579Anonym anvandareMemberklantigknas wrote:Ajdå 15 kg, det var hårt.. Jag som till en början trodde det skulle räcka med 10kg… Det är tufft att losa 25% av kroppsvikten…Nån som vet hur jag får bort bilderna?!
Det är ju ingen vidare kvalitet på bilderna så det är ju såklart svårt att säga – dock brukar man alltid ha mer att skala av än man tror, speciellt om man vill ha bra markeringar på kroppen.
25% av kroppsvikten? Du väger alltså 60 kg? Hur lång är du då?
25 mars, 2008 at 10:04 #664580Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det är ju ingen vidare kvalitet på bilderna så det är ju såklart svårt att säga – dock brukar man alltid ha mer att skala av än man tror, speciellt om man vill ha bra markeringar på kroppen.25% av kroppsvikten? Du väger alltså 60 kg? Hur lång är du då?
60kg stämmer…Jag är ju kort 155.5 cm:(… Vägde iofs 50kg i somras, har svårt att tro att det är rimligt att gå ner till 45kg och behålla musklemassan:S Då jag idag, enligt dåliga mätare ligger på ca 23-24 % fett, det behöver inte stämma men aa… som tjej måste man väl ha en ändå 10% fett även i deffad form?!
Hur tar man bort bilder?! Nu vill jag sbolut inte ha några bilder uppe! 15 kg +, såna bilder borde inte ligga uppe. Snälla nån moderator kan den ta bort inlägget eller i alla fall bilderna?! Tack på förhand!
Ha det toppe!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.